Nowy Volkswagen Amarok 2023 – premiera niemieckiego pickupa

0
22
Volkswagen Amarok 2023
Volkswagen Amarok 2023/yt
Volkswagen Amarok 2023
Volkswagen Amarok 2023/yt

Volkswagen Amarok 2023 bez wątpienia może przynosić skojarzenie ze słynnym Fordem Rangerem. Nic dziwnego, w końcu nowy Amarok to wynik współpracy z Fordem. Nie oznacza to jednak, że będziemy mieć podobny samochód pod inną marką. Oba auta mają się od siebie znacznie różnić. Sprawdźmy, co przygotował dla nas VW wraz z nowym pick-upem.

Nowy Volkswagen Amarok – większy od swojego poprzednika

Jesienią ubiegłego roku Volkswagen zaprezentował drugą generację Amaroka, który ma stać się pick-upem premium. W stosunku do swojego przednika, VW Amaron będzie większy. Długość nadwozia wynosi 5,35 metrów, rozstaw osi 3, 27 m zaś wysokość – 1,88 m, co będzie miało również swoje przełożenie na ilość miejsca w kabinie. Zyskał również większą głębokość brodzenia, która wynosi 80 cm, a co za tym idzie jest o 30 cm większa niż jego poprzednik. Będzie to zatem masywne auto, wyglądem dostosowane do obecnych trendów tego producenta. Należy jednak podkreślić, że druga generacja Amaroka, to wspólne dzieło Forda i VW. Wizualnie samochody nie są do siebie podobne, ale wewnątrz dostrzeżemy wzajemne analogie – jak dźwignie zmiany biegów czy pionowy ekran centralny.

Zmienione względem poprzednika proporcje nadwozia sprawiają, że nowy pickup oferuje więcej miejsca w kabinie, zwłaszcza w drugim rzędzie siedzeń – w aucie znajduje się łącznie 5 foteli.

VW Amarok 2023 – wnętrze nowego Amaroka

Zajrzyjmy do środka nowego modelu Volkswagena Amaroka. Jak wspomnieliśmy w środku będziemy mogli dostrzec podobieństwo do Forda Rangera. Ale co poza tym? Nowy VW Amarok w wersji standardowej będzie wyposażony w cyfrowe zegary z 8-calowym monitorem, a także multimedia z 10-calowym ekranem dotykowym. Natomiast wersja droższa zawiera każdy wyświetlacz o 2 cale większy od wersji standard. W kabinie znajdują się dwa wyświetlacze: jeden zamontowany jest w miejsce standardowych zegarów, zaś drugi o wymiarach 10 cali lub 12 cali, służy za ekran systemu infotainment. Nowy Amarok wyposażony jest maksymalnie w 30 cyfrowych systemów wsparcia dla kierowcy, a 20 z nich to systemy, które po raz pierwszy pojawiają się w drugiej generacji.

Każda wersja pick-upa posiada adaptacyjny tempomat oraz cyfrowy kokpit. W wyposażeniu znajdują się również matrycowe reflektory LED IQ Light w standardzie Style oraz w dwóch innych odmianach: Panamericana i Aventura.

Ponadto mamy tutaj dodatkowe opcje: 21-calowe felgi, system audio marki Harman Kardon oraz skrzynia ładunkowa z możliwością przesłonięcia roletą zamykaną i otwieraną manualnie lub elektrycznie.

Volkswagen Amarok 2023 z pięcioma silnikami do wyboru i napęd na cztery koła

Producent oferuje pięć silników do wyboru, ale na różnych rynkach. Do oferty trafią cztery silniki diesla i benzyniak – w różnych konfiguracjach:

  • 2.0 TDI 148 KM – Afryka.
  • 2.0 TDI 168 KM (Europa i pozostałe kontynenty).
  • 2.0 TDI 201 KM.
  • 2.0 TDI Bi-turbo 245 KM.

Silnik benzynowy Volkswagena Amaroka 2023 posiadać będzie pojemność 2,3 litra i generuje 300 koni mechanicznych, a wraz z nim dziesięciobiegowa przekładnia automatyczna, co jest kolejną analogią do Forda.

Natomiast podstawowe silniki w standardzie, oferują pięcio lub sześciobiegową skrzynię manualną z opcją sześciobiegowej automatycznej skrzyni.

Nowy Amarok występuje wyłącznie z napędem na cztery koła – dołączanym lub stałym, w zależności od wybranej wersji. I jak wspominaliśmy oferuje brodzenie do 800 milimetrów, a jego ładowność to 1160 kilogramów, maksymalny ciężar holowanej przyczepy to 3,5 tony! To jednak nie wszystko. Dach auta może być obciążony nawet do 350 kg.

Ponadto nowy Amarok w standardzie będzie posiadał 80-litrowy bak paliwa oraz dla diesla – 19,3 litrowy zbiornik AdBlue.

W Polsce samochód będzie występował wyłącznie z wersją z podwójna kabiną, z 240 konnym dieslem V6 i napędem na cztery koła. Na innych rynkach dostępna będzie wersja z pojedynczą kabiną.

VW Amarok będzie dostępny w dwóch wariantach nadwozia: dwudrzwiowy single cab i czterodrzwiowy double cab.

Tryby jazdy Volkswagena Amaroka II generacji

Jak wspominaliśmy, nowy pickup otrzyma cztery turbodoładowane silniki wysokoprężne TDI i jeden turbodoładowany, a żeby się w pełni cieszyć jazdą – będziemy mieć do wyboru szereg trybów jazdy. Wspierają one kierowcę wielostopniowo podczas jazdy w terenie oraz różnych warunkach pogodowych i na różnych powierzchniach. Co więcej Amarok wyposażony jest w asystenta parkowania, który wykona samodzielnie manewr, zaś kierowca będzie mógł obserwować proces oraz zainterweniować, jeśli będzie taka konieczność. Auto wyposażone jest także w system Area View z kamerami monitorującymi otoczenie z czterech stron – i umożliwiają widok z góry 360 stopni. Ponadto oferuje asystenta zmiany pasa ruchu, który diodami umieszczonymi w lusterkach zewnętrznych, może ostrzec pojazdy zbliżające się do nas od tyłu.

Nowy VW Amarok druga generacja – akcesoria

Marka Volkswagen Samochody Dostawcze, oferuje do Amaroka szereg dodatkowych akcesoriów, jak: czteroosobowy namiot dachowy, aluminiowe felgi o rozmiarze do 21 cali, opony terenowe do 18 cali, bogata gamma mocowań przyczep, wyposażenia skrzyni ładunkowej, jak: uchwyt na rowery, wielofunkcyjny system nośny, manualna wersja rolety przestrzeni ładunkowej, a także bogata oferta listew stylistycznych. Hardtop dla skrzyni ładunkowej, umożliwi Amarokowi przekształcenie w SUV-a o ładowności samochodu dostawczego. Co więcej, dzięki osłonie rurowej przodu, elementom ochrony podwozia, podwoziu terenowemu, zaczepom oczkowym do holowania i snorkelowi, właściwości terenowe będą jeszcze lepiej zoptymalizowane.

Kiedy nowy pickup Amarok pojawi się na rynku?

Wiele osób zastanawia się, kiedy Amarok drugiej generacji zadebiutuje na drogach. Na początku 2023 roku, poznaliśmy ceny auta, które wynoszą – w zależności od wariantów od 139,679 do 247,279 złotych. Natomiast samochód trafi do sprzedaży w Polsce w maju 2023 roku.