Przedstawiam moje Toledo które mam od 2014r, fabrycznie 2,3 170KM. Od dnia zakupu zrobiłem w toledzie 3 swapy, na 2,8 204KM następnie na 3,2 250KM i obecnie na 3,6 który od razu uturbiłem.
Skopiuję posty z innych for, mimo że auto mam lekko ponad 2 lata to opisu i zdjęć jest bardzo dużo. Może komuś się spodoba, może komuś nie, ale chciał bym byście poznali dokładnie historię mojego auta.
TEKS KOPIOWANY JEST Z INNEGO FORUM WIĘC MOŻE NIE TRZYMAĆ ŁADU ANI SKŁADU.
Zapraszam do niekończącej się lektury
03.11.2014R
Witam. Od wczoraj nie jestem już właścicielem Toledo II 2.8 VR6
http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=34&t=44532 Jednocześnie stałem się posiadaczem kolejnego toledo, tym razem 2,3 170KM, (podczas sprzedaży tego tolka przyjąłem go w rozliczeniu.
A więc mały opis
Dane:
-rok produkcji 2001r (do kraju sprowadzony w 2013r
-silnik 2.8 V6 204KM BDE (swap z 2,3 V5 170KM AQN)
-skrzynia biegów 6-cio biegowa z 4motion
-przebieg 172tys km (całkiem możliwe że orginał, bo mam serwisówkę do 2009r i wtedy było 99tyś km
-sekwencja STAG 300 (10.01.2014)
-kolor czarny
Standardowe wyposażenie
spryskiwacze reflektorów
halogeny
centralny zamek
lusterko fotochrom
elektrycznie sterowane szyby
wspomaganie kierownicy
tempomat
kluczyk scyzoryk
elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka
elektrycznie regulowane fotele z pamięcią
ESP
ABS
MFA
pakiet dokładek na progi oraz dokładka na zderzak- dokładka zderzaka jest kozak, ale progi średnio mi się widzą
Najbliższe plany to zająć się nim wizualnie aby się lepiej prezentował a na wiosnę swap silnika na większy
Nazwałem go "bandziorek" tak jak mój piesek suczka
Będzie to auto takie "cicho-ciemne" niepozorne i mocne
Zapodam kilka fotek, na których widać starego toledo
Z niebieskiego do czarnego przekładam/przełożyłem:
-pełną skórę
-czarne lusterko wsteczne
-kratki podświetlane z audi s3
-czarne boczki schowek itp
-dolot powietrza kpl.
-zawieszenie sportowe
-koła
-półkę tył z roletą
i myślę jeszcze czy zostawić przyciemnione lampy tył folią czy zostawić z niebieskiego.
11.12.2014r
Miał być swap na R32 ale trafił się po raz kolejny 2.8 24v BDE 2003r 89 000mil tym razem ze skrzynią 6b pod 4motion:P Wczoraj wyjechaliśmy o 13 i dziś o 4 rano wróciliśmy z tym co na foto, myślę że warto było jechać te 333km
Najlepsze były jaja jak już trzeba było ładować na naczepkę a nie było czym
(miał załadować wózek widłowy z budowli obok ale oni pracowali do 18 a ja dojechałem po 18...) kilka godzin załadunku i udało się we 4 osoby
A już myślałem że będę czekał do 8 rano aż operator wózka widłowego przyjdzie do pracy
A w domu zdjąć to już był pikuś - brat operator ciapka spisał się
No i tak teraz sobie będzie czekać aż Pan znajdzie czas na swap, a nie będzie to już mkilku dniowy swap jak pozostałe bo teraz krucho czasem ma
Jak myślicie, będzie pasować taka gałka do toledo w którym jest pełna czarna skóra i zero drewna?
29.12.2014r
Powoli ale do przodu
Silnik wyjęty i teraz czekam na ocieplenie, abym mógł go ładnie umyć i dopiero poskładać
Jestem ciekawy czy tolek będzie lepiej się zbierał na skrzyni 5b z V5 czy na tej 4motion 6b, bo ona jest naprawdę ciężki i wielki klocek
02.01.2015r
Ostatnio wpadł zimowy setup
tył amory i sprężyny seria z v5
przód amory z golfa 4motion pod długie łączniki stabilizatora + stabilizator z s3 - Mam nadzieję że po zmianie silnika przód lekko siądzie bo trochę za wysoko teraz stoi
Teraz już nie będzie ocierało o półośkę na tym stabilizatorze
Teraz na lato trzeba dospawać uszy do amorów pod długie łączniki lub zakupić jakiś gwint z uchwytami
dla porównania od lewej gwint FK później FK-60 później Seria
Półoś już trochę zmęczyła się przez sezon :d
od góry stabilizator s3 niżej golf 4motion i u dołu ori z v5, teraz uwaga bo podaję średnice
-s3 20mm
-4motion 19mm
-ori v5 21,5mm :O
ukręciła mi się śruba w maglownicy i myślałem że już kaplica, ale na szczęście udało misię wybić tulejkę z gwintem bez wyciągania maglownicy i wstawiłem nową tulejkę i śrubę z maglownicy anglika
i tak już stoi na zimę
Na wolny czas jeszcze będę musiał zmienić przewody hamulcowe na te od 4motion bo są trochę inne i inaczej poprowadzone, aby nie dotykały łącznika.
Długo oczekiwana temperatura 0*C więc czas na mycie wstępne
03.01.2015r
Po nowym roku remamenty są w sklepach więc na rozrząd itp. muszę czekać do poniedziałku. Ale to nie szkodzi bo i tak się nie nudzę bo znalazł się chętny na swap więc aktualnie robię przekładkę z 2,3 v5 150KM na moje 2,3 v5 170KM może ktoś poznaje swojego tolka i jest z klubu? Bo zapomniałem się zapytać
09.01.2015r
Z toledo powoli ale ciągle do przodu
Daje kilka fot z przekładki niebieskiego z agz na aqn, już na samych zdjęciach możecie zobaczyć że auta rożnią się sporo. Nawet głupi hak do holowania... a agz jest ucho na stałe, a w aqn wkręcany hak jest. ogólnie dużo różnic jest.
Nie wiem czemu ale mam wrażenie że mój silnik 2,3 170KM lepiej zbiera się w tym niebieskim toledo... może inne przełożenia skrzyni albo coś... nie wiem już sam, ale już zamykam sprawę 2,3
Wpadło trochę gratów do 2,8 i do podtlenku
Rozrządu całego nie kupowałem bo się okazało że ktoś już górę rozrządu wymieniał i jest w bdb stanie, aby jedynie dla pewności na górze wymieniłem hydronapinacz.
Małe myju myju:P
No i składanie.
21.01.2015r
Dawno nic nie pisałem bo nie było na to czasu, a dodatkowo miałem problem z hostingiem zdjęć:/
Niebieski seat już dawno oddany i ma się dobrze.
Czarny tez wyjechał już kilka dni temu z 2,8 i jakoś jeździ
Zapodaje zaległe zdjęcia- nie robiłem selekcji zdjęć tylko dodałem wszystkie bo się zdecydować nie mogłem
Standardowo jak przy każdym swapie sprzęgło oddałem do regeneracji aby później nie rozbierać znów drugi raz
Tu małe porównanie skrzyni z 2.3 z skrzynią 2.8 6b 4x4
Dolne półosie z 6b 4motion górne z v5
Próba ognia
bandaż do 1100 stopni C trzymany w ogniu przez minute zachowuje się w nienaruszonym stanie
Wiązkę instalacji LPG skróciłem do minimum i połączyłem z ori wiazką, tak że jedyne kable które widać od lpg to te 4 co idą do parownika
Wtryski schowane pod kolektorem, parownik za silnikiem pomalowany na czarno. Jak komuś mówię że mam sekwencję to nie wierzą
Z takim wydechem jest nagrany filmik z pierwszą jazdą
Dźwięk super, ale w aucie nie da się wysiedzieć, 10min jazdy i białka w oczach są całe czerwone
Czekam teraz na paczkę z górną osłoną silnika, bo zapomiałem jej zabrać kupując silnik
Tu filmik z pierwszym odpaleniem
https://www.youtube.com/watch?v=He6vEQHxphMTu filmik jak się zbiera bez wydechu
Rezerwa się pali, ale zalałem przed wyjazdem z garażu 10l tak więc paliwo było i nie hejtujcie
https://www.youtube.com/watch?v=nHqPiTJ ... e=youtu.beCheck się pali od sond za katami, bo ich nie ma i nie będzie
A sondy moze programowo z czasem wyłączę. Muszę też pobawić się z tempomatem, tzn. uaktywnić go bo w golfie nie było tempomatu.
mam wrażenie że się zbiera lepiej od niebieskiego
Pewnie zasługa skrzyni 6b.
Byłem na hamowni i 204,4KM 279,6Nm :p wykres dam później bo narazie mam go tylko w formie papierowej. Wydech go jeszcze blokuje bo jest 55mm a ori w 2,8 jest 65mm. Zrobię wydech, świece nowe i cewki i wtedy polecę jeszcze raz na hamownię
30.03.2015r
[quote author=DzieX link=topic=35873.msg333081#msg333081 date=1422951925]
Jakby co to ja żartowałem.
[/quote]
No to żarty się skończyły
Tak jak kiedyś mówiłem że planuję R32 tak też będzie
Wczoraj kupiłem silnik 3,2 BUB 250KM z audi TT 2008r przebieg 40 mil
Swap 2,8 będzie leciał do kolegi bory, żałujcie że nikt go nie chciał, bo naprawdę niezły silnik, a cieszył bym się jak by było kolejne mocne toledo
Silnik będę zakładał za ok miesiąc, najpierw muszę skończyć koledze składać golfa 2 VR6T i dokupić trochę gratów do mojego jeszcze
PS. Miałem już brać R36 z superb 2009r 260KM (program z BWS i jest 300KM) bo był w dobrej kasie, ale postanowiłem że nie będę pchał się w FSI bo jestem zwolennikiem LPG
(co do LPG to denerwują mnie ludzie co mają 1,6 w benzynie i mówią ze nigdy nie założą gazu bo to dla biedoty i szkoda silnika)
Jeszcze siedzi silnik 2,8 bo nie mam czasu narazie włożyć 3,2 ale pozwolę sobie już teraz zmienić nazwę tematu na R32, bo później są problemy ze zmianą nazwy całego tematu
Dawno nic nie dodawałem więc troche zaległych fot daję i mały opisik sytuacji;)
Poniżej widać datę produkcji silnika
Standardowo przy swapie myju myju
przepsutnica 2,8 vs 3,2 różnica spora, ciekawostką jest to że w 2,3 i 2,8 jest ta sama średnica przepustnicy czyli 80mm a 3,2 ma 85mm
Taka mała motywacja do wcześniejszego zaczęcia swapu który miał sie odbyć później...
koła musiałem pożyczyć golfowi bo po zmianie rozstawu z 4x100 na 5x100 nie mógł opuścić garażu a miałem tylko 1 koło :d
02.05.2015r Auto na kanale no się się zaczęło
Musiałem przerobić układ paliwowy na filtr z wbudowanym regulatorem ciśnienie, bo w tym nowym r32 nie ma regulatora na listwie.
Tak u mnie wygląda dolot do AirBoxa
Tu mój pomocnik
A tu główny kierownik garażu czyli ja
No i pojechał
)
Poduszki silnika zostały zalane klejem do szyb aby je usztywnić
I znów elektryka, ogarniałem tak aby wszystko działało i wyglądało jak fabryka
POkrywa po piaskowaniu
Nowy silnik a już dziura! Już był zalany nowym olejem, podnieśliśmy do góry a tu leje sie... okazało się że jak silnik stał na palecie to jakaś śruba dostała się pod misę i zrobiła dziurę
I wylądował ptaszek
Wydech został owinięty bandażem do 1600stopni C (w poprzednich silnikach owijałem takim tanszym do 1100stopni i po dluzszym uzytkowaniu zaczynał sie już kruszyć)
Pierwsza awaria po 100km, stopiła się cewka, nie wiem czemu, może była juz zmeczona, bo po wymianie cewki zrobiłem ponad 2000km i jest ok.
Podsumowywując swap trwał od 2 do 7 maja, Ale jako że była majówka to nie w wszystkie dni robiliśmy
od 7 maja do dziś tj. 19 maj zrobiłem cos ok 2200km i wszystko jest ok
Narazie śmigam na sterowniku z 2,8 i nie ma pełnej mocy bo nie miałem sterownika z 3,2 ale już jest zamówiony
Pierwsze odpalenie
https://www.youtube.com/watch?v=iTllhs8XHYYTak gada na jeszcze ori tłumikach z 2,3
https://www.youtube.com/watch?v=Ha9fdq4cDQoSkończyły się też klocki tył i był problem, nie mogłem odkręcić jednej śruby którą dokręciłem tydzień temu... Klucze pękaly, spawanie nie pomagało, jedynie wiercenie zostało, na fotce pokazane jak można sobie zrobić mobilną wiertarkę stołową?
seat na styk wszystko wyliczył
Nabiłem też klimę
Teraz idzie wytrzymać w tych czarnych skórach
Ale muszę jeszcze chyba delikatnie przyciemnić szybki na lato
tak poza tematem to gdyby ktoś mial na handel dystanse 5x100 10-15mm to dać znać
Bo felg nie chce zmieniać aby pozostał sleeper a brzydko wyglądają te schowane koła na glebie
11 czerwiec 2016
Sorry że tak mało piszę w temacie ale jestem zawalony ze wolnego czasu brak:/
więc małe zaległości
Zespolone lampy tyl
No i 1 miejsce w konkursie na najgłośniejszy wydech
tak to ryczało na 100% 2,5cala
https://www.youtube.com/watch?v=PRy8PFB ... -gyoutu.behttps://www.youtube.com/watch?v=qg-GE76qR0gi nagranie ze zlotu
https://youtu.be/ZfWQI7y8fpE?t=12m3sWczoraj założyłem sterownik z A3 3,2 jest MOC, ale jest pare figlów, niby nieogarneity jeszcze programowo.
Przestała działać klimatyzacja, nie działa ESP (lampka cały czas się świeci), tempomat nie działa (próbowałem go aktywować metodą dla toledo II itp ale nie daje się
Poza tym wszystko działa ok
Dziś pojechałem na krótki kawałek prostej w celu sprawdzenia przyspieszenia a się okazało że udało zamknąć się licznik
https://www.youtube.com/watch?v=kw3MB4ADL-g 8 listopada 2015, 00:49 --
Dawno nic się nie działo, więc jadę z zaległymi fotami, a trochę tego jest :p
10.07.2015
Test01 z filtrem powietrza simota airbox
Test02 bez filtra
reasumując filtr simota ogranicza mój silnik, w 2,8 dał mocy, w 3,2 zabrał 16KM 16Nm, mam nadzieję że jak dam ori filtr z r32 i wkładkę KN to że będzie blisko 260
wydech 2x55mm schodzi się w 65mm i idzie do końcowego seryjnego z 2,3 który został lekko rozwiercony.
Daję jeszcze wykres mojego poprzedniego silnika, czyli 2,8 24v BDE na ori wydechu 2,3
Więc jedziemy
16.07.2015
Wpadła ori puszka z 2,3, rozwiercona dziura i udało się upchnąć przeplywke 3,2
Teraz zostało dokupić wkładkę K&N która kosztuje 250 zł
Może ktoś ma taką wkładkę i chce się zamienić na mój airbox Simota? Zestaw z foto 170zl jak coś.
21.07.2015r
Padła skrzynia biegów...
Ledwo ale udało się wyjąć skrzynie bez wyciagania silnika ( skrzynia 6b 4motion ) Okazało się ze Pekly " widełki " 3 / 4 biegu. Na szczęście udało się zdobyć takie w warszawie
Okazało się też ze krzywy był docisk I nie rozsprzeglało do końca sprzęgła, co mogło być przyczyną uszkodzenia skrzyni biegów. Docisk zeszlifowany o 2,2mm I dodatkowo nabita nowa okładzina LUK. Dodatkowo kolega zaspawal mi sworzeń tigiem.
22.07.2015
Aktualnie toledo nad morzem, może ktoś widział?
Obok dziewczyny ibiza 1,9tdi 101KM
Ibiza 1,9tdi spaliła 5,1 ON 23zl/100km
Toledo 3,2 spalił 10,7 LPG 21,5zl/100km
Styl jazdy taki sam, a nawet toledo ostrzej.
Czyli toledo 2,5x mocniejsze jest ekonomiczniejsze w trasie
22.07.2015
Jestem Na wakacjach i chyba czas wracać bo dostałem cynk z domu ze czeka na mnie paczka z fantami
)
Soczewki i progi TS (moje aktualne na sprzedaż A nieduże pieniądze)
Pierwsze przymiarki
gdybym wiedział ile roboty jest z rozklejeniem lamp to chyba bym się za to nie zabrał
A tu jeszcze mem od kogoś na facebooku
01.08.2015
kilka fot ze spotu WNR (Warsaw Night Racing)
07.08.2015
Seat Toledo R32 vs Seat Leon 1,9 tdi ARL ok. 180KM - 0-270km/h
https://www.youtube.com/watch?v=UYNzClJhHQsPewnie posypią się zaraz hejty?
Seat Toledo r32 vs Seat Ibiza 1,9 Tdi 300KM
https://www.youtube.com/watch?v=KlIKdy8Ggxg21.08.2015
Znów skrzynia...
2,5 godziny i wyjeta, dobry wynik na skrzynię 4x4
i meczylismy się z pół godziny z urwanym imbusem w srubie
przykra sprawa...
21.08.2015
Udało się zdobyć w warszawie mechanizm od skrzyni DRP (2,8) a ja mam FMP (3,2) i różnią się ilością zębów na wiencu. teraz albo musze załatwić sruby zamiast nitow i przełożyć wieniec. Albo włożyć wałki od przełożeń głównych od 2,8. w dzień przelicze przełożenia i podejmie się decyzję
dowiedziałem się że 2.8 24V ma zazwyczaj skrzynie DRP
bieg, przłożenie
1) 3,417
2) 2,105
3) 1,429
4) 1,088
5) 1,097
6) 0,912
główne dla 1-4 biegu 4,2
główne dla 5,6 biegu 3,316
3.2 (i niektóre 2.8) miały skrzynie FMP
bieg, przłożenie
1) 3,357
2) 2,087
3) 1,469
4) 1,098
5) 1,108
6) 0,927
główne dla 1-4 biegu 4,235
główne dla 5,6 biegu 3,273
czyli jak bym do fmp włożył przełożenie od drp to prędkość max spadła by o ok 5km/h niby nie dużo ale zawsze coś, wiec chyba musze przełożyć wieńce.
fanty na lewą półoś
25.08.2015
Udało się dorobić śruby do mechanizmu
)
jako ciekawostkę dodam że takie śruby są dostępne w serwisie za ponad 900zl a jedyny zamiennik jaki jest to ARP za ponad 600 Emotikon gasp
Wieniec z 3,2 przykrecony juz do mechanizmu z 2,8. jutro jeszcze na tiga do kogoś pojadę aby te śruby złapać lekko spawem aby napewno się nie odkrecily
[url=http://m[URL=http://motoimage.pl]
[/url]otoimage.pl]
[/URL]
sruby skręcone i dodatkowo zaspawane (niestety zapomialem zrobić foto spawow) skrzynia juz złożona, jutro montaż Emotikon smile juz nie mogę się doczekać bo seat stoi od piątku
30.08.2015r
Fotki z zlotu w Nowym Dworze Mazowieckim
Fotki tolka z golfem 2 vr6 turbo, którego uturbiłem koledze, delikatnie wystrojony na 350KM+
31.08.2015
Dziś pobawiłem się trochę z wydechem Emotikon smile
u dołu świeżo kupiony za całe 50zł przelot z kwasu na 2 tłumikach FK Automotive dedykowany do toledo Emotikon smile
Wyżej wydech na którym jeździłem na codzień a jeszcze wyżej mój wydech weekendowy Emotikon grin
Ogołnie ten wydech FK będę chyba handlował, ale założyłem go dziś aby sprawdzić dzwięk i jest yyy, zajebisty?:D Ale te końcówki wyglądają jak NFS trochę, i jeśli bym go zostawił to albo utnę je całkiem, albo kupię takie jak miałem w niebieskim- serbringa.
https://www.youtube.com/watch?v=00DQzQx ... e=youtu.behttps://www.youtube.com/watch?v=0n8wRFk ... e=youtu.be01.09.2015
Ostre lanie
- Seat Toledo 3,2 R32 VS VW Golf II 2,8 vr6 TURBO
https://www.youtube.com/watch?v=A-z5S4oD1NY17.09.2015
Mały modzik, poduszka z cupry/ts Emotikon smile Jeszcze przydało by się odświeżyć skórę na kierownicy
22.09.2015
200 tysięcy pyklo z klasą :p
Swap silnika na 3,2 robiłem przy 185 tyś w maju
swap silnika 2,8 robiłem przy 176,5 tyś w styczniu
kupiony przy 172 tys w listopadzie 2014
wcześniej jeździłem na mobilu 5w50
teraz wlalem Valvoline 10w60 i ciekawe jak na nim będzie się jeździło
2.10.2015
dobry bandziorek? Emotikon tongue
Koła pożyczone z golfa ii vr6t Emotikon wink 16" keskin z oponami 225 semislick Emotikon smile
lepiej trzyma trakcję chociaż i tak rewelacji nie ma Emotikon unsure ale jest +5 na mieście Emotikon grin
Koła równiutko ciągną
Seat Toledo R32 test opon dunlop direzza 02g semislick 225
https://youtu.be/7u-Ve9tNWrY09.10.2015r
Piąty raz w tym roku będę wyciągał skrzynie w toledo...
w styczniu zmiana silnika. w maju zmiana silnika później uszkodzony 3/4 bieg później rozpadł się różnicowy i teraz prawdopodobnie pękł docisk Emotikon unsure
slicki kleją zajebiście ale coś musiało się poddać
10.10.2015
WTF? docisk nie pekniety a tarcza rozsypana...
orientuje się ktoś czy jak dam nowy docisk i tarcze obije kevlarem to czy takie sprzeglo wytrzynalo by 400KM 550 Nm bez wzmacniania docisku?
mam jednomas valeo prawie nowy 240mm ale do 1,9tdi /1,8t i nie pasuje do vr6
16.10.2015
Właśnie skończyliśmy robić toledo
peknieta była sprężyna w docisku wiec wpadł nowy (uzywka)
sprzeglo zregenerowane na skoczylasa w Warszawie, zabielony dwumas, nabicie tarczy kevlarem i planowanie docisku 250 zł wiec polecam Emotikon smile
wpadło tez nowe lozysko oporowe/wysprzeglik i koncentrat g12 na zimę bo latem zawsze latam na wodzie destylowanej gdyż nigdy nie wiadomo kiedy silnik będzie znów wyciągany Emotikon grin
Przy okazji ze skrzynia była wyjeta to została rozebrana aby sprawdzić jak sprawują się śruby w miejscach nitow, jest git- można zapierdzielać Emotikon smile
Poza tematem: ma ktoś na części jakiegoś Leona 4x4 albo borę? :p
22.10.2015
Ramka pod radio 2DIN. nówka ori sztuka:) Była okazja to kupiłem, ale narazie nie mam czasu zamontować 2 DIN
06.11.2015
Seat Toledo II R32 3,2 Sound
https://youtu.be/bxEng-BYN3MV GTI Compsport Stage 2 266KM 400Nm vs Toledo 3.2 259KM 329Nm
https://www.youtube.com/watch?v=Cw5w_Ak ... e=youtu.be07.11.2105
Minął rok od kiedy mam tego seata
Rok temu miał przebieg 172 tys teraz ma 204 tyś, czyli 32 tys w rok
dużo czy mało? :p
[/
mała zapowiedź sezonu 2016
[/
-------
Nowy fant, bo obecny przelot 2,5" będzie za mały w przyszłości
Wydech przelotowy 3" z kwasówki dedykowany to toledo >) Friedrich MotorSport fmvw12 Narazie leży i czeka aż znajdę czas, bo mam wizję aby przerobić go tak by jedną końcówkę przenieść na drugą stronę
STARY PRZELOT 2,5" FK Automotive, też nierdzewka, jest na handel jak coś
A tu foto śmiesznego przejścia na fabryczny katalizator z wyjściem 55mm :d Oczywiście będzie to odcięte
[
27 listopad 2015
"]Coś tam kiedyś pisałem od napędzie 4x4, to żeby nie było że słowa puszczam z wiatrem to zapodaję kilka fotek
Przy okazji chętnie kupię:
nadkola tył do leona 4x4
przednią osłonę termiczną wydechu do 4x4
osłonę termiczną nad końcowy wydech
wiązkę idącą od haldexa do przodu auta (lub samą kostkę przy haldexie)
-- 31 grudnia 2015, 17:20 --
Mikołaj trochę sie spóźnił z paczką ale zdążył przed końcem roku
3,6 FSI CDV z 2013r przebieg niecałe 30tyś km
(kiedyś miałem ten silnik w garażu, później go sprzedałem, a teraz znów odkupiłem
)
urbo
I teraz powolne składanie pod Turbo
PS. swap r32 z tolka nadal na handel
(w rozliczeniu moge przyjąć 2,8 24v)
-- 5 stycznia 2016, 02:10 --
Mały up.
Silniczek wstępnie rozebrany
A tu cały Ja
Świeżo dotarty silniczek...
27k przebiegu
PS. Swap r32 nadal na handel;p w rozliczeniu moge przyjąć 2,8 24v ewentualnie 2,3 aqn, lub jakieś tanie autko.
11 luty
Silnik R32 sprzedany, więc wpadaja kute korbowody, kupiłem dedykowane do r32 (do r36 jeszcze nie produkują, ale korby już zostały oddane do przerobienia pod ori tłoki z R36)
No i tu fota sprężarki na bloku r36,
jak widać wszystko w proszku, ale wolnymi chwilami będę powoli zaczynał to składać do kupy, sezon 2016 miał być gruby, ale dziewczyna zaszła w Ciążę
Więc na razie złożę tylko r36Turbo, a napęd i optyka pozostanie na następny sezon, no chyba że będą duże problemy z trakcją to będziemy myśleć intensywniej
Dawno nic nie pisałem, więc mały UP. Jak by ktoś chciał być ciągle na bieżąco to facebook.com/SeatToledor36Turbo
15.02.2016
Mala dostawa gratow, mam nadzieje ze nie beda wypadac zaplony na nowych ori cewkach bremi i swiecach irydowych
Teraz czekam na przekladke i panewki i powoli mozna zaczac skladac
18.02.2016
Bosch 044 zawita na pokładzie:) Gdyby ktos byl zainteresowany to mam jeszcze 1 szt na sprzedaż -480zl (cena rynkowa ok. 700zl) Nowa, orginalnie zapakowana. Orginalny Bosch 0580 254 044, żadne "044 style" itp.
26.02.2016
Dzis dotarla plyta odprezajaca 3mm
01.03.2016
Mala modyfikacja glowicy, calkowicie rezygnuje z wtrysku FSI i otwory po wtryskach zostaly zaspawane
01.03.2016
Tak wygladaja zawory SSĄCE! w silnikach z bezposrednim wtryskiem... w moim przypadku po przebiegu 27 tys km.
Kucizna powoli sie sklada
Dodatkowo zapodaje foty wzmocnienia bloku pod łapę silnika
Fota porownawcza starej i nowej panewki
Jak widac stare w dobrej kondycji byly
03.03.2016
Małe SPA
Teraz mam pewność ze w kanałach olejowych nie zalega zaden syf, co moglo by byc tragiczne w skutkach dla silnika
Ciekawe co Mama powie jak sie dowie ze mylem silnik w wannie
Wszystko pieknie wymyte i powoli zaczynam składać:)
Sam wał wazy 21Kg a goły blok 52Kg, ciekawe ile bedzie ważył kpl silnik
04.03.2016
Wszystkie tłoki juz na swoim miejscu
Śruby do podpor walu dałem o klasie 12.9 (fabrycznie były 10.9), dałem ciut dłuższe bo był jeszcze zapas gwintu
Natomiast śruby do kutych korb są o wytrzymałości do 200 tyś PSI, ich klasa twardości jest podana w innej jednostce, ale są wytrzymalsze od seryjnych 12.9
(cos w stylu ARP)
12.03.16
Mała rzecz, a jak cieszy
Lusterko AMBIENTE fotochromatyczne z passata W8, posiada czerwone diody świecące na tunel i wylaczany fotochrom
Na fotach porownanie ze zwyklym fotochromatycznym
13.03.2016
Baran pospawany
Trzeba jeszcze dac go jeszcze planowania płaszczyzn i dospawac odejscia do Wastegate
16.03.2016
Glowica splanowana, i złożona
Całość powoli zaczyna przypominać silnik
Jako bonus fotka z porownania turbo gt35 z K04 z 1,8T 225KM
19.03.2016
Kolejna dostawa kilku brakujących grantów, tym razem z potestowego touarega 3,6 2015r :-)
Gdyby ktos miał to kupię jeszcze :
Przeplywomierz 3,2 z audi a3, golf 5 itp
Łapę alternatora z golfa 4 2,3 170KM lub 2,8 204KM
Pompe wspomagania z kółkiem pasująca do powyższej łapy.
20.03.2016
Mój docisk jest ciezko wzmocnić, bo nie jest nitowany tylko "na haczyki" ale mimo to spróbuję go wzmocnić wkładając drugą sprężynę o grubosci 2mm, fabryczna ma 3mm, ale dwie nie wejdą i trzeba przerobić jedna na 2mm. Myślę ze pod 700Nm zniesie:)
22.03.2016
Wpadł wskaźnik parametrów, nie chciałem pchać mnustwa zegarów, bo to nie wyglada smacznie, wiec kupiłem wskaźnik "10w1"
Pokazuje on:
-Cisnienie oleju
-Cisnienie doładowania
-Cisnienie paliwa na listwie
-Temperature oleju
-Temperaturę cieczy
-EGT
-AFR
-Obroty silnika
-Prędkość pojazdu.
-Wolty
Pomiar czasów 0-100 0-200 1/4mili itp. A nawet godzinę:D
Gdyby był ktos zainteresowany takim to PW
Daje link poglądowy, cena oczywiscie niższa:)
http://www.neon-technologies.com.au/pro ... -gauge-kitfotopodgladowe
25.03.2016
Siemens DEKA 6x 850cc Myślę ze paliwa mu nie zabraknie
Tu jeszcze pare elementów ukladanki
""
26.03.2016
Udalo sie stoczyć sprężynę z 3mm na 2mm wiec jest dobrze:) jeszcze trzeba obniżyć zelazko docisku o 2mm. I mozna składać:)
Kolejna porcja zaległych operacji
2.04.2016
Sprzęgło zostało finalnie wzmocnione, mam nadzieje ze bedzię działać:)
03.04.2016
i w piz** i wylądował
Nawet sie nie spodziewałem że tu tyle miejsca na turbo jest, ale to dobrze:D
05.04.2016
06.04.2016
Kolejna porcja zabawek :d
Intercooler 600x300x76mm
Wastegate 60mm, naprawdę kolos :O
Bandaz na barana 10m
Ciekawe czy upchne tak duzy IC pod zwykly zderzak
08.04.2016
Pierwsze przymiarki
trzeba ciąć pas, belkę i zderzak, ale wszystko ładnie się ogarnie, i z zewnątrz pozostanie Sleeper'kiem
Prototyp kolektora dolotowego z kartonu
Później kolega mi narysuje w CAD, wytnie się z alu i poskłada klocki
[
"]
motyka8 napisał(a):
Dzieje sie tam cos?
Jak zawsze
Jak znajdę chwilę czasu to zrobię UP na forum. Wszystko na bieżąco na fanpage facebook.com/SeatToledoR36Turbo
-- 19 maja 2016, 10:50 --
mały UP
16.04.2016
Jeszcze kupić rurki alu 51mm. Zrobić z nich trąbki i mozna spawac ssacy:)
KUPIĘ sterownik silnika od 2,8 BDE
20.04
Dziś przyszły paczuszki z kolejnymi elementami układanki
Zgadnijcie od czego jest chlodnica oleju?:P Używana z wbudowanym termostatem
nowa chińska turbina po regeneracji na ori lozyskowaniu KODE Emotikon smile
21.04
kolejna rzeźba
26.05
Jeszcze zrobić z tego trąbki i można spawać do kupy
Prace idą bardzo powoli bo ciągle brak czasu ;/
27.04
No i produkcja
28.04
Zobaczcie jak idealnie w toledo siada chlodnica oleju z mazdy rx8
Taki miałem fart ze dorwalem chłodnice ktora ma wbudowany termostat, oraz podstawke filtra z renault ktora tez ma wbudowany termostat 95*C:) Wiec termostat w chłodnicze został ominiety. Jeszcze.małe modyfikacje podstawy filtra oleju (by smarowanie na turbo szlo z przefiltrowanego oleju, a nie jak u większości projektow z oleju idzie bezposrednio z pompy... Nikt sobie nie zdaje sprawy jakie mogą byc konsekwencje gdy jakis syf z misy dostanie sie do turbo..)
28.04
Bosch 044 w zbiorniku? Czemu nie, u mnie wszystko się da
Teraz zostało dac grubsze przewody paliwowe i policzyć czy orginalne przewody od zasilania pompy nie będą za cienkie:)
29.04
3h stania nad autem i rozmyslania i podjęta decyzja ze trzeba silnik wyjąć jeszcze z auta na kilka dni
30.04
Majówkowe foty
02.05
Juz (mniej-wiecej) wiadomo jak bedzie wyglądał kolektor ssacy
Nie zwracajcie uwagi na niezbyt wyglądające spawy, bo to tylko narazie migomatem jest złapane a docelowo tigiem bedzie spawane po majowce:)
05.05
Silnik ponownie wyjety, niby sie cofam, a jednak do przodu
10.05
Małymi krokami, ale ciagle do przodu:)
Baran owiniety bandażem i dodatkowo pomalowany cynkiem (byz zapobiec kruszeniu sie bandaza)
Wydaje mi się ze nawet fajnie zaczyna to wszystko wyglądać:)
11.05
A tak powstaje listwa wtryskow do jedynego toledo r36t na Świecie
12.05
Jutro przymiarki czy DP zmieści sie w komorze
12.05
No i wylądował ponownie
14.05
Rzeźby ciąg dalszy
"]Minął miesiąc od ostatniej dawki informacji a Tu tyle sie działo u mnie...
Kto nie śledzi na Facebooku to zapraszam na facebook.com/SeatToledoR36Turbo
25.05.2016
Trochę sporo fotek kolektora, ale co tam...
Moim zdaniem wyszedł nieźle. Jak na kolektor alu spawany migomatem
27.05.2016
Już bliżej niż dalej
28.05.2016
Listwa wtryskowa do poprawki bo cieknie, wiec pierwszy odpadł z placka, i działa: D
https://youtu.be/KoOJrcmZiXw29.05.2016
No to teraz zabawa z kabelkami, by każdy był idealnej długości, kilka trzeba zabrać, kilka dołożyć i jakoś będzie to wyglądać
30.05.2016
Na Pb tez już chodzi
Odpalony na bosch 550cc i cisnieniu na listwie ponizej 1 bara
przy 3b zalewal bez strojenia na 550cc
Docelowo będą 850cc
https://youtu.be/ilUSN14Bkxw02.06.2016
Aż sie płakać chce... dzis juz był prawie zalozony samochod i po niedzieli miał być strojony a tu po zalaniu płynu chłodniczego w 5min plyn poszedl do oleju:/ Szybka diagnoza i pekniety blok
niby zostaly naprawione wyrwane gwiny bloku ale peknieta jest ścianka miedzy kanałem wodnym a olejowym...
teraz kupe czasu i kasy w plecy..
a już był tak ładnie poskładany
6.02.2016r
Test szczelności bloku
widać pęknięcie i są szanse na pospawanie
06.02.2016
CHCE KTOŚ KUPIĆ BLOK R36 NA STOLIK?
Zaczelismy spawac, szło jako tako. Ale moja Mama powiedziała ze szkoda roboty bo i tak pierdolnie przy tej mocy, a że Mama ma zawsze rację to kupuję nowy blok a ten bedzie na sprzedaż. Moze komuś posłużyć za stolik
07.06.2016
Mam nadzieję że opłacało się gnać prawie 300km po blok
Mała modyfikacja tego bloku i podejdzie do toledo
08.06.2016
Udało sie nagwintowac blok pod łapę by zamontować silnik poprzecznie
(blok jest chyba z audi q7)
Wzmocnienie bloku zostawiam by zadne konie ruszyły mocowań
Teraz zostało splanowac i pomalować blok i mozna składać dalej puzle:)
08.06.2016
Kolorek juz jest, nie było to profesjonalne lakierowanie, ale czas goni i tak musi wystarczyć:)
https://youtu.be/7A7ulXqhlCURoboty ubywa:P
Hubert wolno kręci bo wiadomo, silnik zimny, na dotarciu
10.06.2016
A może biMoto ?:D
11.06.2016
Sobota Wieczór, kto jeszcze w garażu?
12.06.2016
Fotki z popołudnia
Za kilka godzin foty z sesji nocnej
13.06.2016
Plan wykonany w 200% Miał być odpadł za tydzień, a udało sie duzo wcześniej:)
https://youtu.be/35TZ-ff0l4k13.06.2016 23:00
Wyjechał na małe co nieco na drogę
Bez doładowania
Prawie gotowy do strojenia, ale brak wolengo terminu narazie u tunera
Ale do konca miesiąca powinien byc wystrojony
14.06.2016
Czasami tuning jest brutalny
Otwór rewizyjny do regulacji sprzęgła
Oczywiście po operacji pacjent zostanie ladnie zaszyty:D
16.06.2016
Mała sesyjka z rana moich perełek
1L 2.0 150KM
1M 3.6 xxxKM
Ciąg dalszy nastąpi...
16.06.2016
21.06.2016 noc
załadunek na lawetę, ledwo ale się udało, trochę siedzi nisko
21.06.2016 dzień
fota z trasy
Laweta nie 1 klasa, ale w gazie i trzeba kroić koszta na każdym kroku
A tu już fota z Wrocławia u EvolutionMotorsSport.pl i tak zostaje na kilka dni 400km od domu
26.06.2016
Auto przeszło selekcję na imprezę z grubymi projektami z całego kraju, i nie tylko. Widzimy sie 3 lipca w Ciechanowie, więcej info CarsLovers.pl
A ja czekam na info o finalnym wystrojeniu i lecę do Wrocka po auto
Mocy jeszcze nie znam końcowej, ale moje minimalne oczekiwania już są przekroczone
Auto wstępnie zostało wystrojone, już z tydzień temu. Wydech blokuje i były problemy z egt przy wyższym doładowaniu.
Narazie jest 402KM 427Nm przy 0,6 bara, przy 0,8-0,9 było 500KM, ale tak jak pisałem, został ujęty koks by zachować bezpieczne w 100% egt.
Auto wystrojone na sterowniku 2,8 BDE przez evolutionmotorsport Wrocław. Zero błędów, tempomat, klima, MFA, procedura itp, wszystko działa tak jak chciałem
jak poprawię wydech i pare innych dupereli to robimy na 500+
Tu jakiś tam głupkowaty filmik.
https://youtu.be/1bQOEe_JPCwKilka fot z dzisiejszego zlotu w Ciechanowie
No fotach porównanie mojego r36 turbo po przeróbkach z orginalnym wolnossacym r36 ktore siedzi w kolegi golfie 2
Tu jeszcze foty sprzed roku z 3,2 dla porównania
A tu aktalna
Większość oglądających auto na zlocie twierdziło że pod maską wszystko wygląda jak by fabrycznie tam było, nikt nie znalazł nawet 1 trytytki itp. I o takie coś mi chodziło
Jak ogarnę wydech i kilka drobnych detali to jadę na korektę i wtedy wstawię wykres końcowy. Bo na razie nie ma co wrzucać.
12 sierpnia 2016r
"]Trochę nie pisałem, ale trochę się pozmieniało:
-montaż LPG (tylko do jazdy eko)
-przeniesienie akumulatora do bagażnika (w celu zwolniania miesca pod maską dla parowników)
-podniesienie doładowania z 0,6b na 1,2b
-zrobienie scrimera (WG wpuszczony w wydech ograniczał przepływy spalin z turbo przez co rosło egt)
-Powiększenie dziury w zderzaku na rzecz lepszego chłodzenia (docelowo będzie zderzak z cupry R)
-nowy duży wentylator, co prawda zamiennik, ale wkurzały mnie padające co chwile używane orginały.
A tu moja mama po jeździe na fotelu pasażera czarnego
Tu kilka fotek z VW MANIA, kto był ten widział seata
No i to na co wszyscy czekali- WYKRES
Auto hamowane na doładowaniu ok 1bar (aktualnie jeżdżę na ok 1,2b)
Autem zrobiłem już 3000km a minął dopiero miesiąc, sprawdza się idealnie jako daily car
Odnośnie lpg, na razie jest jest 1 parownik do 250KM (drugi czeka w garażu) LPG przełącza mi przy 4tyś obrotów lub jeśli zacznie spadać ciśnienie na listwach. później kituje na Pb. Mam stały podgląd na EGT, w sterowniku silnika mam ustawione "dupochrony" jeśli wykryje spalanie stukowe od razu wyrzuca zapłony. Więc motorowi nic nie powinno zaszkodzić.
auto hamowałem na 1b, i było prawie 500KM, obecnie latam na 1,2b, czyli ok 550KM na moje oko. TO NIE JEST KONIEC
Tuner robiąc soft myślał że mam seryjną korbe, a mam kutą, i ograniczył trochę Nm stad też niższy Nm i późniejsze wstawanie turbo.
Docelowo czekam na hajs i robię hybrydę turbo, by więcej dmuchała i wcześniej wstawała i ogarniam kilka spraw w mechanice i jade na korektę- celuję w 600+
I w zimę będę chciał zrobić napęd i hamulce, a na wiosne jakaś rolka.
Teraz trochę zaległości:
05.08.2016
Padł alternator
06.08.2016 rano
Alternator zregenerowany, udało się wymienić alternator do południa mimo konieczności ściagania zderzaka i pasa przedniego...
06.08.2016 wieczór
Rozwaliłem skrzynie biegów
Zbyt agresywna jazda
U kolegi ukręciłem półoś lub przegub w golfie 2 vr6turbo, a za max 5 min w swoim rozwaliłem skrzynie
Zbyt szybka przepinka biegów...
07.08.2016 rano
Podejrzewałem że stało się dokładnie to samo co rok temu, czyli urwane widełki 3/4 bieg, więc okazało się że kolega z leon club ma takie widełki w Radomiu, 200km, ale wywiózł mi ładny kawałek drogi by było szybciej - Dzięki wielkie
07.08.2016 19:00
Auto wjeżdża na kanał i Start z wyjęciem skrzyni, okazało się że prościej łatwiej i przyjemniej będzie wyjąć skrzynię razem z silnikiem niż samą skrzynie 4motion, tym bardziej ze w r36t mam dużo gratów dołozone i jest ciasno.
2 w nocy sprawa wyglądała już tak:
Długo czekaliśmy z kolegą na brata- operatora c330
ale i tak szybko chyba się uwineliśmy
08.08.2016
dzień trochę zmarnowany, nie było czasu dla auta, bo żniwa
gdyby nie pomocnik to nawet skrzyni nie złożył bym w ten dzien pewnie
Dodatkowo korzystając z okazji wyjętego silnika zmodyfikowałem jeszcze docisk by:
-przenosił więcej Nm niż do tej pry
-pedał sprzęgła chodził lżej
-by sprzęgło lepiej rozsprzęglało(mniejszym skokiem pedała)
No i się UDAŁO, pod każdym względem
fot niestety nie mam z przeróbki docisku
09.08.2016r
znów pół dnia zmarnowane
Tym razem nie miałem weny
Ale od ok 16 ruszyliśmy z tematem
22:00 auto gotowe do wyjazdu
Zrobiłem 60km o teraz nie żałuję tego ze padła skrzynia
Bo przy okazji udoskonalilem przerobiony docisk, i nie dosyć że przeniesie wiecej Nm teraz, to sprzęgło chodzi dużo lżej, jak orginalnie, mimo ze są 2 sprężyny w docisku
A wcześniej był beton homoseksualista
Dodatkowo sprzęgło rozsprzegla juz przy wciśnięciu pedała (pedału? Pedała? Albo db, nie wnikajmy w to głębiej...
) już przy połowie wciśnięcia rozsprzegla i można zmieniać bieg. Wczesniej trzeba bylo sprzęgło wcisnąć prawie do konca by zmieniać biegi.
Kilka filmików, nie spodziewajcie się mega WOW bo auto nie jest finalnie wystrojone jeszcze
https://youtu.be/2tjUwm09QfAhttps://www.youtube.com/watch?v=JFdmbZn ... e=youtu.behttps://youtu.be/_Msux2UN054https://youtu.be/tH4QLLy2aPoAuto jest bardzo elastyczne, bardzo przyjemnie sie nim jeździ, jak kazdym innym cywilnym autem - do póki nie wstanie turbo
Nawet moja dziewczyna która jest w ciąży smiało poradziła sobie z jazdą tym autem, a nie jeździła nim od jesieni
Tylko mówiła że sprzęgło chodzi lekko ale fajnie sprężynuje
[/
"]
Rafal87 napisał(a):
Nie mam pytan, szacun za prace wlozona w auto wiedze i podejscie do tematu. Teraz to silnik wyciagasz pewnie w przerwie na reklamy. Zrob jakis profesjonalny filmik jak to sie odpycha.
Dzięki, filmik na pewno będzie, ale w lato, jak auto będzie ogarnięte wizualnie i mechanicznie, a planuję zmianę turbosprężarki na taką z większym potencjałem
Pozwolę sobie kopiować posty z Facebooka, więc czytając może to dziwnie wyglądać, ale mam nadzieje że to nie przeszkadza Wam aż bardzo
29 październik
Mały Up.
Zmiany:
- wpadł koc na turbo
-dodatkowa warstwa bandaża na baran
-Filtr K&N RE-0870
-Dolot od turbo do filtra 102mm (4 cale)
-Wyszlifowany i dotarty zawór WG do gniazda w baranie (by mieć 100% pewność że WG nie przepuszcza)
-splanowana płaszczyzna barana i muszli turbosprężarki, bo znów wydmuchnęło miedzianą uszczelkę spod turbo.
-uszczelka pod turbo dorobiona na zamówienie
-nowy pasek alternatora, bo stary piszczał coś już.
-wymieniona łapa skrzyni biegów, bo już gwinty pozrywały się od ciągłego wyjmowania i wkładania silników
[url="http://motoimage.pl"]
[/url]
[url="http://motoimage.pl"]
[/url]
[url="http://motoimage.pl"]
[/url]
[url="http://motoimage.pl"]
[/url]
[url="http://motoimage.pl"]
[/url]
[url="http://motoimage.pl"]
[/url]
Zostało jeszcze założyć Surge Tank (kupiłem taki na 2x bosch 044 by w przyszłości nie pluć sobie w brodę że brak miejsca na dodatkową pompę) Ale ciągły brak czasu:/ I Zrobić nową, większej średnicy listwę paliwową i można ruszać na początku listopada na korektę
Nie wiem jak teraz jest z odcinaniem mocy po przepince biegu itp. Bo nie sprawdzam do puki nie zrobię korekty. Namęczyłem się teraz z silnikiem i nie chce czegoś rozjebać przed korektą
Jeszcze takie pytanko, orientuje się ktoś czy dostanę termostat w ASO który otwiera się wcześniej niż orginalnie? Bo czy jadę spokojnie przy 0stopni, czy upalam w lato, ciecz i tak mam nie mniej jak 93 stopnie, a wentylatory chodzą. Jeszcze pytanie do osób siedzących w VW Elektryczna pompka silnika jest sterowana przez sterownik silnika czy sterownik wentylatorów?
Z góry dzięki za odp.
Na koniec filmik z dźwiękiem jak psiuka w dolot 4" przy zmianie biegów.
[url="https://youtu.be/-l7TRQ0AVS4"]https://youtu.be/-l7TRQ0AVS4[/url]
8 listopad
Seat Toledo II R36 TURBO by Topol Garage - Jacek6804 dodał(a) nowe zdjęcia (2).
Wszystko już było tak ładnie spasowane że aż nie dopuszczam do myśli ze trzeba znow wszystko wyjąć spod maski... No ale jak zwykle przy okazji pewnie coś tam się udoskonali No i na amen wyjeżdża instalacja LPG, bo za dużo oszczędności z niej nie będzie teraz
Ps. Ma ktoś na handel gwint na tył do 4motion?:P
[url="http://motoimage.pl"]
[/url]
[url="http://motoimage.pl"]
[/url]
8 listopad
Taka sytuacja 19x8,5"
Kupię dystanse 5x112 na 5x100
Ewentualnie sprzedam ładne opony 235/35-19 lub zamienię na 225/35-19
Ps. Lambo stało 3 dni pod kościołem, więc chyba felgi nikomu nie potrzebne były? Silnika nie brałem, bo po co jak nie wiele mocniejszy:D
(a tak serio to felgi mają napis GALLARDO a orginały mają LAMBORGHINI, i w internecie szukałem i są to chyba Repliki od DARE, grunt że nie chińskie jakieś tylko niemieckie...)
17 listopad
Foty sprzed kilku dni
Jednak okazało się że, tarcza trzyma się pięknie, a uszkodził się docisk. Konkretnie urwały się haczyki, zapewne przez to że był kilkukrotnie rozkładany i ulepszany.
16 grudzień
Używany, ale chyba tylko chwile bo jest jak nowy Słyszał ktoś coś o holenderskiej firmie v-max? W necie w jakimś artykule V-MAXX Autosport, podczas testów wypadł lepiej od eibacha, ale ciekawy jestem jak jest w praktyce. Gwint oczywiście pod 4x4;)
21 grudzień
Mod na + czy na minus?
Trzeba go trochę ogarnąć ale, cena była fajna
Orientuje się ktoś czy "nerki" pasują p&p z TopSporta (plastry miodu)?
Oraz z czego dopasować zaślepki spryskiwaczy lamp? Bo cupra orginalnie nie ma
Do zderzaka muszę dokupić dokładkę, oraz górne kratki, no i go lekko ogarnąć i pomalować, do kompletu już 2 lata leżą i czekają w garażu dokładki progowe z Cupry, tylny zderzak będzie wygładzony, i listwy na drzwiach też pójdą w kolor. Na koniec auto pójdzie do kolegi na korektę który świetnie ogarnia ten "trudny" lakier L041
Na razie auto stoi w garażu bez silnika, bez zawieszenia, hamulców i z częściowo zdemontowanym wnętrzem, puki co nie mam czasu dla Toledo, praca, 3 szkoły, małe dziecko, i jeszcze 3 swapy kolegom musze zrobić... No ale zima długa
Aktualnie jestem na etapie kompletowania hamulców przód 370mm tył 312mm i przygotowywanie budy do cięcia podłogi