Ingolstadt, 29 stycznia 2025 r. – Niezależnie od napięcia 110 czy 230 woltów oraz częstotliwości 50 czy 60 herców, elektryczne modele Audi w Ingolstadt mogą być teraz ładowane w warunkach symulujących sieci energetyczne z Chin, Stanów Zjednoczonych i wielu innych krajów. W nowym centrum testowym ładowania elektrycznego inżynierowie działu rozwoju technicznego sprawdzają, jak pojazdy reagują na różne standardy energetyczne. Wyniki trafiają bezpośrednio do działu badań i rozwoju, co pozwala zapewnić klientom optymalne doświadczenie ładowania – niezależnie od miejsca na świecie.
Audi jest jednym z pierwszych producentów samochodów, który wykorzystuje elastycznie regulowany symulator sieci; działalność rozpoczęła się na początku roku w Ingolstadt. Symulator jest sercem centrum testowego ładowania elektrycznego działu rozwoju technicznego, które wyposażone jest w stacje ładowania różnych producentów z kilku krajów. Symulator sieci umożliwia obsługę stacji ładowania z krajów spoza UE z niezbędnym napięciem i konfiguracją sieci. Dzięki temu Audi może przeprowadzać testy terenowe, które odwzorowują warunki występujące w licznych regionach sprzedaży na całym świecie. Instalacja do symulacji sieci energetycznej została opracowana przez Bosch Rexroth we współpracy z firmą partnerską Schmidbaur.
Znaczące różnice w globalnych sieciach energetycznych
Prąd może płynąć z każdego gniazdka, ale patrząc na różne gniazdka, przypominamy sobie, że nie każdy prąd jest taki sam. Dzieje się tak dlatego, że sieci energetyczne mogą różnić się konfiguracją, napięciem i częstotliwością. Jeśli urządzenie jest zaprojektowane na napięcie 120 woltów i 60 herców, co jest powszechne w Ameryce Północnej, to nie może być zasilane napięciem 230 woltów i 50 herców, które jest standardem w Europie. „Dzięki symulatorowi sieci możemy sprawdzić, czy nasze modele mogą skutecznie ładować się ze stacji ładowania np. w USA czy Chinach” – wyjaśnia kierownik projektu Daniel Ettinger. Elastyczny symulator 500 kW został opracowany przez Bosch Rexroth we współpracy z Audi i specjalnie dla producenta z Ingolstadt. Nowy system może dostarczać napięcia między 100 a 540 woltów i częstotliwości między 40 a 65 herców. Obsługuje sieci jednofazowe, dwufazowe i trójfazowe, a także pracę w układzie split-phase.
Na terenie własnej fabryki inżynierowie Audi wykorzystują centrum testowe ładowania elektrycznego z symulatorem sieci do uzyskiwania ważnych informacji o interakcji między samochodami elektrycznymi a stacjami ładowania. Następnie wykorzystują nowo zdobytą wiedzę do jeszcze lepszego dostosowania oprogramowania pojazdów do powszechnie używanych na świecie stacji ładowania i dalszej poprawy wydajności ładowania modeli Audi. Przedsięwzięcie oszczędza czas i pieniądze, ponieważ zmniejsza potrzebę przeprowadzania szeroko zakrojonych testów za granicą. Jednocześnie klienci korzystają z doświadczenia ładowania indywidualnie dostosowanego do lokalnych warunków – dzięki czemu ładowanie jest jeszcze szybsze i łatwiejsze we wszystkich zakątkach świata.