Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 3 z 6 [ 82 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: Policja zabrała dowód, kilka pytań
PostWysłany: Nie 10 Maj, 2009 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 21 Mar, 2008
Posty: 1677
Skąd: Knurów
Gadu-Gadu: 0
Auto: Cressida
krzyh napisał(a):

co do wysokosci auta to tez jest sprecyzowane ile ma miec od ziemi ]:->

możesz coś więcej na ten temat napisać? :>



_________________
Moj GOLF... >click<
SPOT GLIWICE >click<
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Policja zabrała dowód, kilka pytań
PostWysłany: Nie 10 Maj, 2009 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 04 Lut, 2008
Posty: 913
Skąd: Mikołów/Strumień
Gadu-Gadu: 0
Auto: MK3 / Passat B5
krzyh to co mam zrobic teraz jesli chodzi o tablice? Probowac ja zalegalizowac w urzedzie? Błagac o dorobienie na wymiar US? Jest jakas szansa zebym mogl sobie jezdzic bez stresu na malej tablicy?



_________________
MK3 Toffi USA
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Policja zabrała dowód, kilka pytań
PostWysłany: Nie 10 Maj, 2009 
VW Zone Mod
VW Zone Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 14 Mar, 2006
Posty: 3453
Skąd: tychy
Gadu-Gadu: 0
Auto: Audi 100 C4 & Chevrolet Camaro 3gen
Koszak napisał(a):
możesz coś więcej na ten temat napisać?



kiedys natrafilem w necie na spory temat o tej kwesti i byly tam wyszczegolnione wysokosci od ziemi zderzaka , migaczy itd - nie pamietam ile to jest bo bylo to sporo czasu temu , bylo to poparte jakimis tam paragrafami czy punktami (nie wiem jak fachowo to sie nazywa)

AutistA napisał(a):
krzyh to co mam zrobic teraz jesli chodzi o tablice? Probowac ja zalegalizowac w urzedzie? Błagac o dorobienie na wymiar US? Jest jakas szansa zebym mogl sobie jezdzic bez stresu na malej tablicy?


nie ma takiej mozliwosci - jesli masz duuuuuzo kasy lub naprawde WIELKIE znajomosci w w.k. to da sie zalatwic tablice mniejsze z motoroweru lub motoru z numerami auta ale to tez sie smiga na wlasna odpowiedzialnosc , jest ten plus ze jest homologowana ale na tym koniec bo w osobowce nie mozna mniec mniejszej niz wyszczegolnione w przepisach



_________________
Image

Audi C4 --- viewtopic.php?f=98&t=16705&start=1410
Jetta II --- viewtopic.php?f=112&t=44729&start=0
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Policja zabrała dowód, kilka pytań
PostWysłany: Nie 10 Maj, 2009 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 22 Sty, 2008
Posty: 1846
Skąd: Kalisz
Gadu-Gadu: 7712923
Auto: brak.
AutistA
jestes skazany na duza kwadratowa lub zmienic klape i ori blache lub smigac dalej na tej dorobionej i liczac na szczescie sie po raz kolejny nie doczepia :)


Offline
 Profil    7712923
 
 Temat postu: Re: Policja zabrała dowód, kilka pytań
PostWysłany: Nie 10 Maj, 2009 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 17 Mar, 2006
Posty: 256
Skąd: Warmia
Co do tego Mustanga to mial normalna polska blache, tylko ta kwadratowa a reszta byla w 'us spec'. ;)

Cytuj:
co do ksenonow to jestem zeby tępić tą dziwną mode - juz w tamtym roku glosno zapowiadali ze wezma sie ostro za te samoroby

Zalezy jak to ktos ma ogarniete, najwazniejsze zeby nie dawalo po oczach.


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Policja zabrała dowód, kilka pytań
PostWysłany: Nie 10 Maj, 2009 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 07 Mar, 2008
Posty: 387
Skąd: Knurów
bardzo fajny temacik ,
a jakby ktos jeszcze znalazl cos o tej "dozwolonej" glebie to niech pisze ,
bo to akurat dosyc ciekawe


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Policja zabrała dowód, kilka pytań
PostWysłany: Nie 10 Maj, 2009 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 26 Kwi, 2005
Posty: 786
Skąd: Berlin/Jarocin
Gadu-Gadu: 0
Auto: Golf V GTI
Co do tablic rejestracyjnych, zmiany ich miejsca mocowania i gleby:

Miejsce i sposób mocowania tablic rejestracyjnych określa dokładnie Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. (z późn. zm.) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.), a dokładnie - załącznik 5 do tego rozporządzenia.

