Od momentu swojego debiutu w świecie motocykli, Ducati Monster zdobył serca miłośników dwóch kółek swoim wyjątkowym designem i niesamowitymi osiągami. Ten legendarny model po raz pierwszy pojawił się na rynku w 1993 roku, wytyczając nową ścieżkę dla motocykli naked bike. Jego charakterystyczny wygląd, bazujący na minimalizmie i surowości, w połączeniu z potężnymi silnikami, sprawił, że stał się on ikoną motocyklowego świata.
Ducati Monster – historia modelu
Ducati Monster, jeden z najpopularniejszych jednośladów na świecie, jest symbolem włoskiego koncernu Ducati. Jego historia rozpoczęła się w 1993 roku, kiedy to po raz pierwszy zaprezentowano ten model. Monster od początku swojego istnienia był symbolem prostoty i elegancji, łącząc w sobie siłę silnika Desmodue z modelu 900SS i kratownicową, stalową ramę ze sportowego 888. Wszystko to dopełnione było kilkoma elementami, takimi jak zbiornik, lampa czy kanapa, które były specyficzne dla tego modelu. W ciągu prawie 30 lat istnienia, Monster przeszedł wiele zmian, ale zawsze pozostał wierny swojej pierwotnej idei. W 2021 roku, Ducati wprowadziło na rynek nową generację Monstera, która radykalnie zerwała z niektórymi tradycjami, ale jednocześnie wprowadziła wiele nowych innowacji. Nowy Monster na 2021 waży 166 kg, ma 111 KM i jest zupełnie nowy… Ale wciąż pozostaje wierny ideałowi – ma być zwinny, mocny i radosny.
Ducati Monster – generacje
Pierwsza generacja Ducati Monster, zaprezentowana w 1993 roku, była prawdziwym przełomem w świecie motocykli. Wprowadzenie silnika Desmodue z modelu 900SS i kratownicowej, stalowej ramy ze sportowego 888, połączone z unikalnym designem, uczyniło Monster nie tylko popularnym, ale wręcz kultowym modelem. Druga generacja Monstera, wprowadzona na rynek w 2002 roku, przyniosła wiele zmian, ale jednocześnie zachowała charakterystyczne cechy swojego poprzednika. Wprowadzono wtedy m.in. wtrysk paliwa, co było główną modernizacją techniczną tego modelu. Trzecia, najnowsza generacja Ducati Monster, zaprezentowana w 2021 roku, to zupełnie nowy rozdział w historii tego modelu. Lekka rama aluminiowa, wyraźnie inspirowana Panigale V4, wynosi design Monstera na zupełnie nowy poziom.
Ducati Monster 696
Parametr | Wartość |
---|---|
Silnik | 2-cylindrowy w ukł. L, 2 zawory na cylinder, rozrząd Desmodromiczny, chłodzony powietrzem |
Pojemność silnika | 696 cm³ |
Średnica/skok tłoka | 88×57,2 mm |
Moc maksymalna | 80 KM (58,8 kW) przy 9000 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 69 Nm/7750 obr./min |
Waga “na sucho” | 161 kg (163 kg wersja z ABS) |
Prędkość maksymalna | 210 km/h |
Przyspieszenie 0–100 km/h | 4,2 s |
Ducati Monster 796
Parametr | Wartość |
---|---|
Silnik | V2 |
Pojemność silnika | 803 cm³ |
Moc maksymalna | 87 KM/8250 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 78 Nm/6250 obr./min |
Prędkość maksymalna | 215 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 3,7 s |
Ducati Monster 1100
Parametr | Wartość |
---|---|
Silnik | V2 |
Pojemność silnika | 1078 cm³ |
Moc maksymalna | 95 KM/7500 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 103 Nm/6000 obr./min |
Prędkość maksymalna | brak danych |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 3,5 s |
Ducati Monster 695
Parametr | Wartość |
---|---|
Silnik | L2 |
Pojemność silnika | 695 cm³ |
Moc maksymalna | 72 KM/8500 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 61 Nm/6200 obr./min |
Prędkość maksymalna | 204 km/godz. |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 4,3 s |
Ducati Monster 600
Parametr | Wartość |
---|---|
Silnik | V2 |
Pojemność silnika | 583 cm³ |
Moc maksymalna | 51 KM/8000 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 50 Nm/6000 obr./min |
Prędkość maksymalna | 215 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 5,1 s |
Ducati Monster 800
Parametr | Wartość |
---|---|
Silnik | L2 |
Pojemność silnika | 803 cm³ |
Moc maksymalna | 73 KM/8250 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 69 Nm/6250 obr./min |
Prędkość maksymalna | 200 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 4,5 s |
Ducati Monster 900
Parametr | Wartość |
---|---|
Silnik | L2 |
Pojemność silnika | 904 cm³ |
Moc maksymalna | 78 KM/8250 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 73 Nm/6750 obr./min |
Prędkość maksymalna | brak danych |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 4,2 s |
Ducati Monster 2023 – najpopularniejsze wersje wyposażenia
Ducati Monster 2023 to model, który kontynuuje tradycję swoich poprzedników, ale jednocześnie wprowadza wiele nowych rozwiązań. Lekka rama aluminiowa, wyraźnie inspirowana Panigale V4, wynosi design Monstera na zupełnie nowy poziom. To nowy rozdział w historii modelu stworzonego w 1993 roku, który zawsze był symbolem prostoty i elegancji.
Ducati Monster 2023 dostępny jest w kilku wersjach, które różnią się między sobą wyposażeniem i ceną. Wersja Monster Plus zaczyna się od 12 995 dolarów za kolor Ducati Red. Jest również dostępny w kolorach Aviator Grey i Dark Stealth za 13 195 dolarów.
Jedną z najbardziej zaawansowanych wersji jest Monster SP. Ta wersja została zaprojektowana, aby zwiększyć przyjemność z jazdy, dzięki doskonałemu wyposażeniu technicznemu. Monster SP zaczyna się od 15 595 dolarów i jest dostępny w kolorach oficjalnego zespołu Desmosedici GP 2022.
Monster SP jest wyposażony w topowe komponenty do sportowego użytku: zawieszenie Öhlins, przednie zaciski Brembo Stylema, tłumik Termignoni, opony Pirelli Diablo Rosso IV, amortyzator skrętu i akumulator litowo-jonowy. Monster SP otrzymał sportowo skalibrowaną elektronikę, a także nowy tryb jazdy Wet, aby zwiększyć skuteczność i bezpieczeństwo.
Monster 2023 nie otrzymał wielu mechanicznych aktualizacji, nadal korzysta z silnika 937cc 11-stopniowego Testeretta V-twin.
Ducati Monster to jeden z najważniejszych motocykli w historii marki. To także najlepiej sprzedające się Ducati w dziejach. Od startu w 1993 roku wyprodukowano ponad 350 000 sztuk. Teraz nadeszła nowa era tego modelu.
Ducati Monster 2023 to nie tylko kontynuacja tradycji, ale także wprowadzenie nowych rozwiązań, które sprawiają, że jest to jeden z najbardziej innowacyjnych i zaawansowanych motocykli na rynku.
Ducati Monster – ewolucja designu
Design Ducati Monster od początku swojego istnienia był jednym z najbardziej charakterystycznych elementów tego modelu. Prostota i elegancja, połączone z siłą i agresywnością, uczyniły Monster nie tylko popularnym, ale wręcz kultowym modelem. W ciągu prawie 30 lat istnienia, design Monstera przeszedł wiele zmian, ale zawsze pozostał wierny swojej pierwotnej idei. W 2021 roku, Ducati wprowadziło na rynek nową generację Monstera, która radykalnie zerwała z niektórymi tradycjami, ale jednocześnie wprowadziła wiele nowych innowacji.
Ducati Monster – przyszłość legendy
Ducati Monster, mimo swojego wieku, nadal jest jednym z najbardziej popularnych i rozpoznawalnych modeli na rynku motocyklowym. Jego unikalny design, połączony z doskonałymi osiągami i niezawodnością, sprawia, że Monster jest wyborem wielu motocyklistów na całym świecie. W przyszłości, Ducati z pewnością będzie kontynuować rozwój tego modelu, wprowadzając nowe technologie i rozwiązania, które jeszcze bardziej podkreślą jego unikalny charakter.