Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 2 z 3 [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: [Scirocco mk3] by -=RAFAL=-
PostWysłany: Pon 21 Wrz, 2015 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 15 Lis, 2011
Posty: 404
Gadu-Gadu: 163221
Skype: majonez0
Auto: VW Golf
Fajna sroka.

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka



_________________
mk2 http://forum.vwzone.pl/viewtopic.php?f=98&t=77141
mk1 vr6 http://forum.vwzone.pl/viewtopic.php?f=98&t=88172
Offline
 Profil    163221 majonez0
 
 Temat postu: Re: [Scirocco mk3] by -=RAFAL=-
PostWysłany: Wto 06 Paź, 2015 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 22 Kwi, 2008
Posty: 301
Skąd: Piastów
Gadu-Gadu: 0
Auto: VW Scirocco
W wolnych chwilach coś tam się dzieje od czasu do czasu
tym razem kolejna fotorelacja jak wymienić pojemnik na kubki na taki zasuwany roletą w tunelu środkowym
Do wymiany teoretycznie wystarczy nam torx T20 oraz ok 2 godzin wolnego czasu.

W pierwszej kolejności zabieramy się za demontaż obudowy podłokietnika. OD tyłu odkręcamy dwa wkręty a następnie ciągniemy obudowę do siebie, nie stawia dużych oporów - ewentualnie na łączeniu można podważyć czymś płaskim (najlepiej) plastikowym żeby nie uszkodzić plastików.

ImageImage
za panelem będzie widać blaszany wspornik oraz cztery wkręty, dwa od dołu i po jednym po lewej i prawej stronie. Wykręcamy je, następnie oparcie podłokietnika stawiamy do pionu i chwytany za dół plastikowej obudowy podłokietnika i podnosimy ją do góry - jest tam kilka zaczepów ale nie powinno stwarzać problemów. Należy pamiętać i uważać o złączu AUX żeby nie urwać przewodów. Po zdemontowaniu należy odkręcić dwa wkręty - potrzebna będzie przedłużka bo dostęp jest ograniczony.
ImageImageImage
Niestety odkręcenie dwóch wkrętów nie umożliwi demontażu całego stelaża podłokietnika. Okazuje się, że jest jeszcze jeden wkręt po prawej stronie obudowy (tuż od strony fotela). Do tego wkręta nie ma żadnego dostępu i należy wymontować (a przynajmniej) poluzować fotel. Do wykręcenia śrub mocujących fotel potrzeba nam klucza SPLINE M10. dwie śruby są od tyłu fotela oraz dwie od przodu. Po odkręceniu fotela przesuwamy go do przodu i ukaże się nam kłopotliwy wkręt. Po jego wykręceniu możemy zdemontować całą podstawę podłokietnika. Zapewne da się wymontować tunel środkowy bez demontażu całego podłokietnika ale na pewno będzie to dużo trudniejsze i może spowodować uszkodzenia zaczepów lub porysowanie plastików. Ja wolałem poświęcić dodatkowe 20 minut i nie obawiać się o uszkodzenia.
ImageImageImage
W następnej kolejności należy zdemontować popielniczkę oraz odłączyć kostki od włączników przy popielniczce. Podnosimy ramkę z mieszkiem lewarka zmiany biegów. Tuż pod nim znajdują się dwa wkręty. Po ich wykręceniu podnosimy obudowę popielniczki i odłączamy kostki od przycisków, następnie demontujemy popielniczkę.
Image
Teraz chyba najbardziej kłopotliwe dwa elementy które trzeba zdemontować. Są to dwie ramki w otworach tunelu środkowego. Należy zastosować plastikowy element (albo jak ktoś ma mega wprawę to płaski śrubokręt). Podważamy i demontujemy ramki - po dokładnym przyjrzeniu się można zaobserwować odpowiednie miejsca (wycięcia) do wsadzenia plastikowego przyrządu. Następnie odkręcamy po dwa wkręty na stronę. Są one od spodu wkręcane w kokpit.
ImageImageImage
Następnie odkręcany po jednym wkręcie w panelach bocznych tuż przy nogach po obu stronach tunelu środkowego. Potem panele można zdemontować - ciągną je do dołu. Pod panelami mamy po dwa wkręty po każdej stronie - należy je wykręcić. Teraz wyjmujemy gumową wkładkę ze schowka w środku tunelu i wykręcamy ostatni już wkręt. Teraz można już wyjąc tunel środkowy.
ImageImageImageImage
Image
Odwracamy wymontowany tunel i od spodu wykręcany dwa wkręty które trzymają schowek. Po wykręceniu cały schowek wysuwamy z prowadnicy i montujemy nowy z roletą również wsuwając go w prowadnicę. Schowek można kupić np od golfa 5 mi udało się kupić za 30złoty. Po wsunięciu nowego schowka przykręcamy go do tunelu.
ImageImageImageImageImageImage
No i cieszymy się schowkiem z roletą, cały montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności co demontaż.



_________________
projekt BORAT
projekt SROKA
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [Scirocco mk3] by -=RAFAL=-
PostWysłany: Czw 29 Paź, 2015 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 22 Kwi, 2008
Posty: 301
Skąd: Piastów
Gadu-Gadu: 0
Auto: VW Scirocco
Znalazłem trochę czasu a więc kolejne zmiany przy aucie i kolejna fotorelacje - może komuś się przyda
Tym razem postanowiłem pokolorować wszystkie dekory we wnętrzu auta, bo oryginalnie są tandetne srebrne. Postanowiłem przemalować je na czarny, fortepianowy połysk jak w wersji R

Zaczynamy demontaż dekor. Pierwsza zdemontowana została ramka. Do podważenia powinno stosować się plastikowe narzędzia żeby nie podrapać kokpitu oraz plastików. Ewentualnie jak ktoś ma wyczucie, trochę wprawy to może zaryzykować np. z metalowym płaskim śrubokrętem
Image
Kolejna dekora znad schowka, podważamy od prawej strony i delikatnie ją demontujemy
ImageImage
Następne dekory są przy kierownicy. Najpierw należy zdemontować plastikową osłonę pomiędzy dekorami - ciągnąc ją do siebie. Trzyma się na dwa zatrzaski. Następnie podważamy srebrne dekory jak na zdjęciu i demontujemy je
ImageImageImageImage
Teraz przechodzimy do demontażu srebrnych plastików z rączek drzwiowych. Zaczynamy od demontażu trójkątów. Musimy je zdemontować wraz z czarną obudową bo inaczej się nie da. Chwytamy ręką za sam rant czarnej obudowy i energicznym ruchem należy szarpnąć. Należy pamiętać obudowa jest na kilku klipsach i przydało by się ich nie połamać.
ImageImageImage
Jak mamy zdemontowaną obudowę to odwracamy ją, będzie tam kilka zatrzasków które równomiernie podważamy i demontujemy paskudną srebrną ramkę. Należy robić to ostrożnie bo w przypadku połamania zaczepów ramka nie będzie dobrze się trzymać i może odpaść
ImageImage
Wiele osób na tym kończy ale mi przeszkadzały jeszcze małe srebrne elementy między boczkiem drzwiowym a chwytem do zamykania drzwi. Żeby je zdemontować niestety ale trzeba zdjąć cały boczek drzwiowy. W pierwszej kolejności jak już mamy zdemontowane ramki to we wnękach odkręcamy trzy śruby kluczem torx T30 oraz dwa wkręty od dołu drzwi kluczem torx t20. Następnie trzeba podważyć boczek ( dla mnie najlepszym miejscem był fragment gdzie znajduje się lampka ostrzegawcza - na dole). Boczek trzyma się na kilka spinek i sam jego demontaż może okazać się czynnością wymagającą trochę siły. Jak już wszystkie klipsy puszczą to podnosimy boczek do góry i lekko odchylamy go od drzwi. Trzeba odpiąć linkę od raczki otwierania oraz wszystkie kostki od urządzeń elektrycznych.
Image
Odwracamy boczek i odkręcamy trzy wkręty zaznaczone strzałką. Po ich odkręceniu możemy zdemontować cały trójkątny chwyt. w środku srebrnej obudowy będzie mały zatrzask (niestety nie mam zdjęcie) po podważeniu go zdejmujemy osłony. Należy uważać bo klips jest strasznie mały i bardzo delikatny.
ImageImage
W ten oto sposób mamy już wszystkie paskudne elementy które będziemy lakierować. Teraz trzeba je przygotować. Wszystkie elementy należy zmatowić żeby nowy lakier lepiej się trzymał lakierowanej powierzchni. Robimy to papierem ściernym 1000 wodnym. Nie należy mocno trzeć żeby nie przetrzeć farb. Jak farba zostanie przetarta i odsłonięty plastik wtedy należy dać specjalny podkład.
Image
Teraz przystępujemy do lakierowania. Można elementy lakierować farbą w sprayu ale dla mnie efekt jest słaby i jakość farby też nie specjalna. Wolę lakierować lakierami samochodowymi. Ja kupiłem 100ml czarnego akrylu oraz 50mm utwardzacza. Czarny fortepianowy kolor ma oznaczenie 2050. Przed lakierowaniem elementy należy porządnie odtłuścić przy pomocy np. rozcieńczalnik lub zmywacza silikonowego. Do przemywania warto zastosować ściereczkę która nie pyli i nie pozostawia kłaczków. Jak dostaną się na lakier to mogą być skazy. Rozkładamy elementy i rozrabiamy lakier. 100ml lakieru + 50ml utwardzacza + 5-15% rozcieńczalnika (ilość rozcieńczalnika zależy do gęstości lakieru). Przy pomocy pistoletu lakierniczego nakładamy pierwszą cienką warstwę lakieru na dekory (ciśnienie też zależy od specyfikacji lakieru - ja lakierowałem ciśnieniem 3bar). Czekamy kilka chwil żeby lakier złapał lepkości i nakładamy kolejną tym razem grubszą warstwę. Czynności powtarzamy ok 3-4x wszystko zależy od producenta lakieru i tego jak lakier będzie krył. Lepiej położyć kilka cieńszych warstw niż jedną grubą bo wtedy są mniejsza szanse że lakier spłynie i nie będzie zacieków. Polakierowane elementy pozostawiamy do całkowitego wyschnięcia
ImageImageImageImageImageImage
Jeśli kogoś efekt zadowala to może na tym poprzestać i zmontować dekory. Ja chciałem uzyskać głębie lakieru a więc postanowiłem wszystkie lakierowane elementy wypolerować. Przed polerowanie elementy trzeba przygotować, całość matujemy papierem ściernym 2000 wodnym tak żeby pozbyć się efektu "skórki pomarańczy" następnie przy pomocy polerki i małego pada oraz pasty polerskiej nadajemy lakierowi połysk. Past polerskich jest wiele ja zastosowałem G3 jako pastę wstępną oraz G10 jako pasta wykończeniowa. Jeśli są duże skazy i trzeba mocniej wypolerować to proponował bym zastosować twardy pad do pasty wstępnej i miękki do wykończeniowej. U mnie wystarczył pad miękki zamontowany na maszynę polerską. Przy polerowaniu pomocna była by dodatkowa para rąk, ja elementy montował w małym imadle. Polerujemy małymi obrotami i uważamy żeby nie prze polerować lakieru na rantach lakierowanych elementów.
ImageImage
Po wypolerowaniu wszystko montujemy i cieszymy się nowym - dużo lepszym wyglądem. Niektórzy lakierują jeszcze element przy lewarku zmiany biegów (dsg) ale ja pozostawiłem go w oryginale bo komponuje się z gałką oraz z klamkami w drzwiach - wszystko już zależy od indywidualnych upodobań
ImageImageImageImage
(Na niektórych fotkach widać pyłki i kurz ale to dlatego bo w aucie był lekki syf i trochę się unosiło w powietrzu)



_________________
projekt BORAT
projekt SROKA
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [Scirocco mk3] - fotorelacje i porady z cyklu zrób to sa
PostWysłany: Pią 30 Paź, 2015 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 04 Sty, 2009
Posty: 729
Skąd: WU
pro w 100%



_________________
zapraszam do polubienia mojego fanpage'a www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2fl RS, O3 RS, O3 RS230, G 7GTI, G 7R, CLA 45 AMG, S5, RC F, GT3 RS, RS 7, S 63 AMG, RS6 i inne

2016 AUDI RS6 EXHAUST SOUND
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [Scirocco mk3] - fotorelacje i porady z cyklu zrób to sa
PostWysłany: Sob 31 Paź, 2015 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 25 Sie, 2007
Posty: 169
Skąd: Ostrowiec Św.
Gadu-Gadu: 2074461
Auto: Passat 2.0 4motion
Bardzo klarowny opis. Podoba mi się :)
Będą następne?


Offline
 Profil    2074461
 
 Temat postu: Re: [Scirocco mk3] - fotorelacje i porady z cyklu zrób to sa
PostWysłany: Sob 31 Paź, 2015 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 22 Kwi, 2008
Posty: 301
Skąd: Piastów
Gadu-Gadu: 0
Auto: VW Scirocco
Opisy są takie jak zawsze w moich projektach :) będę się starał trzymać poziom.
Będą następne a czym bliżej sezonu tym będą konkretniejsze bo wyjdę z wnętrza auta na zewnątrz :)
Trzeba będzie posadzić auto na jakiś 18-stkach lub 20-stkach :)


Ostatnio edytowany przez -=RAFAL=-, Czw 19 Lis, 2015, edytowano w sumie 1 raz


_________________
projekt BORAT
projekt SROKA
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [Scirocco mk3] - fotorelacje i porady z cyklu zrób to sa
PostWysłany: Sob 31 Paź, 2015 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 18 Cze, 2008
Posty: 1951
Skąd: Kwidzyn
Gadu-Gadu: 0
Auto: Polo 6n2/Jetta
Tłusta 19-stka załatwi sprawę :-D



_________________
RUMAK

Było 6N
Była Borówka
viewtopic.php?f=98&t=52443&view=unread#unread
Jest 6N2
viewtopic.php?f=98&t=86458&hilit=polo+by+rumak
Jest Jetta
viewtopic.php?f=98&t=100154
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [Scirocco mk3] - fotorelacje i porady z cyklu zrób to sa
PostWysłany: Czw 26 Maj, 2016 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 22 Kwi, 2008
Posty: 301
Skąd: Piastów
Gadu-Gadu: 0
Auto: VW Scirocco
dawno nie robiłem aktualizacji bo trochę czasu zbrakło ale.......
niebawem będzie kilka nowych toturiali a na tą chwile efekt końcowy

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image



_________________
projekt BORAT
projekt SROKA
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [Scirocco mk3] - fotorelacje i porady z cyklu zrób to sa
PostWysłany: Czw 26 Maj, 2016 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 25 Sie, 2007
Posty: 169
Skąd: Ostrowiec Św.
Gadu-Gadu: 2074461
Auto: Passat 2.0 4motion
Jest meeeega śliczny. Zakochałem się coooo


Offline
 Profil    2074461
 
 Temat postu: Re: [Scirocco mk3] - fotorelacje i porady z cyklu zrób to sa
PostWysłany: Pią 27 Maj, 2016 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 04 Wrz, 2010
Posty: 76
Skąd: Jaworzno
Gadu-Gadu: 0
Auto: .:R32
uuuu ale siadły te messery tutaj yupii
niesamowitą robotę zrobiło tutaj to koło,
piękna sroka :ok:


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [Scirocco mk3] - fotorelacje i porady z cyklu zrób to sa
PostWysłany: Sob 28 Maj, 2016 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 30 Paź, 2014
Posty: 192
Skąd: Pasłęk
Gadu-Gadu: 0
Auto: Bora vr5 2.3
:o Jak przód siądzie tak jak tył będzie git !



_________________
Moja VR5 ! :D http://forum.vwzone.pl/viewtopic.php?f=98&t=97863&view=unread#unread

Polerowanie Felg i Przerabianie lamp

http://imgur.com/a/8DTBO
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [Scirocco mk3] - fotorelacje i porady z cyklu zrób to sa
PostWysłany: Sob 28 Maj, 2016 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 22 Kwi, 2008
Posty: 301
Skąd: Piastów
Gadu-Gadu: 0
Auto: VW Scirocco
Ale nie wiem czy chciał bym zejść niżej na tych felgach bo w teraz auto cały czas może jechać i nic nie obciera.

Co do przodu to nie jest to takie proste bo trzeba rozbierać amortyzatory i skracać lagę w środku obudowy. dodatkowo jest na gwincie ale okucie jest już max nisko skręcone.
Jeśli skrócisz za bardzo to amortyzatory nie będą spełniać swojego zadania będzie tłukło przy każdej nierówności. Wtedy auto tylko i wyłącznie na lawecie na zloty a moje jest do jazdy na co dzień



_________________
projekt BORAT
projekt SROKA
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [Scirocco mk3] - fotorelacje i porady z cyklu zrób to sa
PostWysłany: Sob 28 Maj, 2016 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 26 Mar, 2004
Posty: 1059
Skąd: Częstochowa
Gadu-Gadu: 1707774
Auto: Passat B5FL
ty masz cambery przod czy seryjne poduszki?



_________________
http://www.mapet-TUNING.com
największy sklep tuningowy w PL !!
http://www.airRIDE-System.pl
pierwszy w PL sklep z AIR-ride !!
http://www.zawieszenia-SPORTOWE.pl
wszystko o zawieszeniach !!
Offline
 Profil    1707774
 
 Temat postu: Re: [Scirocco mk3] - fotorelacje i porady z cyklu zrób to sa
PostWysłany: Sob 28 Maj, 2016 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 22 Kwi, 2008
Posty: 301
Skąd: Piastów
Gadu-Gadu: 0
Auto: VW Scirocco
seria jedynie co to pierścień lekko przetoczony, żeby 0,5cm urwać



_________________
projekt BORAT
projekt SROKA
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [Scirocco mk3] - fotorelacje i porady z cyklu zrób to sa
PostWysłany: Nie 29 Maj, 2016 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 26 Mar, 2004
Posty: 1059
Skąd: Częstochowa
Gadu-Gadu: 1707774
Auto: Passat B5FL
mozna dac camber pod airrida i urwac sadze ok 2 cm



_________________
http://www.mapet-TUNING.com
największy sklep tuningowy w PL !!
http://www.airRIDE-System.pl
pierwszy w PL sklep z AIR-ride !!
http://www.zawieszenia-SPORTOWE.pl
wszystko o zawieszeniach !!
Offline
 Profil    1707774
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 2 z 3 [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 76 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe