2.1 C
Polska
niedziela, 16 marca, 2025

Nowe Audi A6 Avant: Klasa, która zachwyca

Nowe Audi A6 Avant: dynamiczność, wydajność i cyfrowa rewolucja w klasie premium. Dzięki nowoczesnym silnikom z technologią mild hybrid, adaptacyjnemu zawieszeniu pneumatycznemu oraz innowacyjnemu systemowi inforozrywki, ten model wyznacza nowe standardy komfortu, stylu i efektywności. Elegancka sylwetka i zaawansowana technologia oświetlenia podkreślają jego wyjątkowy charakter.

Prezes Audi Gernot Döllner: „Piszemy kolejny rozdział w naszej historii Avant: Nowe Audi A6 łączy elegancki i dynamiczny design z wyjątkową aerodynamiką. Pełne mocne, a jednocześnie wysokowydajne układy napędowe i najnowocześniejsza technologia zawieszenia łączą sportowy charakter z wysokim poziomem komfortu, czyniąc podróżowanie A6 doświadczeniem pierwszej klasy”. Tym modelem firma kontynuuje również swoją dużą inicjatywę produktową rozpoczętą w 2024 roku. Modernizacja i odmłodzenie portfolio produktów jest częścią strategii Audi, dzięki której Audi pozycjonuje się na przyszłość w obliczu zaostrzonej konkurencji. „Dzięki nowemu Audi A6 odnawiamy teraz ważną serię modelową” – powiedział Döllner. 

Doskonała harmonia: design i aerodynamika

Dzięki zredukowanemu językowi projektowania A6 Avant prezentuje funkcjonalny i ponadczasowy charakter. Znajduje to odzwierciedlenie zarówno w jego designie, jak i aerodynamice, która może pochwalić się współczynnikiem oporu powietrza Cx wynoszącym 0,25 – najlepsza wartość dla Avanta z silnikiem spalinowym w historii Audi. 

Oprócz dużych kurtyn powietrznych i regulowanych wlotów zimnego powietrza z przodu, wyrazisty spojler dachowy i aerodynamiczne panele po bokach tylnej szyby są głównymi elementami przyczyniającymi się do tego osiągnięcia w aerodynamice. Sportowy tył z charakterystycznym dyfuzorem ucieleśnia typowe cechy Avanta. W połączeniu z wybrzuszeniami quattro mocno wyłaniającymi się na wysokości „ramion” auta i szerokim rozstawem, tył podkreśla dynamiczny design modelu. Jednocześnie jego długi rozstaw osi i wydłużona maska ucieleśniają elegancję i dopełniają idealnych proporcji A6 Avant. 

Ekonomiczne i mocne technologia MHEV plus
Ekonomiczne i mocne technologia MHEV plus. Zdjęcie: Audi AG

Ekonomiczne i mocne: technologia MHEV plus

Układy napędowe z technologią mild hybrid MHEV plus odgrywają kluczową rolę w wyjątkowym doświadczeniu z jazdy. Oprócz czterocylindrowego 2.0 TDI o mocy 150 kW (204 KM), sześciocylindrowy 3.0 TFSI o mocy 270 kW (367 KM) również wyposażono w ten rodzaj częściowej elektryfikacji. System MHEV plus wspomaga silnik spalinowy, zwiększa wydajność i komfort jazdy, oraz redukuje emisję dwutlenku węgla. System składa się z trzech głównych komponentów: akumulatora 48V, rozrusznika-alternatora napędzanego paskiem (BAS) oraz generatora układu napędowego (PTG) ze zintegrowaną elektroniką mocy. PTG umożliwia w pełni elektryczne parkowanie i manewrowanie. A6 Avant porusza się również na napędzie elektrycznym podczas powolnej jazdy w mieście, w korkach lub poza miastem podczas swobodnego toczenia się. Ponadto PTG generuje dodatkowy moment obrotowy do 230 Nm i moc do 18 kW (24 KM) podczas ruszania lub wyprzedzania. Podczas hamowania PTG może odzyskać do 25 kW energii. 

Synteza sportowego charakteru i komfortu: podwozie i układ kierowniczy

Nowe A6 Avant doskonali syntezę sportowego charakteru i komfortu między innymi dzięki opcjonalnym funkcjom, takim jak skrętna tylna oś i adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, które reguluje wysokość nadwozia i tłumienie. Ponadto sportowy mechanizm różnicowy quattro zapewnia jeszcze większą zwinność. 

Standardowy, progresywny układ kierowniczy nowego A6 Avant reaguje teraz jeszcze bardziej bezpośrednio. W porównaniu z poprzednikiem cała konstrukcja od kierownicy do kół została zaprojektowana jako sztywniejsza. Obejmuje to drążek skrętny, sztywno przykręconą przekładnię kierowniczą i sztywniejsze tuleje wahaczy. Pochylenie kół na przedniej osi zostało również nieznacznie zwiększone. Wszystkie te środki skutkują zauważalnie lepszą reakcją układu kierowniczego i większą informacją zwrotną z kierownicy, co w połączeniu z wysokowydajnym układem napędowym prowadzi do precyzyjnego i lekkiego prowadzenia. 

Skrętna tylna oś jest dostępna opcjonalnie w połączeniu z napędem na wszystkie koła quattro. Działa z funkcją dynamiczną, której szybkość reakcji została jeszcze bardziej ulepszona. Przy niskich prędkościach tylne koła skręcają się do pięciu stopni w przeciwnym kierunku do kół przednich. Samochód jest dzięki temu bardziej zwinny w ruchu miejskim i w ciasnych zakrętach, a promień skrętu zmniejsza się o nawet jeden metr. Przy średnich i wyższych prędkościach tylne koła skręcają w tym samym kierunku, umożliwiając stabilne i jeszcze bardziej precyzyjne prowadzenie. 

Najwyższy komfort z funkcjami cyfrowymi: wnętrze

Wnętrze również zapewnia wrażenie podróżowanie pierwszą klasą dzięki przestronnemu wnętrzu i najnowocześniejszej technologii. Koncepcja obsługi stawia kierowcę na pierwszym miejscu i dzięki wyświetlaczom panoramicznemu i pasażera przenosi cyfrowe doświadczenie na nowy poziom. Personalizacja odgrywa tu główną rolę – również w oświetleniu. Kierowca może wybierać spośród siedmiu cyfrowych sygnatur świetlnych z przodu i z tyłu. Aktywne segmenty, które inteligentnie rozjaśniają się i przyciemniają, prezentują innowacyjną technologię, szczególnie w połączeniu z cyfrowymi tylnymi światłami OLED drugiej generacji. Tworzą one silną wartość rozpoznawczą, jednocześnie zwiększając bezpieczeństwo na drodze. Cyfrowa technologia oświetlenia – istotna część DNA Audi – przyczynia się tym samym do komfortowego i bezpiecznego doświadczenia z jazdy. 

Poczucie komfortu zwiększają liczne wysokiej klasy funkcje, w tym regulowany szklany dach panoramiczny. Wzmacnia on wrażenie przestronności i pozwala kierowcy przełączać się między wnętrzem pełnym światła a skutecznym zaciemnieniem. System nagłośnienia premium z dźwiękiem 3D od Bang & Olufsen gwarantuje wyjątkowe wrażenia dźwiękowe, z głośnikami w zagłówkach przednich foteli zapewniającymi spersonalizowane wrażenia odsłuchowe. Podstawą tego jest wyrafinowana aeroakustyka i ogólne wyciszenie pojazdu, które są na najwyższym poziomie dzięki między innymi ulepszonej izolacji dźwiękowej. Dodatkowo opcjonalna czterostrefowa automatyczna klimatyzacja umożliwia szczególnie wysoki poziom komfortu klimatycznego dla kierowcy, pasażera z przodu i pasażerów z tyłu. Opcjonalny pakiet jakości powietrza zawiera jonizator i czujnik drobnego pyłu, które poprawiają jakość powietrza we wnętrzu. 

Od 58 000 euro: wprowadzenie na rynek i ceny

Zamówienia na nowe Audi A6 Avant można składać od marca 2025 roku. Cena wersji z podstawowym silnikiem TFSI 150 kW będzie zaczynać się od 58 000 euro. Cena 2.0 TDI z technologią MHEV plus będzie zaczynać się od 61 700 euro. Pierwsze pojazdy zostaną udostępnione klientom pod koniec maja 2025 roku.

Mariusz Brzeziński
Mariusz Brzeziński
Prowadzenie VW to jak płynąć przez życie z elegancją i precyzją. Każdy zakręt, niczym kolejny rozdział, odkrywa przed nami nowe możliwości, a dźwięk silnika śpiewa pieśń o wolności. W tej maszynie, każda podróż staje się bardziej niż przejażdżką; to dialog z drogą, w którym każdy szczegół, od delikatnego dotyku pedału gazu, do pewności, jaką daje mocne uchwycenie kierownicy, tworzy harmonię ruchu. VW, to nie tylko samochód, to towarzysz przygód, który rozumie pasję do odkrywania... Bywam poetą, ale jestem przede wszystkim miłośnikiem szybkiej i dobrej jazdy. Nazywam się Mariusz Brzeziński, a Vwzone.pl to przestrzeń, w której dzielę się swoją pasją do aut z grupy Volkswagen. Z zawodu jestem mechanikiem, dlatego znajdziecie tu wartościowe porady dotyczące serwisu i warsztatu samochodów, ale również wszelkie nowości motoryzacyjne, porady i informacje. Dzięki forum dostępnym na naszej stronie, możecie dzielić się opinią z innymi użytkownikami i dobrze spędzać czas. Z nami będziecie na bieżąco z premierami samochodów, nowinkami motoryzacyjnymi i wszystkim, czego potrzeba do szczęścia we własnym garażu. No to jazda!
Najnowsze artykuły
- Reklama -
Podobne artykuły
- Reklama -