26.8 C
Polska
sobota, 15 czerwca, 2024

Golf 7 – to co kierowcy lubią najbardziej

Golf 7 - to co kierowcy lubią najbardziej
Golf 7 – to co kierowcy lubią najbardziej / flickr

W świecie motoryzacji, niektóre modele samochodów stają się ikonami. Volkswagen Golf 7 jest jednym z nich. Ten niemiecki kompaktowy hatchback, który zadebiutował w 2012 roku, zdobył uznanie na całym świecie dzięki swojej niezawodności, wydajności i stylowi. Ale co sprawia, że Golf 7 jest tak wyjątkowy? Przyjrzyjmy się bliżej.

Historia modelu Volkswagen Golf 7

Volkswagen Golf 7, znany również jako Typ 5G, to siódma generacja popularnego modelu Golf, który zadebiutował w 2012 roku i był produkowany do 2019 roku. Jest częścią długiej linii modelu Golf, który jest obecny na rynku od 1974 roku.

Kontynuując tradycję swoich poprzedników, Golf 7 oferuje wysoką jakość wykonania, zaawansowane technologie i doskonałe osiągi. Model ten jest dostępny w różnych wariantach, w tym jako hatchback 3- i 5-drzwiowy, kombi, minivan (Sportsvan), a także w licznych wariantach silnikowych, zarówno benzynowych, jak i dieslami, a nawet jako hybryda plug-in.

Golf 7 był rewolucyjny w porównaniu z poprzednimi generacjami, będąc zupełnie nowym samochodem opracowanym na platformie MQB. Zachowano tradycyjny wybór wersji nadwoziowych, ale wprowadzono nowe technologie i unowocześniono design.

Wprowadzenie siódmej generacji Golfa na rynek było ważnym momentem dla marki Volkswagen, która kontynuowała legendę klasy kompaktowej. Golf VII zdobył tytuł „World Car of the Year 2013”, co podkreślało jego znaczenie w segmencie.

W Polsce Golf VII cieszył się dużą popularnością, a rynek używanych Golfów obfituje w coraz więcej „Siódemek”. Jest to model, który może być ciekawszą propozycją od nieco przestarzałych „Piątki” i „Szóstki”.

Podsumowując, Volkswagen Golf 7 to ważny rozdział w historii Golfa, łączący tradycję z nowoczesnością i kontynuujący sukces kompaktowego samochodu, który przez lata był wzorem w swojej klasie.

Silniki Volkswagen Golf 7

Volkswagen Golf 7 oferuje szeroki wybór silników, zarówno benzynowych, jak i dieslowskich. Wśród nich znajduje się 1.4 TSI o mocy 140 KM, który oferuje doskonałe osiągi i efektywność paliwową. Silniki diesla obejmują 1.6 TDI i 2.0 TDI, które są znane ze swojej wytrzymałości i niskiego zużycia paliwa. Golf 7 jest również dostępny jako hybryda plug-in, łącząc silnik benzynowy z elektrycznym dla zwiększonej efektywności paliwowej i niższych emisji CO2.

WersjaTyp silnikaOznaczenia silnikówPojemność skokowaMaksymalna mocMaksymalny moment obrotowyCylindry/ZaworyPrzyśpieszenie 0-100 km/hPrędkość maksymalnaZużycie paliwa na 100 km, w cyklu mieszanymSkrzynia biegów seryjnieNorma emisji spalin
1.0 TSISilnik rzędowy R3, wtrysk bezpośredniCHZK999 cm³63 kW (85 KM) / 5000–5500175 Nm / 2000–30003/1211,9 s180 km/h4,8–4,9 l5-biegowa ręcznaEuro 6
1.0 TSISilnik rzędowy R3, wtrysk bezpośredniCHZC999 cm³81 kW (110 KM) / 5000–5500200 Nm / 2000–35003/129,9 s196 km/h4,7–4,9 l6-biegowa ręcznaEuro 6
1.0 TSISilnik rzędowy R3, wtrysk bezpośredniCHZD999 cm³85 kW (115 KM) / 5000–5500200 Nm / 2000–35003/129,7 s204 km/h4,3 l6-biegowa ręcznaEuro 6
1.2 TSISilnik rzędowy R4, wtrysk bezpośredniCJZB1197 cm³63 kW (85 KM) / 4300–5300160 Nm / 1400–35004/1611,9 s179 km/h4,9 l5-biegowa ręcznaEuro 6
1.2 TSISilnik rzędowy R4, wtrysk bezpośredniCJZA1197 cm³77 kW (105 KM) / 5000175 Nm / 1400–41004/1610,2 s192 km/h4,8–4,9 l6-biegowa ręcznaEuro 6
1.2 TSISilnik rzędowy R4, wtrysk bezpośredniCYVB1197 cm³81 kW (110 KM) / 4600–5600175 Nm / 1400–40004/169,9 s195 km/h4,9 l6-biegowa ręcznaEuro 6
1.4 TGISilnik rzędowy R4, wtrysk bezpośredniCPWA1395 cm³81 kW (110 KM) / 4800–6000200 Nm / 1500–35004/1610,9 s194 km/h3,4–3,5 kg gazu ziemnego (5,1–5,3 l benzyny)6-biegowa ręcznaEuro 6
1.4 TSISilnik rzędowy R4, wtrysk bezpośredniCMBA/CPVA1395 cm³90 kW (122 KM) / 5000200 Nm / 1400–40004/169,3 s203 km/h5,0–5,2 l6-biegowa ręcznaEuro 5
1.4 TSISilnik rzędowy R4, wtrysk bezpośredniCZCA1395 cm³92 kW (125 KM) / 5000–6000200 Nm / 1400–40004/169,1 s204 km/h5,0–5,2 l6-biegowa ręcznaEuro 6
1.4 TSI (ACT opcjonalnie)Silnik rzędowy R4, wtrysk bezpośredniCHPA, CPTA (ACT)1395 cm³103 kW (140 KM) / 4500–6000250 Nm / 1500–35004/168,4 s212 km/h4,7–5,2 l6-biegowa ręcznaEuro 5
1.4 TSI (ACT opcjonalnie)Silnik rzędowy R4, wtrysk bezpośredniCZDA, CZEA (ACT)1395 cm³110 kW (150 KM) / 5000–6000250 Nm / 1500–35004/168,2 s216 km/h5,0–5,2 l6-biegowa ręcznaEuro 6
1.5 TSI ACTSilnik rzędowy R4, wtrysk bezpośredniDACA1498 cm³96 kW (130 KM) / 5000–6000200 Nm / 1400–40004/169,1 s210 km/h4,8 l6-biegowa ręcznaEuro 6
1.5 TSI ACTSilnik rzędowy R4, wtrysk bezpośredniDADA1498 cm³110 kW (150 KM) / 5000–6000250 Nm / 1500–35004/168,3 s216 km/h4,9–5,0 l6-biegowa ręcznaEuro 6
1.8 TSISilnik rzędowy R4, wtrysk bezpośredni1798 cm³126 kW (172 KM) / 4800–6200270 Nm / 1600–42004/167,6 s209 km/h7,8 l5-biegowa ręcznab.d.
1.8 TSISilnik rzędowy R4, wtrysk bezpośredniCJSB1798 cm³132 kW (180 KM) / 4500–6200280 Nm / 1350–45004/167,8 s217 km/h6,5–6,6 l6-biegowa DSGEuro 6
Silniki Diesla1.6 TDI1.6 TDI2.0 TDI2.0 TDI GTD
Okres produkcji:od 04/201308/2012–04/201406/2013–04/2017od 04/2017
Oznaczenie silnika:CRKA, CLHBCLHACRKBDDYA
Doładowanie:Turbosprężarka
Cylindry/zawory:4/164/164/164/16
Pojemność skokowa:1598 cm³1598 cm³1968 cm³1968 cm³
Maksymalna moc:66 kW (90 KM)/2750–480077 kW (105 KM)/3000–400081 kW (110 KM)/3200–400085 kW (115 KM)/3250–4000
Maksymalny moment obrotowy:230 Nm/1400–2700250 Nm/1500–2750250 Nm/1500–3000250 Nm/1500–3200
Typ napędu, seryjnie:Napęd przedniNapęd na cztery koła (4Motion)Napęd na cztery koła (4Motion)Napęd na cztery koła (4Motion)
Typ napędu, opcjonalnie:7-biegowa DSG6-biegowa DSG (do 12/2016)7-biegowa DSG (od 12/2016)
Masa własna:1280 kg1295–1410 kg1265–1395 kg [1432 kg]1301–1395 kg
Maksymalny załadunek:575 kg572–585 kg550–576 kg566–581 kg
Przyspieszenie, 0–100 km/h:11,9 s10,5–11,7 s10,5–11 s [11,3 s]10,2 s (10,5 s)
Prędkość maksymalna:185 km/h187–192 km/h195–200 km/h [191 km/h]198 km/h (198 km/h)
Zużycie paliwa na 100 km, w cyklu mieszanym:3,8 l3,8–4,5 l3,2–3,9 [4,5 l]4,1–4,2 (3,9-4,0 l)
Emisja CO2, w cyklu mieszanym:98 g/km99–119 g/km82–102 g/km [119 g/km]106–109 g/km (102–105 g/km)
Norma emisji spalin:Euro 5Euro 5/Euro 6Euro 6Euro 5/Euro 6

Design Volkswagen Golf 7

Design Volkswagen Golf 7 jest zarówno nowoczesny, jak i klasyczny. Zachowuje charakterystyczne linie i proporcje poprzednich generacji Golfa, ale dodaje nowe, ostre linie i kształty, które nadają mu świeży, nowoczesny wygląd. Wnętrze jest równie imponujące, z wysokiej jakości materiałami i nowoczesnym wyposażeniem, w tym 10-calowym systemem infotainment i cyfrowym zestawem wskaźników. Wszystko to sprawia, że Golf 7 jest nie tylko funkcjonalny, ale także przyjemny dla oka.

Design Volkswagen Golf 7
Design Volkswagen Golf 7 / flickr

Golf 7 – najczęściej zadawane pytania

Czy warto kupić Golfa 7?

To dobre i oszczędne auto, które ma świetne osiągi i zapewnia przyjemną jazdę.

Ile kosztuje Volkswagen Golf 7?

Ceny Golfa 7 zaczynają się od 56 490 zł.

Ile kosztuje używany Golf 7?

Średni koszt używanego auta to około 35 tysięcy złotych.

Od którego roku jest Golf 7?

Od 2012 roku.

Ile pali Golf 7 1.4 benzyna?

Średnie spalanie tego modelu to około 7 litrów na 100 km w trybie mieszanych, w mieście do 7, 5 litrów na 100 km a w trasie do 6 litrów na 100 km.

Sandra
Sandra
Cześć, nazywam się Sandra Stempniewska. Jako copywriterka i wielka entuzjastka motoryzacji, mam przyjemność prowadzić portal poświęcony samochodom marki VW. Moja pasja do tej niemieckiej ikony motoryzacji zrodziła się z fascynacji ich innowacyjnością, designem oraz niezawodnością, co skłoniło mnie do zgłębiania i dzielenia się wiedzą na temat wszystkich modeli VW – od klasycznych Garbusów, po najnowsze modele elektryczne oraz auta z grupy Volkswagen. Na portalu vwzone.pl znajdziecie rzetelne recenzje, porady dla kierowców, historie modeli oraz najświeższe wiadomości ze świata VW. Moje teksty są owocem dokładnych badań, testów i rozmów z innymi miłośnikami marki, co sprawia, że każdy artykuł jest nie tylko bogaty w informacje, ale też napisany z prawdziwą pasją i zaangażowaniem. Jestem przekonana, że każdy, kto ceni sobie jakość, design i technologię, znajdzie na portalu coś dla siebie. Zapraszam Was do wspólnego odkrywania świata Volkswagenów, gdzie dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem, aby pomóc Wam lepiej poznać te wyjątkowe samochody. Razem zanurzmy się w fascynujący świat VW, pełen historii, innowacji i motoryzacyjnej pasji.

NordVPN Promocja

Najnowsze artykuły
- Reklama -
Podobne artykuły
- Reklama -
Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Ads Blocker Detected!!!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam :(   

Uprzejmie prosimy o wsparcie nas poprzez wyłączenie blokad reklam.   

Dziękujemy i życzymy miłej lektury :)

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock