6 C
Polska
poniedziałek, 24 marca, 2025

Volkswagen Golf VI – Ikona Niemieckiej Precyzji

Volkswagen Golf VI – Ikona Niemieckiej Precyzji
Volkswagen Golf VI – Ikona Niemieckiej Precyzji / flickr

Volkswagen Golf VI to symbol niemieckiej jakości i innowacji. Od momentu swojego debiutu w 2008 roku, zdobył serca kierowców na całym świecie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej historii tego modelu, jego silnikom oraz unikalnemu designowi.

Volkswagen Golf VI – historia modelu

Historia Volkswagen Golf VI rozpoczęła się w 2008 roku, kiedy to model został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Paryżu. Niemiecki koncern nie zwlekał z wprowadzeniem go na rynek, a już w 2010 roku pojawił się kabriolet tej serii. Golf VI był produkowany do 2016 roku i oferowany w różnych wersjach nadwozia, w tym jako 3 i 5-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowy kabriolet. W rzeczywistości, VW Golf 6 to zmodernizowany Volkswagen Golf V, z zapożyczoną płytą podłogową i dachem, co świadczy o ciągłości i doskonaleniu marki.

Volkswagen Golf VI – silniki

Volkswagen Golf VI oferował szeroką gamę silników, zarówno benzynowych, jak i diesla. Wśród nich znalazły się jednostki o pojemności 1598 cm³ i 1600 cm³, dostępne w różnych wariantach wyposażenia. Szczególnie godne uwagi są silniki o rewelacyjnej charakterystyce, które zapewniają długą i bezproblemową eksploatację. Nie można także pominąć modelu VW Volkswagen GOLF V R32 z silnikiem o pojemności 3189 cm³, który zdobył uznanie wśród entuzjastów motoryzacji.

Dane techniczne silników

Dane techniczne silników:

WersjaSilnikUkład zasilaniaŚrednica × skok tłokaSt. sprężaniaMoc maksymalnaMaks. moment obrotowy0-100 km/hV-max
1.2 TSIR4 1,2 l (1197 cm³), DOHCwtrysk bezpośredni71,00 mm × 75,60 mm10,0:185 KM (63 kW) przy 4800 obr./min160 Nm przy 1500-3500 obr./min12,3 s178 km/h
1.2 TSIR4 1,2 l (1197 cm³), DOHCwtrysk bezpośredni71,00 mm × 75,60 mm10,0:1105 KM (77 kW) przy 5000 obr./min175 Nm przy 1550-4100 obr./min10,6 s190 km/h
1.4R4 1,4 l (1390 cm³), DOHCwtrysk EFI76,50 mm × 75,60 mm10,5:180 KM (59 kW) przy 5000 obr./min132 Nm przy 3800 obr./min13,9 s172 km/h
1.4 TSIR4 1,4 l (1390 cm³), DOHCwtrysk bezpośredni76,50 mm × 75,60 mm10,0:1122 KM (90 kW) przy 5000 obr./min200 Nm przy 1500-4000 obr./min9,5 s200 km/h
1.4 TSIR4 1,4 l (1390 cm³), DOHCwtrysk bezpośredni76,50 mm × 75,60 mm10,0:1160 KM (118 kW) przy 5800 obr./min240 Nm przy 1500-4500 obr./min8,0 s220 km/h
1.6R4 1,6 l (1595 cm³), SOHCwtrysk EFi81,00 mm × 77,40 mm10,5:1102 KM (75 kW) przy 5600 obr./min148 Nm przy 3800 obr./min11,3 s188 km/h
1.6 BiFuelR4 1,6 l (1595 cm³), SOHCwtrysk EFi81,00 mm × 77,40 mm10,5:198 KM (72 kW) przy 5600 obr./min (LPG) 102 KM (75 kW) przy 5600 obr./min (benzyna)144 Nm przy 3800 obr./min12,1 s (LPG) 11,9 s (benzyna)185 km/h
1.8 TSIR4 1,8 l (1798 cm³), DOHCwtrysk bezpośredni82,50 mm × 86,40 mm9,6:1160 KM (118 kW) przy 5000 obr./min250 Nm przy 1500 obr./min8,0 s220 km/h
2.5 (tylko Ameryka Północna)R5 2,5 l (2480 cm³), SOHCwtrysk EFi82,50 mm × 92,50 mm9,5:1170 KM (125 kW) przy 5700 obr./min240 Nm przy 4250 obr./min8,0 s214 km/h
GTIR4 2,0 l (1984 cm³), DOHCwtrysk bezpośredni82,50 mm × 92,80 mm9,6:1210 KM (155 kW) przy 5300 obr./min280 Nm przy 1700-5200 obr./min6,9 s240 km/h
GTI Edition 35R4 2,0 l (1984 cm³), DOHCwtrysk bezpośredni82,50 mm × 92,80 mm9,8:1235 KM (173 kW) przy 5500-6300 obr./min300 Nm przy 2200-5500 obr./min6,6 s247 km/h
RR4 2,0 l (1984 cm³), DOHCwtrysk bezpośredni82,50 mm × 92,80 mm9,8:1271 KM (199 kW) przy 6000 obr./min350 Nm przy 2500-5000 obr./min5,7 s250 km/h
1.6 TDIR4 1,6 l (1598 cm³), DOHCcommon rail79,50 mm × 80,50 mm16,5:190 KM (66 kW) przy 4400 obr./min230 Nm przy 1500-2500 obr./min12,9 s178 km/h
1.6 TDIR4 1,6 l (1598 cm³), DOHCcommon rail79,50 mm × 80,50 mm16,5:1105 KM (77 kW) przy 4200 obr./min250 Nm przy 1500-2500 obr./min11,3 s189 km/h
2.0 TDIR4 2,0 l (1968 cm³), DOHCcommon rail81,00 mm × 95,50 mm16,5:1110 KM (81 kW) przy 4200 obr./min250 Nm przy 1500-2500 obr./min10,7 s190 km/h
2.0 TDIR4 2,0 l (1968 cm³), DOHCcommon rail81,00 mm × 95,50 mm16,5:1140 KM (103 kW) przy 4200 obr./min320 Nm przy 1750-2500 obr./min9,3 s209 km/h
GTDR4 2,0 l (1968 cm³), DOHCcommon rail81,00 mm × 95,50 mm16,5:1170 KM (125 kW) przy 4200 obr./min350 Nm przy 1750-2500 obr./min8,1 s222 km/h

Volkswagen Golf VI – design

Design Volkswagen Golf VI to połączenie klasyki z nowoczesnością. Głównym projektantem Golfa VI był Walter de Silva, który gruntownie przeprojektował sylwetkę auta. Wyraziste linie, dynamiczna sylwetka i wysoka jakość wykończenia sprawiają, że Golf VI wyróżnia się na drodze. Dostępny w wielu edycjach, od Trendline do Highline, od BlueMotion do Style, Golf 6 Typ 5K (2008–2012) dostosowuje się do różnych potrzeb i wymagań klientów.

Volkswagen Golf VI - design
Volkswagen Golf VI – design / flickr

Volkswagen Golf 6 – wersje wyposażenia

Volkswagen Golf 6 to popularny model samochodu, który oferuje różne wersje wyposażenia, dostosowane do różnych potrzeb i wymagań klientów. Poniżej przedstawiam szczegółowe informacje na temat dostępnych wersji wyposażenia dla modelu Golf 6:

  1. Trendline:
    • Wersja podstawowa: Jest to najbardziej podstawowa wersja wyposażenia, ale mimo to charakteryzuje się bogatszym wyposażeniem seryjnym w porównaniu z poprzednimi modelami.
    • Silnik: W niektórych ofertach dostępna jest wersja Trendline z silnikiem 1.6 TDI 90 KM.
  2. Comfortline (Komfortowe):
    • Wariant środkowy: Jest to wersja średnia pod względem wyposażenia, która oferuje więcej opcji niż Trendline.
  3. Highline:
    • Najbardziej ekskluzywna opcja: Jest to najbardziej luksusowa wersja wyposażenia dostępna dla modelu Golf 6.
    • Silnik: W niektórych testach dostępna jest wersja Highline z silnikiem 1,4 TSI.
  4. BlueMotion:
    • Wersja ekologiczna: Jest to wersja dostosowana do różnych potrzeb i wymagań klientów, z naciskiem na ekologiczne rozwiązania.
  5. Wersje nadwoziowe:
    • Hatchback: Dostępny jako 3-drzwiowy i 5-drzwiowy hatchback.
    • Kombi (Variant): Dostępny również jako kombi.
    • Kabriolet: 2-drzwiowy kabriolet dostępny od 2011 roku.
  6. Wersje silnikowe:
    • Benzynowe i wysokoprężne: Dostępne są zarówno silniki benzynowe, jak i jednostki wysokoprężne, które mogą współpracować z różnymi skrzyniami biegów.
  7. Pakiety opcji:
    • Korzystne pakiety: Dostępna jest także lista opcji zawierająca korzystne pakiety, które można dostosować do indywidualnych potrzeb.

Podsumowując, Volkswagen Golf 6 oferuje różnorodne wersje wyposażenia, które można dostosować do różnych potrzeb i preferencji klientów. Wybór odpowiedniej wersji zależy od indywidualnych wymagań, takich jak styl jazdy, budżet i preferencje dotyczące wygody i luksusu.

Volkswagen Golf VI – najczęściej zadawane pytania

Ile kosztuje Volkswagen Golf 6?

Wszystko zależy od rocznika i wersji wyposażenia. Najnowsze modele z tej generacji mogą kosztować nawet 18 tysięcy złotych.

Czy Golf 6 to dobry samochód?

Tak, to dobry i trwały samochód.

Jakie są wersje Golfa?

  • Volkswagen Golf I (1974-1994)
  • Volkswagen Golf II (1983-1992)
  • Volkswagen Golf III (1991-1999)
  • Volkswagen Golf IV (1997-2006)
  • Volkswagen Golf V (2003-2008)
  • Volkswagen Golf VI (2008-2016)
  • Volkswagen Golf VII (2012-2020)
  • Volkswagen Golf VIII (2019-teraz)

W jakich latach golf 6?

Golf 6 był produkowany w latach 2008-2016.

Ile kosztował nowy Golf 6?

Wersja podstawowa kosztowała około 52 tysięcy złotych.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie Golfa 6?

Należy uważać na Golfa 6 z jednostką 1.4 TSI. Ten model w pierwszej fazie produkcji obarczony był poważnymi problemami. Najczęstszy to usterki napędu rozrządu.

Ile pali golf 6?

Średnie spalanie to około 5,5l na 100 km.

Sandra
Sandra
Cześć, nazywam się Sandra Stempniewska. Jako copywriterka i wielka entuzjastka motoryzacji, mam przyjemność prowadzić portal poświęcony samochodom marki VW. Moja pasja do tej niemieckiej ikony motoryzacji zrodziła się z fascynacji ich innowacyjnością, designem oraz niezawodnością, co skłoniło mnie do zgłębiania i dzielenia się wiedzą na temat wszystkich modeli VW – od klasycznych Garbusów, po najnowsze modele elektryczne oraz auta z grupy Volkswagen. Na portalu vwzone.pl znajdziecie rzetelne recenzje, porady dla kierowców, historie modeli oraz najświeższe wiadomości ze świata VW. Moje teksty są owocem dokładnych badań, testów i rozmów z innymi miłośnikami marki, co sprawia, że każdy artykuł jest nie tylko bogaty w informacje, ale też napisany z prawdziwą pasją i zaangażowaniem. Jestem przekonana, że każdy, kto ceni sobie jakość, design i technologię, znajdzie na portalu coś dla siebie. Zapraszam Was do wspólnego odkrywania świata Volkswagenów, gdzie dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem, aby pomóc Wam lepiej poznać te wyjątkowe samochody. Razem zanurzmy się w fascynujący świat VW, pełen historii, innowacji i motoryzacyjnej pasji.
Najnowsze artykuły
- Reklama -
Podobne artykuły
- Reklama -