19.1 C
Polska
sobota, 27 lipca, 2024

Volkswagen Phateon – luksus i jakość w jednym!

Volkswagen Phateon - luksus i jakość w jednym!
Volkswagen Phateon – luksus i jakość w jednym! / flickr

Luksusowy samochód, który zdobywa serca swoją wyrafinowaną technologią i wygodą. Volkswagen Phaeton to nie tylko samochód, ale wyznacznik jakości. Poznaj historię, silniki i wyjątkowy styl, który uczynił go jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli Volkswagena.

Volkswagen Phaeton – historia modelu

Volkswagen Phaeton to wynik marzeń wieloletniego szefa koncernu Volkswagen AG o stworzeniu luksusowego VW, który miał konkurować z najwyższymi modelami takimi jak Mercedes Klasy S czy BMW serii 7. Pojawił się oficjalnie pod koniec ubiegłego roku, a w Polsce oferowany jest zaledwie od kilku dni. W latach produkcji 2002 – 2016, Phaeton zdefiniował nowy standard w segmencie luksusowych limuzyn.

Bazując na prototypie Concept D z 1999 roku, model ten został zbudowany na płycie podłogowej VW D1, zapożyczonej z Bentleya Continentala Flying Spur. Nazwa pochodzi z mitologii greckiej, od syna boga słońca Heliosa. Dostępny był również w przedłużonej wersji Long i był poddawany kolejnym face-liftingom w latach 2007, 2009 i 2010. Fascynujący, luksusowy i zapierający dech, Phaeton pozostawia swoje piętno w historii motoryzacji.

Dane techniczne

Dane techniczne

ParametrWartość
SegmentF
Typy nadwozia4-drzwiowy sedan
Skrzynia biegów5 i 6-biegowa automatyczna
6-biegowa manualna
Napędprzedni
AWD
Długość2002-2010: 5055 mm
L: 5175 mm
od 2010: 5059 mm
L: 5179 mm
Szerokość1903 mm
Wysokość1450 mm
Rozstaw osi2881 mm
L: 3001 mm
Masa własna2089 – 2600 kg
Zbiornik paliwa90 l
Liczba miejsc4 – 5
Bagażnik500 l

Volkswagen Phaeton – silniki

Volkswagen Phaeton dostępny był w szerokim wachlarzu jednostek napędowych. Silniki tego modelu to kombinacja wydajności i luksusu.

W12: Ta jednostka napędowa o mocy 612 KM zapewniała niezwykłą moc i płynność jazdy. To serce Phaetona, które sprawiało, że każda podróż była wyjątkowa.

V8 TDI: O mocy 408 KM, z najnowocześniejszą technologią diesla, łączyła wydajność z ekonomią.

V6: Dwa silniki V6 dostępne w Phaetonie oferowały doskonałą równowagę między mocą a oszczędnością paliwa. Jednostki napędowe dostępne były także w wersjach: Benzynowe, Benzynowe LPG, Diesla, Elektryczne, Hybrydowe, Hybrydowe Diesla, Hybrydowe Diesla plug-in.

Dokładne i precyzyjne inżynierstwo, niezwykłe materiały i innowacyjne technologie uczyniły silniki Phaetona wyjątkowymi. Z technologią indukcyjnego ładowania dla modeli PHEV, do nowoczesnych systemów filtrów kabinowych i elektrycznego przyciemniania tylnych szyb, Phaeton zapewniał wyjątkowe wrażenia z jazdy. Wszystkie te elementy razem tworzą obraz nie tylko samochodu, ale dzieła sztuki, ikony luksusu, którą można doświadczyć na drodze. Volkswagen Phaeton pozostaje synonimem elegancji, innowacji i doskonałości, symbolizując to, co najlepsze w motoryzacji.

Tabela z danymi o silnikach

Informacje o silnikach

SilnikPojemność skokowa [cm³]Typ silnikaMoc maksymalna [KM] przy obr./minMaks. moment obrotowy [Nm] przy obr./minPrzyspieszenie 0–100 km/h [s]Prędkość maks. [km/h]Lata produkcji
VR6 3.23189VR6241/6200315/24009,42392002-2008
VR6 3.6 FSI3597VR6280/6250370/35008,62502008-2016
V8 4.24172V8335/6500430/35006,92502002-2016
W12 6.06005W12420/6000550/30006,12502002-2004
W12 6.05998W12450/6050560/2750-52005,92502004-2011
V6 3.0 TDI2967V6224/4200450/14009,12342004-2006
V6 3.0 TDI2967V6235/3750500/1400-32508,72362007-2008
V6 3.0 TDI2967V6240/4000500/1500-30008,32372008-2016
V10 5.0 TDI4921V10313/4000750/20006,92502003-2007

Volkswagen Phaeton – liftingi

Volkswagen Phaeton to luksusowy samochód, który przeszedł kilka liftingów w trakcie swojego cyklu produkcyjnego. Oto przegląd tych zmian:

  1. Pierwszy lifting (2007): W 2007 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie przedstawiono pierwszy face lifting. Objął on nowe reflektory biksenonowe z funkcją doświetlania zakrętów, nowe wzory zderzaków, system nawigacyjny oparty o czytnik DVD, wsparcie dla technologii Bluetooth i MP3, oraz tempomat adaptacyjny. Dodano też system, który skanuje przestrzeń przed pojazdem i zatrzymuje go oraz ostrzega w przypadku niebezpieczeństwa wokół pojazdu.
  2. Drugi lifting (2008): W 2008 roku auto przeszło bardzo delikatną modernizację. Zmodyfikowano system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym i 30 GB pamięcią do przechowywania utworów MP3 i WMA, a także odtwarzaczem DVD i szybkim internetem mobilnym. Zmiany objęły także kamerę cofania, ceramiczne hamulce (wersja W12), przeprojektowany panel sterowania klimatyzacją, aktywny tempomat oraz asystenta zmiany pasa ruchu.
  3. Trzeci lifting (2010): Podczas targów motoryzacyjnych w Pekinie w 2010 roku samochód przeszedł trzeci lifting. Przeprojektowano pas przedni z nowym wzorem chromowanej atrapy chłodnicy, nowe reflektory biksenonowe z wbudowanymi kierunkowskazami i LED światłami, oraz nowe tylne lampy. Podniesiono moc silnika wysokoprężnego z 225 do 240 KM i wprowadzono nowy silnik benzynowy VR6 o pojemności 3.6 l i mocy 276 KM. Dodano również lodówkę umieszczoną za tylnym podłokietnikiem.
  4. Czwarty lifting (2015): W połowie 2015 roku auto na rynek chiński przeszło kolejny lifting. Zmiany objęły przednie reflektory biksenonowe, atrapę chłodnicy, diodowe światła tylne oraz więcej chromowanych elementów nadwozia. We wnętrzu dodano dwa 10,2-calowe ekrany systemu multimedialnego i system audio Dynaudio z 12-kanałowym wzmacniaczem.

Produkcja pojazdu zakończyła się 18 marca 2016 roku z powodu niskiego popytu. Volkswagen Phaeton był także bazą dla samochodów Bentley Continental GT i Bentley Continental Flying Spur.

Podsumowując, liftingi w Volkswagen Phaeton wprowadziły szereg innowacyjnych rozwiązań i usprawnień technicznych, zarówno w dziedzinie bezpieczeństwa, jak i komfortu jazdy, co podkreślało luksusowy charakter tego modelu. Samochód ten plasuje się w rankingach niezawodności aut klasy luksusowej na drugim miejscu.

Volkswagen Phaeton - liftingi
Volkswagen Phaeton – liftingi / flickr

Volkswagen Phaeton – wersje wyposażenia

Dostępne były trzy wersje wyposażenia VW Phateona, long, premium i wersja standardowa.

Standardowe wyposażenie Volkswagena Phaeton obejmuje m.in. elektryczne sterowanie szyb, elektryczne sterowanie lusterek, elektrycznie sterowany fotel kierowcy z regulacją siedzeń w 12 płaszczyznach, wielofunkcyjną kierownicę, telefon satelitarny, nawigację satelitarną z 7-calowym ekranem. Dodatkowo, od 2007 roku, wyposażenie to zostało wzbogacone o DVD oraz ekran dotykowy, telewizor, Bluetooth, ACC, podgrzewane i wentylowane fotele oraz czterostrefową, bezwiewną klimatyzację. Zawiera także inteligentny system spryskiwaczy, system kontroli wilgotności powietrza, pneumatyczne zawieszenie oraz reflektory ksenonowe. Od 2010 roku dostępne są biksenonowe reflektory z wbudowanymi światłami do jazdy dziennej w technologii LED, oraz możliwość wyboru tapicerki skórzanej lub wykonanej z alcantary.

Opcje Dodatkowe

Pojazd wyposażyć można również opcjonalnie w 18-płaszczyznową regulację przednich foteli oraz, od 2007 roku, w system, który skanuje przestrzeń przed pojazdem i w razie niebezpieczeństwa zatrzymuje pojazd oraz ostrzega o niebezpieczeństwie wokół pojazdu.

Warto zauważyć, że Volkswagen Phaeton był produkowany w latach 2002-2016 i mógł konkurować z takimi modelami jak Mercedes klasy S W220, BMW serii 7 E65, i Audi A8 D3. Wprowadzenie różnych funkcji w zależności od rocznika produkcji świadczy o zaangażowaniu Volkswagena w ciągłą innowację i dostosowanie się do wymagań rynku w segmencie luksusowych limuzyn.

Volkswagen Phateon – najczęściej zadawane pytania

Czy warto kupić VW Phaeton?

Phateon jest uważany za najmniej awaryjną limuzynę, a jednocześnie najtrwalszy model od Volkswagena.

Ile kosztuje Volkswagen Phaeton?

W czasach produkcji, najtańsza wersja kosztowała nawet około 250 tys. złotych.

Ile pali VW Phaeton 3.0 TDI?

Średnie spalanie to około 9.5 litra na 100 kilometrów.

Czy Phaeton jest aluminiowy?

Bagażnik, drzwi oraz dach są aluminiowe, karoseria jest wykonana z galwanizowanego metalu.

Co to jest Phaeton?

W mitologii greckiej Faeton był synem Heliosa, czyli boga Słońca.

Ile wyprodukowano VW Phaeton?

Łącznie wyprodukowano 84 235 sztuk.

Sandra
Sandra
Cześć, nazywam się Sandra Stempniewska. Jako copywriterka i wielka entuzjastka motoryzacji, mam przyjemność prowadzić portal poświęcony samochodom marki VW. Moja pasja do tej niemieckiej ikony motoryzacji zrodziła się z fascynacji ich innowacyjnością, designem oraz niezawodnością, co skłoniło mnie do zgłębiania i dzielenia się wiedzą na temat wszystkich modeli VW – od klasycznych Garbusów, po najnowsze modele elektryczne oraz auta z grupy Volkswagen. Na portalu vwzone.pl znajdziecie rzetelne recenzje, porady dla kierowców, historie modeli oraz najświeższe wiadomości ze świata VW. Moje teksty są owocem dokładnych badań, testów i rozmów z innymi miłośnikami marki, co sprawia, że każdy artykuł jest nie tylko bogaty w informacje, ale też napisany z prawdziwą pasją i zaangażowaniem. Jestem przekonana, że każdy, kto ceni sobie jakość, design i technologię, znajdzie na portalu coś dla siebie. Zapraszam Was do wspólnego odkrywania świata Volkswagenów, gdzie dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem, aby pomóc Wam lepiej poznać te wyjątkowe samochody. Razem zanurzmy się w fascynujący świat VW, pełen historii, innowacji i motoryzacyjnej pasji.

NordVPN Promocja

Najnowsze artykuły
- Reklama -
Podobne artykuły
- Reklama -
Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Ads Blocker Detected!!!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam :(   

Uprzejmie prosimy o wsparcie nas poprzez wyłączenie blokad reklam.   

Dziękujemy i życzymy miłej lektury :)

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock