Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 2 [ 24 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [gwint]Jak rozruszać zapieczone nakrętki regulacji wysokości
PostWysłany: Wto 15 Kwi, 2008 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 21 Paź, 2007
Posty: 1907
Skąd: WOB
Gadu-Gadu: 7794324
Skype: ciellak
Auto: Jetta Coupe
Jak ruszy nakrętki gwintu, jak dawno nie były odkręcane i się za chiny nie chcą ruszyć. Jakieś patenty na to ktoś ma? jamajama


Ostatnio edytowany przez Cieluś, Wto 15 Kwi, 2008, edytowano w sumie 1 raz


_________________
Jetta Coupe robi się ;)
Offline
 Profil    7794324 ciellak
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 16 Kwi, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 06 Wrz, 2004
Posty: 4665
Skąd: West Coast
Jest kilka sposobów:
- psikasz do upadłego WD40 (ewentualnie ropa),
- wkładasz gwint w imadło i delikatnie uderzasz młotkiem, żeby rozruszać nakrętkę,
Właściwie to tyle, bo można jeszcze w superostateczności zniszczyć nakrętki i dać nowe, ale tamte operacje powinny pomóc. Niektórzy jeszcze podgrzewają też nakrętki. ]:->


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 16 Kwi, 2008 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 21 Paź, 2007
Posty: 1907
Skąd: WOB
Gadu-Gadu: 7794324
Skype: ciellak
Auto: Jetta Coupe
Tylko że jest jeszcze jeden problem ,ze nie mam klucza. Muszę dorobić(chyba że można kupić gdzieś taki klucz), a jak kilka razy próbowałem młotkiem i przecinakiem stukać to nakrętki się nacinają bo są miękkie. Wogóle to one ze sobą jakoś się zeszły bo nie da się ich osobno ruszyć. Kręcą się obydwie razem (tzn śruba z kontrą tą mniejszą) ałaa



_________________
Jetta Coupe robi się ;)
Offline
 Profil    7794324 ciellak
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 16 Kwi, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 06 Wrz, 2004
Posty: 4665
Skąd: West Coast
Cieluś napisał(a):
Tylko że jest jeszcze jeden problem ,ze nie mam klucza. Muszę dorobić(chyba że można kupić gdzieś taki klucz), a jak kilka razy próbowałem młotkiem i przecinakiem stukać to nakrętki się nacinają bo są miękkie. Wogóle to one ze sobą jakoś się zeszły bo nie da się ich osobno ruszyć. Kręcą się obydwie razem (tzn śruba z kontrą tą mniejszą) ałaa


Spróbuj np. kluczem łańcuchowym dużym, dużą żabka lub specjalistycznymi kluczami (od wydechu albo dla tokarzy) itp.
Zależy jaki masz gwint, bo możliwe, że kupisz w necie klucz do siebie.


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 16 Kwi, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 23 Lis, 2005
Posty: 3269
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf mk2
Cieluś napisał(a):
chyba że można kupić gdzieś taki klucz


ZbiF z forum dorabia za śmieszną cenę...



_________________
Projekt!Klik
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 16 Kwi, 2008 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 31 Gru, 2006
Posty: 1444
Skąd: Józefów
Gadu-Gadu: 0
Auto: VW Golf mk1 1.6 EG 2xWeber
kulcz tokarski kup zwykly lub z lamana koncowka

nakretki sa aluminiowe natomiast cala kolumna jest stalowa,alu sie utlenia i za chiny nie odkercisz,jak bedzie napierdzielal w nie to sie rozpadna te nakretki

jesli wd,ropa,plyn hamulcowy nie pomagaja oraz napierdzielnaie mlotkiem to zostalo ci wyjecie gwinta i podgrzewnaie nakretek,moze sie uda,a moze i nie

jak sie nie uda to tniesz nakretki i dorabiasz nowe

tak to jest jak sie nie dba o gwint

pzdr


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 16 Kwi, 2008 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 21 Paź, 2007
Posty: 1907
Skąd: WOB
Gadu-Gadu: 7794324
Skype: ciellak
Auto: Jetta Coupe
Cytuj:
Zależy jaki masz gwint, bo możliwe, że kupisz w necie klucz do siebie.


Mam FK i znalazłem na allegro kolesia który ma klucze do 80mm gwintu. Nie mierzyłem swojego, ale ponoć większość ma te 80mm...

Lucius Snow dzięki. Zgłoszę się na pewno do niego.

Classic napisał(a):
esli wd,ropa,plyn hamulcowy nie pomagaja oraz napierdzielnaie mlotkiem


Jeszcze ich nie poddawałem takim mocnym płukaniom. Narazie pryskałem wd tylko tak z grubsza bo nie miałem czasu to lekko się ruszyło. Cały gwint jest zapyziały z brudu więc najpierw muszę to wszystko dobrze wyczyścić i potem zacznę próby odkręcania.

[ Dodano: Sro 16 Kwi, 2008 ]
krupi napisał(a):
podgrzewają też nakrętki.


nie wyleje gwint jak go podgrzeje...



_________________
Jetta Coupe robi się ;)
Offline
 Profil    7794324 ciellak
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 16 Kwi, 2008 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 09 Wrz, 2006
Posty: 405
Skąd: Wrocław
Gadu-Gadu: 1218735
Tlen: mak777
Skype: mak7777
Auto: Brak...
Classic napisał(a):
kulcz tokarski kup zwykly lub z lamana koncowka

nakretki sa aluminiowe natomiast cala kolumna jest stalowa,alu sie utlenia i za chiny nie odkercisz,jak bedzie napierdzielal w nie to sie rozpadna te nakretki

jesli wd,ropa,plyn hamulcowy nie pomagaja oraz napierdzielnaie mlotkiem to zostalo ci wyjecie gwinta i podgrzewnaie nakretek,moze sie uda,a moze i nie

jak sie nie uda to tniesz nakretki i dorabiasz nowe

tak to jest jak sie nie dba o gwint

pzdr


On kupił gwint - poprzedni właściciel nie dbał o niego... Generalnie najlepiej jest po założeniu sprawnego gwintu posmarować nieużywaną część smarem - cienka warstwa -wtedy nie ma problemów bo piach i brud na smarze się osadzają, a nie bezpośrednio na gwincie...



_________________
GG: 1218735 Skype: mak7777 Tlen: Mak777
Offline
 Profil    1218735 mak777 mak7777
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 16 Kwi, 2008 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 31 Gru, 2006
Posty: 1444
Skąd: Józefów
Gadu-Gadu: 0
Auto: VW Golf mk1 1.6 EG 2xWeber
mak777 napisał(a):
Classic napisał(a):
kulcz tokarski kup zwykly lub z lamana koncowka

nakretki sa aluminiowe natomiast cala kolumna jest stalowa,alu sie utlenia i za chiny nie odkercisz,jak bedzie napierdzielal w nie to sie rozpadna te nakretki

jesli wd,ropa,plyn hamulcowy nie pomagaja oraz napierdzielnaie mlotkiem to zostalo ci wyjecie gwinta i podgrzewnaie nakretek,moze sie uda,a moze i nie

jak sie nie uda to tniesz nakretki i dorabiasz nowe

tak to jest jak sie nie dba o gwint

pzdr


On kupił gwint - poprzedni właściciel nie dbał o niego... Generalnie najlepiej jest po założeniu sprawnego gwintu posmarować nieużywaną część smarem - cienka warstwa -wtedy nie ma problemów bo piach i brud na smarze się osadzają, a nie bezpośrednio na gwincie...

nieuzywana czesc to maly pikus,jak jej nie posmarujesz to nakretki tez bede chodzily
nalezy posmarowac najlpiej suchym smarem gwint pod nakretkami oraz nakertki w miejscu gdzie sie ze soba dotykaja no i oczywiscie co jakis czas trzeba ruszyc te nakretki w dol i w gore i wtedy zawsze odkercisz
pzdr


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 16 Kwi, 2008 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 21 Paź, 2007
Posty: 1907
Skąd: WOB
Gadu-Gadu: 7794324
Skype: ciellak
Auto: Jetta Coupe
Classic napisał(a):
nakertki w miejscu gdzie sie ze soba dotykaja


Właśnie tu jest problem. Bo minimalnie się ruszą nakrętki jak Puknę młotkiem :), ale razem. Nie mogę ich rozłączyć. W piątek będę cały dzień nawet jak trzeba będzie je robił. Muszą puścić młotek młotek .

Do kolegi ZbiF już napisałem priva. Może dorobi klucz do gwintu....

[ Dodano: Sro 16 Kwi, 2008 ]
krupi, Lucius Snow, Classic - dzięki za pomoc piwko



_________________
Jetta Coupe robi się ;)
Offline
 Profil    7794324 ciellak
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 16 Kwi, 2008 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 31 Gru, 2006
Posty: 1444
Skąd: Józefów
Gadu-Gadu: 0
Auto: VW Golf mk1 1.6 EG 2xWeber
heh
na aucie tego nie rozkrecisz chyba ze zdarzy sie cud

jesli chcesz o zrobic dobrze i przy tym nie zniszczyc nakretek wyjmij zawieche i od razu podgrzej nakretki i odkrecaj pomalu


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 16 Kwi, 2008 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 21 Paź, 2007
Posty: 1907
Skąd: WOB
Gadu-Gadu: 7794324
Skype: ciellak
Auto: Jetta Coupe
Classic napisał(a):
heh
na aucie tego nie rozkrecisz chyba ze zdarzy sie cud

jesli chcesz o zrobic dobrze i przy tym nie zniszczyc nakretek wyjmij zawieche i od razu podgrzej nakretki i odkrecaj pomalu


Nie no spoko. Na aucie zawiechy nie mam. Coś muszę zrobić w piątek z tym bo już bym śmigał na gwincie gdyby nie to ałaa

[ Dodano: Sro 16 Kwi, 2008 ]
Najpierw to wszystko ropką przemyje, szczątą drucianą przejadę idopiero na końcu zaczne coś kombinować z odkręcaniem ...



_________________
Jetta Coupe robi się ;)
Offline
 Profil    7794324 ciellak
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 16 Kwi, 2008 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 31 Gru, 2006
Posty: 1444
Skąd: Józefów
Gadu-Gadu: 0
Auto: VW Golf mk1 1.6 EG 2xWeber
no to ja proponuje abys od razu podgrzewal nakretki


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 16 Kwi, 2008 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 21 Paź, 2007
Posty: 1907
Skąd: WOB
Gadu-Gadu: 7794324
Skype: ciellak
Auto: Jetta Coupe
A ja zrobiłem właśnie tak jak pisałem. Kupiłem ropę i WD. Wyczyściłem wszystko najpierw ropą-pędzelkiem, apotem Wd i szczotka druciana i jazda po całym gwincie. Gwint był pordzewiały aż dlatego nie chciał ruszyć. Teraz wygląda jak nowy i śruby kręcą się ręką :D
Tylko ta większa ciężej, ale to dlatego że jest sprężyna na niej chyba. Tak wygląda teraz

Image

I mam jeszcze pytanie. Jak w tej pozycji śruby muszę mieć ściągacz do sprężyn żeby ściągnąć ją i jakie to może być obniżenie w tym momencie bo nie chcę mi się kilka razy zakładać i ściągać , a chcę mięć ok-60/70mm.



_________________
Jetta Coupe robi się ;)
Offline
 Profil    7794324 ciellak
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 16 Kwi, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 23 Lis, 2005
Posty: 3269
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf mk2
Cieluś napisał(a):
Jak w tej pozycji śruby muszę mieć ściągacz do sprężyn żeby ściągnąć ją i jakie to może być obniżenie w tym momencie bo nie chcę mi się kilka razy zakładać i ściągać , a chcę mięć ok-60/70mm


Ale po co Ci ściągacz do zdejmowania sprężyny z gwintu? Jeśli boisz się, że Ci sprężyna wystrzeli, gdy odkręcisz górne łożysko amora, zmierz sobie odległość pomiędzy dolnym talerzykiem (nakrętką) a dolnym końcem gwintu (jak Ci zalezy żeby go podkręcić w tą samą pozycję) i potem obniż go na maksa w dół, sprężyna opadnie i spokojnie odkręcisz bez strachu górę.

Trudno ocenić obniżenie tak na oko, ciężko stwierdzić ile auto zejdzie w dół po zamontowaniu zawiasu, musi się ułożyć, zalezy jaki masz silnik i taki tam...



_________________
Projekt!Klik
Image
Offline
 Profil  
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 2 [ 24 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe