Porsche 718 to nie tylko symbol sportowej jazdy, ale także połączenie tradycji z nowoczesnością. Od modeli wyścigowych z lat 50. i 60. XX wieku po współczesne wersje Cayman i Boxster, 718 kontynuuje swoją legendę. Oto szczegółowe spojrzenie na ten wyjątkowy model, jego historię, wygląd, wersje wyposażenia, osiągi, silniki i dane techniczne.
Historia modelu Porsche 718
Porsche 718 to seria jedno- lub dwuosobowych samochodów sportowo-wyścigowych, które były produkowane przez Porsche od 1957 do 1962 roku. Model ten był rozwinięciem Porsche 550 i zadebiutował w wyścigu Le Mans w 1957 roku. Był to samochód, który zdobył wiele zwycięstw, w tym 3 razy Targa Florio i 12 godzin Sebring. Wykorzystywał silnik typu 547 o pojemności 1,498 cc i ważył zaledwie 570 kg.
Rozwój i Sukcesy
Porsche 718 był znane jako wyjątkowo lekki i zwinny samochód wyścigowy. Jego konstrukcja opierała się na ramie przestrzennej, a zawieszenie przednie wykorzystywało belki skrętne, teleskopowe amortyzatory i stabilizator. Zawieszenie tylne wykorzystywało natomiast sprzęgło Watt, sprężyny śrubowe nad teleskopowymi amortyzatorami. Wśród znanych kierowców, którzy ścigali się w Porsche 718, znaleźli się Graham Hill, Stirling Moss, Wolfgang von Trips, Edgar Barth, Carel Godin de Beaufort, Jo Bonnier, Dan Gurney, Hans Herrmann, Nino Vaccarella i Gerhard Mitter.
Wpływ na Nowoczesne Modele
Dziedzictwo Porsche 718 nie kończy się na latach 50. i 60. XX wieku. W 2016 roku Porsche wprowadziło nową serię modeli 718, w tym Cayman i Boxster, odwołując się do legendarnego modelu wyścigowego. Nowoczesne wersje 718 są dostępne jako coupé (Cayman) oraz roadster (Boxster), z różnymi jednostkami benzynowymi o mocy od 300 do 365 KM.
Wpływ na Inne Modele Porsche
Porsche 718 wpłynęło również na rozwój innych modeli marki, takich jak Cayman, który zadebiutował w 2005 roku. Filozofia Porsche opiera się na nieustannym rozwijaniu koncepcji, a model Cayman jest doskonałym tego przykładem, będąc obiektem marzeń wielu entuzjastów motoryzacji.
Dane techniczne i silniki Porsche 718
Współczesne modele Porsche 718 dostępne są z różnymi opcjami silnikowymi. Wersje 718 Cayman i Boxster Style Edition oferują moc 220 kW/300 KM, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,1 s i prędkość maksymalną 275 km/h. Wyższe wersje, takie jak 718 Cayman GTS 4.0, oferują moc do 294 kW/400 KM, przyspieszenie w 4,5 s i prędkość maksymalną 293 km/h.
Wyposażenie i design
Porsche 718 wyróżnia się sportowym wyglądem, niską, szeroką i smukłą sylwetką. Wyraźne linie i kontury podkreślają sportowy charakter. Wnętrze kokpitu jest w pełni zorientowane na sportową jazdę. Wersje 718 GTS 4.0 wyróżniają się jeszcze szerszym przodem, co dodaje im agresywności. Wyposażenie zewnętrzne może zawierać różne pakiety, takie jak Pakiet Sportowy.
Wersje wyposażenia
Porsche 718 dostępne jest w różnych wersjach, takich jak Cayman, Boxster i GTS 4.0. Każda z nich oferuje unikalne cechy i wyposażenie. Na przykład, 718 Cayman GTS 4.0 oferuje lakier Frozenberry Metallic i wnętrze wykończone skórą w dwóch kolorach: czarnym i Crayon. Możliwe są także różne opcje gwarancji i przedłużenia gwarancji.
Osiągi i innowacje
Nowoczesne modele Porsche 718 łączą w sobie ducha legendarnego Porsche 718 z samochodem sportowym jutra. Precyzyjne, pewne siebie i eleganckie. Wprowadzenie silników turbo do 718 Boxster i Cayman nie wpłynęło negatywnie na emocje z jazdy. Wręcz przeciwnie, zwiększono moc i ekonomię paliwa, a także zachowano wysokie obroty do 7500 rpm. Porsche zadbało o to, aby nowe silniki czterocylindrowe spełniały sportowy wizerunek marki, oferując większy moment obrotowy i lepszą sterowność.
Porsche 718 – najczęściej zadawane pytania
Ile kosztuje Porsche 718?
Porsche 718 Cayman kosztuje od 265 000 zł. Porsche 718 Cayman T to koszt od 305 000 zł, a za Porsche 718 Cayman S zapłacimy od 354 000 zł.
Ile pali Porsche 718?
Porsche 718 spala w mieście około 9,5 litra na 100 km i około 5,8 litra na 100 km w trasie.