Wymiana rozrządu to z perspektywy klientów spory wydatek. Dla mechaników może być to natomiast duże wyzwanie, zwłaszcza jeżeli nie dysponują narzędziami dostosowanymi do konkretnych modeli silników. Blokady rozrządu VW znacznie ułatwią bezpieczne wymiany w samochodach grupy VAG. Sprawdźmy, na co warto zwrócić uwagę!
Przygotuj się do wymiany rozrządu!
Wielu mechaników nie przepada za wymianami pasków lub łańcuchów rozrządu. I nic w tym dziwnego. To dosyć skomplikowany proces, który wymaga wiedzy, sporych umiejętności manualnych i – co szczególnie ważne – odpowiednich narzędzi. Z czego składa się kompletna naprawa?
1. Zabezpieczenie pojazdu i demontaż elementów utrudniających dostęp: po stabilizacji pojazdu, zdemontowane muszą zostać elementy utrudniające dostęp do paska lub łańcucha rozrządu. Poza pokrywą silnika mogą być to w zależności od modelu części układu chłodzenia.
2. Blokowanie wałków rozrządu i wału korbowego: wałki rozrządu i wał korbowy muszą być unieruchomione w precyzyjnie określonej pozycji. Użycie specjalistycznego przyrządu do ustawiania rozrządu jest niezbędne, aby zapobiec przypadkowemu przemieszczeniu tych elementów, co mogłoby prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika.
3. Demontaż starego rozrządu: w kolejnym kroku demontuje się stary pasek lub łańcuch rozrządu, napinacze oraz rolki prowadzące.
4. Montaż nowego rozrządu: następnie miejsce ma montaż nowego paska lub łańcucha rozrządu wraz z nowymi napinaczami i rolkami prowadzącymi. Wszystkie komponenty muszą być zamontowane zgodnie ze specyfikacją producenta, z uwzględnieniem odpowiedniego napięcia paska.
5. Regulacja napięcia: mechanik musi wyregulować ustawienie paska, aby zapewnić jego prawidłowe napięcie.
6. Montaż zdemontowanych elementów: na samym końcu montowane są wszystkie elementy, które zostały zdemontowane w celu uzyskania dostępu do rozrządu.
Dlaczego potrzebujesz blokady do rozrządu?
Jak widzisz, niezwykle ważnym etapem naprawy jest blokada rozrządu. Pod żadnym pozorem nie można go zaniedbać! Profesjonalne blokady rozrządu VW oferowane przez Quatros znacznie ułatwią wymiany w pojazdach z grupy VAG: https://www.quatros.pl/kategoria/blokady-rozrzadu/vw-audi-seat-skoda.
Dlaczego to absolutny must have, jeśli chcesz serwisować te niezwykle popularne pojazdy?
Blokady rozrządu utrzymują wałki rozrządu i wał korbowy w ściśle określonej pozycji. To zapobiega ich przypadkowemu przemieszczeniu podczas demontażu i montażu paska lub łańcucha rozrządu, o co naprawdę łatwo. Precyzyjne ustawienie tych elementów jest kluczowe dla synchronizacji otwierania i zamykania zaworów z ruchem tłoków, co warunkuje optymalną pracę silnika.
Zestaw blokad rozrządu VW: do jakich pojazdów?
Blokady do rozrządu muszą oczywiście idealnie współgrać z charakterystyką konkretnego silnika, aby gwarantować pełne bezpieczeństwo i zapobiegać przypadkowemu poruszeniu elementów. Dlatego też potrzebujesz narzędzi stworzonych z myślą o konkretnym typie silników. Blokady rozrządu VW umożliwią przeprowadzanie wymian w różnych modelach pojazdów należących do grupy Volkswagen.
Kompletne zestawy blokad rozrządu VW są projektowane z myślą między innymi o następujących silnikach:
• VW/AUDI 1.8/2.0 FSI/TFSI,
• VW/AUDI V6/V8/V10 FSI/TFSI,
• VW/AUDI 1.4TFSI,
• VW/AUDI 1.8/2.0 FSI/TFSI.
Jeśli chcesz dobrze przygotować się do profesjonalnego serwisu pojazdów grupy VAG, upewnij się, że dysponujesz blokadami do rozrządu pozwalającymi dokonywać wymiany w najpopularniejszych gamach silnikowych.