5.7 C
Polska
środa, 16 października, 2024

Audi e-tron: skrywana wydajność, która nie ujawnia się od razu

Ingolstadt/Poznań, 09 lutego 2024 r. Audi z zaangażowaniem podchodzi do rozwoju technologii elektrycznych, co potwierdzają kolejne wersje e-tron oraz wprowadzenie nowej platformy PPE (Premium Platform Electric). Kluczem do skutecznego działania tych innowacji są zaawansowane systemy, które zapewniają wysoką wydajność napędu. „To, co najbardziej mnie urzeka w modelach e-tron, kryje się daleko w ich wnętrznościach” – wyjaśnia Joachim Doerr, szef projektu elektrycznych platform napędowych w Audi.

Tajemnice konstrukcji Audi SQ8 e-tron: Ukryte rozwiązania pod maską

Biorąc za przykład Audi SQ8 e-tron, wiele unikatowych rozwiązań nie jest widocznych na pierwszy rzut oka. Bateria o pojemności 114 kWh (brutto) została umieszczona między przednią a tylną osią. Sugeruje to design progów bocznych, który wskazuje umiejscowienie jednostki magazynującej energię. Jednak nie to jest najbardziej fascynujące dla Joachima Doerra, kierownika projektu ds. elektrycznych platform napędowych w Audi. 

Serce wydajności Audi: Innowacyjny system chłodzenia i zarządzania temperaturą

Doerr zdradza, że to system chłodzenia i zarządzania temperaturą dla systemu o wysokim napięciu, stanowi centralny punkt jego zainteresowania. „Audi Q8 e-tron nie tylko imponuje swoim pięknem, zwłaszcza w kolorze Chronos Gray, ale także doskonale sprawuje się pod względem termicznego zarządzania – kluczowego dla osiągnięcia wysokiej wydajności pojazdu” – mówi Doerr, podnosząc maskę SUV-a. 

Wpływ zaawansowanego systemu chłodzenia na użytkowanie i ładowanie

Mimo że nie jest to element widoczny gołym okiem, to wpływa na całokształt korzystania z auta – zarówno podczas jazdy, jak i w trakcie ładowania. „Dzięki temu, jak dopracowaliśmy ten system w ciągu ostatnich lat, całość zawsze utrzymuje się w strefie komfortu pod względem temperatury. Ma on oczywiście bezpośredni wpływ na wydajność podczas jazdy oraz na stacji ładowania, dostarczając za każdym razem maksimum swoich możliwości” – podsumowuje Joachim Doerr. 

Ewolucja elektromobilności w Audi: Od pierwszych kroków do lidera innowacji
Ewolucja elektromobilności w Audi: Od pierwszych kroków do lidera innowacji. Zdjęcie: Audi AG

Ewolucja elektromobilności w Audi: Od pierwszych kroków do lidera innowacji

Joachim Doerr zajmuje się elektromobilnością od 2014 roku, odpowiadając między innymi za rozwój silników elektrycznych w Ingolstadt, pracując nad modelem e-tron, pierwszym w pełni elektrycznym pojazdem produkcyjnym Audi i poprzednikiem Q8 e-tron. „Na początku akceptacja elektromobilności wśród ogółu społeczeństwa była niewielka z powodu częstych postojów na ładowanie i niskiej prędkości ładowania” – wspomina Doerr i dodaje, że skuteczna kontrola temperatury akumulatora ma duży wpływ również na wydajność stacji ładowania: „Wiele pojazdów elektrycznych, nawet obecne modele, ładuje się początkowo bardzo intensywnie, ale potem wydajność ładowania szybko spada. Tymczasem wszystkie modele z serii Audi Q8 e-tron utrzymują wysoką moc ładowania przez długi czas, szczególnie w ważnym przedziale od 10 do 80 procent. Innymi słowy, oznacza to krótsze postoje na ładowanie”

Znaczenie systemów zarządzania temperaturą dla osiągów elektrycznych Audi

Oczywiście, złożone zarządzanie temperaturą ma znaczenie nie tylko podczas ładowania akumulatora, ale także wtedy, gdy energia jest wykorzystywana do jazdy i przyspieszania. Właśnie dzięki tym systemom, które są na ogół niewidoczne, elektryczne modele Audi zawsze zapewniają maksymalną wydajność – „Niezależnie od tego, czy jest mroźny zimowy dzień, czy upalne lato, od komfortowej jazdy po sportowy styl jazdy – układ napędowy zawsze działa w optymalnym zakresie temperatur. Możesz uwolnić pełny potencjał pojazdu praktycznie w każdej chwili”, podsumowuje Joachim Doerr.

Mariusz Brzeziński
Mariusz Brzeziński
Prowadzenie VW to jak płynąć przez życie z elegancją i precyzją. Każdy zakręt, niczym kolejny rozdział, odkrywa przed nami nowe możliwości, a dźwięk silnika śpiewa pieśń o wolności. W tej maszynie, każda podróż staje się bardziej niż przejażdżką; to dialog z drogą, w którym każdy szczegół, od delikatnego dotyku pedału gazu, do pewności, jaką daje mocne uchwycenie kierownicy, tworzy harmonię ruchu. VW, to nie tylko samochód, to towarzysz przygód, który rozumie pasję do odkrywania... Bywam poetą, ale jestem przede wszystkim miłośnikiem szybkiej i dobrej jazdy. Nazywam się Mariusz Brzeziński, a Vwzone.pl to przestrzeń, w której dzielę się swoją pasją do aut z grupy Volkswagen. Z zawodu jestem mechanikiem, dlatego znajdziecie tu wartościowe porady dotyczące serwisu i warsztatu samochodów, ale również wszelkie nowości motoryzacyjne, porady i informacje. Dzięki forum dostępnym na naszej stronie, możecie dzielić się opinią z innymi użytkownikami i dobrze spędzać czas. Z nami będziecie na bieżąco z premierami samochodów, nowinkami motoryzacyjnymi i wszystkim, czego potrzeba do szczęścia we własnym garażu. No to jazda!

NordVPN Promocja

Najnowsze artykuły
- Reklama -
Podobne artykuły
- Reklama -
Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Ads Blocker Detected!!!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam :(   

Uprzejmie prosimy o wsparcie nas poprzez wyłączenie blokad reklam.   

Dziękujemy i życzymy miłej lektury :)

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO