
W świecie motoryzacji, niektóre modele samochodów stają się ikonami. Volkswagen Golf 7 jest jednym z nich. Ten niemiecki kompaktowy hatchback, który zadebiutował w 2012 roku, zdobył uznanie na całym świecie dzięki swojej niezawodności, wydajności i stylowi. Ale co sprawia, że Golf 7 jest tak wyjątkowy? Przyjrzyjmy się bliżej.
Historia modelu Volkswagen Golf 7
Volkswagen Golf 7, znany również jako Typ 5G, to siódma generacja popularnego modelu Golf, który zadebiutował w 2012 roku i był produkowany do 2019 roku. Jest częścią długiej linii modelu Golf, który jest obecny na rynku od 1974 roku.
Kontynuując tradycję swoich poprzedników, Golf 7 oferuje wysoką jakość wykonania, zaawansowane technologie i doskonałe osiągi. Model ten jest dostępny w różnych wariantach, w tym jako hatchback 3- i 5-drzwiowy, kombi, minivan (Sportsvan), a także w licznych wariantach silnikowych, zarówno benzynowych, jak i dieslami, a nawet jako hybryda plug-in.
Golf 7 był rewolucyjny w porównaniu z poprzednimi generacjami, będąc zupełnie nowym samochodem opracowanym na platformie MQB. Zachowano tradycyjny wybór wersji nadwoziowych, ale wprowadzono nowe technologie i unowocześniono design.
Wprowadzenie siódmej generacji Golfa na rynek było ważnym momentem dla marki Volkswagen, która kontynuowała legendę klasy kompaktowej. Golf VII zdobył tytuł „World Car of the Year 2013”, co podkreślało jego znaczenie w segmencie.
W Polsce Golf VII cieszył się dużą popularnością, a rynek używanych Golfów obfituje w coraz więcej „Siódemek”. Jest to model, który może być ciekawszą propozycją od nieco przestarzałych „Piątki” i „Szóstki”.
Podsumowując, Volkswagen Golf 7 to ważny rozdział w historii Golfa, łączący tradycję z nowoczesnością i kontynuujący sukces kompaktowego samochodu, który przez lata był wzorem w swojej klasie.
Silniki Volkswagen Golf 7
Volkswagen Golf 7 oferuje szeroki wybór silników, zarówno benzynowych, jak i dieslowskich. Wśród nich znajduje się 1.4 TSI o mocy 140 KM, który oferuje doskonałe osiągi i efektywność paliwową. Silniki diesla obejmują 1.6 TDI i 2.0 TDI, które są znane ze swojej wytrzymałości i niskiego zużycia paliwa. Golf 7 jest również dostępny jako hybryda plug-in, łącząc silnik benzynowy z elektrycznym dla zwiększonej efektywności paliwowej i niższych emisji CO2.
Wersja | Typ silnika | Oznaczenia silników | Pojemność skokowa | Maksymalna moc | Maksymalny moment obrotowy | Cylindry/Zawory | Przyśpieszenie 0-100 km/h | Prędkość maksymalna | Zużycie paliwa na 100 km, w cyklu mieszanym | Skrzynia biegów seryjnie | Norma emisji spalin |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1.0 TSI | Silnik rzędowy R3, wtrysk bezpośredni | CHZK | 999 cm³ | 63 kW (85 KM) / 5000–5500 | 175 Nm / 2000–3000 | 3/12 | 11,9 s | 180 km/h | 4,8–4,9 l | 5-biegowa ręczna | Euro 6 |
1.0 TSI | Silnik rzędowy R3, wtrysk bezpośredni | CHZC | 999 cm³ | 81 kW (110 KM) / 5000–5500 | 200 Nm / 2000–3500 | 3/12 | 9,9 s | 196 km/h | 4,7–4,9 l | 6-biegowa ręczna | Euro 6 |
1.0 TSI | Silnik rzędowy R3, wtrysk bezpośredni | CHZD | 999 cm³ | 85 kW (115 KM) / 5000–5500 | 200 Nm / 2000–3500 | 3/12 | 9,7 s | 204 km/h | 4,3 l | 6-biegowa ręczna | Euro 6 |
1.2 TSI | Silnik rzędowy R4, wtrysk bezpośredni | CJZB | 1197 cm³ | 63 kW (85 KM) / 4300–5300 | 160 Nm / 1400–3500 | 4/16 | 11,9 s | 179 km/h | 4,9 l | 5-biegowa ręczna | Euro 6 |
1.2 TSI | Silnik rzędowy R4, wtrysk bezpośredni | CJZA | 1197 cm³ | 77 kW (105 KM) / 5000 | 175 Nm / 1400–4100 | 4/16 | 10,2 s | 192 km/h | 4,8–4,9 l | 6-biegowa ręczna | Euro 6 |
1.2 TSI | Silnik rzędowy R4, wtrysk bezpośredni | CYVB | 1197 cm³ | 81 kW (110 KM) / 4600–5600 | 175 Nm / 1400–4000 | 4/16 | 9,9 s | 195 km/h | 4,9 l | 6-biegowa ręczna | Euro 6 |
1.4 TGI | Silnik rzędowy R4, wtrysk bezpośredni | CPWA | 1395 cm³ | 81 kW (110 KM) / 4800–6000 | 200 Nm / 1500–3500 | 4/16 | 10,9 s | 194 km/h | 3,4–3,5 kg gazu ziemnego (5,1–5,3 l benzyny) | 6-biegowa ręczna | Euro 6 |
1.4 TSI | Silnik rzędowy R4, wtrysk bezpośredni | CMBA/CPVA | 1395 cm³ | 90 kW (122 KM) / 5000 | 200 Nm / 1400–4000 | 4/16 | 9,3 s | 203 km/h | 5,0–5,2 l | 6-biegowa ręczna | Euro 5 |
1.4 TSI | Silnik rzędowy R4, wtrysk bezpośredni | CZCA | 1395 cm³ | 92 kW (125 KM) / 5000–6000 | 200 Nm / 1400–4000 | 4/16 | 9,1 s | 204 km/h | 5,0–5,2 l | 6-biegowa ręczna | Euro 6 |
1.4 TSI (ACT opcjonalnie) | Silnik rzędowy R4, wtrysk bezpośredni | CHPA, CPTA (ACT) | 1395 cm³ | 103 kW (140 KM) / 4500–6000 | 250 Nm / 1500–3500 | 4/16 | 8,4 s | 212 km/h | 4,7–5,2 l | 6-biegowa ręczna | Euro 5 |
1.4 TSI (ACT opcjonalnie) | Silnik rzędowy R4, wtrysk bezpośredni | CZDA, CZEA (ACT) | 1395 cm³ | 110 kW (150 KM) / 5000–6000 | 250 Nm / 1500–3500 | 4/16 | 8,2 s | 216 km/h | 5,0–5,2 l | 6-biegowa ręczna | Euro 6 |
1.5 TSI ACT | Silnik rzędowy R4, wtrysk bezpośredni | DACA | 1498 cm³ | 96 kW (130 KM) / 5000–6000 | 200 Nm / 1400–4000 | 4/16 | 9,1 s | 210 km/h | 4,8 l | 6-biegowa ręczna | Euro 6 |
1.5 TSI ACT | Silnik rzędowy R4, wtrysk bezpośredni | DADA | 1498 cm³ | 110 kW (150 KM) / 5000–6000 | 250 Nm / 1500–3500 | 4/16 | 8,3 s | 216 km/h | 4,9–5,0 l | 6-biegowa ręczna | Euro 6 |
1.8 TSI | Silnik rzędowy R4, wtrysk bezpośredni | – | 1798 cm³ | 126 kW (172 KM) / 4800–6200 | 270 Nm / 1600–4200 | 4/16 | 7,6 s | 209 km/h | 7,8 l | 5-biegowa ręczna | b.d. |
1.8 TSI | Silnik rzędowy R4, wtrysk bezpośredni | CJSB | 1798 cm³ | 132 kW (180 KM) / 4500–6200 | 280 Nm / 1350–4500 | 4/16 | 7,8 s | 217 km/h | 6,5–6,6 l | 6-biegowa DSG | Euro 6 |
Silniki Diesla | 1.6 TDI | 1.6 TDI | 2.0 TDI | 2.0 TDI GTD |
---|---|---|---|---|
Okres produkcji: | od 04/2013 | 08/2012–04/2014 | 06/2013–04/2017 | od 04/2017 |
Oznaczenie silnika: | CRKA, CLHB | CLHA | CRKB | DDYA |
Doładowanie: | Turbosprężarka | |||
Cylindry/zawory: | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Pojemność skokowa: | 1598 cm³ | 1598 cm³ | 1968 cm³ | 1968 cm³ |
Maksymalna moc: | 66 kW (90 KM)/2750–4800 | 77 kW (105 KM)/3000–4000 | 81 kW (110 KM)/3200–4000 | 85 kW (115 KM)/3250–4000 |
Maksymalny moment obrotowy: | 230 Nm/1400–2700 | 250 Nm/1500–2750 | 250 Nm/1500–3000 | 250 Nm/1500–3200 |
Typ napędu, seryjnie: | Napęd przedni | Napęd na cztery koła (4Motion) | Napęd na cztery koła (4Motion) | Napęd na cztery koła (4Motion) |
Typ napędu, opcjonalnie: | – | 7-biegowa DSG | 6-biegowa DSG (do 12/2016) | 7-biegowa DSG (od 12/2016) |
Masa własna: | 1280 kg | 1295–1410 kg | 1265–1395 kg [1432 kg] | 1301–1395 kg |
Maksymalny załadunek: | 575 kg | 572–585 kg | 550–576 kg | 566–581 kg |
Przyspieszenie, 0–100 km/h: | 11,9 s | 10,5–11,7 s | 10,5–11 s [11,3 s] | 10,2 s (10,5 s) |
Prędkość maksymalna: | 185 km/h | 187–192 km/h | 195–200 km/h [191 km/h] | 198 km/h (198 km/h) |
Zużycie paliwa na 100 km, w cyklu mieszanym: | 3,8 l | 3,8–4,5 l | 3,2–3,9 [4,5 l] | 4,1–4,2 (3,9-4,0 l) |
Emisja CO2, w cyklu mieszanym: | 98 g/km | 99–119 g/km | 82–102 g/km [119 g/km] | 106–109 g/km (102–105 g/km) |
Norma emisji spalin: | Euro 5 | Euro 5/Euro 6 | Euro 6 | Euro 5/Euro 6 |
Design Volkswagen Golf 7
Design Volkswagen Golf 7 jest zarówno nowoczesny, jak i klasyczny. Zachowuje charakterystyczne linie i proporcje poprzednich generacji Golfa, ale dodaje nowe, ostre linie i kształty, które nadają mu świeży, nowoczesny wygląd. Wnętrze jest równie imponujące, z wysokiej jakości materiałami i nowoczesnym wyposażeniem, w tym 10-calowym systemem infotainment i cyfrowym zestawem wskaźników. Wszystko to sprawia, że Golf 7 jest nie tylko funkcjonalny, ale także przyjemny dla oka.

Golf 7 – najczęściej zadawane pytania
Czy warto kupić Golfa 7?
To dobre i oszczędne auto, które ma świetne osiągi i zapewnia przyjemną jazdę.
Ile kosztuje Volkswagen Golf 7?
Ceny Golfa 7 zaczynają się od 56 490 zł.
Ile kosztuje używany Golf 7?
Średni koszt używanego auta to około 35 tysięcy złotych.
Od którego roku jest Golf 7?
Od 2012 roku.
Ile pali Golf 7 1.4 benzyna?
Średnie spalanie tego modelu to około 7 litrów na 100 km w trybie mieszanych, w mieście do 7, 5 litrów na 100 km a w trasie do 6 litrów na 100 km.