5.7 C
Polska
czwartek, 18 kwietnia, 2024

Technologiczny przełom w elektrycznej mobilności: platforma Premium Electric oraz elektroniczna architektura E³ 1.2

Ingolstadt, 19 marca 2024 r. Audi umacnia swoją pozycję jako lidera w dziedzinie luksusowej mobilności elektrycznej dzięki wprowadzeniu platformy Premium Platform Electric (PPE) oraz innowacyjnej architektury elektronicznej E³. Te nowości, opracowane w partnerstwie z Porsche (platforma PPE) oraz w kooperacji z CARIAD (architektura E³ 1.2), stanowią kluczowe elementy w strategii rozwoju globalnej oferty elektrycznych pojazdów marki Audi. Prezentują one zarazem rozpoczęcie najambitniejszego projektu produktowego w historii firmy. Debiutując z Audi Q6 e-tron, pierwszym modelem wykorzystującym platformę PPE stworzoną z myślą o samochodach elektrycznych, Audi wprowadza nową erę w swojej ofercie pojazdów elektrycznych.

„PPE, a wraz z nim seria Audi Q6 e-tron, to kolejny skok technologiczny dla elektrycznej mobilności premium – dotyczy to Audi i Grupy Volkswagen oraz naszych klientów”, powiedział Gernot Döllner, prezes zarządu AUDI AG, podczas światowej premiery w siedzibie firmy w Ingolstadt. „PPE pokazuje, w jaki sposób łączymy naszą wiedzę specjalistyczną w ramach Grupy Volkswagen, aby uczynić mobilność elektryczną możliwą do skalowania. Dzięki PPE jesteśmy w stanie wprowadzać na rynek wysokonakładowe, zaawansowane technologicznie modele w różnych segmentach, a tym samym dalej elektryfikować nasze portfolio”, dodał prezes Audi. Jak podkreśla Döllner, elastyczność PPE sprawi, że oprócz charakterystycznego DNA Audi, każdy z przyszłych modeli będzie miał swój unikalny charakter. 

Od samego początku podzespoły PPE były opracowywane z myślą o szczególnych wymaganiach pojazdów elektrycznych i grupowane według funkcjonalności. Nowa architektura wykorzystuje wszystkie zalety pojazdów w pełni elektrycznych. Jej podzespoły mają budowę modułową. „Jako pierwsza seria modeli Audi na nowym PPE, Q6 e-tron wyznacza standardy w zakresie wydajności, zasięgu, szybkości ładowania i stylistyki” – podkreślił Gernot Döllner. 

Przyczynia się do tego m.in. 800-woltowa architektura, mocne silniki elektryczne oraz nowoczesny system zarządzania akumulatorami i ładowaniem. PPE zapewnia wystarczający rozstaw osi, rozstaw kół i prześwit, aby stworzyć zarówno modele wysokopodłogowe, jak i płaskie, co przekłada się na korzyści w zakresie konstrukcji, masy i wydajności. 

Zakład montażu akumulatorów w Ingolstadt zwiększa integrację pionową
Zakład montażu akumulatorów w Ingolstadt zwiększa integrację pionową. Zdjęcie: Audi AG

Zakład montażu akumulatorów w Ingolstadt zwiększa integrację pionową

Audi Q6 e-tron to pierwszy w pełni elektryczny model produkowany w Ingolstadt. Ponadto siedziba główna jest również pierwszą lokalizacją Audi w Niemczech, która posiada własny zakład montażu akumulatorów. „Zakład montażu akumulatorów pozwala nam zwiększyć integrację pionową w Ingolstadt i wnosi do zakładu ważne umiejętności”, powiedział Gerd Walker, członek zarządu ds. produkcji i logistyki. Xavier Ros, Członek Zarządu ds. Zasobów Ludzkich i Organizacji, dodał: „Jednocześnie tworzymy nowe możliwości zatrudnienia w lokalizacjach, ponieważ transformacja wymaga udziału naszych pracowników, aby odnieść sukces. Jest możliwa dzięki ludziom Audi, którzy nadal zdobywają kwalifikacje i rozwijają się zawodowo”. W Ingolstadt, w związku z wprowadzeniem na rynek serii Q6 e-tron, Audi przygotowało około 8300 pracowników z działów produkcji, rozwoju technicznego i sprzedaży. Duża liczba ekspertów została przeszkolona w zakresie elektryfikacji również w Győr. W ciągu ostatnich dwóch lat AUDI AG zainwestowało ponad 250 milionów euro w szkolenia i rozwój swoich pracowników. „Aby przejść na mobilność elektryczną, polegamy na naszych istniejących zakładach, modernizując się od wewnątrz, zamiast budować nowe fabryki. To jest zrównoważony rozwój w działaniu, w jego społecznych, ekologicznych i ekonomicznych aspektach”, powiedział Walker. Wraz z serią Q6 e-tron, Audi dotrzymuje obietnicy oferowania modeli elektrycznych we wszystkich głównych segmentach do 2027 roku. 

Jörg Schlagbauer, przewodniczący Generalnej Rady Zakładowej AUDI AG, również z satysfakcją przyjął wprowadzenie na rynek kolejnej generacji elektrycznych modeli Audi: „Musimy wymyślać i budować samochody na nowe sposoby, a także tworzyć nowoczesne, związane z motoryzacją cyfrowe obszary biznesowe. Klienci muszą być w stanie ponownie doświadczyć Przewagi dzięki technice. Dokonają tego nasi doświadczeni, otwarci i pełni pasji pracownicy Audi”. 

Nowa architektura elektroniczna E³ zapewnia wyjątkowe wrażenia we wnętrzu
Nowa architektura elektroniczna E³ zapewnia wyjątkowe wrażenia we wnętrzu. Zdjęcie: Audi AG

Nowa architektura elektroniczna E³ zapewnia wyjątkowe wrażenia we wnętrzu

Audi Q6 e-tron zbudowane na platformie PPE będzie pierwszym modelem Audi, w którym zastosowano nową architekturę elektroniczną E³ w wersji 1.2. Architektura ta opiera się na nowej strukturze komputerowej domeny z pięcioma wysokowydajnymi komputerami (HPC lub wysokowydajna platforma obliczeniowa), które kontrolują wszystkie funkcje pojazdu, od infotainment i funkcji jazdy po półautomatyczną jazdę na późniejszych etapach ewolucji. Wraz z E³ 1.2 Audi wprowadza do swoich modeli najnowszą architekturę elektroniczną i oprogramowanie opracowane wspólnie z CARIAD, w tym funkcje specyficzne dla marki. Architektura elektroniczna, która jest skalowana w całej Grupie Volkswagen, stanowi kolejny krok w cyfryzacji portfolio modeli. Oprócz nowej platformy informacyjno-rozrywkowej opartej na systemie operacyjnym Android Automotive, E³ 1.2 zapewnia również podstawę do szybkich aktualizacji i aktualizacji oprogramowania. 

Dzięki wielu funkcjom łączącym się ze sobą w całość, klienci mogą oczekiwać zupełnie nowych doznań we wnętrzu. System informacyjno-rozrywkowy oferuje nowe funkcje, takie jak sklep Audi dla aplikacji, a także nowe funkcje nawigacji, z których wszystkie zapewniają jeszcze bardziej immersyjne wrażenia w połączeniu z nowym wyświetlaczem i systemem obsługi. Nowa koncepcja wykorzystuje precyzyjnie zaaranżowane wyświetlacze do prezentacji treści cyfrowych, tworząc cyfrową scenę we wnętrzu.

Mariusz Brzeziński
Mariusz Brzeziński
Prowadzenie VW to jak płynąć przez życie z elegancją i precyzją. Każdy zakręt, niczym kolejny rozdział, odkrywa przed nami nowe możliwości, a dźwięk silnika śpiewa pieśń o wolności. W tej maszynie, każda podróż staje się bardziej niż przejażdżką; to dialog z drogą, w którym każdy szczegół, od delikatnego dotyku pedału gazu, do pewności, jaką daje mocne uchwycenie kierownicy, tworzy harmonię ruchu. VW, to nie tylko samochód, to towarzysz przygód, który rozumie pasję do odkrywania... Bywam poetą, ale jestem przede wszystkim miłośnikiem szybkiej i dobrej jazdy. Nazywam się Mariusz Brzeziński, a Vwzone.pl to przestrzeń, w której dzielę się swoją pasją do aut z grupy Volkswagen. Z zawodu jestem mechanikiem, dlatego znajdziecie tu wartościowe porady dotyczące serwisu i warsztatu samochodów, ale również wszelkie nowości motoryzacyjne, porady i informacje. Dzięki forum dostępnym na naszej stronie, możecie dzielić się opinią z innymi użytkownikami i dobrze spędzać czas. Z nami będziecie na bieżąco z premierami samochodów, nowinkami motoryzacyjnymi i wszystkim, czego potrzeba do szczęścia we własnym garażu. No to jazda!
Najnowsze artykuły
- Reklama -
Podobne artykuły
- Reklama -
Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Ads Blocker Detected!!!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam :(   

Uprzejmie prosimy o wsparcie nas poprzez wyłączenie blokad reklam.   

Dziękujemy i życzymy miłej lektury :)

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO