19.1 C
Polska
sobota, 27 lipca, 2024

Audi Q8 e-tron dane techniczne i wrażenia z jazdy

Audi Q8 e-tron to najnowsza propozycja niemieckiego producenta w segmencie luksusowych SUV-ów elektrycznych. Model ten zwraca uwagę nie tylko swoim nowoczesnym wyglądem, ale przede wszystkim zaawansowaną technologią, która pozwala na długie podróże bez konieczności częstego ładowania.

Nowoczesne technologie i design

Audi Q8 e-tron to model, który przeszedł lifting, ale jego zmiany nie ograniczają się tylko do wyglądu. W porównaniu do poprzednika, zmiany są raczej subtelne, ale wiele udoskonaleń poprawiło najważniejszą cechę elektrycznego samochodu – opór powietrza. Teraz w wersji z tradycyjnym nadwoziem współczynnik oporu powietrza wynosi 0,27, a w wersji Sportback – 0,24. Dla tak dużego SUV-a, który mierzy 4915 mm długości, 1937 mm szerokości i do 1633 mm wysokości, te parametry są naprawdę imponujące.

Wydajność i zasięg

Obecna oferta obejmuje trzy wersje napędowe o oznaczeniach 50, 55 oraz S. Bazowy napęd generuje moc 340 KM i moment obrotowy 664 Nm, a akumulator trakcyjny ma teraz pojemność 95 kWh brutto. Dwa mocniejsze warianty posiadają baterię o pojemności 114 kWh brutto. Mając na uwadze fakt, że Q8 e-tron waży około 2,5 tony, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w najmocniejszej wersji zajmuje zaledwie 4,5 sekundy! Prędkość maksymalna też jest przyzwoita, jak na elektryka – 210 km/h.

Wrażenia z jazdy

Podczas testów, Audi Q8 e-tron 55 Sportback pokonało trasę z Poznania do Berlina i z powrotem bez problemów. Zużycie energii wynoszące około 27 kWh/100km jest dość dobrym wynikiem, szczególnie biorąc pod uwagę, że była to jazda po trasie z kilkoma ograniczeniami prędkości, a auto jest duże, komfortowe, naszpikowane różnymi technologiami, mocne i ciężkie.

Podsumowanie

Audi Q8 e-tron to samochód, który z pewnością zadowoli miłośników marki Audi, a także tych, którzy szukają luksusowego, elektrycznego SUV-a. Dzięki swoim zaawansowanym technologiom, imponującym parametrom technicznym i komfortowi jazdy, jest to model, który zasługuje na uwagę. Ceny zaczynają się od 449 900 zł za wersję 50, a kończą na 649 900 zł za wersję S. Warto jednak pamiętać, że Audi Q8 e-tron to nie tylko samochód, ale także inwestycja w przyszłość i ekologię.

Mariusz Brzeziński
Mariusz Brzeziński
Prowadzenie VW to jak płynąć przez życie z elegancją i precyzją. Każdy zakręt, niczym kolejny rozdział, odkrywa przed nami nowe możliwości, a dźwięk silnika śpiewa pieśń o wolności. W tej maszynie, każda podróż staje się bardziej niż przejażdżką; to dialog z drogą, w którym każdy szczegół, od delikatnego dotyku pedału gazu, do pewności, jaką daje mocne uchwycenie kierownicy, tworzy harmonię ruchu. VW, to nie tylko samochód, to towarzysz przygód, który rozumie pasję do odkrywania... Bywam poetą, ale jestem przede wszystkim miłośnikiem szybkiej i dobrej jazdy. Nazywam się Mariusz Brzeziński, a Vwzone.pl to przestrzeń, w której dzielę się swoją pasją do aut z grupy Volkswagen. Z zawodu jestem mechanikiem, dlatego znajdziecie tu wartościowe porady dotyczące serwisu i warsztatu samochodów, ale również wszelkie nowości motoryzacyjne, porady i informacje. Dzięki forum dostępnym na naszej stronie, możecie dzielić się opinią z innymi użytkownikami i dobrze spędzać czas. Z nami będziecie na bieżąco z premierami samochodów, nowinkami motoryzacyjnymi i wszystkim, czego potrzeba do szczęścia we własnym garażu. No to jazda!

NordVPN Promocja

Najnowsze artykuły
- Reklama -
Podobne artykuły
- Reklama -
Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Ads Blocker Detected!!!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam :(   

Uprzejmie prosimy o wsparcie nas poprzez wyłączenie blokad reklam.   

Dziękujemy i życzymy miłej lektury :)

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO