Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 1 [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Chcieć to móc,czyli szybki tutorial dla CB nOOb'a!
PostWysłany: Wto 24 Kwi, 2012 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 03 Wrz, 2007
Posty: 243
Skąd: Jaworzno/Krk
Gadu-Gadu: 2771289
Auto: Mk2 GL '83
Siemano!

Znalazłem ostatnio na magazynie firmy,CB i antene,
szefo mówi,że nie było długo używane,trybiło sprawnie,ale zostało zapomniane.

W robocie latam dostawczakiem po kilkaset kilosów dziennie,
więc skoro za friko,to je przygarnąłem :cfaniak:

CB COBRA 19 Ultra III + Antena COBRA (bez oznaczeń-około metrowy prosty drut na magnesie)

Radio wpiąłem w zapalare,antenę wrzuciłem nad szoferkę i testowałem.
Oczywiście jestem prawiczkiem jeżeli chodzi o CB,więc proszę o dojrzałe podejście do tematu help :<

Pojechałem kilka razy w trasę i pytałem mobili jak mnie słychać na 19 i gdzie,
wiem,że komunikatywnie było w odległości około 2-3 km,
zdarzało się jednak,że w bliższych odległościach było trzeszczenie,
zarówno u mnie jak po drugiej stronie,choć też bez z wyjątkami...

Często ściągało rozmowy,ale monologi,bez odpowiedzi...

Po podłączeniu złodziejki do zapalniczki i Navi jest kaplica...jeden trzask !!

Sprawdzałem na necie i wiem,że sprzęt nie jest wysokich lotów...
Jednak ktoś to wyprodukował,kupił i na tym działał :P

Radyjko już zamontowałem na stałe w tym jednym aucie !!
jakie zabiegi wykonać,żeby wyciągnąć z tego kompletu jak najwięcej,
przyznam,że nie chciałbym inwestować zbytnio w nie swój interes,
ale na przykład jakieś STROJENIE anteny??
(...Na to jeszcze sobie pozwolę ofkorz :) ...)
Czy zwyczajnie narażę się na litościwy uśmiech Pana z serwisu ;P ??

Szukałem w necie odpowiedzi,ale jedni piszą tak inni siak,
wolę zapytać u siebie o moją konkretną sytuacje :D

Proszę grzecznie o wypowiedzi ludzi mających głowę na karku w tych sprawach piwko
Będę wdzięczny!

Jeżeli mogę pomóc,dając jakieś informacje,piszcie w temacie,będzie dla pokoleń yupii

Pozdro CB NEWBIE :ała: piwko


Ostatnio edytowany przez Wonski, Śro 25 Kwi, 2012, edytowano w sumie 1 raz


_________________
Dla FUN'u , nie dla szpanu :ała:

http://forum.vwzone.pl/viewtopic.php?f=98&t=64263

-------------------------------------------------------------------------
Offline
 Profil    2771289
 
 Temat postu: Re: Chcieć i móc,czyli szybki tutorial dla CB nOOb'a!
PostWysłany: Wto 24 Kwi, 2012 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 09 Paź, 2007
Posty: 7468
Skąd: Bolesławiec
Gadu-Gadu: 8234490
Auto: mk2 tdi++, quattro
oczywiscie przyda sie strojenie radia do antenty oraz czasami trzeba pociagnac nowe przewody zasilajace do radia bo lubi sciagac zaklocenia


Offline
 Profil    8234490
 
 Temat postu: Re: Chcieć i móc,czyli szybki tutorial dla CB nOOb'a!
PostWysłany: Wto 24 Kwi, 2012 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 03 Wrz, 2007
Posty: 243
Skąd: Jaworzno/Krk
Gadu-Gadu: 2771289
Auto: Mk2 GL '83
turpik napisał(a):
oczywiscie przyda sie strojenie radia do antenty oraz czasami trzeba pociagnac nowe przewody zasilajace do radia bo lubi sciagac zaklocenia
Wiesz,chodzi mi o to,że nie wiem, czy taki sprzęt też się stroi, czy tylko taki profi... za tysiąc tysięcy :P
Nie chcę popełnić gafy i zbłaźnić się u jakiegoś magika od CB ]:)

Myślę właśnie,że jutro pociągnę nowy kabel do aku i uziemię porządnie do budy :ok:
W czwartek trasa,sprawdzę więc w praniu.

A właśnie,jak się ma dł. kabla antenowego i samo jej umiejscowienie na dachu?
(bo z takim zagadnieniem też się gdzieś spotkałem)
To już dowiem się np. na strojeniu? :o

Jeżdżę blaszakiem więc trochę miejsca mam ;)

jamajama



_________________
Dla FUN'u , nie dla szpanu :ała:

http://forum.vwzone.pl/viewtopic.php?f=98&t=64263

-------------------------------------------------------------------------
Offline
 Profil    2771289
 
 Temat postu: Re: Chcieć i móc,czyli szybki tutorial dla CB nOOb'a!
PostWysłany: Wto 24 Kwi, 2012 
VW Zone Mod
VW Zone Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 28 Mar, 2009
Posty: 619
Skąd: Milicz
Gadu-Gadu: 1459169
Auto: 80 B4
Generalnie każdy sprzęt się stroi, czy za 200zł czy ten za 1000zł. Czasami tylko jest troche gorzej ogarnac te z nizszej polki i wychodza dziwne szumy itp.


Offline
 Profil    1459169
 
 Temat postu: Re: Chcieć i móc,czyli szybki tutorial dla CB nOOb'a!
PostWysłany: Śro 25 Kwi, 2012 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 03 Wrz, 2007
Posty: 243
Skąd: Jaworzno/Krk
Gadu-Gadu: 2771289
Auto: Mk2 GL '83
drag_op napisał(a):
Generalnie każdy sprzęt się stroi, czy za 200zł czy ten za 1000zł
Tak właśnie też zrobiłem :ok:
Pojechałem w Krakowie do chłopaków w serwisie na ulicy Wielickiej 8
i podstroili mi bez problemu antenkę,skracając przy tym badyla o jakieś 5-6 cm ;)

Teraz,powiedzmy na 1/3 skali "squelch" (od lewej) zanikają szumy
i słychać mobili wyraźnie,tych podejrzewam najbliżej...
ale czasami jest tak,że ustawie skale nawet na sam początek
i nie słyszę ani świstu,nic,głucho...
za chwile nagle ! WROAAAR!! i znowu muszę na 1/3 - 1/2 skali ustawić,żeby odbierało!
To normalne?? :o

Poza tym poprowadziłem dziś kable do aku i budy dla świętego spokoju yupii

Jutro traska na cały dzień,więc dzień testów piwko



_________________
Dla FUN'u , nie dla szpanu :ała:

http://forum.vwzone.pl/viewtopic.php?f=98&t=64263

-------------------------------------------------------------------------
Offline
 Profil    2771289
 
 Temat postu: Re: Chcieć to móc,czyli szybki tutorial dla CB nOOb'a!
PostWysłany: Śro 25 Kwi, 2012 
VW Zone Mod
VW Zone Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 28 Mar, 2009
Posty: 619
Skąd: Milicz
Gadu-Gadu: 1459169
Auto: 80 B4
Czasami squelcha trzeba na max`a skrecic jak duze i miasto i duzo zaklocen.


Offline
 Profil    1459169
 
 Temat postu: Re: Chcieć to móc,czyli szybki tutorial dla CB nOOb'a!
PostWysłany: Czw 03 Maj, 2012 
VW User
VW User

Rejestracja: Śro 28 Wrz, 2011
Posty: 128
Skąd: Głogów
Gadu-Gadu: 39514373
Auto: brak.
Ja właśnie mam ten sam problem co kolega tylko że z radyjkiem Midland i nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale antena jest firmy LEMM niby dobra. Mianowicie problem u mnie polega na tym że po włączeniu nawiewu albo jeździe na "długich" strasznie radyjko trzeszczy i rzadko kiedy idzie cokolwiek zrozumieć ostatnio to tak jakby zasięg zanikał, typ w TIRze gada do mnie a jedzie za mną a ja go nie słyszę praktycznie... antena jest raczej źle zmontowana bo jest na boku auta, a tego co mi wiadomo to powinna być po środku ?? !!... Mógłby ktoś wytłumaczyć najlepiej obrazkowo co to jest ten squelch ?? !!

Oczywiście zasilanie jest z zapalarki...


Offline
 Profil    39514373
 
 Temat postu: Re: Chcieć to móc,czyli szybki tutorial dla CB nOOb'a!
PostWysłany: Pią 04 Maj, 2012 
VW Zone Mod
VW Zone Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 28 Mar, 2009
Posty: 619
Skąd: Milicz
Gadu-Gadu: 1459169
Auto: 80 B4
Co do tych trzeszczeń to zakłócenia idą po kablu zasilajacym. Najlepiej zalozyc filtr anty zakłóceniowy.
Antena nie koniecznie musi być na środku, im bliżej środka tym lepiej. Podejrzewam, że ten Twój LEMM do krótkich nie należy więc jak jest na boku krzywdy nie będzie.

Squelch – oznaczenie pokrętła blokady szumów. Błędne są twierdzenia, że regulacja ta służy do wycinania szumów z przekazu właściwego. Zadaniem tej regulacji jest ustawienie pewnego progu poziomu sygnału po przekroczeniu, którego elektronika transceiver'a załączy głośnik umożliwiając nam odsłuch tych sygnałów. Jeżeli jednak sygnał (przekaz właściwy, szum tła, sygnał zakłócający) będzie miał wartość niższą niż wartość progowa głośnik pozostanie odłączony. Żadne sygnały nie będą przez niego emitowane. Blokada ta ustala minimalną wartość poziomu sygnału, który będziemy w stanie usłyszeć. Zazwyczaj zaciągamy blokadę tak aby wyeliminować szum tła, sygnały zakłócające. Szum tła oraz sygnały zakłócające mają pewny poziom. Przyjmijmy, że poziom ten ma wartość napięcia w. cz. np: 0,8 uV. Zaciągamy blokadę szumów i ustawiamy próg na wartość 0,9 uV. Głośnik transceiver'a zostaje odłączony i radio ”przestaje szumieć”. Gdy pojawi się sygnał (przekaz właściwy) o poziomie napięcia w.cz. wynoszącym 1,1 uV zostanie załączony głośnik i będziemy mogli odsłuchać to co w danej chwili odbiera transceiver. W przypadku pojawienia się sygnału zakłócającego o wartości napięcia w. cz. większego niż 0,9 uV (np. 2,0 uV) głośnik zostanie również załączony. Jeżeli jednak sygnał (przekaz właściwy, szum tła) będzie miał wartość niższą niż progowa (0,9 uV) np. 0,6 uV, głośnik nie zostanie załączony.


Czyli tak na chłopski rozum hmmm redukcja szumów. Wpadasz w miasto i trzeszczenie słyszysz bo dużo nadajników w okół itp więc sobie skręcasz tak aby nie było zbędnych sygnałów. A gdzieś w trasie rozkręcasz też aby nie szumiało a słychać było. Jeśli masz Squelch skręcony na max`a to też nikogo nie usłyszysz i tak się jeździć nie powinno, chyba, że na prawdę ktoś nadaje i zakłóca niepotrzebnie.

Jeśli chodzi o połączenie Midland Alan + LEMM to ojciec takie używa tzn Alan 100 + LEMM MAGNUM i na osobówce całkiem OK się to spisuje, a antena jest umiejscowiona magnesem na klapie bagażnika. Auto to rover 75 więc sedan i wcale tak na środku nie jest :)


Offline
 Profil    1459169
 
 Temat postu: Re: Chcieć to móc,czyli szybki tutorial dla CB nOOb'a!
PostWysłany: Pią 04 Maj, 2012 
VW User
VW User

Rejestracja: Śro 28 Wrz, 2011
Posty: 128
Skąd: Głogów
Gadu-Gadu: 39514373
Auto: brak.
Ja mam jakiegoś midlanda i antene przymocowaną na stałe do auta... Dzięki za odp :) pijak


Offline
 Profil    39514373
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 1 [ 9 posty(ów) ] 


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe