8.1 C
Polska
czwartek, 1 maja, 2025

Audi e-hybrid 2025: nowa era hybryd plug-in z imponującym zasięgiem

Poznań, 28 kwietnia 2025 r. – Audi wkracza w nowy etap elektryfikacji gamy modelowej, prezentując najnowsze hybrydy plug-in z serii e-hybrid. Nowe modele, takie jak Audi A5 e-hybrid, oferują znacznie większy zasięg elektryczny, szybkie ładowanie i zaawansowane technologie zarządzania napędem, czyniąc przejście na elektromobilność jeszcze bardziej atrakcyjnym dla klientów.

Nowe Audi e-hybrid – więcej mocy i zasięgu

Nowe modele hybrydowe typu plug-in są łatwo rozpoznawalne dzięki oznaczeniu „e-hybrid” i stanowią kluczowy element strategii elektryfikacji Audi. W 2025 roku marka wprowadza wersje hybrydowe plug-in dla niemal każdej serii modelowej z silnikiem spalinowym. Najnowsze modele, takie jak Audi A5 e-hybrid, wyposażone są w nową, wysokowydajną baterię o pojemności 25,9 kWh, co oznacza wzrost o około 45% względem poprzedniej generacji. Dzięki temu kierowcy mogą liczyć na zasięg elektryczny nawet do 110 kilometrów na jednym ładowaniu.

Ładowanie również stało się prostsze i szybsze – maksymalna moc ładowania prądem przemiennym wynosi teraz 11 kW, co pozwala na pełne naładowanie baterii w zaledwie 2,5 godziny. Standardowo dołączony jest przewód do ładowania typu 2, a usługa Audi charging umożliwia dostęp do punktów ładowania AC w 29 krajach Europy.

Inteligentne zarządzanie napędem i jazda hybrydowa
Inteligentne zarządzanie napędem i jazda hybrydowa. Zdjęcie: Audi AG

Inteligentne zarządzanie napędem i jazda hybrydowa

System zarządzania napędem hybrydowym w nowych modelach Audi został zaprojektowany z myślą o maksymalnej wydajności i komforcie. Inteligentna strategia operacyjna wykorzystuje dane z czujników, planowanie trasy oraz predykcyjne zarządzanie energią, co pozwala na efektywną rekuperację podczas hamowania i optymalne rozłożenie wykorzystania energii na całej trasie.

W trybie EV samochód porusza się wyłącznie na napędzie elektrycznym, natomiast w trybie hybrydowym system automatycznie dobiera optymalną kombinację napędów, oszczędzając energię na jazdę miejską. Kierowca może także indywidualnie ustawić poziom rekuperacji za pomocą łopatek przy kierownicy – to rozwiązanie znane dotychczas głównie z modeli elektrycznych.

Jak najlepiej wykorzystać hybrydę plug-in?

  • Regularne ładowanie – najlepiej po każdej jeździe, aby zawsze mieć dostępny pełny zasięg elektryczny.
  • Tryb jazdy – w mieście korzystaj z napędu elektrycznego, a przy wyższych prędkościach przełącz się na tryb hybrydowy.
  • Inteligentne planowanie trasy – uwzględnij możliwość doładowania baterii podczas jazdy, zwłaszcza przed wjazdem do stref miejskich.
  • Efektywne hamowanie – płynnie zwalniaj, by system odzyskał maksymalną ilość energii.
  • Przygotowanie pojazdu przed podróżą – korzystaj z klimatyzacji lub ogrzewania podczas ładowania, by nie zużywać energii z baterii w trakcie jazdy.
  • Optymalne przyspieszanie – unikaj gwałtownego przyspieszania, by oszczędzać paliwo i energię.
Jak najlepiej wykorzystać hybrydę plug-in?
Jak najlepiej wykorzystać hybrydę plug-in? Zdjęcie: Audi AG

Najlepsze z obu światów

Nowe Audi e-hybrid to połączenie dynamicznej jazdy, wysokiej wydajności i komfortu. Jak podkreśla Geoffrey Bouquot, dyrektor techniczny Audi: „Zwiększony zasięg elektryczny naszych nowych hybrydowych wtyczek umożliwia pokonywanie codziennych tras wyłącznie na napędzie elektrycznym. Nasza technologia hybrydowa łączy najlepsze cechy obu światów, oferując elastyczność i oszczędność w codziennym użytkowaniu.”

Wprowadzenie nowych hybryd plug-in z serii e-hybrid to kolejny krok Audi w kierunku zrównoważonej mobilności i odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów wobec nowoczesnych samochodów.

Mariusz Brzeziński
Mariusz Brzeziński
Prowadzenie VW to jak płynąć przez życie z elegancją i precyzją. Każdy zakręt, niczym kolejny rozdział, odkrywa przed nami nowe możliwości, a dźwięk silnika śpiewa pieśń o wolności. W tej maszynie, każda podróż staje się bardziej niż przejażdżką; to dialog z drogą, w którym każdy szczegół, od delikatnego dotyku pedału gazu, do pewności, jaką daje mocne uchwycenie kierownicy, tworzy harmonię ruchu. VW, to nie tylko samochód, to towarzysz przygód, który rozumie pasję do odkrywania... Bywam poetą, ale jestem przede wszystkim miłośnikiem szybkiej i dobrej jazdy. Nazywam się Mariusz Brzeziński, a Vwzone.pl to przestrzeń, w której dzielę się swoją pasją do aut z grupy Volkswagen. Z zawodu jestem mechanikiem, dlatego znajdziecie tu wartościowe porady dotyczące serwisu i warsztatu samochodów, ale również wszelkie nowości motoryzacyjne, porady i informacje. Dzięki forum dostępnym na naszej stronie, możecie dzielić się opinią z innymi użytkownikami i dobrze spędzać czas. Z nami będziecie na bieżąco z premierami samochodów, nowinkami motoryzacyjnymi i wszystkim, czego potrzeba do szczęścia we własnym garażu. No to jazda!
Najnowsze artykuły
- Reklama -
Podobne artykuły
- Reklama -