7.3 C
Polska
poniedziałek, 19 maja, 2025

Sportowy charakter i niezwykła moc: nowe Audi A6 e-hybrid quattro

Audi wprowadza na rynek nową generację modeli A6 z napędem hybrydowym plug-in, które łączą sportowy charakter, wysoką wydajność oraz imponujący komfort jazdy. Nowe Audi A6 Avant e-hybrid quattro i A6 Limousine e-hybrid quattro dostępne są w dwóch wariantach mocy: 220 kW (299 KM) oraz 270 kW (367 KM), oferując jeszcze większy zasięg na napędzie elektrycznym i szereg innowacyjnych rozwiązań technologicznych. 

Nowoczesna technologia hybrydowa i imponujący zasięg

Sercem nowych modeli A6 e-hybrid quattro jest zaawansowany układ hybrydowy plug-in. Każdy z wariantów napędzany jest silnikiem 2.0 TFSI o mocy 185 kW (252 KM) oraz silnikiem elektrycznym o mocy do 105 kW (143 KM). Wersje o mocy systemowej 270 kW (367 KM) osiągają imponujący moment obrotowy 500 Nm i przyspieszają od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,3 sekundy. Słabsza odmiana (299 KM, 450 Nm) rozpędza się do setki w 6,0 sekundy. Maksymalna prędkość wszystkich wariantów to 250 km/h. 

Nowa generacja akumulatora HV o pojemności 25,9 kWh (netto 20,7 kWh) zapewnia aż o 45% większy zasięg niż poprzednik – ponad 100 km jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym. Maksymalna moc ładowania AC wynosi teraz 11 kW, co pozwala na pełne naładowanie w 2,5 godziny. Zaawansowany system rekuperacji umożliwia odzyskiwanie energii podczas jazdy i hamowania, a stopień rekuperacji można regulować łopatkami przy kierownicy. 

Design, komfort i sportowe wyposażenie
Design, komfort i sportowe wyposażenie. Zdjęcie: Audi AG

Design, komfort i sportowe wyposażenie

Klienci mogą wybierać pomiędzy praktycznym nadwoziem Avant a elegancką Limousine. Oba modele wyróżniają się długim rozstawem osi, wydłużoną maską i szerokim rozstawem kół, co nadaje im wyrazisty, dynamiczny wygląd. Warianty o mocy 367 KM seryjnie wyposażone są w sportowy pakiet S line, sportowe zawieszenie obniżone o 20 mm, 19-calowe koła oraz czerwone zaciski hamulcowe. Wnętrze oferuje sportowe fotele z wyraźnym podparciem bocznym oraz trójramienną, skórzaną kierownicę. 

Wszystkie wersje A6 e-hybrid quattro posiadają trzystrefową klimatyzację, poprawioną izolację akustyczną (nawet o 30% lepszą niż poprzednio) oraz opcjonalne przeszklenie akustyczne szyb. Dodatkowo, skrętna oś tylna w standardzie poprawia zwrotność w mieście i stabilność przy wyższych prędkościach. 

Inteligentne zarządzanie napędem i ekologiczna efektywność

System hybrydowy automatycznie wybiera optymalny tryb pracy (EV lub hybryda), korzystając z danych z nawigacji i predykcyjnych asystentów efektywności. W trybie EV samochód porusza się wyłącznie na napędzie elektrycznym do 140 km/h, a w trybie hybrydowym system sam decyduje o wykorzystaniu napędu spalinowego lub elektrycznego w zależności od warunków drogowych. Kierowca może także ustawić docelowy poziom naładowania akumulatora przed podróżą. 

Zużycie paliwa w trybie mieszanym wynosi od 2,1 do 2,9 l/100 km, a zużycie energii od 15,0 do 16,2 kWh/100 km. Emisja CO₂ to 48–65 g/km, co plasuje nowe A6 e-hybrid quattro w klasie CO₂ B. Po rozładowaniu akumulatora spalanie wzrasta do 6,5–7,7 l/100 km. 

Ceny i dostępność
Ceny i dostępność. Zdjęcie: Audi AG

Ceny i dostępność

W Niemczech ceny A6 Limousine e-hybrid quattro z mocą 299 KM zaczynają się od 65 800 euro, a Avant od 68 300 euro. Wersje 367 KM kosztują odpowiednio 75 050 i 77 550 euro. Zamówienia ruszają 8 maja 2025 r., a pierwsze egzemplarze trafią do klientów latem. 

Nowe Audi A6 e-hybrid quattro to propozycja dla kierowców oczekujących sportowych wrażeń, komfortu na najwyższym poziomie oraz możliwości codziennej jazdy bezemisyjnej. To samochód, który łączy najlepsze cechy klasy premium z przyszłościową technologią.

Mariusz Brzeziński
Mariusz Brzeziński
Prowadzenie VW to jak płynąć przez życie z elegancją i precyzją. Każdy zakręt, niczym kolejny rozdział, odkrywa przed nami nowe możliwości, a dźwięk silnika śpiewa pieśń o wolności. W tej maszynie, każda podróż staje się bardziej niż przejażdżką; to dialog z drogą, w którym każdy szczegół, od delikatnego dotyku pedału gazu, do pewności, jaką daje mocne uchwycenie kierownicy, tworzy harmonię ruchu. VW, to nie tylko samochód, to towarzysz przygód, który rozumie pasję do odkrywania... Bywam poetą, ale jestem przede wszystkim miłośnikiem szybkiej i dobrej jazdy. Nazywam się Mariusz Brzeziński, a Vwzone.pl to przestrzeń, w której dzielę się swoją pasją do aut z grupy Volkswagen. Z zawodu jestem mechanikiem, dlatego znajdziecie tu wartościowe porady dotyczące serwisu i warsztatu samochodów, ale również wszelkie nowości motoryzacyjne, porady i informacje. Dzięki forum dostępnym na naszej stronie, możecie dzielić się opinią z innymi użytkownikami i dobrze spędzać czas. Z nami będziecie na bieżąco z premierami samochodów, nowinkami motoryzacyjnymi i wszystkim, czego potrzeba do szczęścia we własnym garażu. No to jazda!
Najnowsze artykuły
- Reklama -
Podobne artykuły
- Reklama -