5.7 C
Polska
środa, 16 października, 2024

Przed świtem jutra: Postęp w przyszłość dzięki modelowi Audi A6

Poznań, 7 marca 2024 r. Koncept Audi A6 Avant e-tron, będący w pełni elektrycznym pojazdem, otwiera nowy rozdział w linii Audi A6 napędzanej elektrycznie. Priorytetem jest połączenie codziennej użyteczności z wyrafinowanym stylem. Premiera tego modelu zaplanowana jest na bieżący rok, co podkreśla determinację marki w dążeniu do rozwoju zrównoważonej mobilności.

Stylistyka Audi A6 Avant e-tron concept świadczy o jego rodowodzie jako członka odnoszącej sukcesy serii Audi A6, ale także udowadnia, w jaki sposób może ona dokonać ewolucyjnego skoku w erę e-tron. Świadczą o tym takie detale jak ciągła listwa świetlna z tyłu, a także duża, zamknięta osłona chłodnicy Singleframe, której dolna krawędź jest otoczona umieszczonymi blisko ziemi wlotami powietrza, które chłodzą napęd, akumulator i hamulce.

Projekt unika ostrych krawędzi, dzięki czemu wypukłe i wklęsłe kontury Audi A6 Avant e-tron concept płynnie się przenikają. Połączenie 22-calowych kół i niewielkich prześwitów ze spłaszczoną kabiną i szerokim łukiem dachu Avant nadaje pojazdowi sportowy wygląd i charakter. Płaski łuk dachowy z pochylonym słupkiem D opada ku tyłowi w niepowtarzalnym stylu. Podobnie jak Audi A6 Sportback e-tron concept o tym samym rozmiarze, nadwozie o długości 4,96 m, szerokości 1,96 m i wysokości 1,44 m plasuje się w samochodowej klasie premium.

Inżynierowie i projektanci spędzili dużo czasu, pracując nad nadwoziem A6 Avant e-tron concept, aby uzyskać najlepsze właściwości oporu powietrza przy jednoczesnym zachowaniu charakteru modeli Avant. Dzięki tysiącom godzin spędzonych w tunelu aerodynamicznym, udało się osiągnąć współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,24 – zaledwie dwie setne więcej niż w modelu Sportback, pomimo charakterystycznej dla Avanta wysokiej linii dachu. W praktyce oznacza to mniejsze zużycie energii, co z kolei może mieć pozytywny wpływ na zasięg.
Nowe Audi A6 Avant e-tron zadebiutuje jeszcze w tym roku, co potwierdza dynamiczny rozwój i zaangażowanie marki w elektromobilność.

Audi - Platforma przyszłości
Audi – Platforma przyszłości. Zdjęcie: Audi AG

Platforma przyszłości

Model A6 Avant e-tron concept, podobnie jak modele koncepcyjne sphere, został zbudowany na nowoczesnej platformie PPE (Premium Platform Electric), która po raz pierwszy zadebiutuje już w tym roku w modelach Q6 e-tron oraz Q4 e-tron i będzie bazą dla wszystkich przyszłych modeli elektrycznych Audi.

Dzięki temu Audi ze swoimi modelami elektrycznymi wyróżnia się, oferując zasięg modeli elektrycznych porównywalny, a często nawet większy, niż w przypadku modeli spalinowych i ogranicza czas spędzony na ładowaniu do minimum. Dzięki platformie PPE, w zależności od napędu i wariantu modelu, wersja produkcyjna oparta na Audi A6 Avant e-tron concept może zapewnić w przyszłości zasięg nawet ponad 700 kilometrów (zgodnie z normą WLTP). Jest to możliwe dzięki systemowi 800 V i mocy ładowania do 270 kW. 

Platforma PPE jest uniwersalna i jej wielkość można zmieniać i wykorzystywać w wielu gamach modelowych. Dzięki temu modele o mniejszej mocy mogą być wyposażone w mniejszy, lżejszy akumulator. Co więcej, wykorzystanie całej podstawy pojazdu zapewnia stosunkowo płaski układ akumulatora. Jest to nie tylko istotne dla pojazdów o dynamicznej architekturze, ale także umożliwia napęd quattro.

Nowoczesne oświetlenie

Technologia Digital Matrix LED i OLED jest nie tylko kompaktowa, ale także zapewnia wysoki stopień jasności zarówno świateł przednich, jak i tylnych, a także konfigurowalne sygnatury świetlne. Dzięki trzem projektorom LED o wysokiej rozdzielczości w nadwoziu, A6 Avant e-tron concept może wyświetlać na ziemi animacje świetlne, które służą jako pozdrowienia dla pasażerów lub symbole ostrzegawcze dla użytkowników drogi.

Kolejne cztery projektory LED o wysokiej rozdzielczości na rogach pojazdu pełnią funkcję kierunkowskazów. Jeśli na przykład Audi A6 Avant e-tron concept zostanie zaparkowane przed ścianą podczas ładowania, kierowca i pasażerowie mogą spędzić czas grając w grę wideo wyświetlaną na ścianie przez cyfrowe reflektory Matrix LED. Z tyłu samochodu koncepcyjnego nowa generacja cyfrowych elementów OLED zintegrowanych z pasem ciągłych świateł działa jako wyświetlacz generujący konfigurowalne cyfrowe sygnatury świetlne i dynamiczne animacje. Trójwymiarowa architektura cyfrowych elementów OLED tworzy animacje świetlne z niezwykłymi efektami przestrzennymi.

Mariusz Brzeziński
Mariusz Brzeziński
Prowadzenie VW to jak płynąć przez życie z elegancją i precyzją. Każdy zakręt, niczym kolejny rozdział, odkrywa przed nami nowe możliwości, a dźwięk silnika śpiewa pieśń o wolności. W tej maszynie, każda podróż staje się bardziej niż przejażdżką; to dialog z drogą, w którym każdy szczegół, od delikatnego dotyku pedału gazu, do pewności, jaką daje mocne uchwycenie kierownicy, tworzy harmonię ruchu. VW, to nie tylko samochód, to towarzysz przygód, który rozumie pasję do odkrywania... Bywam poetą, ale jestem przede wszystkim miłośnikiem szybkiej i dobrej jazdy. Nazywam się Mariusz Brzeziński, a Vwzone.pl to przestrzeń, w której dzielę się swoją pasją do aut z grupy Volkswagen. Z zawodu jestem mechanikiem, dlatego znajdziecie tu wartościowe porady dotyczące serwisu i warsztatu samochodów, ale również wszelkie nowości motoryzacyjne, porady i informacje. Dzięki forum dostępnym na naszej stronie, możecie dzielić się opinią z innymi użytkownikami i dobrze spędzać czas. Z nami będziecie na bieżąco z premierami samochodów, nowinkami motoryzacyjnymi i wszystkim, czego potrzeba do szczęścia we własnym garażu. No to jazda!

NordVPN Promocja

Najnowsze artykuły
- Reklama -
Podobne artykuły
- Reklama -
Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Ads Blocker Detected!!!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam :(   

Uprzejmie prosimy o wsparcie nas poprzez wyłączenie blokad reklam.   

Dziękujemy i życzymy miłej lektury :)

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO