18.4 C
Polska
środa, 18 września, 2024

VW ID.6 – czyli elektryczny Volkswagen Touareg

Elektryfikacja motoryzacji nabiera tempa, a Volkswagen nie pozostaje w tyle. Poznajcie VW ID.6 – odpowiedź niemieckiego giganta na rosnące zapotrzebowanie rynku na elektryczne SUV-y.

Historia modelu VW ID.6

W świecie motoryzacji, gdzie elektryfikacja stała się kluczem do przyszłości, Volkswagen wprowadził model ID.6, aby sprostać rosnącym wymaganiom rynku. ID.6 nie jest tylko kolejnym elektrycznym SUV-em w ofercie niemieckiego giganta, ale reprezentuje ewolucję i adaptację marki do zmieniających się potrzeb konsumentów.

Debiutując w 2021 roku, ID.6 został zaprojektowany z myślą o chińskim rynku, gdzie zapotrzebowanie na trzyrzędowe SUV-y jest szczególnie wysokie. Chiny, będąc największym rynkiem samochodów elektrycznych na świecie, stały się naturalnym miejscem dla premiery tego modelu. Volkswagen, korzystając ze swojej platformy MEB, stworzył pojazd, który nie tylko spełnia oczekiwania chińskich konsumentów, ale również ustanawia nowe standardy w zakresie przestrzeni i komfortu jazdy.

W trakcie targów motoryzacyjnych w Szanghaju w 2021 roku, ID.6 został zaprezentowany jako największy członek rodziny ID. Jego długość wynosi imponujące 192 cale, co czyni go większym od modelu ID.4 o 11,8 cala. Jednak to, co wyróżnia ID.6, to jego zdolność do przewożenia sześciu lub siedmiu pasażerów, w zależności od konfiguracji, co czyni go jednym z najbardziej przestronnych elektrycznych SUV-ów na rynku.

Chociaż początkowo ID.6 został stworzony z myślą o chińskim rynku, jego innowacyjność i zaawansowane funkcje mogą przyciągnąć uwagę konsumentów na całym świecie. W miarę rozwoju rynku samochodów elektrycznych i globalnej ekspansji Volkswagena w tej dziedzinie, możemy spodziewać się, że ID.6 stanie się ważnym graczem w globalnej ofercie marki.

Parametry techniczne VW ID.6

Volkswagen ID.6 to elektryczny SUV średniej wielkości z trzema rzędami siedzeń, produkowany przez Volkswagena w Chinach od 2021 roku. Bazuje on na platformie MEB i jest częścią serii pojazdów elektrycznych ID. W Chinach wspólne przedsięwzięcie FAW-Volkswagen będzie produkować i sprzedawać ID.6 Crozz, podczas gdy SAIC-Volkswagen będzie budować i sprzedawać ID.6 X z nieco zmienionym stylem.

Model ID.6 bazuje na koncepcji Volkswagen I.D. Roomzz, która została po raz pierwszy zaprezentowana na Shanghai Motor Show w kwietniu 2019 roku. Koncepcja ta to rodzinny SUV oparty na platformie MEB, z przesuwnymi drzwiami z przodu i z tyłu o przeciwnym otwarciu. Samochód koncepcyjny jest napędzany przez dwa silniki elektryczne umieszczone na osiach, o mocy 75 kW (101 KM) z przodu i 150 kW (200 KM) z tyłu, co daje łączną moc 225 kW (302 KM), zasilany baterią litowo-jonową o pojemności 82 kWh, oferującą maksymalny zasięg 450 km.

ID.6 został ujawniony 17 kwietnia 2021 roku na chiński rynek. Dwie wersje z różnym stylem przedniej i tylnej części zostały zapowiedziane, są to ID.6 Crozz produkowany przez FAW-VW i ID.6 X produkowany przez SAIC-VW. ID.6 jest budowany na platformie VW Group MEB, współdzielonej z Volkswagen ID.4, Škoda Enyaq iV oraz Audi Q4 e-tron. Aby pomieścić trzeci rząd, VW rozciągnął ID.6 do 4876 mm, czyniąc go prawie 300 mm dłuższym niż ID.4, z rozstawem osi 2965 mm wspierającym jego długość.

Podstawowa wersja jest wyposażona w pojedynczy silnik elektryczny napędzający tylne koła o mocy 177 KM, z deklarowanym czasem przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 9,3 sekundy lub opcją 201 KM z czasem przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 9,1 sekundy. Model z dwoma silnikami jest w stanie dostarczyć 302 KM i 310 N⋅m momentu obrotowego, potrzebując 6,6 sekundy, aby osiągnąć 100 km/h, z maksymalną prędkością 160 km/h. VW będzie sprzedawać ID.6 w Chinach z wyborem sześciu lub siedmiu miejsc, a rozmiary kół aluminiowych będą wynosić od 19 do 21 cali.

Design i wnętrze VW ID.6

Volkswagen ID.6 to wyjątkowy model w gamie elektrycznych pojazdów niemieckiego producenta, który wyróżnia się nie tylko zaawansowaną technologią, ale także nowoczesnym designem i przemyślanym wnętrzem. Jego sylwetka jest dynamiczna, z charakterystycznymi liniami, które podkreślają jego nowoczesny charakter. Przednia część pojazdu jest dominowana przez duże, wyraziste reflektory i charakterystyczną atrapę chłodnicy, która w przypadku modeli elektrycznych pełni głównie funkcję estetyczną.

Wnętrze ID.6 zostało zaprojektowane z myślą o komforcie i funkcjonalności. Przestronna kabina oferuje miejsce dla sześciu lub siedmiu pasażerów, w zależności od wybranej konfiguracji. Wysokiej jakości materiały i nowoczesne rozwiązania technologiczne czynią wnętrze ID.6 miejscem, w którym chce się spędzać czas. Centralne miejsce na desce rozdzielczej zajmuje duży, dotykowy ekran multimedialny, który umożliwia sterowanie większością funkcji pojazdu. Dzięki temu kokpit jest minimalistyczny i pozbawiony zbędnych przycisków.

Ważnym elementem designu wnętrza jest również oświetlenie ambientowe, które można dostosować do własnych preferencji. Dostępne są różne tryby kolorystyczne, które wpływają na atmosferę w kabinie. Ponadto, dzięki panoramicznemu dachowi, wnętrze jest jasne i przestronne, co dodatkowo podnosi komfort jazdy.

Pod względem praktyczności, ID.6 również nie pozostawia wiele do życzenia. Duża przestrzeń bagażowa, liczne schowki i komfortowe siedzenia czynią z tego modelu idealnego towarzysza długich podróży. Wszystko to sprawia, że Volkswagen ID.6 to nie tylko samochód przyszłości pod względem technologicznym, ale także komfortowy i funkcjonalny środek transportu na co dzień.

Rynek i dostępność Volkswagena ID.6

Chociaż ID.6 został stworzony z myślą o chińskim rynku, gdzie trzyrzędowe SUV-y są bardzo popularne, istnieje nadzieja, że model ten trafi również na inne rynki. Niemniej jednak, na chwilę obecną, nie ma planów wprowadzenia tego modelu na rynek amerykański.

Podsumowanie

Volkswagen ID.6 to imponujący krok w kierunku elektryfikacji motoryzacji. Jego nowoczesny design, imponujący zasięg i przestronne wnętrze czynią go atrakcyjnym wyborem dla tych, którzy szukają elektrycznego SUV-a. Chociaż na razie jest dostępny tylko na chińskim rynku, mamy nadzieję zobaczyć go na drogach w innych częściach świata w najbliższej przyszłości.

Mariusz Brzeziński
Mariusz Brzeziński
Prowadzenie VW to jak płynąć przez życie z elegancją i precyzją. Każdy zakręt, niczym kolejny rozdział, odkrywa przed nami nowe możliwości, a dźwięk silnika śpiewa pieśń o wolności. W tej maszynie, każda podróż staje się bardziej niż przejażdżką; to dialog z drogą, w którym każdy szczegół, od delikatnego dotyku pedału gazu, do pewności, jaką daje mocne uchwycenie kierownicy, tworzy harmonię ruchu. VW, to nie tylko samochód, to towarzysz przygód, który rozumie pasję do odkrywania... Bywam poetą, ale jestem przede wszystkim miłośnikiem szybkiej i dobrej jazdy. Nazywam się Mariusz Brzeziński, a Vwzone.pl to przestrzeń, w której dzielę się swoją pasją do aut z grupy Volkswagen. Z zawodu jestem mechanikiem, dlatego znajdziecie tu wartościowe porady dotyczące serwisu i warsztatu samochodów, ale również wszelkie nowości motoryzacyjne, porady i informacje. Dzięki forum dostępnym na naszej stronie, możecie dzielić się opinią z innymi użytkownikami i dobrze spędzać czas. Z nami będziecie na bieżąco z premierami samochodów, nowinkami motoryzacyjnymi i wszystkim, czego potrzeba do szczęścia we własnym garażu. No to jazda!

NordVPN Promocja

Najnowsze artykuły
- Reklama -
Podobne artykuły
- Reklama -
Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Ads Blocker Detected!!!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam :(   

Uprzejmie prosimy o wsparcie nas poprzez wyłączenie blokad reklam.   

Dziękujemy i życzymy miłej lektury :)

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock