6 C
Polska
poniedziałek, 24 marca, 2025

Audi wprowadza ulepszenia w sterowaniu głosowym w swoich obecnych i przyszłych modelach, korzystając z funkcji ChatGPT

Ingolstadt, 1 lipca 2024 r. Aby polepszyć interakcje głosowe w swoich pojazdach, Audi wprowadza chatbota ChatGPT opartego na sztucznej inteligencji, działającego dzięki usłudze Microsoft Azure OpenAI Service, zaimplementowanego w systemie multimedialnym pojazdu. Od lipca bieżącego roku, właściciele około dwóch milionów modeli Audi produkowanych od 2021 roku, wyposażonych w modułowy system multimedialny trzeciej generacji (MIB 3), będą mogli komunikować się z pojazdem w swoim języku ojczystym i otrzymywać informacje na bieżąco. Nowe modele, takie jak Q6 e-tron oraz przyszłe pojazdy oparte na elektronicznej platformie E3 1.2, będą korzystać z ChatGPT przez Cerence Chat Pro jako dodatek do systemu asystenta Audi.

Dzięki integracji ChatGPT z wprowadzaniem głosowym online w modelach z MIB 3 począwszy od roku modelowego 2021 (np. Audi A3) oferuje wiele możliwości, które wykraczają poza to, co było dotychczas możliwe dzięki sterowaniu głosowemu. Kierowcy Audi mogą korzystać z ulepszonego sterowania głosowego do obsługi systemów informacyjno-rozrywkowych, nawigacji i klimatyzacji lub – od teraz – do zadawania pytań z zakresu wiedzy ogólnej. Możliwość zadawania pytań za pomocą języka ojczystego zwiększa bezpieczeństwo jazdy, ponieważ kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi. ChatGPT jest udostępniany za pośrednictwem usługi Azure OpenAI. Podstawą tej nowej funkcji dla klientów Audi jest rozwiązanie Chat Pro firmy Cerence Inc, które oferuje integrację ChatGPT na poziomie motoryzacyjnym. 

„Dzięki płynnej integracji ChatGPT z naszym sterowaniem głosowym, łączymy mocne strony obu aplikacji” – mówi Marcus Keith, wiceprezes ds. rozwoju wnętrz, Infotainment i Connectivity w Audi. „Oprócz szeregu funkcji sterowanych głosem, nasi klienci będą teraz korzystać z prostego i bezpiecznego dostępu do wiedzy opartej na sztucznej inteligencji. To kolejny krok w kierunku najlepszego w swojej klasie doświadczenia we wnętrzu samochodów Audi”. 

Samochody odpowiadają na codzienne pytania

Marka udoskonaliła swojego istniejącego samouczącego się asystenta głosowego, Audi Assistant, w modelach z nową architekturą elektroniki E3 1.2, która miała swoją premierę w nowym Audi Q6 e-tron. Pasażerowie mogą aktywować asystenta jak zwykle, mówiąc „Hej Audi” lub używając przycisku push-to-talk na kierownicy, aby zadać pytanie. Asystent Audi automatycznie rozpoznaje, czy należy wykonać funkcję pojazdu, wyszukać miejsce docelowe, czy na przykład podać prognozę pogody. System Audi przekazuje zapytania do ChatGPT tylko wtedy, gdy nie może odpowiedzieć na pytania z zakresu wiedzy ogólnej. Kierowcy cieszą się płynnym doświadczeniem, ponieważ wszystkie funkcje są zintegrowane z asystentem Audi. Bezpieczeństwo danych ma najwyższy priorytet; aby zapewnić optymalną prywatność, wszystkie pytania i odpowiedzi są usuwane po przetworzeniu. Co więcej, ChatGPT nigdy nie ma dostępu do danych pojazdu. 

Potencjał na przyszłość: Korzystanie z nowych możliwości sztucznej inteligencji
Potencjał na przyszłość: Korzystanie z nowych możliwości sztucznej inteligencji. Zdjęcie: Audi AG

Potencjał na przyszłość: Korzystanie z nowych możliwości sztucznej inteligencji

W przyszłości możliwe będzie również zadawanie pytań dotyczących pojazdu, na przykład o prawidłowe ciśnienie w oponach. Wykorzystanie dużych modeli językowych, na przykład firmy Cerence, umożliwia to i wiele innych zastosowań. 

Sztuczna inteligencja wspiera Audi jako firmę cyfrową i opartą na danych

Audi chce w pełni wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji – dzięki usługom i produktom poprawiającym jakość obsługi klienta, a także w kilku obszarach zastosowań w celu optymalizacji procesów biznesowych. Na przykład jako kreatywny impuls w projektowaniu, w transferze wiedzy HR jako chat bot oraz w produkcji w celu wsparcia kontroli jakości. Najnowsze aplikacje to sztuczna inteligencja do sprawdzania zgrzewów punktowych w konstrukcji nadwozia oraz oparte na sztucznej inteligencji wykrywanie pęknięć w tłoczni. Jednocześnie Audi zobowiązuje się do odpowiedzialnego korzystania ze sztucznej inteligencji w swoich zasadach postępowania i deklaracji zasad. Zgodnie z przepisami, regulacjami (EU Data Act i AI Act) i etyką, pracownicy są również szkoleni w zakresie korzystania z AI w sposób zorientowany na przyszłość.

Mariusz Brzeziński
Mariusz Brzeziński
Prowadzenie VW to jak płynąć przez życie z elegancją i precyzją. Każdy zakręt, niczym kolejny rozdział, odkrywa przed nami nowe możliwości, a dźwięk silnika śpiewa pieśń o wolności. W tej maszynie, każda podróż staje się bardziej niż przejażdżką; to dialog z drogą, w którym każdy szczegół, od delikatnego dotyku pedału gazu, do pewności, jaką daje mocne uchwycenie kierownicy, tworzy harmonię ruchu. VW, to nie tylko samochód, to towarzysz przygód, który rozumie pasję do odkrywania... Bywam poetą, ale jestem przede wszystkim miłośnikiem szybkiej i dobrej jazdy. Nazywam się Mariusz Brzeziński, a Vwzone.pl to przestrzeń, w której dzielę się swoją pasją do aut z grupy Volkswagen. Z zawodu jestem mechanikiem, dlatego znajdziecie tu wartościowe porady dotyczące serwisu i warsztatu samochodów, ale również wszelkie nowości motoryzacyjne, porady i informacje. Dzięki forum dostępnym na naszej stronie, możecie dzielić się opinią z innymi użytkownikami i dobrze spędzać czas. Z nami będziecie na bieżąco z premierami samochodów, nowinkami motoryzacyjnymi i wszystkim, czego potrzeba do szczęścia we własnym garażu. No to jazda!
Najnowsze artykuły
- Reklama -
Podobne artykuły
- Reklama -