Audi wprowadza na rynek nową generację modeli A6 z napędem hybrydowym plug-in, które łączą sportowy charakter, wysoką wydajność oraz imponujący komfort jazdy. Nowe Audi A6 Avant e-hybrid quattro i A6 Limousine e-hybrid quattro dostępne są w dwóch wariantach mocy: 220 kW (299 KM) oraz 270 kW (367 KM), oferując jeszcze większy zasięg na napędzie elektrycznym i szereg innowacyjnych rozwiązań technologicznych.
Nowoczesna technologia hybrydowa i imponujący zasięg
Sercem nowych modeli A6 e-hybrid quattro jest zaawansowany układ hybrydowy plug-in. Każdy z wariantów napędzany jest silnikiem 2.0 TFSI o mocy 185 kW (252 KM) oraz silnikiem elektrycznym o mocy do 105 kW (143 KM). Wersje o mocy systemowej 270 kW (367 KM) osiągają imponujący moment obrotowy 500 Nm i przyspieszają od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,3 sekundy. Słabsza odmiana (299 KM, 450 Nm) rozpędza się do setki w 6,0 sekundy. Maksymalna prędkość wszystkich wariantów to 250 km/h.
Nowa generacja akumulatora HV o pojemności 25,9 kWh (netto 20,7 kWh) zapewnia aż o 45% większy zasięg niż poprzednik – ponad 100 km jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym. Maksymalna moc ładowania AC wynosi teraz 11 kW, co pozwala na pełne naładowanie w 2,5 godziny. Zaawansowany system rekuperacji umożliwia odzyskiwanie energii podczas jazdy i hamowania, a stopień rekuperacji można regulować łopatkami przy kierownicy.

Design, komfort i sportowe wyposażenie
Klienci mogą wybierać pomiędzy praktycznym nadwoziem Avant a elegancką Limousine. Oba modele wyróżniają się długim rozstawem osi, wydłużoną maską i szerokim rozstawem kół, co nadaje im wyrazisty, dynamiczny wygląd. Warianty o mocy 367 KM seryjnie wyposażone są w sportowy pakiet S line, sportowe zawieszenie obniżone o 20 mm, 19-calowe koła oraz czerwone zaciski hamulcowe. Wnętrze oferuje sportowe fotele z wyraźnym podparciem bocznym oraz trójramienną, skórzaną kierownicę.
Wszystkie wersje A6 e-hybrid quattro posiadają trzystrefową klimatyzację, poprawioną izolację akustyczną (nawet o 30% lepszą niż poprzednio) oraz opcjonalne przeszklenie akustyczne szyb. Dodatkowo, skrętna oś tylna w standardzie poprawia zwrotność w mieście i stabilność przy wyższych prędkościach.
Inteligentne zarządzanie napędem i ekologiczna efektywność
System hybrydowy automatycznie wybiera optymalny tryb pracy (EV lub hybryda), korzystając z danych z nawigacji i predykcyjnych asystentów efektywności. W trybie EV samochód porusza się wyłącznie na napędzie elektrycznym do 140 km/h, a w trybie hybrydowym system sam decyduje o wykorzystaniu napędu spalinowego lub elektrycznego w zależności od warunków drogowych. Kierowca może także ustawić docelowy poziom naładowania akumulatora przed podróżą.
Zużycie paliwa w trybie mieszanym wynosi od 2,1 do 2,9 l/100 km, a zużycie energii od 15,0 do 16,2 kWh/100 km. Emisja CO₂ to 48–65 g/km, co plasuje nowe A6 e-hybrid quattro w klasie CO₂ B. Po rozładowaniu akumulatora spalanie wzrasta do 6,5–7,7 l/100 km.

Ceny i dostępność
W Niemczech ceny A6 Limousine e-hybrid quattro z mocą 299 KM zaczynają się od 65 800 euro, a Avant od 68 300 euro. Wersje 367 KM kosztują odpowiednio 75 050 i 77 550 euro. Zamówienia ruszają 8 maja 2025 r., a pierwsze egzemplarze trafią do klientów latem.
Nowe Audi A6 e-hybrid quattro to propozycja dla kierowców oczekujących sportowych wrażeń, komfortu na najwyższym poziomie oraz możliwości codziennej jazdy bezemisyjnej. To samochód, który łączy najlepsze cechy klasy premium z przyszłościową technologią.