Wnętrze Fotele Recaro z Audi S3 8L Elektrycznie regulowana w dwóch płaszczyznach kolumna kierownicza z opcją podjeżdżania z Audi A8 D2 Elektrycznie wysuwana roleta tylnej szyby Tylna kanapa z VW Corrado Kierownica Audi A3 8L Elektryka szyb z domykaniem (4x) Panel przełączników w drzwiach kierowcy z Audi A8 D2 Kompletna deske z Skody Octavi I po lifcie Zegary z Audi S3 Climatronik z Golfa MK4 (pełny, nabity, działający) Lampka podsufitki W8 Lusterko wsteczne na szybie Audi A3 8L Tylna lampka podsufitki z Audi A3 8L Słoneczniki z lusterkami i podświetleniem z Audi A3 8L
Na zewnątrz: Szerokie zderzaki z dokładką GTI Wąskie listwy z znakami GTI Lotka GTI na tylnej szybie Pakiet G60 Dymione kierunki przód Fift Lampy przód Corrado Halogeny w zderzaku Tylne lampy Red-Black USA Klamki stylizowane na MK3 Grill Rallye + brewka górna Wlot powietrza w błotniku Lusterka Grzanie, elektryka, podświetlenie drzwi.
To już mój drugi golfik. Pierwszego niestety dotknoł ząb czasu i dalsza jego rozbudowa była bezsensowna. Szukałem MK2 z mocnym silnikiem w zasadzie miał być jakiś zeswapowany TDI ale wybór padł na VR6. Zakupiłem go 13 czerwca 2008 od kolegi Fuliego.
Pare dni po zakupie.
Samochód do jazdy codziennej się nienadawał. Zawieszenie było BARDZO twardo zestrojone i strasznie niskie. Nie było spryskiwaczy a wycieraczke włączało się przełącznikiem na desce rozdzielczej a napędzana była silnikiem z Uno. Na pierwszy ogień poszła zawiecha. Zakupiłem gwint FK, do tego drobiazgi jak łożyska McPersona i jeden drążek kierowniczy. Założyłem spryskiwacze i porobiłem troszkę pożądków z elektryką, z poprzedniego golfa przełożyłem mechanizm wycieraczek. Do tego założyłem alarm, centralny zamek, podświetlenie tablicy rejestracyjnej, zrobiłem złącze diagnostyczne.
Po ustawieniu geometrii mogłem przełożyć z poprzedniego zakupione w tym roku felgi Dotz Daytona 7Jx16 z oponkami Goodyear Eagle F1 195/45 R16. Założyłem lakierowane w kolor klamki a'la MK3. Oraz jak zwykle pare drobiazgów jak nowy zbiorniczek wyrównawczy z nowym płynem =] Prestone (ma taki ładny zielony kolorek).
Bębny na tylnej osi były troche nie namiejscu więc na ich miejsce trafiły tarcze również odzyskane z poprzedniego golfa. Wydech końcowy ustąpił miejsca Ulterowy dedykowaniemu do 1.8 16V, jest cichszy co w jeździe codziennej ma duże znaczenie zresztą osobiście nie lubię jak coś mi ryczy za samchodem. Jetta front ustąpił miejsca klasycznemu golfoskiemu z dwoma lampami, bez znaczka i z brewką. Golf to Golf a nie Jetta =]]. Sprtowe kubły zamieniłem na komplet Recaro. I do tego wydział komunikacji wkońcu wydał mi moje nowe tablice.
10.08.2008
1. silniczek dostał ubranko
2. Lotka GTI 3. Czujniki parkowania przy okazji wymiany zgnitej belki od zderzaka.
4. Elektryczne szybki na przód z domykaniem ale tego zdjęć nie mam =]
Na najbliższe tygodnie przewiduję przekładkę deski ze starego Golfa. Rozglądam się za ABS-em i zaciskami z G60 a najlepiej z S2.
Narazie to tyle =]
22.10.2008
Golfik cały czas się robi.
Najbardziej czasochłonną czynnością była zmiana sanek pod silnikiem na odpowiednik z MK3. Pozwoliło to na zastosowanie dedykowanych dla VR poduch silnika i skrzyni. Kwestię mocowania silnika wykonanego przez osobę robiącą swap pozostawię bez komentarza.
W aucie została zamontowana przetwornica 12V/220V schowana w zabudowie bagażnika za tylną kanapą.
Zostały zakupione w ASO i założone znaczki GTI w listwy. Jak zwykle poprawionych zostało mase drobnych rzeczy jak instalacja ogrzewanej szyby, kawałki wiązki za skrzynką bezpieczników. Zainstalowane zostały przekaźniki świateł głównych i halogenów). Na poczet przyszłej deski są już w pełni funkcjonalne zegary z MK4 (obr do 7,5 kRPM, pr. do 260, MFA, kontrolka sprysków ... ) z dostosowanym i wyskalowanym pływakiem w baku. Przełożone z poprzedniego MK2 halogeny w zderzak JOM niestety zostały uszkodzone (pękło jedno ze szkieł przy próbie odparowania) więc w ich miejsce powędrowały nowe od FK. Przy okazji kierunki clary JOMa zostały zmienione na LED od IN-PRO. żarówki w tylnych lampach również zastąpione zostały odpowiednikami LED. Została zrobiona również rzecz za którą wiele osób napewno zmyje mi głowę. Mianowicie z racji tego że auto jest używane na codzień została założona tylna wycieraczka... Jak dla mnie jest to niezbędny element w tym samochodzie zarówno pod względami praktycznymi jak i uważam że tył robi się wtedy "za goły"
26.10.2008
A dziś zrobiłem taki mały detaj aby awaryjnie można była włożyć pare siatek do zabudowanego bagażnika. Patent zrobiony z rolety przeciwsłonecznej z norauto za 25 PLN.
29.10.2008
Tymczasem przygotowałem się już do sezonu zimowego.
Felgi z pierwszego zdjęcia 7Jx15 zostały pryśnięte na czarno i założono na nie oponki które kupiłem jeszcze w zeszłym roku i poprzedni sezon przejeździły w poprzednim mk2. Toyo SnowProx S952 195/50 R15.
Zimowy setup wygląda tak:
1.02.2009
Pare zdjęć w śnieżnej scenerii. Zmieniona została przednia dolna brewka na pełną z Jetta frontu. Pare technicznych spraw zostało rozwiązanych.
Kolejny detal został dodany. Została pomalowana na czerwono obwódka grilla
12.04.2009
Rozpoczeły się powoli przygotowania do klimy. Nagrzewnica z Climatronika z MK4 już siedzi. Mocowanie sterownika nie wygląda estetycznie bo i tak decha będzie inna, ale niestety obecna sytuacja finansowa narazie nie pozwala jej skończyć. Pozatym dziś trafiłem na obwodnicy na ładny odcinek pustej drogi i pobiłem swój rekord prędkości. Wcześniej 208 teraz 223 kmh.
Climatronik
I już w letnim setupie
29.04.2009
Wiosenne porządki w komorze silnika
16.06.2009 Została rozpoczęta procedura zmiany deski. Po dokładnym wykończeniu i spasowaniu boków, podszybia i innych pierdół deska zostanie obszyta (pierw pewnie czymś tańszym, a docelowo alkantarą)
6.07.2009
Deska została obłożona materiałem tymczasowym do czsu kompletnego wykończenia - wtedy zostanie obszyta profesjonalnie.
Nastąpiła zamiana radyjek z kolegą Fonikiem. Teraz Siedzi Blaupunkt Queens MP56.
23.07.2009
Zderzaki z czarnymi górami. Słabe zdjęcia bo wieczorem i farba jeszcze nie wyschła.
28.07.2009
Środki kierunków w czarnym macie. Poprawienie zderzaków. Strona kierowcy otrzymała pakiet G60. Spasowanie strony pasażera planowane na czwartek. Po mani obie będą zdjęte i zrobione strukturą bo niestety ktoś makabrycznie je zmęczył.
Foty na koniec dzisiejszych prac.
30.07.2009
Przygotowania do VW Manii zakończone. Na nic więcej nie starszyło czasu ani pieniędzy.
19.09.2009
Lampy GTI Hella
15.10.2009
Hamulce 280x22.
28.01.2010
Najnowszy fant to zegary z Audi S3 z pełnym FISem. Podświetlenie czerwono(tarcze) - białe (wskazówki). Zmienione podświetlenie panelu climatronika oraz CB-radia na biało-czerwone. generalnie tak to teraz wygląda. Foty jakie są takie są kiedyś będą lepsze =]]]
19.02.2010
Wkońcu dorwałem komplet dodatkowych wskaźników z Audi S2. Voltomierz, Temp i ciś. oleju. Podświetlenie zostało przerowbione, żeby pasowało do reszty.
12.03.2010
Golfik odwiedził dziś hamownie.
Wynik conajwyżej przeciętny jednak biorąc pod uwagę że po zakupie wyszło 160KM i 200Nm jest to lepiej niż było =].
19.03.2010
Mała rzecz, a cieszy. Nowy akumulator, oryginał VW prosto z ASO
20.03.2010
Przygotowania do sezonu 2010 oficjalnie rozpoczęte
18.04.2010
Koła Bornet A 9Jx16 i oponki 215/40 R16
10.08.2010
Przez ostatni czas golfa trapiły problemy natury technicznej.
Zaczeło się od zatarcia panewki na wałku pośrednim. W celu reanimacji motoru została ona wymieniona wraz z górnym łańcuchem i górnym napinaczem. Przy okazji obita została na nowo tarcza sprzęgła i wymienione zostało łożysko oporowe.
Po złożeniu wszystkiego okazało się, że cieknie z wału więc skrzynia w dół i wymiana. Niedługo po tym niewytrzymała chłodnica więc została wymieniona na bardziej pasującą z Corrado.
Potem stwierdziłem, że przydałoby się wymienić uszczelniacze zaworowe, a że trafiła się druga głowica więc przygotowałem ją spokojnie na stole aby tylko przełożyć. Niestety rzeczywistość okazała się troche bardziej skomplikowana bo po założeniu nowej nie dało się ustawić rozrządu. Kupiłem więc nowy łańcuch dolny, skrzynia w dół i udało się wszystko poskładać do kupy.
Przy okazji zrobiłem nowe mocowanie zbiorniczka wyrównawczego nie kolidujące z rozpórką. W między czasie dwa razy wymieniana była przekładnia kierownicza.
Przed manią chciałem zmienić lusterka na ori i nawet prawie się udało. Prawie bo nie dostałem nowego prawego szkła. Foto zapożyczone.
Jako, że motor od strony technicznej narazie został ogarnięty mam czas, żeby zabrać się wkońcu za bardziej pierdołowate rzeczy. Dzis np wyżeźbiłem sobie puszkę filtra powietrza. Jak się sprawdzi to poprawi ją się wizualnie.
11.11.2010
Całkiem niedawno dołączylem do grona posiadaczy VR6 z ukręconym mechanizmem różnicowym. Naszczęście stało się to przy niewielkiej prędkości - około 10 km/h na luzie bo już coś przeczuwałem i pusciłem auto luzem, żeby nasłuchiwać skąd coś puka i w tym momencie nastąpiło scięcie wałka. Dzięki niewielkiej prędkości, przeżyło sprzęgło i nawet nie było uwalone olejem. Na szczęście druga skrzynia leżała i kurzyła się u tomatola więc drugiego dnia wieczorem auto było już sprawne.
Z racji nadchodzącej zimy do auta trafił długo planowany ABS. Trafiła się fajna wersja z Seata Toledo 1L ABF. Jest to ABS/EDS Teves Mark 20 czyli taki jak we wczesnych MK4. Jego podstawową zaletą jest integracja komputera z pompą co bardzo upraszcza instalacje elektryczną.
13.11.2010
A tymczasem przywendrowały wkońcu lampy na tył Red-Black USA.
15.01.2011
Zimowa sesyjka dzięki uprzejmości Abst'a
26.02.2011
Kompetowanie wnętrza ciąg dalszy. Trafiły się fotele z Audi S3 więc grzchem było by ich nie kupić. Wymagają trochę kosmetyki, ale docelowo i tak w jakiejś tam przyszłości będzie cały środek obszywany. Tutaj wielkie podziękowania dla Tucka za pomoc w zakupie oraz Franka za spawanie mocowań do 4 rano =].
A na tył jakiś czas wcześniej trafiła już kanapa od Corrado.
20.05.2011
Ostatnimi czasy w golfie wymiemiłem wszystkie kable. Miałem już dość pajęczyny pod deską, pod fotelami itp. Za podstawową posłuźyła wiązka z passata B3. Zostały dodane do niej przewody od mojego wyposażenia które już mam: - kontrola zużycia klocków - kontrola płynu do spryskiwaczy - wyświetlanie poszczególnych drzwi na FISie - climatronic - elektryczne i podgrzewane foltele z przekaźnikami na skrzynce bezp. - elektrycznie sterowane/podgrzewane lusterka - elektrycznie sterowane szyby z domykaniem - alarm z centralnym zamkiem - przekaźniki świateł mijania, drogowych i przeciwmgłowych na skrzynce bezpieczników w wykożystaniem ori bezpieczników - wymiana głównych kabli zasilających - ...
jak i pare rzeczy już przyszłościowo - wyciągnięcie z wiązki licznika lini CAN napędu, komfortu i infotainment (do nawigacji) - przygotowanie pod Immo3 - instalacja do elektrycznie wysuwanej rolety - przgotowane kable pod tylne elektryczne szyby - ...
Generalnie do wiązki z passata doszło 240 metrów nowych kabli + z 20 - 30 metrów używanych
Wymieniłem też straszne uniwersalne przełączniki do szyb na panelik z Audi A8
I w mojej chorej głowie zrodził się następny chytry plan
23.05.2011
No i jest. Elektrycznie regulowana w dwóch płaszczyznach kolumna kierownicy z Audi A8. Posiada funkcje maksymalnego podnoszenia i wjeżdżania po wyjęciu kluczyków i powrotu do zaprogramowanej pozycji po ponownym włożeniu.
krótki film niestety wieczorem
I z takich bardziej przyziemnych rzeczy halogeny wyglądające jak ori i dymione kierunki Fift.
Za dnia:
4.06.2011
I do kompletu elektrycznie wysuwana roleta tylnej szyby:
10.07.2011
Po ostanich upałach i bolącego od otwartych okien karku zapadła decyzja o skoczeniu klimatyzacji, pozbierałem więc brakujące graty i w ten weekendzik wymodziłem sobię coś takiego
Wszystko oczywiście na R134a. W tygodniu spróbuję to nabić i się zobaczy z ilu miejsc będzie lecieć =]
11.08.2011
Przed manią udało się zmienić koła. Nie miałem w planach zmiany, ale to był szczęśliwy traf.
Foto zapożyczone
Koła to Dynatech DTM2, bardziej znane jako Carline CM2, obecnie sprzedawane pod nazwą Diamond Varda.
Rozmiar 8x17 ET20, Opona 205/40 R17.
19.02.2012
Po długim zastoju kolejny i zarazem ostani brakujący element wyposażenia deski rozdzielczej. Audi Navigation Plus RNS-E - model z Audi A3 8P. Docięty i wpasowany. Gada z zegarami po CANie więc zamontowany bez żadnych Canadapterów itp. Jedyny problem do rozwiązania to znikający po sekundzie RDS na FISie ale komunikaty z nawigacji chodzą bezproblemowo. Byćmoże wina leży w zegarach które są troche hybrydą.
26.04.2012
Wnętrze ciąg dalszy. Postanowiłem ogarnąć sufit i tradycyjnie do jego naprawy trzeba było użyć części z innych aut. Lampka z SuperB'a otrzymała czerwone podświetlenie i zmieniła się w lampkę W8 Słoneczniki z lusterkami i podświetleniem, rączki i tylna lampka z Audi A3 8L Lusterko wsteczne przyklejone do szyby także z A3 O ile tylna lampka i rączki nie rażą to słoneczniki i lampka mogłyby być ciemniejsze - coś się kiedyś pomyśli.
19.05.2012
Carline'y w zeszłym roku się skończyły, a napięty budżet na ten rok nie pozwala ich teraz naprawić. Trzeba było więc kupić coś na ten sezon. Felga kompletnie bez szału wizualnie, ale jej rodowód jest prawidłowy.
Zender Challenge 7Jx17
ET niestety 35, a wszyscy znają moje podejście to tematu dystansów, adapterów itp wynalazków zrobionych z ch..... wie czego przez ch..... wie kogo, po pójsciu do kościoła, synagogi, meczetu zdecydowałem, że aby nie wyglądało to tak:
zakupiłem takie coś:
i teraz jest tak:
12.08.2012
Nowy front
Lampy Corrado Grill Rallye Ze względów konstrukcyjnych brewka jest niezbędna
Front powstał w zasadzie przez impuls. Klary z ringami + oglądanie z Francem eBay'a z Rallye frontami i sprawdzenie zasobów części musiało się tak skończyć.
Jest to prawie efekt końcowy. Prawie bo grill który kupiłem ktoś tak potraktował farbami, że jest to nie do zdarcia, szlifowanie imalowanie powoduje ważenie się starych warst, paint removery, scansole zmywacze jedzą farbę razem z plasikiem. Wiec jeśli ktoś posiada ładny z zewnątrz grill od Rallye chętnie odkupię.
21.9.2012
Spryskiwacze reflektorów. Leżały i czekały już 4 lata, więc gdy tylko doprowadziłem front do ładu. znalazłem dla nich ładne miejsce.
19.11.2012
Tak więc dzisiaj odpaliłem golfa z nowym silnikiem.
2.8 VR6 24v AYL z Sharana. Trafił się w dobrych pieniądzach dwa tyg temu więc trzeba było szybko to włożyć. Narazie na zwykłej skrzyni itp. Swap zaczął się w sobotę wieczorem i w zasadzie skończył w piątek, ale niestety 3 dni zajęło mi rozpracowanie immo.
Przy okazji zmiany silnika mogłem dokończyć pewien drobny wątek w aucie który nie dawał mi spokoju. Otóż podczas montażu nawigacji miałem problem z wyświetlaniem RDS'u na FIS'e. Kupiłem wtedy zegary z S3 z 2003 roku które mają już nowy typ komunikacji, ale niestety okazało się, że mimo iż w programie procesora jest obsługa silników bez CAN to na płycie głównej fizycznie brakuje elementów wykonawczych za to odpowiedzialnych. Zatem zegary czekały na nowy motor. Jest w nich jeszcze jeden drobiazg który cieszy mianowicie radioustawialny zegar
3.02.2013
Poprzychodziło parę drobiazgów więc trzeba było poprawić niedoróbki przy swapie. Zbiornik spryskiwaczy już wcześniej wyleciał na prawą stronę, teraz dołączył do niego zbiorniczek od układu chłodzenia. W miejsce tego ostatniego poszedł zbiornik od wspomagania. Do tego akumulator do bagażnika i zrobiło się miejsce na ori puchę filtra powietrza. Na deser przyszła osłona na silnik.
10.03.2012 W niedzielną zawieruchę zrobiłem sobie mały aczkolwiek przydatny drobiazg. Ostatnio coraz częściej zdarzało mi się zapomnieć włączyć światła. Starość nie radość, pamięć już nie ta i takie tam.... Żeby jednak wszystko miało ręce i nogi i było wykonane w miarę przyzwoicie kupiłem przełącznik z Passata B6 z pozycją "Auto". Do tego dwa automaty do włączania automatycznego świateł. Dlaczego dwa? Z początku przez pomyłkę kupiłem automat który okazał się zwykłą czasówką i zapala światła po prostu po 5 sekundach po włączeniu zapłonu. Kupiłem więc następny który również z początku nie spełniał moich oczekiwań bo zapala światła po zgaśnięciu kontrolki do ładowania. Jednak po głębszych przemyśleniach doszedłem do wniosku, że to nawet lepiej bo eliminuje to problem załączenia świateł po szybkim ponownym włączeniu zapłonu. Ten drugi zapala światła od razu po odpaleniu bez żadnej zwłoki nie dając ustabilizować się napięciu w aucie więc równolegle dołożyłem ten pierwszy i teraz jest tak jak chciałem czyli światła zapalają się 5 sekund po odpaleniu silnika.
13.06.2013
Ostatnio zakupiłem sobie prawdziwe zawieszenie. Bilstein B8 narazie tylko na przód. Do tego sprężyny Eibach Sportline. Aby pozbyć się dystansów na przód trafiły długie wahacze.
17.11.2013 Zamontowałem sobie mały umilacz korków w swoim aucie. Tuner DVB-T WIWA HD50 z odtwarzaczem plików multimedialnych. Adapter pozwalający na spięcie tego z RNS-E produkuje kolega woszu z a4-klub.pl. Sterowanie pracy tunerem jest realizowane z klawiszy nawigacji. Sygnał DVB-T w Polsce niestety nie jest przystosowany do odbioru mobilnego ale i tak w niektórych miejscach można go złapać. Najważniejsza jednak dla mnie była możliwość odtworzenia czegoś z USB.
W miejscu gdzie łapie DVB-T
Odtwarzacz
Ostatnio edytowany przez thebishop Nie 17 Lis, 2013, edytowano w sumie 10 razy
No i w kolejny kolega z vwpomorze tutaj zawitał , już nie raz pisałem mk II wymiata , ma więcej elektronik niż nie jedne nowe auto i wszystko idealnie ogarnietę .
Spryskiwacze reflektorów. Leżały i czekały już 4 lata, więc gdy tylko doprowadziłem front do ładu. znalazłem dla nich ładne miejsce.
chido
Temat postu: Re: [Golf MK2] VR6 by TheBiSHoP
Wysłany: Pią 21 Wrz, 2012
VW Master
Rejestracja: Nie 30 Lis, 2008 Posty: 302 Skąd: Włocławek/Łódź
Gadu-Gadu: 712333
Auto: Jetta Coupe
Ogólnie nie lubię zmieniania desek, liczników itd na te "nowsze", ale u Ciebie mega się to ogląda i mega szacun za tą cała elektronikę itd Czekam na jakieś aktuale i nowe pomysły, bo czytało się to wszystko z wielkim zaciekawieniem
Tak więc dzisiaj odpaliłem golfa z nowym silnikiem.
2.8 VR6 24v AYL z Sharana. Trafił się w dobrych pieniądzach dwa tyg temu więc trzeba było szybko to włożyć. Narazie na zwykłej skrzyni itp. Swap zaczął się w sobotę wieczorem i w zasadzie skończył w piątek, ale niestety 3 dni zajęło mi rozpracowanie immo.
kkkacper
Temat postu: Re: [Golf MK2] VR6 24v by TheBiSHoP
Wysłany: Pon 19 Lis, 2012
VW Zone Master
Rejestracja: Sob 07 Mar, 2009 Posty: 788 Skąd: pomorskie
Gadu-Gadu: 0
Auto: Najlepsze, czyli mk II ;)
no i git! przetarles szlaki, bede wiedzial gdzie walic z pytaniami.. haha
Podziwam cie za to co czynisz z eletryka Stara kanciata buda z polonczeniem nowoczesnej techniki robi wow:)
wojtsen
Temat postu: Re: [Golf MK2] VR6 24v by TheBiSHoP
Wysłany: Pon 19 Lis, 2012
VW Zone Mod
Rejestracja: Pon 11 Sty, 2010 Posty: 2257 Skąd: Jelenia Góra
Gadu-Gadu: 7795580
Auto: Audi A4 B8/ Polo 9n V5
kurde idąc tylko po obrazkach w dół myślałem - o matko słabo ale co na końcu mnie ten golf połamał. Nie pisząc o elektryce bo jest kozak stylistycznie to niebo a ziemia w porównaniu z tym co było na początku ... i te Carline
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 73 gości
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum