17.4 C
Polska
czwartek, 10 października, 2024

Audi: „Dziękujemy, Mattias Ekström!”

Ingolstadt, 27 września 2024 r. Dokładnie 23 lata temu Mattias Ekström rozpoczął swoją przygodę w DTM jako kierowca fabryczny Audi. Teraz przyszedł czas, by pożegnał się z marką w swoim rodzimym języku, mówiąc „Adjö”. Ekström, wybitny sportowiec zawsze wierny swoim przekonaniom i nie stroniący od kontrowersji, reprezentował Audi z klasą. Był dwukrotnym mistrzem DTM, mistrzem świata w rallycrossie, triumfował w 24-godzinnym wyścigu w Spa, odniósł zwycięstwo w rajdzie Dakar oraz pokonał legendarną trasę Streif na elektrycznym Audi e-tron, jadąc pod górę.

Pożegnanie legendy motorsportu: Mattias Ekström żegna się z Audi​
Pożegnanie legendy motorsportu: Mattias Ekström żegna się z Audi​. Zdjęcie: Audi AG

Pożegnanie legendy motorsportu: Mattias Ekström żegna się z Audi​

Emocje, wspomnienia i mnóstwo autografów: tak wyglądało 26 września w Ingolstadt pożegnanie Mattiasa Ekströma z Audi – marką, z którą świętował największe sukcesy w swojej wyjątkowej karierze motorsportowej. W pożegnaniu na terenie fabryki wzięło udział wielu fanów motorsportu z grona pracowników Audi oraz Rolf Michl, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH. „Bardzo wiele zawdzięczamy Mattiasowi, a my z kolei pomogliśmy mu w osiągnięciu największych sukcesów w jego karierze” – powiedział Michl, który w tym roku poprowadził program Dakar marki do sukcesu jako szef sportów motorowych. „Do dziś jestem pod wrażeniem nie tylko jego ciągłych wyników, ale także doskonałego ducha zespołu. Mattias nigdy nie koncentrował się wyłącznie na wyścigach. Zawsze pomagał rozwijać projekty, wspierał naszych projektantów i pomagał promować zespoły, z którymi współpracował. Dzięki tym cechom i serii sukcesów jest doskonałym wzorem do naśladowania dla wielu międzynarodowych talentów w sportach motorowych. Życzymy mu wszystkiego najlepszego w jego przyszłej karierze”.

Ekström nie był nawet fabrycznym kierowcą, kiedy zdobył swój pierwszy tytuł z Audi w swojej ojczystej Szwecji w 1999 r. Miał wtedy 21 lat i był prywatnym kierowcą w A4 quattro w Szwedzkich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych. Dwa lata później Ekström podpisał kontrakt z Audi i wystartował w swoim pierwszym sezonie w DTM. Prestiżowa seria samochodów turystycznych miała pozostać jego sportowym domem przez 17 lat. Wraz z Audi Sport Team Abt Sportsline, Skandynaw świętował dwa tytuły w Audi A4 DTM, ukończył cztery sezony jako wicemistrz, zdobył 20 pole position i 23 zwycięstwa w wyścigach.

Chociaż DTM było jego domem przez prawie dwie dekady, Szwed udowodnił swoją sportową wszechstronność w wielu innych dyscyplinach. Prawdopodobnie żaden inny kierowca wyścigowy nie jest tak wszechstronny. W 2011 r., wspólnie z fabrycznym kierowcą Audi Timo Scheiderem oraz belgijskim kierowcą Gregiem Franchi, przyniósł młodemu programowi wyścigowemu klientów Audi pierwsze zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu w Audi R8 LMS GT3 na Spa-Francorchamps w Belgii. W swoim własnym zespole EKS wygrał Mistrzostwa Świata Rallycross w 2016 r. z Audi S1 EKS RX quattro, a następnie zajął trzy razy drugie miejsce w mistrzostwach świata. Zgodnie z mottem namalowanym na jego kasku, „Go hard or go home”, czterokrotnie wygrał również klasyfikację kierowców i raz Puchar Narodów Race of Champions, coroczne spotkanie najlepszych kierowców sportów motorowych na świecie. Między innymi dwukrotnie pokonał Michaela Schumachera i raz jego syna Micka. W tradycyjnych rajdach Szwed osiągał sukcesy klasowe na poziomie mistrzostw świata. W Pure ETCR w 2021 r. jako mistrz marki Group Cupra udowodnił , że jest również doskonałym mistrzem pionierskich napędów całkowicie elektrycznych.

Mariusz Brzeziński
Mariusz Brzeziński
Prowadzenie VW to jak płynąć przez życie z elegancją i precyzją. Każdy zakręt, niczym kolejny rozdział, odkrywa przed nami nowe możliwości, a dźwięk silnika śpiewa pieśń o wolności. W tej maszynie, każda podróż staje się bardziej niż przejażdżką; to dialog z drogą, w którym każdy szczegół, od delikatnego dotyku pedału gazu, do pewności, jaką daje mocne uchwycenie kierownicy, tworzy harmonię ruchu. VW, to nie tylko samochód, to towarzysz przygód, który rozumie pasję do odkrywania... Bywam poetą, ale jestem przede wszystkim miłośnikiem szybkiej i dobrej jazdy. Nazywam się Mariusz Brzeziński, a Vwzone.pl to przestrzeń, w której dzielę się swoją pasją do aut z grupy Volkswagen. Z zawodu jestem mechanikiem, dlatego znajdziecie tu wartościowe porady dotyczące serwisu i warsztatu samochodów, ale również wszelkie nowości motoryzacyjne, porady i informacje. Dzięki forum dostępnym na naszej stronie, możecie dzielić się opinią z innymi użytkownikami i dobrze spędzać czas. Z nami będziecie na bieżąco z premierami samochodów, nowinkami motoryzacyjnymi i wszystkim, czego potrzeba do szczęścia we własnym garażu. No to jazda!

NordVPN Promocja

Najnowsze artykuły
- Reklama -
Podobne artykuły
- Reklama -
Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Ads Blocker Detected!!!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam :(   

Uprzejmie prosimy o wsparcie nas poprzez wyłączenie blokad reklam.   

Dziękujemy i życzymy miłej lektury :)

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock