11.5 C
Polska
czwartek, 24 kwietnia, 2025

Volkswagen T-Roc: dane techniczne, informacje, wersje

Volkswagen T-Roc: dane techniczne, informacje, wersje
Volkswagen T-Roc: dane techniczne, informacje, wersje / flickr

Volkswagen T-Roc to jeden z najlepiej sprzedających się crossoverów w 2022 roku. Czym się wyróżnia spośród tak bogatej gammy aut miejskich? W artykule przyjrzymy się specyfikacji technicznej pojazdu, jego dostępnych wersjach wyposażenia oraz nowiutkiemu poliftingowemu wydaniu. Zobaczmy, czym tym razem zaskoczył nas VW.

Volkswagen T-Roc – podstawowe informacje

Choć Volkswagen T Roc zadebiutował w 2017 roku podczas targów motoryzacyjnych, już w 2014 roku w Genewie, zaprezentowano jego model koncepcyjny. 3 lata po pierwszych wglądach ruszyła jego produkcja i od początku określany był przez fanów motoryzacji, jako alternatywa dla Golfa. Powstał na bazie modułowej płyty podłogowej MQB, która notabene pochodzi właśnie z Golfa VII. Natomiast tylna część pojazdu stylistycznie przypomina Audi Q2. Ponadto wyróżnia się na tle innych crossoverów charakterystycznym pasem przednim z heksagonalną atrapą chłodnicy. W 2019 roku doczekał się wersji Volkswagen T-Roc Cabrio, a w 2021 roku zadebiutował w wersji po faceliftingu. 

Volkswagen T- roc – dane techniczne i silniki

Segmentcrossover segmentu B
Typy nadwozia5-drzwiowy crossover
SilnikiBenzynowe
R3 1.0 TSI 115 KM
R4 1.5 TSI 150 KM
R4 2.0 TSI 190 KM
R4 2.0 TFSI 310 KM
Wysokoprężne:
R4 2.0 TDI 150 KM
Skrzynia biegów6-biegowa manualna
7-biegowa DSG
Napędprzedni, 4Motion
Długość4234 mm
Szerokość1819 mm
Wysokość1573 mm
Rozstaw osi2590 mm
Masa własna1420 kg
Zbiornik paliwa50 l
Liczba miejsc5
Test Euro NCAPBagażnik: 445 – 1290 l
Ładowność: 425-585 kg

VW T-Roc – wersje wyposażenia

Volkswagen T-Roc, w wersji podstawowej przed liftingiem, trafił do sprzedaży w trzech wersjach wyposażenia: T-Roc, Advance oraz Premium.

Wersja podstawowa, a jednocześnie najtańsza, czyli T-Roc oferowany był z trzycylindrowym silnikiem 1.0 TSI/115 KM (200 Nm), a także manualną sześciobiegową skrzynią. Wyposażenie bazowe obejmowało światła do jazdy dziennej LED, system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, asystenta pasa ruchu, czujniki deszczu oraz klimatyzację manualną i elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu oraz elektrycznie sterowane lusterka. Do tego system ABS, ESP, ASR, EDS, asystent pojazdu, elektromechaniczny hamulec postojowy, system wykrywający pieszych, światła tylne, czujniki zmierzchu i 16- calowe stalowe felgi. 

Wersja Advance z takim samym silnikiem co T-Roc, posiadała dodatkowe udogodnienia, takie jak regulowaną wysokość fotela kierowcy, wielofunkcyjną kierownicę, adaptacyjny tempomat ACC do 210 km/h, przednie i tylne czujniki parkowania, relingi dachowe, komputer pokładowy, aktywny system ochrony pasażerów „PreCrash”, system obserwacji otoczenia Front Assist, reflektory LED, lusterka zewnętrzne elektrycznie składane, system monitorowania martwego pola, asystent wyjazdu z miejsca parkingowego (Rear Traffic Alert), Light Assis (czujniki automatycznej zmiany świateł mijania na drogowe). 

Wersja najdroższa, czyli T-Roc Premium to dodatkowo dwustrefowa klimatyzacja automatyczna i 17 calowe alufelgi. Do tego dwa zestawy darmowego wyposażenia, które były dostępne w czasie premiery VW: System Blind Spot, System Reat Traffic Alert, System Light Assist oraz wersja dla aut z DSG: monitorowanie martwego pola, asystent wyjazdu z miejsca parkingowego, czujniki automatycznej zmiany świateł mijania na drogowe, asystent hamowania, który dodatkowo w przypadku jeśli kierowca zasłabnie, automatycznie sprowadzi auto na poboczne, a także system jazdy w korku. 

W zależności od wersji wyposażenia, samochód można doposażyć o dodatkowe możliwości, funkcje i elementy, jak: przednie reflektory w technologii LED, system monitorowania martwego pola, asystent wyjazdu z miejsca parkingowego, panoramiczny szklany dach, światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów, do tego adaptacyjne zawieszenie, podgrzewana kierownica, skórzana tapicerka, a także nawigacja satelitarna, system bezkluczykowej obsługi auta i 18 calowe alufelgi. 

Volkswagen T-Roc Cabrio – SUV bez dachu

T-Roc Cabrio swoją premierę miał w sierpniu 2019 roku i różni się znacznie od swojego starszego brata. Nie chodzi tutaj tylko o składany dach, ale miał on duże znaczenie przy projektowaniu, co ostatecznie wpłynęło na całą konstrukcję. Wprawdzie bazą jest model SUV-a, to Cabrio otrzymał nowe panele podwozia z przednimi nadkolami oraz wydłużony został rozstaw osi. Pozbawiono go tylnych drzwi, aby umożliwić składany kaptur z tkaniny. Do tego podwozie zostało wzmocnione nowymi belkami poprzecznymi, podobnie jak słupek A. 

Ponieważ mechanizm dachowy został zamontowany za karoserią, na tylnych siedzeniach jest miejsce tylko na dwóch pasażerów, co czyni Cabrio autem czteroosobowym. Bagażnik tego modelu jest od bazowego mniejszy aż o 161 litrów, przez co ostateczna przestrzeń to zaledwie 284 litrów. Dach auta może być być otwierany przy prędkości maksymalnie 30 km/h. Składanie zajmuje około 9 sekund, a podnoszenie 11 sekund. 

Kabriolet T-Roc wyposażony został w dwie wersje silnika benzynowego:

  • Trzycylindrowy silnik o pojemności 1 litra, 115 KM (85 kW i 113 KM).
  • Czterocylindrowy silnik o mocy 150 KM (11 kW i 148 KM). 

Standardowo zamontowano sześciobiegową przekładnię, a dla mocniejszej wersji oferowany jest opcjonalnie siedmiobiegowy automat. Oferowane wersje wyposażenia w tym modelu to Design i R Line.  Mimo, iż początkowe głosy dotyczące Cabrio były raczej nieprzychylne, to co trzeci VW kupowany w Niemczech to właśnie Cabrio. Pojazd sprawdził się w wielu sytuacjach, a kierowcy doceniają jego liczne walory. Dlatego już w 2021 roku, doczekał się liftingu.

DANE TECHNICZNE:

Segmentcrossover segmentu B
Typy nadwozia2-drzwiowe crossover cabrio
Długość4268 mm
Szerokość1819 mm
Wysokość1522 mm
Rozstaw osi2630 mm

Volkswagen T-Roc – po liftingu

VW zafundował T-Roc-owi lifting po czterech latach od premiery. Stylistycznie niewiele się zmieniło, ale pojawił się LEDowy pasek w grillu i nowe zderzaki, a także nowe wzory felg i kolory lakieru. Więcej zmian pojawiło się w środku. Cyfrowe zegary są teraz standardem niezależnie od wersji wyposażenia. Zmieniono panele klimatyzacji, wykorzystano lepsze materiały do wykończenia wnętrza, w tym miękkie tworzywa na desce rozdzielczej i bokach przednich drzwi. Nowy T-Roc jest również bardziej na czasie, jeśli chodzi o smartfony. Multimedialny ekran oferowany jest w trzech wersjach: 6,5 cala, 8 cali i 9,2 cala. 

Nowy VW ma 432 cm długości i 182 cm szerokości, a rozstaw osi wynosi prawie 260 cm. Do tego bagażnik o pojemności 392 litrów z możliwością uzyskania do 1237 litrów, jeśli złożymy oparcia foteli. 

Oferowane silniki to cztery silniki benzynowe i jeden wysokoprężny:

  • Trzycylindrowy silnik o pojemności 1 litra i mocy 110 koni mechanicznych, z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. 
  • Czterocylindrowy silnik 1.5 ACT o mocy 150 koni mechanicznych, pozwala na wyposażenie z manualną lub automatyczną siedmiobiegową skrzynią DSG. 
  • Silnik 2.0 TSI 4Motion, o mocy 190 koni mechanicznych, z automatyczną skrzynią DSG. Auto przyspiesza do 100 km/h w ciągu siedmiu sekund.
  • Diesel: 2.0 TDI o mocy 116 koni mechanicznych z 6 biegową skrzynią manualną.
  • Diesel: 2.0 TDI SCR DPF o mocy 150 koni mechanicznych ze skrzynią DSG. 
Volkswagen T-Roc - po liftingu
Volkswagen T-Roc – po liftingu / unsplash

Nowy Volkswagen T-Roc – wersje wyposażenia

Nowy VW T-Roc oferuje trzy wersje wyposażenia: Line, Style oraz R-line.

T-Roc Line: czyli wersja standardowa. Oferuje 16 calowe aluminiowe felgi, reflektory oraz tylne światła LED, a także elektrycznie sterowane szyby z przodu oraz z tyłu, podgrzewane, składane i regulowane elektrycznie boczne lusterka, wielofunkcyjną kierownicę. Do dyspozycji jest pakiet asystentów: system awaryjnego hamowania w mieście, system wykrywania pieszych i m.in. system awaryjnego hamowania w mieście. Do tego aktywny tempomat, manualna klimatyzacja, system wspomagania parkowania z czujnikami z przodu i z tyłu oraz 8 calowy zestaw wskaźników cyfrowych i 6,25 calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego. 

T-Roc Style: oferuje 17 calowe obręcze kół ze stopów lekkich, klimatyzację automatyczną dwustrefową Climatronic, dynamiczną regulację zasięgu reflektorów, reflektory LED PLUS ze światłami do jazdy dziennej i funkcją doświetlania zakrętów, do tego chromowane listwy drzwi, dachowe relingi srebrne, panel na desce rozdzielczej w szarym kolorze, sportowy fotel kierowcy i pasażera, regulację odcinka lędźwiowego dla obu siedzeń, oświetlenie ambient, oświetlenie przestrzeni wokół nóg z przodu, dwie lampki LED do czytania z przodu i 2 z tyłu, a do tego Digital Cockpit Pro – wskaźniki z komputerem pokładowym o przekątnej 10,25 cala. Do tego dochodzi spersonalizowany System radiowy Ready2Discover z obsługą Streaming and Internet i wyświetlacz o przekątnej 8 cali oraz App- Connect, połączenie smartfona z autem, a do tego wszystkiego 6 głośnikowy zestaw audio. 

T- Roc R-line: ta najbogatsza opcja wyposażenia posiada szereg funkcji swoich poprzedników, ale również dodatkowo: sportową kierownicę multinfunkcyjną, elementy w kolorze czarnym, takie jak podsufitka, panel na desce rozdzielczej i konsoli środkowej oraz inna tapicerkę siedzdeń. Komputer pokładowy ma 8-calowy zestaw wskaźników, czyli taki jak w Life. 

T-Roc z 2023 roku dostępny jest w 9 kolorach nadwozia: dwa uniwersalne, sześć metalicznych i jeden perłowy. Kolory: szary, biały, czerwony, niebieski, srebrny, szary, turkusowy, niebieski, czarny. 

Do wyboru mamy również trzy kolory dachu: czarny, biały i szary. Kombinacje dachów i koloru auta można dostosować indywidualnie za dodatkową opłatą. 

Volkswagen T-Roc – najczęściej zadawane pytania

Czy VW T-ROC to dobry samochód?

To bardzo dobry samochód,  który wygląda ładnie wizualnie z zewnątrz oraz w środku. Do tego przyjemnie się go prowadzi, ma dużą moc.

Ile kosztuje najtańszy T-Roc?

Ceny nowego T-Roca zaczynają się od około 102 tys. złotych.

Ile kosztuje 5 letni Volkswagen T-ROC?

Koszt pięcioletniego VW T-Roc-a to koszt około 30 tys. złotych.

Ile kosztuje nowy T-Roc?

Cena nowego T-Roca w wersji Style to 120 tys. złotych.

Ile się czeka na T-Roc?

Obecnie na nowego T-Roca z salonu, klienci czekają około 4 miesiące. 

Jaki silnik do T-Roc?

Optymalny i polecany silnik benzynowy to 1,5-litrowa jednostka z turbo o mocy 150 KM.

Czy Volkswagen T-ROC to SUV?

Tak.

Ile kosztuje Volkswagen T-ROC 2023?

Od 120 tys. złotych.

Gdzie jest produkowany T-Roc?

VW T-Roc produkowany jest w Portugalii 

Sandra
Sandra
Cześć, nazywam się Sandra Stempniewska. Jako copywriterka i wielka entuzjastka motoryzacji, mam przyjemność prowadzić portal poświęcony samochodom marki VW. Moja pasja do tej niemieckiej ikony motoryzacji zrodziła się z fascynacji ich innowacyjnością, designem oraz niezawodnością, co skłoniło mnie do zgłębiania i dzielenia się wiedzą na temat wszystkich modeli VW – od klasycznych Garbusów, po najnowsze modele elektryczne oraz auta z grupy Volkswagen. Na portalu vwzone.pl znajdziecie rzetelne recenzje, porady dla kierowców, historie modeli oraz najświeższe wiadomości ze świata VW. Moje teksty są owocem dokładnych badań, testów i rozmów z innymi miłośnikami marki, co sprawia, że każdy artykuł jest nie tylko bogaty w informacje, ale też napisany z prawdziwą pasją i zaangażowaniem. Jestem przekonana, że każdy, kto ceni sobie jakość, design i technologię, znajdzie na portalu coś dla siebie. Zapraszam Was do wspólnego odkrywania świata Volkswagenów, gdzie dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem, aby pomóc Wam lepiej poznać te wyjątkowe samochody. Razem zanurzmy się w fascynujący świat VW, pełen historii, innowacji i motoryzacyjnej pasji.
Najnowsze artykuły
- Reklama -
Podobne artykuły
- Reklama -