13.8 C
Polska
środa, 21 maja, 2025

Audi przeprowadza symulacje globalnych sieci energetycznych, aby testować proces ładowania samochodów elektrycznych

Ingolstadt, 29 stycznia 2025 r. – Niezależnie od napięcia 110 czy 230 woltów oraz częstotliwości 50 czy 60 herców, elektryczne modele Audi w Ingolstadt mogą być teraz ładowane w warunkach symulujących sieci energetyczne z Chin, Stanów Zjednoczonych i wielu innych krajów. W nowym centrum testowym ładowania elektrycznego inżynierowie działu rozwoju technicznego sprawdzają, jak pojazdy reagują na różne standardy energetyczne. Wyniki trafiają bezpośrednio do działu badań i rozwoju, co pozwala zapewnić klientom optymalne doświadczenie ładowania – niezależnie od miejsca na świecie.

Audi jest jednym z pierwszych producentów samochodów, który wykorzystuje elastycznie regulowany symulator sieci; działalność rozpoczęła się na początku roku w Ingolstadt. Symulator jest sercem centrum testowego ładowania elektrycznego działu rozwoju technicznego, które wyposażone jest w stacje ładowania różnych producentów z kilku krajów. Symulator sieci umożliwia obsługę stacji ładowania z krajów spoza UE z niezbędnym napięciem i konfiguracją sieci. Dzięki temu Audi może przeprowadzać testy terenowe, które odwzorowują warunki występujące w licznych regionach sprzedaży na całym świecie. Instalacja do symulacji sieci energetycznej została opracowana przez Bosch Rexroth we współpracy z firmą partnerską Schmidbaur. 

Znaczące różnice w globalnych sieciach energetycznych

Prąd może płynąć z każdego gniazdka, ale patrząc na różne gniazdka, przypominamy sobie, że nie każdy prąd jest taki sam. Dzieje się tak dlatego, że sieci energetyczne mogą różnić się konfiguracją, napięciem i częstotliwością. Jeśli urządzenie jest zaprojektowane na napięcie 120 woltów i 60 herców, co jest powszechne w Ameryce Północnej, to nie może być zasilane napięciem 230 woltów i 50 herców, które jest standardem w Europie. „Dzięki symulatorowi sieci możemy sprawdzić, czy nasze modele mogą skutecznie ładować się ze stacji ładowania np. w USA czy Chinach” – wyjaśnia kierownik projektu Daniel Ettinger. Elastyczny symulator 500 kW został opracowany przez Bosch Rexroth we współpracy z Audi i specjalnie dla producenta z Ingolstadt. Nowy system może dostarczać napięcia między 100 a 540 woltów i częstotliwości między 40 a 65 herców. Obsługuje sieci jednofazowe, dwufazowe i trójfazowe, a także pracę w układzie split-phase. 

Na terenie własnej fabryki inżynierowie Audi wykorzystują centrum testowe ładowania elektrycznego z symulatorem sieci do uzyskiwania ważnych informacji o interakcji między samochodami elektrycznymi a stacjami ładowania. Następnie wykorzystują nowo zdobytą wiedzę do jeszcze lepszego dostosowania oprogramowania pojazdów do powszechnie używanych na świecie stacji ładowania i dalszej poprawy wydajności ładowania modeli Audi. Przedsięwzięcie oszczędza czas i pieniądze, ponieważ zmniejsza potrzebę przeprowadzania szeroko zakrojonych testów za granicą. Jednocześnie klienci korzystają z doświadczenia ładowania indywidualnie dostosowanego do lokalnych warunków – dzięki czemu ładowanie jest jeszcze szybsze i łatwiejsze we wszystkich zakątkach świata.

Mariusz Brzeziński
Mariusz Brzeziński
Prowadzenie VW to jak płynąć przez życie z elegancją i precyzją. Każdy zakręt, niczym kolejny rozdział, odkrywa przed nami nowe możliwości, a dźwięk silnika śpiewa pieśń o wolności. W tej maszynie, każda podróż staje się bardziej niż przejażdżką; to dialog z drogą, w którym każdy szczegół, od delikatnego dotyku pedału gazu, do pewności, jaką daje mocne uchwycenie kierownicy, tworzy harmonię ruchu. VW, to nie tylko samochód, to towarzysz przygód, który rozumie pasję do odkrywania... Bywam poetą, ale jestem przede wszystkim miłośnikiem szybkiej i dobrej jazdy. Nazywam się Mariusz Brzeziński, a Vwzone.pl to przestrzeń, w której dzielę się swoją pasją do aut z grupy Volkswagen. Z zawodu jestem mechanikiem, dlatego znajdziecie tu wartościowe porady dotyczące serwisu i warsztatu samochodów, ale również wszelkie nowości motoryzacyjne, porady i informacje. Dzięki forum dostępnym na naszej stronie, możecie dzielić się opinią z innymi użytkownikami i dobrze spędzać czas. Z nami będziecie na bieżąco z premierami samochodów, nowinkami motoryzacyjnymi i wszystkim, czego potrzeba do szczęścia we własnym garażu. No to jazda!
Najnowsze artykuły
- Reklama -
Podobne artykuły
- Reklama -