Możemy w nim wyczytać, co następuje:


§ 1.
1.Miejsce przewidziane do umieszczenia tylnej tablicy rejestracyjnej powinno stanowić równą, prostokątną powierzchnię o następujących minimalnych wymiarach:
1.dla pojazdów samochodowych mających cztery i więcej kół:
a.szerokość 520 mm i wysokość 120 mm albo
b.szerokość 340 mm i wysokość 240 mm;
2.dla motocykli i czterokołowych pojazdów samochodowych o maksymalnej mocy silnika do 15 kW - szerokość 280 mm i wysokość 210 mm;
3.dla motorowerów i czterokołowych pojazdów samochodowych o masie własnej do 350 kg i maksymalnej mocy netto silnika nieprzekraczającej 4kW:
a.szerokość 100 mm i wysokość 175 mm albo
b.szerokość 145 mm i wysokość 210 mm;
4.dla ciągników rolniczych - szerokość 240 mm i wysokość 165 mm.
2.Miejsce to powinno być takie, aby po zamocowaniu tablice spełniały następujące wymagania:
1.położenie tablicy względem osi podłużnej pojazdu:
a.środek tablicy nie może być położony na prawo od wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu,
b.lewa krawędź tablicy nie może być położona na lewo od pionowej płaszczyzny równoległej do wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu i przechodzącej przez jego lewy obrys;
3.tablica powinna być prostopadła z dokładnością do 2° do wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu;
4.tablica powinna być pionowa z dokładnością do 5°; jeżeli jednak jest to konieczne ze względu na kształt pojazdu, może ona być odchylona od pionu:
1.nie więcej niż o 30°, gdy powierzchnia ze znakami rejestracyjnymi jest skierowana ku górze i pod warunkiem, że górna krawędź tablicy jest nie wyżej niż 1,20 m nad ziemią, a dla ciągnika rolniczego 1,72 m nad ziemią; warunku wysokości nad ziemią nie stosuje się do pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3,
2.nie więcej niż o 15°, gdy powierzchnia ze znakami rejestracyjnymi jest skierowana ku dołowi i pod warunkiem, że górna krawędź tablicy jest powyżej 1,20 m nad ziemią, a w przypadku ciągnika rolniczego 1,72 m nad ziemią; warunku wysokości nad ziemią nie stosuje się do pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3;
5.wysokość położenia tablicy nad ziemią:
1.wysokość położenia dolnej krawędzi tablicy nad ziemią nie może być mniejsza niż 0,30 m, a dla ciągnika rolniczego nie może być mniejsza niż 0,73 m oraz 0,20 m dla pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3,
2.wysokość położenia górnej krawędzi tablicy nad ziemią nie może być większa niż 1,20 m, a dla ciągnika rolniczego nie może być większa niż 1,72 m; jeżeli jednak wymóg ten nie może być spełniony w praktyce, wysokość położenia może przekraczać 1,20 m, lecz powinna być tak zbliżona do tego wymagania, jak to jest możliwe ze względu na konstrukcję pojazdu, i nie może w żadnym przypadku przekraczać 2 m, a dla ciągnika rolniczego 2,75 m; w przypadku pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, wysokość ta nie może przekraczać 1,50 m;
6.wymagania widoczności geometrycznej:
1.tablica powinna być widoczna z przestrzeni zawartej wewnątrz następujących czterech płaszczyzn:
a.dwóch płaszczyzn pionowych stycznych do bocznych krawędzi tablicy i tworzących kąty 30° na zewnątrz ze środkową wzdłużną płaszczyzną pojazdu,
b.płaszczyzny stycznej do górnej krawędzi tablicy i tworzącej kąt 15° do góry od poziomu oraz 30° dla pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3,
c.płaszczyzny poziomej przechodzącej przez dolną krawędź tablicy (5° do dołu od poziomu dla pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3); jeżeli jednak wysokość położenia górnej krawędzi tablicy nad ziemią jest większa niż 1,20 m, to ta płaszczyzna powinna tworzyć kąt 15° do dołu od poziomu;
7.wysokości położenia podawane w pkt 3-5 należy określać na pojeździe w stanie nieobciążonym.
§ 2.
1.Kształtu i wymiarów miejsca przewidzianego do umieszczenia przednich tablic rejestracyjnych nie określa się.


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Policja zabrała dowód, kilka pytań
PostWysłany: Nie 10 Maj, 2009 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 23 Lut, 2008
Posty: 918
Skąd: Toronto
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf II
niedawno mnie złapali na kontrole i gościu sie przystał ze mi koła wystają ze kierunki mi świecą na czerwono że tablicy nie mam z przodu itp. po czym kazał mi schować dowód rejstracyjny i wpisał mi 50zł za bark dowodu i mówił ze jak chce dalej jeździć takim samochodem to mam zawsze wozić oc i tylko je pokazywać to mi nie zabiorą dowodu a jak zapytałem sie czy tak można powiedział że niemogą mi nic wiencej wtedy zrobić jak tylko wpisać mandat w wysokości 50 zł :)



_________________
..:.Mój Golfik.:..
http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.ph ... 768#300768
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Policja zabrała dowód, kilka pytań
PostWysłany: Nie 10 Maj, 2009 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 03 Sie, 2008
Posty: 1717
Skąd: Remscheid Bydgoszcz
Gadu-Gadu: 0
Auto: in progress
MaRiiOoOo napisał(a):
niedawno mnie złapali na kontrole i gościu sie przystał ze mi koła wystają ze kierunki mi świecą na czerwono że tablicy nie mam z przodu itp. po czym kazał mi schować dowód rejstracyjny i wpisał mi 50zł za bark dowodu i mówił ze jak chce dalej jeździć takim samochodem to mam zawsze wozić oc i tylko je pokazywać to mi nie zabiorą dowodu a jak zapytałem sie czy tak można powiedział że niemogą mi nic wiencej wtedy zrobić jak tylko wpisać mandat w wysokości 50 zł :)

Heh ciekawe czy zadziała kiedyś :D dobrze wiedziec :)



_________________
2009: Pleszew VWigwamy, VW Mrówki 2nd Edition - Zakończenie Sezonu
2010: Nowy Staw, Oldschool Suicide Party Mrówki, Vag Event, VW mania, 1 Zlot Cultstyle.pl
2011: Nowy Staw, Oldschool Suicide Party Mrówki, Vag Event, VW mania, 2 Zlot Cultstyle.pl
2012: ...
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Policja zabrała dowód, kilka pytań
PostWysłany: Nie 10 Maj, 2009 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 04 Lip, 2005
Posty: 1281
Skąd: Gostyń VWielkopolski
Gadu-Gadu: 16118901
Skype: GalusVW
Auto: Volkswagen Golf III Cabrio USA
MaRiiOoOo napisał(a):
niedawno mnie złapali na kontrole i gościu sie przystał ze mi koła wystają ze kierunki mi świecą na czerwono że tablicy nie mam z przodu itp. po czym kazał mi schować dowód rejstracyjny i wpisał mi 50zł za bark dowodu i mówił ze jak chce dalej jeździć takim samochodem to mam zawsze wozić oc i tylko je pokazywać to mi nie zabiorą dowodu a jak zapytałem sie czy tak można powiedział że niemogą mi nic wiencej wtedy zrobić jak tylko wpisać mandat w wysokości 50 zł


Hmmmm chyba zaczne tak smigac, musze podpytac znajomych w Policji czy tak idzie śmigac !!.



_________________
Bóg stworzył Volkswageny, bo wie co to jest prawdziwe Piękno.!!A inne samochody?,Bo ma poczucie humoru.
Offline
 Profil    16118901 GalusVW
 
 Temat postu: Re: Policja zabrała dowód, kilka pytań
PostWysłany: Nie 10 Maj, 2009 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 23 Lut, 2008
Posty: 918
Skąd: Toronto
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf II
Galus dopytywałem sie kumpla policjanta i potwierdził mi słowa tamtego polcjanta że mam mówić ze niemam dowodu :) jeszcze niepróbowałem na innych polcjantach i miejmy nadzieje że niebendzie okazji ;) ale kumpel tak robił i dostał tylko 50 zł a brak dowodu prawdopodobnie mógł polecieć już dowodzik mu ;/ nigdy do końca niewiadomo ale lepiej niepróbować i niedawać dowodu :-D



_________________
..:.Mój Golfik.:..
http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.ph ... 768#300768
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Policja zabrała dowód, kilka pytań
PostWysłany: Pon 11 Maj, 2009 
VW Zone Admin
VW Zone Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 24 Mar, 2004
Posty: 3672
Skąd: Wrocław-Krzyżowice
Gadu-Gadu: 1722539
Auto: T5 TDI ;) CLS CDI by H&R,
w sobotę zatrzymali mnie eRą, też chcieli dźwignąć mi dowód, za podgiętą tablicę... ale skoczyło się na 3sekundowym prostowaniu tablicy ;)



_________________
††CAŁODOBOWY Zakład Pogrzebowy†† Wrocław ul. Borowska 254, pomoc w ZUS, KRUS i USC, całodobowe przewozy krajowe. 607152668
Image
Offline
 Profil    1722539
 
 Temat postu: Re: Policja zabrała dowód, kilka pytań
PostWysłany: Pon 11 Maj, 2009 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 31 Mar, 2009
Posty: 107
Skąd: PK XXXXX
Gadu-Gadu: 2991904
Auto: Golf mk3
obrysów nie można, a fabryczne nowe BMW wychodzące na europejski rynek maja w standardzie obrysy...

będzie z tym jak dawno temu z trzecim światłem stopu, najpierw zakazane i tępione, później wprowadzone fabrycznie przez producentów samochodów



_________________
mk3 1.8 8v GT
Offline
 Profil    2991904
 
 Temat postu: Re: Policja zabrała dowód, kilka pytań
PostWysłany: Pon 11 Maj, 2009 
VW Zone Mod
VW Zone Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 14 Mar, 2006
Posty: 3453
Skąd: tychy
Gadu-Gadu: 0
Auto: Audi 100 C4 & Chevrolet Camaro 3gen
Dlg napisał(a):
obrysów nie można



ja twierdze że można ;) , może inaczej .... niech ktoś pokaże czarno na białym że jest to zabronione ]:->



_________________
Image

Audi C4 --- viewtopic.php?f=98&t=16705&start=1410
Jetta II --- viewtopic.php?f=112&t=44729&start=0
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Policja zabrała dowód, kilka pytań
PostWysłany: Pon 11 Maj, 2009 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 26 Kwi, 2005
Posty: 786
Skąd: Berlin/Jarocin
Gadu-Gadu: 0
Auto: Golf V GTI
Dyrektywa Rady

z dnia 27 lipca 1976 r.

w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do świateł obrysowych, przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych) i świateł stopu pojazdów silnikowych i ich przyczep

(76/758/EWG)

RADA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą, w szczególności jego art. 100,

uwzględniając wniosek Komisji,

uwzględniając opinię Parlamentu Europejskiego [1],

uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Społecznego [2],

a także mając na uwadze, co następuje:

wymogi techniczne, które pojazdy silnikowe muszą spełniać w myśl obowiązujących przepisów krajowych, odnoszą się między innymi do świateł obrysowych, przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych) i świateł stopu;

wymogi te są różne w poszczególnych Państwach Członkowskich; w związku z tym zachodzi konieczność przyjęcia przez wszystkie Państwa Członkowskie takich samych wymogów, w uzupełnieniu lub w miejsce istniejących przepisów, w szczególności w celu wprowadzenia w odniesieniu do każdego typu pojazdu procedury homologacji typu EWG, będącej przedmiotem dyrektywy Rady 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep [3];

w dyrektywie 76/756/EWG [4] Rada ustanowiła wspólne wymogi dotyczące instalacji urządzeń oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej na pojazdach silnikowych i ich przyczepach;

zharmonizowana procedura homologacji przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych) i świateł stopu umożliwia każdemu Państwu Członkowskiemu sprawdzenie zgodności ze wspólnymi wymogami konstrukcyjnymi i testowymi oraz informowanie innych Państw Członkowskich o swoich ustaleniach, przez przesłanie kopii świadectwa homologacji danej części, sporządzanego dla każdego typu przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych) i świateł stopu; umieszczenie znaku homologacji typu EWG danej części na wszystkich światłach wytwarzanych zgodnie z homologacją eliminuje konieczność przeprowadzania kontroli technicznych przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych) i świateł stopu w pozostałych Państwach Członkowskich;

wskazane jest uwzględnienie wymogów technicznych przyjętych przez Europejską Komisję Gospodarczą ONZ w jej rozporządzeniu nr 7 ("Ujednolicone przepisy dotyczące homologacji świateł pozycyjnych (bocznych), czerwonych tylnych świateł i świateł stopu pojazdów silnikowych (z wyjątkiem motocykli) i ich przyczep") [5], które zostało załączone do Porozumienia z dnia 20 marca 1958 r. dotyczącego przyjęcia jednolitych warunków homologacji i wzajemnego uznawania homologacji wyposażenia pojazdów silnikowych i ich części;

zbliżenie ustawodawstw krajowych odnoszących się do pojazdów silnikowych pociąga za sobą wzajemne uznawanie przez Państwa Członkowskie wyników kontroli, przeprowadzanych przez każde z nich w oparciu o wspólne wymogi,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:

Artykuł 1

1. Państwa Członkowskie udzielają homologacji typu EWG częściom w odniesieniu do każdego typu przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych) i świateł stopu, które spełniają wymogi konstrukcyjne i testowe ustanowione w załącznikach 0, I, III, IV i V.

2. Państwo Członkowskie, które udzieliło homologacji typu EWG części, podejmuje środki w celu sprawdzenia, czy modele seryjne są zgodne z homologacją, jeżeli zajdzie taka potrzeba i w stopniu, w jakim jest to konieczne w ramach współpracy z właściwymi władzami w pozostałych Państwach Członkowskich. Sprawdzenie takie ogranicza się do kontroli na miejscu.

Artykuł 2

Państwa Członkowskie dla każdego typu przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych) i świateł stopu, który homologują zgodnie z art. 1, wydają producentowi lub jego upoważnionemu przedstawicielowi znak homologacji typu EWG danej części, zgodny ze wzorami przedstawionymi w załączniku III.

Państwa Członkowskie podejmują wszelkie odpowiednie środki w celu zapobieżenia używaniu znaków, które mogłyby prowadzić do mylenia przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych) i świateł stopu, które zostały homologowane zgodnie z art. 1 z innymi urządzeniami.

Artykuł 3

1. Żadne Państwo Członkowskie nie może zakazać wprowadzania do obrotu przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych) i świateł stopu, z przyczyn odnoszących się do ich konstrukcji lub sposobu funkcjonowania, jeżeli są one opatrzone znakiem homologacji typu EWG części.

2. Jednakże Państwo Członkowskie może zakazać wprowadzania do obrotu przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych) i świateł stopu opatrzonych znakiem homologacji typu EWG części, jeżeli poważnie uchybiają zgodności z homologacją.

Państwo to bezzwłocznie powiadamia inne Państwa Członkowskie i Komisję o podjętych środkach, podając powody swojej decyzji.

Artykuł 4

Właściwe władze każdego Państwa Członkowskiego przesyłają w ciągu jednego miesiąca właściwym władzom pozostałych Państw Członkowskich kopię świadectwa homologacji części, którego wzór podano w załączniku II, wypełnione dla każdego typu przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych) i świateł stopu, który te władze homologują lub którego homologacji odmawiają.

Artykuł 5

1. Jeżeli Państwo Członkowskie, które przyznało homologację typu EWG części, stwierdza, że numer przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych) i świateł stopu, opatrzonych tym samym znakiem homologacji typu EWG części, nie jest zgodny z typem, który uzyskał homologację, państwo takie zobowiązane jest podjąć środki w celu zapewnienia zgodności modeli seryjnych z homologacją. Właściwe władze danego państwa dostarczają porad w zakresie podjętych środków tym z pozostałych Państw Członkowskich, które mogą, w razie poważnych uchybień co do zgodności, wycofać homologację typu EWG danej części. Wspomniane władze podejmują takie same środki, jeżeli zostaną poinformowane przez właściwe władze innego Państwa Członkowskiego o wystąpieniu takiego uchybienia zgodności.

2. Właściwe władze Państw Członkowskich w ciągu jednego miesiąca powiadamiają się wzajemnie o każdym przypadku wycofania homologacji typu EWG części oraz o przyczynach podjęcia takiego środka.

Artykuł 6

Każda decyzja, podjęta na mocy przepisów przyjętych w ramach wykonywania niniejszej dyrektywy i dotycząca odmowy przyznania lub wycofania homologacji typu EWG części dla przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych) i świateł stopu, lub zakazu wprowadzania ich do obrotu lub użytku, powinna zawierać szczegółowe uzasadnienie. Decyzje takie przekazuje się do wiadomości zainteresowanej stronie, wraz z informacją dotyczącą środków zaradczych, jakie ta strona może podjąć na mocy obowiązujących w Państwach Członkowskich przepisów ustawowych, oraz informację na temat terminów ustalonych na przyjęcie takich środków.

Artykuł 7

Żadne Państwo Członkowskie nie może odmówić przyznania homologacji typu EWG lub homologacji krajowej pojazdu z przyczyn odnoszących się do jego przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych) i świateł stopu, jeżeli są one opatrzone znakiem homologacji typu EWG i są zamontowane zgodnie z wymogami ustanowionymi w dyrektywie 76/756/EWG.

Artykuł 8

Żadne Państwo Członkowskie nie może odmówić lub zabronić sprzedaży pojazdu ani jego rejestracji, dopuszczenia do ruchu czy użytku, z przyczyn odnoszących się do jego świateł obrysowych, przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych) i świateł stopu, jeżeli są one opatrzone znakiem homologacji typu EWG i są zamontowane zgodnie z wymogami ustanowionymi w dyrektywie 76/756/EWG.

Artykuł 9

Do celów niniejszej dyrektywy "pojazd" oznacza każdy pojazd silnikowy, z nadwoziem lub bez, przeznaczony do użytkowania na drogach, posiadający przynajmniej cztery koła i rozwijający maksymalną prędkość konstrukcyjną przekraczającą 25 km/h, oraz jego przyczepy, z wyjątkiem pojazdów szynowych, maszyn i ciągników rolniczych lub leśnych oraz innych maszyn i pojazdów przeznaczonych do robót publicznych.

Artykuł 10

Wszelkie zmiany konieczne do dostosowania wymogów zawartych w załącznikach do postępu technicznego przyjmuje się zgodnie z procedurą ustanowioną w art. 13 dyrektywy 70/156/EWG.

Artykuł 11

1. Do dnia 1 lipca 1977 r. Państwa Członkowskie przyjmują i publikują przepisy konieczne w celu wykonania niniejszej dyrektywy i niezwłocznie informują o tym Komisję. Państwa Członkowskie stosują te przepisy z mocą od 1 października 1977 r.

2. Z chwilą notyfikacji niniejszej dyrektywy Państwa Członkowskie zobowiązane są informować Komisję, w terminie umożliwiającym jej zgłoszenie własnych uwag, o wszelkich projektach przepisów ustawowych, wykonawczych lub administracyjnych, jakie zamierzają przyjąć w zakresie objętym niniejszą dyrektywą.

Artykuł 12

Niniejsza dyrektywa skierowana jest do Państw Członkowskich.


Sporządzono w Brukseli, dnia 27 lipca 1976 r.

W imieniu Rady

M. van der Stoel

Przewodniczący

[1] Dz.U. C 76 z 7.4.1975, str. 37.

[2] Dz.U. C 255 z 7.11.1975, str. 3.

[3] Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1.

[4] Dz.U. L 262 z 27.9.1976, str. 1.

[5] Europejska Komisja Gospodarcza, dokument E/EKG/324, uzupełnienie 6 z dnia 22 maja 1967 r. oraz korekta 1 z dnia 9 lutego 1971 r.

--------------------------------------------------

Wykaz załączników

Załącznik 0 | —Definicje, specyfikacje ogólne, natężenie wysyłanego światła, procedura badań, barwa wysyłanego światła, zgodność produkcji, uwaga dotycząca barwy |

Załącznik I | —Przednie światła pozycyjne (boczne), tylne światła pozycyjne (boczne) i światła stopu: minimalne kąty wymagane przy rozsyle światła w przestrzeni |

Załącznik II | —Wzór świadectwa homologacji typu EWG części |

Załącznik III | Homologacja typu EWG części i wymogi dotyczące oznakowaniaDodatek: Przykłady znaków homologacji typu EWG części |

Załącznik IV | —Pomiary fotometryczne |

Załącznik V | —Barwa wysyłanego światła: współrzędne trójbarwne |








Ja rozumiem przez to że jeśli obrysówki z wersji USA miałyby homologację euro to można na nich jeździc ale to tylko moje zdanie.


Offline
 Profil  
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 3 z 6 [ 82 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 18 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe