Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 2 [ 18 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [golf mk3] Dystans 20 mm
PostWysłany: Śro 20 Cze, 2012 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 27 Sie, 2010
Posty: 184
Skąd: Silno/Chojnice
Gadu-Gadu: 6653607
Auto: Audi A3 8l
Witam, założyłem do swojego MK3 na tył dystanse przelotowe 20 mm z centrowaniem 57,1 i z prowadzeniem, czytałem trochę i co niektórzy pisali że prowadzenie czasami pęka i co wtedy? Jeżeli kołnierz prowadzący pęka to felga trzyma się tylko na szpilkach, jest to mocne osłabienie koła? Można na tym jeździć?


prosze zapoznać sie z regulaminem i UŻYWAĆ PRZEDROSTKÓW !!
turpik



_________________
Moje A3 8l ASZ

http://www.forum.vwzone.pl/viewtopic.ph ... ead#unread
Offline
 Profil    6653607
 
 Temat postu: Re: Dystans 20 mm Golf3
PostWysłany: Śro 20 Cze, 2012 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 08 Paź, 2006
Posty: 1205
Skąd: Bochnia
Gadu-Gadu: 581141
Auto: e36 touring & E28
Adrianao8 dokładnie pare dni temu stał mi sie taki sam zonk w golfie ,w obu dystansach podczas dokręcania śrub poszedł kołnierz centrujący...Zrobiłem już na nich 600km po dziurach zakretach i nic sie niedzieje a miałem sam też obawy...ogólnie te dystanse to totalny bubel jak dlamnie..ale niech sie wypowie więcej osób by wymienić doświadczenia



_________________
passat b4 kombi na gwincie
viewtopic.php?f=98&t=42425&start=270
mk1 cabrio karmann
viewtopic.php?f=98&t=76513&view=unread#unread
Offline
 Profil    581141
 
 Temat postu: Re: Dystans 20 mm Golf3
PostWysłany: Śro 20 Cze, 2012 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 24 Wrz, 2006
Posty: 2711
Skąd: Gostyń
Gadu-Gadu: 0
Auto: vw/audi
Adrianao8 napisał(a):
? Jeżeli kołnierz prowadzący pęka to felga trzyma się tylko na szpilkach

przecież koło cały czas trzyma się na szpilkach

Adrianao8 napisał(a):
jest to mocne osłabienie koła?

moim zdaniem nie

Adrianao8 napisał(a):
Można na tym jeździć?

moim zdaniem tak

a kołnież odpaduje bo trzeba go lekko podtoczyć jeszcze bo tylne centrowania są dłuższe niż przednie i przy dokręcaniu centrowanie z tarczy/bębna wypycha centrowanie z dystansu.mam nadzieje ze wszyscy zrozumieli :$



_________________
VW GOLF II VR6.Aktualizacje na I stronie
http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=98&t=41858
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Dystans 20 mm Golf3
PostWysłany: Śro 20 Cze, 2012 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 26 Lis, 2009
Posty: 495
Skąd: Gliwice
Gadu-Gadu: 5938234
Auto: Bora
W tamtym sezonie miałem podobny problem, dałem dystanse znajomemu tokarzowi aby zrobił to profi na równo, od tamtego czasu nie odczułem żadnej różnicy.



_________________
Moje MK3
http://forum.vwzone.pl/viewtopic.php?f=98&t=47263&view=unread#unread
Offline
 Profil    5938234
 
 Temat postu: Re: Dystans 20 mm Golf3
PostWysłany: Śro 20 Cze, 2012 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 27 Sie, 2010
Posty: 184
Skąd: Silno/Chojnice
Gadu-Gadu: 6653607
Auto: Audi A3 8l
Cytuj:
przecież koło cały czas trzyma się na szpilkach


Hmmm, jeżeli zakładam fele na tylną oś, bez dystansu to felga jeszcze trzyma się na osłonie piasty i to jest chyba według mnie też jakieś tam wzmocnienie, a jeżeli dystans już nie ma prowadzenia to nawet żeby przyłożyć koło trzeba dać dwie szpilki nawet dla sprawdzenia, mam rozstaw 4 x 100 i osłona piasty jak dla mnie jest tym piątym wzmocnieniem. Nie znam się na tym więc pytam, także nie ganić mnie ;)



_________________
Moje A3 8l ASZ

http://www.forum.vwzone.pl/viewtopic.ph ... ead#unread
Offline
 Profil    6653607
 
 Temat postu: Re: Dystans 20 mm Golf3
PostWysłany: Czw 21 Cze, 2012 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 23 Paź, 2005
Posty: 920
Skąd: PrG
Gadu-Gadu: 0
Auto: wszystkie żony, ale czasem da pojeździć
dawid018 napisał(a):
przecież koło cały czas trzyma się na szpilkach


jak masz centrowanie, to śruba koła pracuje tylko na rozciąganie i ścinanie. Jak nie masz centrowania to dodatkowo jest zginana od masy pojazdu


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [golf mk3] Dystans 20 mm
PostWysłany: Czw 21 Cze, 2012 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 24 Wrz, 2006
Posty: 2711
Skąd: Gostyń
Gadu-Gadu: 0
Auto: vw/audi
Luki napisał(a):
Jak nie masz centrowania to dodatkowo jest zginana od masy pojazdu

a w którym miejscu niby się zgina??to o czym piszesz to własnie siły ścinające.
zauważcie ze pomiędzy centrowaniem a felgą jest jakiś tam nawet minimalny luz wiec na dobrą sprawe felga nie styka się z centrowaniem po całym obwodzie.dla mnie centrowanie to nie żadne wzmocnienie a jak sama nazwa mówi centrowanie koła po to zeby po przykreceniu nie biło.
wiem ze ile ludzi tyle opini ta wyżej to tylko i wyłacznie moja i nikt sie z nią nie musi zgadzać.



_________________
VW GOLF II VR6.Aktualizacje na I stronie
http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=98&t=41858
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [golf mk3] Dystans 20 mm
PostWysłany: Czw 21 Cze, 2012 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 23 Paź, 2005
Posty: 920
Skąd: PrG
Gadu-Gadu: 0
Auto: wszystkie żony, ale czasem da pojeździć
jak pręt włożysz w imadło i na wystający koniec zaczynasz naciskać to też jest ścinanie a nie gięcie ???
troche mylisz pojęcia ogólnie
ścinanie masz na powierzchni styku felga/dystans i dystans/piasta
gięcie jest od masy pojazdu która działa na śrubę

http://www.matthewz.republika.pl/wyt25.htm
opisane podstawy masz tutaj


dawid018 napisał(a):
wiem ze ile ludzi tyle opini ta wyżej to tylko i wyłacznie moja i nikt sie z nią nie musi zgadzać.

ale fizyka jest jedna i nie masz racji


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [golf mk3] Dystans 20 mm
PostWysłany: Czw 21 Cze, 2012 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 08 Paź, 2006
Posty: 1205
Skąd: Bochnia
Gadu-Gadu: 581141
Auto: e36 touring & E28
Luki czyli co dochodzi siła zginania jak koło niema oparcia i pracuje na samych szpilkach??? i musimy mieć obawy że nam koło może odpaść????też miałem mega obawy kiedy mi poszły te kołnierze i tak naprawde nikt nieumiał nato odpowiedzieć...ale pośmigałem na ryzyka troche na takim setupie i jest naprawde oki jak narazie..Zastanawia mnie tylko jedna sprawa że od bodajrze 12mm robią dystanse z centrowaniem a jak mam już 10mm to niemam centrowania i jestem zmuszony śmigać na takim setupie że koło niema centrowania...co dziwne spotkałem sie z firmowymi dystansami np 20mm bez centrowania i mnie to mega zdziwiło..sam już niewiem....



_________________
passat b4 kombi na gwincie
viewtopic.php?f=98&t=42425&start=270
mk1 cabrio karmann
viewtopic.php?f=98&t=76513&view=unread#unread
Offline
 Profil    581141
 
 Temat postu: Re: [golf mk3] Dystans 20 mm
PostWysłany: Czw 21 Cze, 2012 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 24 Wrz, 2006
Posty: 2711
Skąd: Gostyń
Gadu-Gadu: 0
Auto: vw/audi
Luki napisał(a):
jak pręt włożysz w imadło i na wystający koniec zaczynasz naciskać


a czy szpilka albo śruba ci wystaje??przecież ciasno siedzi w zatoczeniu w feldze o ile dobrze dobrane są śruby albo nakrętki. i jest dobrze przykręcona

poza tym naciśnij siłą np 10N na pręt który wystaje 10cm a naciśnij ta samą siłą na pręt który wystaje 1cm.zegnie się tak samo?? bo na moje nie.

aaa i cały czas piszemy o jednej szpilce a koło trzyma się na 4/5/6



_________________
VW GOLF II VR6.Aktualizacje na I stronie
http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=98&t=41858
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [golf mk3] Dystans 20 mm
PostWysłany: Czw 21 Cze, 2012 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 23 Paź, 2005
Posty: 920
Skąd: PrG
Gadu-Gadu: 0
Auto: wszystkie żony, ale czasem da pojeździć
*daniel* napisał(a):
Luki czyli co dochodzi siła zginania jak koło niema oparcia i pracuje na samych szpilkach??? i musimy mieć obawy że nam koło może odpaść????

dokładnie :ok: - koło pewnie nie odpadnie, ale w teorii może


*daniel* napisał(a):
zastanawia mnie tylko jedna sprawa że od bodajrze 12mm robią dystanse z centrowaniem a jak mam już 10mm to niemam centrowania i jestem zmuszony śmigać na takim setupie że koło niema centrowania...co dziwne spotkałem sie z firmowymi dystansami np 20mm bez centrowania i mnie to mega zdziwiło..sam już niewiem....

centrowanie robią w zależności od osadzenia - przy takim samym osadzeniu felgi i piasty minimum chyba wychodzi 17mm, a przy różnych osadzeniach chyba minimalna grubość dystansu z osadzeniem to 10-12mm

dawid018 napisał(a):
a czy szpilka albo śruba ci wystaje??przecież ciasno siedzi w zatoczeniu w feldze o ile dobrze dobrane są śruby albo nakrętki. i jest dobrze przykręcona

a czy na podstawowych zadaniach z fizyki w 3 klasie nie liczyłeś ugięć belek podpartych ? czy tam belka musiała wystawać po za podparcie żeby się zgieła w środku ? czy to, że jest ciasno osadzona nie pozwala na zgięcie ?

dawid018 napisał(a):
poza tym naciśnij siłą np 10N na pręt który wystaje 10cm a naciśnij ta samą siłą na pręt który wystaje 1cm.zegnie się tak samo?? bo na moje nie



a czy musi wystawać żeby działała siła na śrubę przez felge ? czy felga nie jest punktem podparcia pojazdu ? masa karoserii swoja masą naciska do ziemi, a felgi są punktem podparcia łączone śrubami do auta, więc masa pojazdu je zgina - no jak by nie patrzeć
ja tylko przytaczam podstawową wiedzę z fizyki, nie będe Cie przekonywał o czymś co jest oczywiste i czego uczą w szkole - bez urazy
tu masz skrócony rozkład sił na śrubę koła
Image
pomijając ścinanie itd.

PS
a co ma ilośc śrub do tego wszystkiego ? siły działają, tylko są mniejsze, ale fizyki to nie zmienia


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [golf mk3] Dystans 20 mm
PostWysłany: Czw 21 Cze, 2012 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 24 Wrz, 2006
Posty: 2711
Skąd: Gostyń
Gadu-Gadu: 0
Auto: vw/audi
Luki może i masz racje, nie wiem nigdy nie lubiłem i nadal nie lubię fizyki i obliczeń z nią związanych.
z doświadczenia mogę napisać ze przez 2 lata jeżdżenia na dystansach bez centrowania żadne koło mi nie odpadło,nie odkręciło się itp.nawet teraz mam dystanse o gr 38mm(co prawda mają centrowanie ale za duże nieco)i nic złego się nie dzieje.jedyny problem jaki występuje to możliwość bicia koła jak się źle dokręci koło.



_________________
VW GOLF II VR6.Aktualizacje na I stronie
http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=98&t=41858
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [golf mk3] Dystans 20 mm
PostWysłany: Pią 22 Cze, 2012 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ

Rejestracja: Sob 20 Gru, 2008
Posty: 36
Skąd: Malbork
Zginanie zgodnie ze wzorem to siła*ramie. Jeśli nie ma ramienia (felga, piasta, dystans się ze sobą stykają) to i nie ma żadnego zginania. Zginanie będzie jeśli nie dokręcimy felgi i śruba będzie w "powietrzu". Czyli śruby felg pracują tylko na ścinanie i rozciąganie.

Image

Na wykresie widać, że musi być pusta przestrzeń pomiędzy felgą a piastą aby powstało zginanie. Jeśli podpory są nieskończenie blisko siebie to powstaje tylko i wyłącznie ścinanie (ewentualnie rozciąganie związane z dokręceniem śruby).


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [golf mk3] Dystans 20 mm
PostWysłany: Nie 24 Cze, 2012 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 05 Paź, 2008
Posty: 934
Skąd: PSD
Gadu-Gadu: 0
Auto: ZZZC
teoria, teoria, ale wg mnie centrowanie felgi jest wazniejsze niz np przykrecenie jej wszystkimi srubami... to wlasnie centrowanie odpowiada za bicie kola itd, dlatego w zyciu nie zalozylbym do auta dystansu bez centrowania (chyba, ze dystans ma 5mm i kolo centruje sie nadal na piascie), bo tak jak ktos napisal, minimalna grubosc dystansu z centrowaniemm to ok 10-12mm

tu foto dla niedowiarkow, na mivw w zeszlym roku, gadalem z typkiem, ktory przyjechal z wysp swoim rallye i zalozyl wlasnie na tyl dystanse rh bez centrowania, po czym w holandii na autostradzie przy 140km/h odpadlo mu kolo, bo zostaly sciete wszystkie sruby :ała: na szczescie koles sie nie rozstrzaskal, a wiadomo, ze roznie moze byc... takze, jak ktos chce niech zakla i goni pozniej koła po drodze :ok:

Image


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [golf mk3] Dystans 20 mm
PostWysłany: Pon 25 Cze, 2012 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 08 Paź, 2006
Posty: 1205
Skąd: Bochnia
Gadu-Gadu: 581141
Auto: e36 touring & E28
dlatego mnie dziwi jak taka firma jak RH może zrobić takie coś bez centrowania co zagraża bezpieczństwu coooo



_________________
passat b4 kombi na gwincie
viewtopic.php?f=98&t=42425&start=270
mk1 cabrio karmann
viewtopic.php?f=98&t=76513&view=unread#unread
Offline
 Profil    581141
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 2 [ 18 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe