
Skoda Karoq to jeden z najpopularniejszych modeli czeskiej marki. Do produkcji trafił w 2017 roku i zastąpił model Yeti. To kompaktowy crossover z segmentu I, który w 2021 roku został poddany delikatnego faceliftingowi. Z naszego artykułu dowiesz się więcej na temat modelu, jego wersjach wyposażenia oraz silnikach, jakie są dostępne obecnie w ofercie.
Skoda Karoq – podstawowe informacje o modelu
Zacznijmy od intrygującej nazwy Koraq – to połączenie słowa „samochód” – „Kaa’Raq” i „strzała” -„Ruq”, które pochodzą z języka autochtonów, ludu zamieszkującego wyspę Kodiak połączoną u wybrzeży Alaski. Co nie powinno dziwić, bo Skoda Kodiaq czy Skoda Kamiq, a więc rodzeństwo rodziny SUV-ów również nawiązuje swoimi nazwami, do tych terenów.
Tyle o nazewnictwie. Auto po raz pierwszy zostało zaprezentowane 18 maja 2017 roku roku w Sztokholmie. Zbudowano je na płycie podłogowej MQB, wykorzystanej w Kodiaqu oraz Seacie Ateca i Volkswagenie Tiguana II. Koraq charakteryzuje się dwudzielnymi reflektorami przednimi wykonanymi w technologii LED.
W środku jest sporo miejsca, mamy tutaj praktyczne schowki i uchwyty, w drzwiach znajdzie się miejsce na duże butelki wody, a także uchwyty na kubki na środkowej konsoli i otwieranych podłokietnikach.
Bagażnik jest imponujący – jego pojemność to 521 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy możemy uzyskać nawet 1630 litrów.
Skoda Karoq – dane techniczne i silniki
Dane techniczne | Wartość |
---|---|
Segment | SUV segmentu C |
Typy nadwozia | 5-drzwiowy SUV |
Silniki | Benzynowe: R3 1.0 TSI 115 KM R4 1.5 TSI 150 KM R4 2.0 TSI 190 KM Wysokoprężne: R4 1.6 TDI 115 KM R4 2.0 TDI 150 KM R4 2.0 TDI 190 KM |
Skrzynia biegów | 6-biegowa manualna 7-biegowa DSG |
Napęd | przedni AWD |
Długość | 4382 mm[2] |
Szerokość | 1841 mm[2] |
Wysokość | 1605 mm[2] |
Rozstaw osi | 2638 mm AWD: 2630 mm |
Skoda Karoq – dostępne silniki
Silnik | Pojemność skokowa [cm³] | Typ silnika | Moc maksymalna [KM] ([kW]) przy obr./min | Maks. moment obrotowy [Nm] przy obr./min | Przyspieszenie 0–100 km/h [s] | Prędkość maks. [km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.0 TSI | 999 | R3 | 115 (85)/5000-5500 | 200/2000-3500 | 10,6 | 187 |
1.5 TSI | 1498 | R4 | 150 (110)/5000-6000 | 250/1500-3500 | 8,4 | 204 |
1.6 TDI | 1598 | R4 | 115 (85)/3250-4000 | 250/1500-3000 | 10,7 | 188 |
2.0 TDI | 1968 | R4 | 150 (110)/3500-4000 | 340/1750-3000 | 8,9 | 207 |
2.0 TDI | 1968 | R4 | 190 (140)/3500-4000 | 400/1750-3300 | 7,8 | 211 |
Skoda Karoq – wersje wyposażenia
Skoda Koraq dostępna jest w trzech wersjach wyposażenia, które różnią się zarówno ceną, jak i dodatkowymi możliwościami. Do wyboru mamy standardową wersję Ambition, Style oraz wersja poliftingowa Sportline. Sprawdźmy, co je wyróżnia.
Skoda Karoq – Ambition
W wersji standardowej Karoq wyposażony został w obręcze kół ze stopu metali lekkich „Ration” 17, a także bezkluczykowe uruchomienia silnika, czarne relingi dachowe, czujniki parkowania z tyłu, system wspomagania ruszania pod wzniesienia, elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold. Do tego mamy przednie światła przeciwmgłowe, oświetlenie tylne w technologii LED i systemy Assist: Light Assist z czujnikiem deszczu i zmierzchu oraz Front Assit, czyli kontrola ostępu z funkcją awaryjnego hamowania. Ponadto auto posiada tempomat z ogranicznikiem prędkości, trójramienną skórzaną kierownicę z obsługą radia i telefonu, elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka boczne z oświetleniem dookoła drzwi, do tego buetooth i dwustrefowa klimatyzacja automatyczna. Ponadto za około 2000 złotych, możemy dokupić pakiet Comfort, który posiada czujniki parkowania z przodu i z tyłu, Radio Bolero, SmartLink oraz bardziej zaciemnione tylne szyby boczne i szyby pokrywy bagażnika.
Skoda Karoq – wersja Style
Poza podstawowym wyposażeniem Ambition (bez Comfort), wersja Style posiada również bezkluczykowy system obsługi auta, srebrne relingi dachowe, chromowe listwy wokół szyb bocznych, tylne szyby bardziej zaciemnione, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, reflektory przednie FULL LED z możliwością adaptacji świateł AFS, a także przednie światła przeciwmgłowe LED z funkcją Corner. Do tego Auto Light Assist (automatyczne włączenie i wyłączenie świateł drogowych, czy aktywny tempomat do 160 km/h. Wyposażony jest również w podgrzewane fotele przednie i pakiet wewnętrznego oświetlenia Ambiente. Obręcze kół w tym wyposażeniu „Mitykas” – 18.
Za dodatkowe 3500 złotych możemy wykupić pakiet Comfort, który poszerza wersję Style o system nawigacji satelitarnej Amundsen, kamerę cofania i elektrycznie sterowane pokrywy bagażnika z bezdotykowym otwieraniem i zamykaniem.
Skoda Karoq Sportline
Wersja Sportline posiada obręcze kół ze stopów lekkich Mitykas 18 w kolorze czarnym, trójramienną skórzaną sportową kierownicę z obsługą radia i telefonu, bezkluczykowy system obsługi auta, czarne lakierowane lusterka, tylne szyby o wyższym stopniu zaciemnienia, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, reflektory przednie w technologii Full LED z funkcją świateł AFS, przednie światła przeciwmgłowe w technologii LED z funkcją Corner, do tego kamera cofania, sportowe fotele z tapicerką Thermoflux, wewnętrzne oświtlenie LED Ambiente, czarna podsufitka.
Jeśli chodzi o design, tylne lampy został nieco zmienione i sprawiają wrażenie smuklejszych, dodatkowo powiększono tylny spoiler dachowy, co poprawiło aerodynamikę auta.
Skoda Karoq – najczęściej zadawane pytania
Czy warto kupić Karoqa?
Wszystko zależy od potrzeb kierowcy. To idealny samochód do przemieszczania się z jednego do drugiego punktu, sprawdzi się dobrze w mieście, ale sportowo nie zaskakuje – dlatego jazda nim nie dostarczy sportowych emocji.
Ile kosztuje nowy Karoq?
W zależności od wyposażenia i silnika jego cena waha sie od d 115 250 do 158 tys. złotych.
Które auto jest większe Kodiaq czy Karoq?
Skoda Kodiaq jest od Karoqa dłuższa o ponad 31 cm.
Ile pali Karoq?
Średnie spalanie na 100 km w Karoqu to około 7 litra.
Jak długo czeka się na Skodę Karoq?
Najlepiej sprawdzić u dealera, niektóre modele dostępne są niemal od ręki, a na inne trzeba czekać od 3 do 6 miesięcy.
Gdzie jest produkowana Skoda Karoq?
Karoq produkowany jest w Czechach w fabrykach w Kvasinach i Mladá Boleslav.