Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 2 [ 22 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [Golf mk II] Short Shifter Apsik Edition do skrzyń na linki
PostWysłany: Czw 05 Sty, 2006 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 21 Lut, 2005
Posty: 593
Skąd: just behind you
Gadu-Gadu: 5342886
Skype: mr-apsik
Auto: MK2 2.0 16vT
Audi A3 8L 1.9 TDI PD
Witam!!!
Niniejszym chciałem ogłosić iż prace nad Shifterem Apsik Edition już sie rozpoczely!!
Caly patent bazuje na shifterze VW Motorsport, ale ten wymaga uzycia specjalnych linek VW Motorsport. Moj Shifter bedzie wykorzystywal standardowe lini bez wiekszych przerobek!!

Oto fotki gotowego, zamontowanego schiftera:
Image
Image

Krótki opis mojego projektu:
Shifter jest robiony pod standardowe linki, ale aby go zamontować trza wpierw wymontować stary "mieszalnik", czyli rozkrecic wydech, zdjąc te osłone alu, odkrecic 4 śruby, potem jeszcze 2 i wypiąć linki. "Mieszalnik" wyjety:
Image

następnie montujemy spowrotem osłone alu i wydech, zostaje ładna dziura w kanale :):
Image

trzeba następnie KONIECZNIE zdemontować wszystkie plastykowe osłony kanału!! i usunąć nawiew na nogi by zrobić dość miejsca dla linek:
Image

robimy dziury w grodzi :) dziury należy tak wykonać by ta najbliżej środka wyszła na granicy tej aluminiowej osłony wydechu - patrząc od silnika (trudno zrozumiec, ale na fotce widac taki jasny kawałek po lewej od linki - to właśnie ta aluminiowa osłona wydechu)
Image
Image

linki wyjmujemy (1 zabezpieczenie, 1 sruba mocujaca linke i 2 sruby uchwytu mocującego) i czyścimya uchwyt montażowy linek podginamy!! Jest on tak wygięty w kąt 95*, aby uzyskać właściwy "przebieg" linek do kabiny musi być doięty w kąt 85*
Image
Image
Image
Image
Image

Short-Shifter Apsik Edition juz się robi, bedzie wykonany z nierdzewki i przepolerowany. Stan "startowy" to pozycja biegów 1-2, odchył od pozycji startowej do pozycji biegu 5 to około 8cm i będzie można zmniejszyc :> "Wbicie biegu" ruch do przodu czy w tył od osii to około 7cm i będzie można zmniejszyc. Bieg wsteczny zabezpieczony blokadą na wzór VW Motorsport.
Wysokość na której będzie "mieszalnik" zależy od wysokości podstawy ( u mnie około 17cm), mój projekt zakłada gałke dźwigni na wysokości 42cm od kanału tj. 20cm wyżej niz standardowo.
Linka która jest od strony pasażera odpowiada za ruch lewarka na boki, mocowana bedzie po stronie prawej shiftera, ponieważ gdybym zrobił to tak jak VW Motorsport to miałbym lustro biegów, czyli "jedynka" po prawej do przodu, a "piątka" po prawej do przodu.
Nie pytajcie dlaczego jest tak a nie inaczej - ja projektuje wszystko od podstaw, niemam żadnej wymiarówki, tylko kilka fotek gotowego produktu. Mój zakłada podpiecie się do standardowych linek i tez tak bedzie i pozycje biegów zostana takie jak znamy.
Projekt juz został narysowany i wstępnie zwymiarowany, na tych szkicach powstanie prototyp, prace ruszają dzisiaj wieczorem. Z góry już mówie, że rysunek nie będzie dostępny, podobnie jak wymiary, bo rozkminienie tego mechanizmu + rysunki + wymiary to 4 godziny główkowania.
Po wykonaniu prototypu zamieszcze jego fotki i wrazenia z "zastosowania", 2gi Shifter - klon zostanie zrobiony dla GTO. Losy kolejnych ewentualnych sztuk jeszcze nieznane, wszystko zależy od Wiesia, TAK/NIE poznacie wkrótce, podobnie jak ewentualną cene (tutaj od razu uprzedzam iz w USA za robiony "mieszalnik" wołają min. 200$ - dane z forum vwvortex.com)


Ostatnio edytowany przez Apsik Pon 06 Paź, 2008, edytowano w sumie 3 razy


_________________
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
PRO-TUNE: SWAPy, skrzynie, elektryka, sprzęgła, turbo
www.pro-tune.pl

Image
Offline
 Profil    5342886 mr-apsik
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią 06 Sty, 2006 
VW Master
VW Master

Rejestracja: Nie 18 Wrz, 2005
Posty: 279
Skąd: Wrocław
Gadu-Gadu: 0
Auto: 20VT
Zlota raczka z ciebie , tak jak ty wole zrobic cos sam niz kupowac !! Niezle kombinujesz i masz pojecie o tym wszystkim !! Pozdrawiam i zycze powodzenia w dalszych pracach :ok:


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 07 Sty, 2006 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 09 Gru, 2005
Posty: 1270
Skąd: z Gangsterki
Gadu-Gadu: 0
Auto: Otwieracz do studzienek
Wow ale ty masz leb :oo
bardzo fajnie to wyglada i napewno bedzie to super funkcjonowac :ok:
i w dodatku starannie wykonane :)
zycze wiecej takich pomyslow
ressssspect for you



_________________
z '' Mechaniczną pomarańczą '' się nie zaczyna!
http://vwzone.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=5291" onclick="window.open(this.href);return false;
Image
-Vw Wittenberge 02,03
-Vw Ingolstadt treffen 01,02,03
-Woertherse 05,06,07,08,09
-Bauzen 06,07,08
-Blasen 05,06
-Luckau 05,06
-Jarocin 06,07
-Vw treffen Regensburg 02,03,04
-Vw mania 06
-Cultstyle.de Rothenburg 06,07,08
-Strefa GTI 06
-Wigvwamy Pleszew 06,07,08,09
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 07 Sty, 2006 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 06 Paź, 2004
Posty: 276
Skąd: Tarnowskie Góry
No No No.... ładnie... :ok: yupii


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 07 Sty, 2006 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 22 Wrz, 2005
Posty: 615
Skąd: VWrocłaVAG
Gadu-Gadu: 0
Gratulacje pomysłu, oby więcej takich osób w naszym chorym kraju.

pozdraVWiam
Gregore


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 08 Sty, 2006 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 21 Gru, 2005
Posty: 739
Skąd: okolice Wrocławia
Gadu-Gadu: 4247098
Auto: MK4 GTI
MK3 GT TDI
Nie mam pytan,,, musi działać... :ok:


Offline
 Profil    4247098
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 19 Mar, 2006 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 21 Lut, 2005
Posty: 593
Skąd: just behind you
Gadu-Gadu: 5342886
Skype: mr-apsik
Auto: MK2 2.0 16vT
Audi A3 8L 1.9 TDI PD
Shifter już jest zrobiony, brakuje jedynie gałki i elementów do mocowań linek - w poniedzialek zostanie dokończony i zamontowany.
Relacja i foto juz w poniedzialek!!! cfaniak



_________________
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
PRO-TUNE: SWAPy, skrzynie, elektryka, sprzęgła, turbo
www.pro-tune.pl

Image
Offline
 Profil    5342886 mr-apsik
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 19 Mar, 2006 
Admin of Vw Zone
Admin of Vw Zone
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 24 Mar, 2004
Posty: 2203
Skąd: VwZone
Gadu-Gadu: 0
Auto: Corrado
Apsik napisał(a):
Shifter już jest zrobiony, brakuje jedynie gałki i elementów do mocowań linek - w poniedzialek zostanie dokończony i zamontowany.
Relacja i foto juz w poniedzialek!!! cfaniak



chłopie co tu dużo mówić mało kto się tym zajmuje..ja jedynie moge pozazdrościć..i szacuneczek!!!!!!
dobra robota czekam na reszte efektów!



_________________
VwZone.pl

Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 19 Mar, 2006 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 06 Lut, 2005
Posty: 1001
Skąd: Gdansk ( okolice )
Gadu-Gadu: 0
Auto: mk1 Cabrio 1.820VT, mk5 .:R32, T4 Multivan 2.5TDI++ do lawety :)
szacuken :oo


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 19 Mar, 2006 
VW Zone Mod
VW Zone Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 19 Lip, 2005
Posty: 1037
Skąd: Tychy
Gadu-Gadu: 6854187
Auto: VW GOLF II GTD & VW PASSAT B5 FL VARIANT
Apsik :ok: strach pomyśleć jak twoja furka będzie wyglądać za pare lat cfaniak


Offline
 Profil    6854187
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 19 Mar, 2006 
Tech Mod
Tech Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 22 Lip, 2005
Posty: 2583
Skąd: Bargłów (podlaskie)
Wyglądać jak wyglądać... raczej jak jeździć :-D

PozdróVWka ;)



_________________
Projekty:
mk2 GTI
Corrado G60
Corrado VR6 SLC
Passat B5 2.8 V6 4Moion

Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 19 Mar, 2006 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 21 Lut, 2005
Posty: 593
Skąd: just behind you
Gadu-Gadu: 5342886
Skype: mr-apsik
Auto: MK2 2.0 16vT
Audi A3 8L 1.9 TDI PD
B_O_N_K napisał(a):
Wyglądać jak wyglądać... raczej jak jeździć :-D

PozdróVWka ;)


Będe się starał aby nigdy nie jeżdziło gorzej niż jeździ :D
Swoją drogą to ... zawsze sie staram żeby jeździło lepiej :)

A teraz pierwsza pre-prezentacja Shifter'a Apsik Edition [Apsik Motorsport] :ok: (SHIFTER JESZCE NIE SKONCZONY - brakuje 3 mocowan, gałki i 2 mocowań wodzików - w poniedzialek zie zrobi no i WYPOLERUJE)
Image Image Image

A w aucie to to wygląda tak (sorry za "bajzel" ale musiałem przygotować auto pod robienie klatki bezpieczeństwa):
Image


Ostatnio edytowany przez Apsik, Śro 07 Mar, 2007, edytowano w sumie 1 raz


_________________
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
PRO-TUNE: SWAPy, skrzynie, elektryka, sprzęgła, turbo
www.pro-tune.pl

Image
Offline
 Profil    5342886 mr-apsik
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 19 Mar, 2006 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 24 Mar, 2004
Posty: 440
Skąd: Częstochowa
Jeszcze napisz kto Ci pomaga w tych wynalazkach ;)



_________________
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 23 Mar, 2006 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 21 Lut, 2005
Posty: 593
Skąd: just behind you
Gadu-Gadu: 5342886
Skype: mr-apsik
Auto: MK2 2.0 16vT
Audi A3 8L 1.9 TDI PD
Zabawa z Shifterem dobiegła końca, jest juz zamontowany, wyregulowany i działa poprawnie.

Shifter posiada regulacje 2-uch "elementów":
-skok lewarka przód-tył
-położenie lewarka wzdłuznie


Obecnie wygląda tak:
Image
Image

Po regulacji "pod moja reke": lewarek jest pochylony jakies 2cm do tyłu (dla mnie wygodniej) skok lewarka do przodu/tyłu to około 9cm (z biegu 1. do 2. 18cm), skok lewarka na boki to około 5cm (z pozycji 1-2 na 3-4 5cm, 3-4 na 5 5cm)

Dość ciekawa opcja to możliowść blokady 5tego biegu poprzez odpowiedną regulacje mechanizmu - opcja ta jest szczególnie przydatna w trakcie wyscigów na 1/4 mili. Poprzez ograniczenie "wyboru" do 4rech biegów, teoretycznie wyklucza sie pomyłke kierowcy ;)

PS. Mam nadzieję że już za kilka miesięcy będę mógł powielić ten patent ;)
PS2. W projekcie pomagał mi Wiesiek, który uspawał to wszystko no i pomógł w walce z wymiarami ;)


Ostatnio edytowany przez Apsik, Śro 07 Mar, 2007, edytowano w sumie 1 raz


_________________
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
PRO-TUNE: SWAPy, skrzynie, elektryka, sprzęgła, turbo
www.pro-tune.pl

Image
Offline
 Profil    5342886 mr-apsik
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 2 [ 22 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe