
Ducati Panigale, bez wątpienia, to jeden z najbardziej ikonicznych i ekscytujących motocykli sportowych na rynku. Zainspirowany światem wyścigów i zaprojektowany z myślą o osiągnięciu doskonałej wydajności, ten włoski supersportowy motocykl odzwierciedla pasję i innowacyjność marki Ducati. Od momentu swojego debiutu, Panigale zdobył serca motocyklistów na całym świecie, łącząc wyjątkową stylistykę, zaawansowaną technologię i niesamowitą moc silnika. W tym artykule zapoznamy się z historią Ducati Panigale oraz odkryjemy, co czyni go tak wyjątkowym wśród motocykli sportowych.
Ducati Panigale – historia modelu
Ducati Panigale to nazwa, która od razu przywodzi na myśl prędkość, styl i innowację. Ta linia motocykli sportowych, produkowana przez włoskiego giganta Ducati, zyskała uznanie na całym świecie dzięki swojej wyjątkowej konstrukcji, osiągom i niepowtarzalnemu stylowi. Pierwszy model Panigale, 1199, został wprowadzony na rynek w 2011 roku. Był to przełomowy moment dla Ducati, ponieważ 1199 Panigale był pierwszym motocyklem marki, który zrezygnował z tradycyjnej ramy kratownicowej na rzecz monocoque wykonanej z aluminium. Ten nowatorski krok pozwolił na znaczne zmniejszenie masy motocykla, co przekładało się na lepsze osiągi i manewrowość. W 2018 roku Ducati wprowadziło do swojej oferty Panigale V4, który był pierwszym seryjnie produkowanym motocyklem Ducati z czterocylindrowym silnikiem V4. Silnik ten, o pojemności 1103 cm3, generuje maksymalną moc 214 KM przy 13 000 obr./min, co czyni go jednym z najmocniejszych na rynku.
Marka i model | Ducati 1199 Panigale |
---|---|
Lata produkcji | od 2011 – nadal |
Rozstaw osi (mm) | 1437 mm |
Waga pojazdu / własna (kg) | 164 lub 166.5 kg |
Rozmiar kół motocykla (mm) | przód: 3.5″×17″ 120/70 ZR17 tył: 6″×17” 200/55 ZR17 |
Napęd | łańcuch |
Pojemność skok. (cm³) | 1199 cm³ |
Typ silnika | Superquadro 90° V-twin z rozrządem desmodromicznym |
Skrzynia biegów (M/A) | 6-biegowa wyposażona w quick-shifter |
Stopień sprężania | 12,5 : 1 |
Moc kW (KM) | 145 kW (195 KM) przy 10750 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 132 Nm przy 9000 obr./min |
Prędkość maksymalna (km/h) | 299 km/h |
Zbiornik paliwa (l) | 17,0 l |
Ducati Panigale – generacje
Ducati Panigale przeszło przez kilka generacji, z każdą z nich wprowadzając nowe technologie i udoskonalenia. Pierwsza generacja, 1199 Panigale, zadebiutowała w 2011 roku i była dostępna w kilku wersjach, w tym standardowej, S i Tricolore. Wszystkie te modele były wyposażone w dwucylindrowy silnik o pojemności 1199 cm3. Następna generacja, Panigale V4, zadebiutowała w 2018 roku i była to prawdziwa rewolucja dla Ducati. Był to pierwszy seryjnie produkowany motocykl marki z silnikiem V4. Panigale V4 było dostępne w kilku wersjach, w tym standardowej, S i Speciale, każda z nich oferująca unikalne cechy i wyposażenie.
Ducati Panigale – najpopularniejsze wersje wyposażenia
Ducati Panigale jest dostępne w kilku wersjach wyposażenia, które różnią się między sobą zarówno pod względem technicznym, jak i stylistycznym. Wersja Panigale V4 S, na przykład, jest wyposażona w elektroniczne zawieszenie Ohlins drugiej generacji z systemem Smart EC 2.0, a także kute aluminiowe felgi, które są lżejsze i bardziej wytrzymałe niż standardowe. Innym popularnym modelem jest Panigale V4 R, który jest najmocniejszym dopuszczonym do ruchu motocyklem w historii Ducati. Jego litrowy silnik generuje nawet 234 KM (z opcjonalnym wyposażeniem).
Ducati Panigale – ewolucja technologiczna
Ewolucja technologiczna Ducati Panigale jest równie fascynująca, co jego historia. Od momentu wprowadzenia modelu 1199 Panigale, Ducati nieustannie dążyło do udoskonalenia swojego flagowego modelu sportowego. W 2022 roku, Panigale V4 przeszło najbardziej znaczący krok ewolucyjny od czasu premiery modelu. Wprowadzono szereg udoskonaleń, w tym nową generację pakietu elektronicznego opartego na 6-osiowej platformie inercyjnej, zdolnej do natychmiastowego wykrywania pozycji motocykla względem drogi.

Ducati Panigale – przyszłość modelu
Ducati Panigale to model, który nieustannie ewoluuje i dostosowuje się do zmieniających się wymagań rynku. W przyszłości możemy spodziewać się, że Ducati będzie kontynuować tę tendencję, wprowadzając nowe technologie i udoskonalenia do swojej flagowej linii sportowych motocykli. Jednym z potencjalnych kierunków rozwoju może być dalsze zwiększanie mocy silnika, poprawa aerodynamiki i dalsze udoskonalanie systemów elektronicznych. Niezależnie od tego, co przyniesie przyszłość, jedno jest pewne: Ducati Panigale będzie nadal stanowić szczytowe osiągnięcie w dziedzinie sportowych motocykli.
Ducati Panigale – najczęściej zadawane pytania
Ile kosztuje Ducati Panigale V4R?
Ducati Panigale V4R kosztuje 209 900 złotych.
Ile kosztuje Panigale V4?
Ceny Panigale V4 zaczynają się od od 104 900 zł.
Co to znaczy Panigale?
Nazwa pochodzi od miasteczka produkcyjnego Borgo Panigale.