13.3 C
Polska
środa, 30 października, 2024

Audi A6 e-tron: Nowe, przystępne cenowo modele bazowe

Ingolstadt, 29 października 2024 r. Audi rozszerza ofertę A6 e-tron: na rynek wchodzą nowe, podstawowe modele z napędem na tylne koła oraz tańsze warianty z napędem quattro, które niedługo pojawią się w polskim konfiguratorze.

Podczas światowej premiery w lipcu tego roku nowy A6 e-tron* został zaprezentowany w dwóch wersjach: Audi A6 e-tron performance (zużycie energii w kWh/100 km, wartość mieszana: 17,0-14,0; emisja CO₂ w g/km, wartość mieszana: 0; klasa CO₂: A) z napędem na tylne koła i mocą systemową 270 kW (z Launch Control 280 kW) oraz sportowy Audi S6 e-tron (zużycie energii w kWh/100 km, wartość mieszana: 17,4-15,7; emisja CO₂ w g/km, wartość mieszana: 0; klasa CO₂: A) z napędem quattro i mocą 370 kW (z Launch Control 405 kW). Teraz dostępne są do zamówienia dwa kolejne warianty: bardziej przystępny cenowo A6 e-tron* z napędem na tylne koła i mniejszą baterią o łącznej pojemności brutto 83 kWh (75,8 kWh netto) oraz inny model z napędem quattro na stały napęd na wszystkie koła i większą pojemnością baterii 100 kWh (94,9 kWh netto). 

Nowy A6 e-tron* z napędem na tylne koła (zużycie energii w kWh/100 km, wartość mieszana: 16,6-13,6; emisja CO₂ w g/km, wartość mieszana: 0; klasa CO₂: A) ma moc systemową 210 kW (z Launch Control 240 kW) i przyspiesza od 0 do 100 km/h w sześć sekund. Dzięki technologii 800 V i maksymalnej mocy ładowania prądem stałym wynoszącej 225 kW w standardzie, Audi A6 e-tron* umożliwia krótkie postoje na ładowanie. Na odpowiedniej stacji ładowania (High Power Charging, HPC) można naładować do 260 kilometrów w zaledwie dziesięć minut w przypadku modelu Sportback* i 245 kilometrów w przypadku modelu Avant*. Stan naładowania (SoC) wzrasta z 10 do 80 proc. w ciągu 21 minut. Inteligentne, wydajne i predykcyjne zarządzanie temperaturą umożliwia osiągnięcie tak imponującej wydajności ładowania. Całkowity zasięg wynosi do 627 kilometrów dla A6 Sportback e-tron* i do 598 kilometrów dla A6 Avant e-tron*. A6 Sportback e-tron* jest najoszczędniejszą wersją w rodzinie A6 e-tron. 

Nowy, dodatkowy wariant z napędem quattro (zużycie energii w kWh/100 km, wartość mieszana: 17,5-14,7; emisja CO₂ w g/km, wartość mieszana: 0; klasa CO₂: A) ma moc systemową 315 kW (z Launch Control 340 kW) i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy. A6 e-tron quattro* można naładować w zaledwie dziesięć minut na stacji ładowania HPC o maksymalnej mocy ładowania 270 kW, co zapewnia zasięg do 290 kilometrów dla wersji Sportback* i 280 kilometrów dla wersji Avant*. Również w tym przypadku stan naładowania wzrasta z 10 do 80 proc. w zaledwie 21 minut. Zasięg wynosi do 716 kilometrów (A6 Sportback e-tron quattro*) i do 685 kilometrów (A6 Avant e-tron quattro*). 

*Łączne wartości zużycia paliwa i emisji dla wszystkich wymienionych modeli dostępnych na rynku niemieckim można znaleźć na liście na końcu niniejszego tekstu.

Wartości zużycia paliwa i emisji spalin wymienionych modeli
Wartości zużycia paliwa i emisji spalin wymienionych modeli. Zdjęcie: Audi AG

Wartości zużycia paliwa i emisji spalin wymienionych modeli

Audi A6 Sportback e-tron
Łączne zużycie energii w kWh/100 km: 15.6-13.6; 
Łączna emisja CO2 w g/km: 0; CO2 klasa: A 
Audi A6 Avant e-tron
Łączne zużycie energii w kWh/100 km: 16.6-14.4; 
Łączna emisja CO2 w g/km: 0; CO2 klasa: A 
Audi A6 Sportback e-tron performance
Łączne zużycie energii w kWh/100 km: 15.9-14.0; 
Łączna emisja CO2 w g/km: 0; CO2 klasa: A 
Audi A6 Avant e-tron performance
Łączne zużycie energii w kWh/100 km: 17.0-14.8; 
Łączna emisja CO2 w g/km: 0; CO2 klasa: A 
Audi A6 Sportback e-tron quattro
Łączne zużycie energii w kWh/100 km: 16.5-14.7; 
Łączna emisja CO2 w g/km: 0; CO2 klasa: A 
Audi A6 Avant e-tron quattro
Łączne zużycie energii w kWh/100 km: 17.5-15.5; 
Łączna emisja CO2 w g/km: 0; CO2 klasa: A 
Audi S6 Sportback e-tron
Łączne zużycie energii w kWh/100 km: 16.7-15.7; 
Łączna emisja CO2 w g/km: 0; CO2 klasa: A 
Audi S6 Avant e-tron
Łączne zużycie energii w kWh/100 km: 17.4-16.4; 
Łączna emisja CO2 w g/km: 0; CO2 klasa: A

Mariusz Brzeziński
Mariusz Brzeziński
Prowadzenie VW to jak płynąć przez życie z elegancją i precyzją. Każdy zakręt, niczym kolejny rozdział, odkrywa przed nami nowe możliwości, a dźwięk silnika śpiewa pieśń o wolności. W tej maszynie, każda podróż staje się bardziej niż przejażdżką; to dialog z drogą, w którym każdy szczegół, od delikatnego dotyku pedału gazu, do pewności, jaką daje mocne uchwycenie kierownicy, tworzy harmonię ruchu. VW, to nie tylko samochód, to towarzysz przygód, który rozumie pasję do odkrywania... Bywam poetą, ale jestem przede wszystkim miłośnikiem szybkiej i dobrej jazdy. Nazywam się Mariusz Brzeziński, a Vwzone.pl to przestrzeń, w której dzielę się swoją pasją do aut z grupy Volkswagen. Z zawodu jestem mechanikiem, dlatego znajdziecie tu wartościowe porady dotyczące serwisu i warsztatu samochodów, ale również wszelkie nowości motoryzacyjne, porady i informacje. Dzięki forum dostępnym na naszej stronie, możecie dzielić się opinią z innymi użytkownikami i dobrze spędzać czas. Z nami będziecie na bieżąco z premierami samochodów, nowinkami motoryzacyjnymi i wszystkim, czego potrzeba do szczęścia we własnym garażu. No to jazda!

NordVPN Promocja

Najnowsze artykuły
- Reklama -
Podobne artykuły
- Reklama -
Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Ads Blocker Detected!!!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam :(   

Uprzejmie prosimy o wsparcie nas poprzez wyłączenie blokad reklam.   

Dziękujemy i życzymy miłej lektury :)

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock