
Volkswagen Golf VI to symbol niemieckiej jakości i innowacji. Od momentu swojego debiutu w 2008 roku, zdobył serca kierowców na całym świecie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej historii tego modelu, jego silnikom oraz unikalnemu designowi.
Volkswagen Golf VI – historia modelu
Historia Volkswagen Golf VI rozpoczęła się w 2008 roku, kiedy to model został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Paryżu. Niemiecki koncern nie zwlekał z wprowadzeniem go na rynek, a już w 2010 roku pojawił się kabriolet tej serii. Golf VI był produkowany do 2016 roku i oferowany w różnych wersjach nadwozia, w tym jako 3 i 5-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowy kabriolet. W rzeczywistości, VW Golf 6 to zmodernizowany Volkswagen Golf V, z zapożyczoną płytą podłogową i dachem, co świadczy o ciągłości i doskonaleniu marki.
Volkswagen Golf VI – silniki
Volkswagen Golf VI oferował szeroką gamę silników, zarówno benzynowych, jak i diesla. Wśród nich znalazły się jednostki o pojemności 1598 cm³ i 1600 cm³, dostępne w różnych wariantach wyposażenia. Szczególnie godne uwagi są silniki o rewelacyjnej charakterystyce, które zapewniają długą i bezproblemową eksploatację. Nie można także pominąć modelu VW Volkswagen GOLF V R32 z silnikiem o pojemności 3189 cm³, który zdobył uznanie wśród entuzjastów motoryzacji.
Dane techniczne silników:
Wersja | Silnik | Układ zasilania | Średnica × skok tłoka | St. sprężania | Moc maksymalna | Maks. moment obrotowy | 0-100 km/h | V-max |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1.2 TSI | R4 1,2 l (1197 cm³), DOHC | wtrysk bezpośredni | 71,00 mm × 75,60 mm | 10,0:1 | 85 KM (63 kW) przy 4800 obr./min | 160 Nm przy 1500-3500 obr./min | 12,3 s | 178 km/h |
1.2 TSI | R4 1,2 l (1197 cm³), DOHC | wtrysk bezpośredni | 71,00 mm × 75,60 mm | 10,0:1 | 105 KM (77 kW) przy 5000 obr./min | 175 Nm przy 1550-4100 obr./min | 10,6 s | 190 km/h |
1.4 | R4 1,4 l (1390 cm³), DOHC | wtrysk EFI | 76,50 mm × 75,60 mm | 10,5:1 | 80 KM (59 kW) przy 5000 obr./min | 132 Nm przy 3800 obr./min | 13,9 s | 172 km/h |
1.4 TSI | R4 1,4 l (1390 cm³), DOHC | wtrysk bezpośredni | 76,50 mm × 75,60 mm | 10,0:1 | 122 KM (90 kW) przy 5000 obr./min | 200 Nm przy 1500-4000 obr./min | 9,5 s | 200 km/h |
1.4 TSI | R4 1,4 l (1390 cm³), DOHC | wtrysk bezpośredni | 76,50 mm × 75,60 mm | 10,0:1 | 160 KM (118 kW) przy 5800 obr./min | 240 Nm przy 1500-4500 obr./min | 8,0 s | 220 km/h |
1.6 | R4 1,6 l (1595 cm³), SOHC | wtrysk EFi | 81,00 mm × 77,40 mm | 10,5:1 | 102 KM (75 kW) przy 5600 obr./min | 148 Nm przy 3800 obr./min | 11,3 s | 188 km/h |
1.6 BiFuel | R4 1,6 l (1595 cm³), SOHC | wtrysk EFi | 81,00 mm × 77,40 mm | 10,5:1 | 98 KM (72 kW) przy 5600 obr./min (LPG) 102 KM (75 kW) przy 5600 obr./min (benzyna) | 144 Nm przy 3800 obr./min | 12,1 s (LPG) 11,9 s (benzyna) | 185 km/h |
1.8 TSI | R4 1,8 l (1798 cm³), DOHC | wtrysk bezpośredni | 82,50 mm × 86,40 mm | 9,6:1 | 160 KM (118 kW) przy 5000 obr./min | 250 Nm przy 1500 obr./min | 8,0 s | 220 km/h |
2.5 (tylko Ameryka Północna) | R5 2,5 l (2480 cm³), SOHC | wtrysk EFi | 82,50 mm × 92,50 mm | 9,5:1 | 170 KM (125 kW) przy 5700 obr./min | 240 Nm przy 4250 obr./min | 8,0 s | 214 km/h |
GTI | R4 2,0 l (1984 cm³), DOHC | wtrysk bezpośredni | 82,50 mm × 92,80 mm | 9,6:1 | 210 KM (155 kW) przy 5300 obr./min | 280 Nm przy 1700-5200 obr./min | 6,9 s | 240 km/h |
GTI Edition 35 | R4 2,0 l (1984 cm³), DOHC | wtrysk bezpośredni | 82,50 mm × 92,80 mm | 9,8:1 | 235 KM (173 kW) przy 5500-6300 obr./min | 300 Nm przy 2200-5500 obr./min | 6,6 s | 247 km/h |
R | R4 2,0 l (1984 cm³), DOHC | wtrysk bezpośredni | 82,50 mm × 92,80 mm | 9,8:1 | 271 KM (199 kW) przy 6000 obr./min | 350 Nm przy 2500-5000 obr./min | 5,7 s | 250 km/h |
1.6 TDI | R4 1,6 l (1598 cm³), DOHC | common rail | 79,50 mm × 80,50 mm | 16,5:1 | 90 KM (66 kW) przy 4400 obr./min | 230 Nm przy 1500-2500 obr./min | 12,9 s | 178 km/h |
1.6 TDI | R4 1,6 l (1598 cm³), DOHC | common rail | 79,50 mm × 80,50 mm | 16,5:1 | 105 KM (77 kW) przy 4200 obr./min | 250 Nm przy 1500-2500 obr./min | 11,3 s | 189 km/h |
2.0 TDI | R4 2,0 l (1968 cm³), DOHC | common rail | 81,00 mm × 95,50 mm | 16,5:1 | 110 KM (81 kW) przy 4200 obr./min | 250 Nm przy 1500-2500 obr./min | 10,7 s | 190 km/h |
2.0 TDI | R4 2,0 l (1968 cm³), DOHC | common rail | 81,00 mm × 95,50 mm | 16,5:1 | 140 KM (103 kW) przy 4200 obr./min | 320 Nm przy 1750-2500 obr./min | 9,3 s | 209 km/h |
GTD | R4 2,0 l (1968 cm³), DOHC | common rail | 81,00 mm × 95,50 mm | 16,5:1 | 170 KM (125 kW) przy 4200 obr./min | 350 Nm przy 1750-2500 obr./min | 8,1 s | 222 km/h |
Volkswagen Golf VI – design
Design Volkswagen Golf VI to połączenie klasyki z nowoczesnością. Głównym projektantem Golfa VI był Walter de Silva, który gruntownie przeprojektował sylwetkę auta. Wyraziste linie, dynamiczna sylwetka i wysoka jakość wykończenia sprawiają, że Golf VI wyróżnia się na drodze. Dostępny w wielu edycjach, od Trendline do Highline, od BlueMotion do Style, Golf 6 Typ 5K (2008–2012) dostosowuje się do różnych potrzeb i wymagań klientów.

Volkswagen Golf 6 – wersje wyposażenia
Volkswagen Golf 6 to popularny model samochodu, który oferuje różne wersje wyposażenia, dostosowane do różnych potrzeb i wymagań klientów. Poniżej przedstawiam szczegółowe informacje na temat dostępnych wersji wyposażenia dla modelu Golf 6:
- Trendline:
- Wersja podstawowa: Jest to najbardziej podstawowa wersja wyposażenia, ale mimo to charakteryzuje się bogatszym wyposażeniem seryjnym w porównaniu z poprzednimi modelami.
- Silnik: W niektórych ofertach dostępna jest wersja Trendline z silnikiem 1.6 TDI 90 KM.
- Comfortline (Komfortowe):
- Wariant środkowy: Jest to wersja średnia pod względem wyposażenia, która oferuje więcej opcji niż Trendline.
- Highline:
- Najbardziej ekskluzywna opcja: Jest to najbardziej luksusowa wersja wyposażenia dostępna dla modelu Golf 6.
- Silnik: W niektórych testach dostępna jest wersja Highline z silnikiem 1,4 TSI.
- BlueMotion:
- Wersja ekologiczna: Jest to wersja dostosowana do różnych potrzeb i wymagań klientów, z naciskiem na ekologiczne rozwiązania.
- Wersje nadwoziowe:
- Hatchback: Dostępny jako 3-drzwiowy i 5-drzwiowy hatchback.
- Kombi (Variant): Dostępny również jako kombi.
- Kabriolet: 2-drzwiowy kabriolet dostępny od 2011 roku.
- Wersje silnikowe:
- Benzynowe i wysokoprężne: Dostępne są zarówno silniki benzynowe, jak i jednostki wysokoprężne, które mogą współpracować z różnymi skrzyniami biegów.
- Pakiety opcji:
- Korzystne pakiety: Dostępna jest także lista opcji zawierająca korzystne pakiety, które można dostosować do indywidualnych potrzeb.
Podsumowując, Volkswagen Golf 6 oferuje różnorodne wersje wyposażenia, które można dostosować do różnych potrzeb i preferencji klientów. Wybór odpowiedniej wersji zależy od indywidualnych wymagań, takich jak styl jazdy, budżet i preferencje dotyczące wygody i luksusu.
Volkswagen Golf VI – najczęściej zadawane pytania
Ile kosztuje Volkswagen Golf 6?
Wszystko zależy od rocznika i wersji wyposażenia. Najnowsze modele z tej generacji mogą kosztować nawet 18 tysięcy złotych.
Czy Golf 6 to dobry samochód?
Tak, to dobry i trwały samochód.
Jakie są wersje Golfa?
- Volkswagen Golf I (1974-1994)
- Volkswagen Golf II (1983-1992)
- Volkswagen Golf III (1991-1999)
- Volkswagen Golf IV (1997-2006)
- Volkswagen Golf V (2003-2008)
- Volkswagen Golf VI (2008-2016)
- Volkswagen Golf VII (2012-2020)
- Volkswagen Golf VIII (2019-teraz)
W jakich latach golf 6?
Golf 6 był produkowany w latach 2008-2016.
Ile kosztował nowy Golf 6?
Wersja podstawowa kosztowała około 52 tysięcy złotych.
Na co zwrócić uwagę przy zakupie Golfa 6?
Należy uważać na Golfa 6 z jednostką 1.4 TSI. Ten model w pierwszej fazie produkcji obarczony był poważnymi problemami. Najczęstszy to usterki napędu rozrządu.
Ile pali golf 6?
Średnie spalanie to około 5,5l na 100 km.