Audi wkracza w nowy rozdział swojej historii, prezentując zmodernizowaną gamę modelu Q5 w wersji e-hybrid. Najnowsze SUV-y i Sportbacki z napędem hybrydowym plug-in (PHEV) oferują nie tylko większą wydajność, ale także imponujący zasięg elektryczny oraz zaawansowane systemy zarządzania energią. To propozycja dla tych, którzy oczekują od samochodu zarówno ekologii, jak i sportowych osiągów oraz komfortu codziennego użytkowania.
Nowoczesna technologia napędu i większy zasięg
Nowe Audi Q5 e-hybrid dostępne jest w dwóch wariantach mocy: 220 kW (299 KM) oraz 270 kW (367 KM). Oba modele łączą silnik 2.0 TFSI o mocy 185 kW z silnikiem elektrycznym, oferując napęd quattro oraz dwusprzęgłową skrzynię biegów. Najmocniejsza wersja przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,1 sekundy, a słabsza w 6,2 sekundy. Maksymalna prędkość obu wersji to 250 km/h.
Kluczową innowacją jest nowa generacja akumulatora o pojemności 25,9 kWh (netto 20,7 kWh), czyli aż o 45% większej niż w poprzedniku. Pozwala to na przejechanie do 100 km na samym napędzie elektrycznym według normy WLTP, a w warunkach miejskich nawet do 113 km. Ładowanie akumulatora do pełna trwa zaledwie 2,5 godziny dzięki ładowarce AC o mocy 11 kW.

Komfort i funkcjonalność na najwyższym poziomie
Audi Q5 e-hybrid nie tylko imponuje osiągami, ale także bogatym wyposażeniem. W standardzie znajdziemy m.in. w pełni regulowaną tylną kanapę, trzystrefową klimatyzację automatyczną, sportowe zawieszenie S, system multimedialny MMI Experience plus z dostępem do Audi Application Store oraz nowoczesne systemy bezpieczeństwa. Wersje o wyższej mocy oferują dodatkowo reflektory LED plus, sportowe fotele S line obszyte skórą, 19-calowe felgi i czerwone zaciski hamulcowe.
Przestrzeń bagażowa wynosi 438 litrów w wersji SUV i 433 litry w Sportbacku, a po złożeniu siedzeń rośnie odpowiednio do 1358 i 1300 litrów. Dodatkowe schowki, porty USB-C o dużej mocy (do 100 W) oraz chłodzony schowek sprawiają, że codzienne użytkowanie jest jeszcze wygodniejsze.
Inteligentne zarządzanie energią i tryby jazdy
Nowe Q5 e-hybrid wyposażono w zaawansowany system zarządzania hybrydowego, który automatycznie dobiera optymalny tryb pracy – „EV” (jazda wyłącznie na prądzie) lub „hybrydowy” (łączący oba źródła napędu). Kierowca może także samodzielnie ustawić poziom naładowania akumulatora za pomocą cyfrowego suwaka w systemie MMI.
Rekuperacja energii podczas hamowania została udoskonalona – poziom odzysku można regulować łopatkami przy kierownicy. System korzysta z danych nawigacji, analizując topografię trasy, zakręty i ograniczenia prędkości, by maksymalizować efektywność jazdy.

Ceny i dostępność
Nowe Audi Q5 e-hybrid będzie produkowane w meksykańskiej fabryce w San José Chiapa, a zamówienia w Europie ruszają od połowy czerwca 2025 roku. Ceny w Niemczech zaczynają się od 63 400 euro za wersję SUV 220 kW i 65 900 euro za Sportbacka. Najmocniejsze warianty kosztują odpowiednio 71 800 euro (SUV) i 74 300 euro (Sportback).