WitamPosiadam golfa od początku roku 2009 i przez ten okres auto przeszło wiele mniej lub bardziej trafionych modyfikacji. Na początku było trochę wiejsko ale tak to jest jak człowiek młody i głupi i słabo obeznany w tematyce. Jednak z czasem po odwiedzeniu kilku zlotów i spotów i radom kolegów z forum auto zaczęło przywierać obecny wygląd. Tak więc zapraszam do obejrzenia golfika:
Golf III
WERSJA SAVOYWyposażenie oraz dokonane modyfikacje:
SILNIK: Na początku autko posiadało skromny, niebiorący oleju silnik 1.8 AAM. Po pewnym czasie kucy zaczęło brakować więc zdecydowałem się na swapa na 2.0 AGG 115 km. Jeździłem z tym silniczkiem prawie bezawaryjnie przez 2 lata po czym znowu zaczęło brakować mocy

I znowu niebiorący oleju silniczek został zamieniony mocniejszym. Tym razem wybór padł na 2.0 ABF. Nowy silnik powinien zapewnić fajne wrażenia z jazdy
MODY POD MASKĄ: Większość modów zrobiona jeszcze za czasów poprzedniego właściciela silnika. Przed swapem komora została dokładnie wykarcherowana. Silnik + skrzynia pomalowane cynkiem oraz niektóre detale poszły w czarny mat. Customowy dolot Fi 77 + porting przepustnicy. Lekkie koło zamachowe. Miska olejowa została zmieniona na stalową. Po odkuciu po swapie zostanie wstawiony przelot 2.5''
ZAWIECHA: Gwint Ta-Technix. W planach jest przerobienie przedniego zawieszenia na gwint + air zamiast

erów w celu szybkiego podnoszenia przodu o jakieś 5-6 cm. Auto lata nisko - 36mm od wahacza.
HAMULCE: Seryjne hamulce na początku auta nie bardzo dawały radę. Zmiana przedniego zestawu na brembo + ferodo trochę poprawiła jakość hamowania ale nadal to nie było to. Jeździłem tak do czasu pierwszego swapa. Wtedy hamulce były już średnio bezpieczne dla większej mocy dlatego wybór padł na hamulce od GT. Na przodzie wylądowały hamulce 280 mm 4x100 (g60) a na tył trafił hamulce tarczowe. Podczas drugiego swapa obecny zestaw został znowu zmodyfikowany. Została dołożona wiązka ABS oraz pompa hamulcowa z ABS. Dołożony został kolektor hamowania w celu obniżenia mocy hamowania tylnej osi oraz zmienione zostały zaciski na tyle na lepsze. Obecnie ABS jest w trakcie kończenia i docelowo pod koniec sezonu zacznie już działać.
KOŁO: Jako osobie, której podoba się tylko kilka kółek mam problem z doborem właściwej felgi. Na razie auto jeździ na szerokiej stali (P: 7,75 T:8) pomalowanej na różowo. Taki zestaw będzie do końca sezonu 2013 a potem będę szukać prawdopodobnie OZ TURBO.
NADWOZIE: Auto na początku wywoływało co najwyżej uśmiech zażenowania i nie ma się co dziwić jak poprzedni właściciel, tuner z allegro z zamiłowania pakował w auto wszystko co się świeci jak jakaś sroka. Po pewnym czasie priorytetem stało się dal mnie ogarnięcie tego dziadostwa. Na początek wymieniłem potrzaskaną przednią szybę, usunąłem neony z lusterek zastępując je dodatkowymi kierunkowskazami, wstawiłem ori lusterka a przód zmieniłem na vento. Doszedł smoked front. Wtedy też doszły halogeny + silniczki lamp przednich. Tłumik z dziurami wielkości czarnych dziur został zamieniony oryginalną 2rurką w polerce. Auto nabrało jako takiego wyglądu. W roku 2012 auto przeszło kompletne malowanie żeby to wszystko ładnie wyglądało. Zostały zaklepane ranty z tyłu a progi powymieniane. Obecnie pracuję nad zmianą zderzaków i klapy nad USA.
WNĘTRZE: Na początku auto posiadało klimę, obrotomierz, regulowane położenie kiery, wspomaganie, 2 xAIR. Z czasem dołożyłem elektryczne lusterka oraz elektryczne szyby. Doszło też MFA. W aucie wylądowały kubełki Recaro czerwona krata oraz boczki. Dołożone zostały zagłówki do tylnej kanapy. Dorzuciłem też central na pilota.
AUDIO: Audio aż do roku 2013 było lekko mówiąc kiepskie. W sezonie 2k13 został wygłuszony przód oraz przednie głośniki zostały zamontowane na dystansach. Zostały zakupione graty do łupania na przodzie tj Głośniki DLS R6A, wzmacniacz Rockford Fosgate 300x 4 kanałowy do zasilania tylko samego przodu (180W RMS na stronę). Na okablowaniu również nie oszczędzałem. Prąd doprowadza 35mm kabelek, RCA potrójnie ekranowane a przewody głośnikowe to wysokiej jakości kabelki 2,5 mm2 z miedzi OFC. Całość zasila radio ALPINE CDA-9851r. W planach jest całkowite wygłuszenie podłogi + bagażnika matami + filcem. Plany na tył to coś jakaś zamknięta skrzynia 600 RMS dobrej firmy + jakiś dobrej firmy monoblok. Żeby w aucie nie brakło prądu to przy swapie na silnik ABF doszedł alternator 120A.
PLANY NA CHWILĘ OBECNĄ:
Dokończyć zbieranie gratów USA. Na razie jest tylko klapa w BDB stanie. Brak jeszcze zdesi.
W sezonie chcę jeszcze dokończyć Car Audio tj wstawić porządnego suba do tyłu oraz wygłuszyć całkowicie auto.
Co do modów technicznych to chcę wstawić przelot 2.5'' z kwasu oraz wstawienie mini AIR na przód.
Trzeba również dokończyć wstawianie ABS
Z felgi to zdobyć i odnowić OZ TURBO.
Z planów bardzo dalekich to uturbienie ABFA
Będzie oczywiście jeszcze mnóstwo modów robionych na spontanie. Więc nie ma co pisać. Generalnie uważam, że nie ma co za dużo myśleć tylko trzeba działać i brnąć do przodu.
Poniżej przestawiam przeprowadzone zmiany w kolejności chronologicznej.
START:





5 sierpnia 2009Nowe kierunki
5 września 2009Nowe Radyjko: ALPINE CDA-9851r
14 października 2009Maska w rost
15 października 2009
Fanty do VF, zimówki
1 listopada 2009
Parę fotków 


6 listopada 2009
Klubowa wlepka
12 grudnia 2009
Nowe lusterka
13 grudnia 2009
Lusterka już w aucie
19 grudnia 2009
Grill vento
10 stycznia 2010
Smoked lamp przednich

24 stycznia 2010
Vento front, halogeny, smoked, belka przednia, auto odebrane od lakiernika




17 marca 2010
Usunięta folia z szyb 

10 lipca 2010
2rurka na tył
9 sierpnia 2010
Ta gewinde 
18 sierpnia 2010
Gwint na golfie 


5 września 2010
Naklejka z nickiem oraz szeroka dokładka 


17 września 2010
Zakup silnika 2.0 AGG na swap
4 listopad 2010
AGG przeszczepiony
5 listopad 2010
Zawias zabezpieczony na zimę, 8 cm w górę
10 grudnia 2010
Stal 7,5 przód i 8 tył 15''
31 marca 2011
Koła założone. Golf w oczekiwaniu na lakiernika (była mała przycierka...)

11 kwietnia 2011
Przygotowania do zmiany hebli na większe przy zachowaniu rozstawu.

17 kwietnia 2011
Smoked halogenów
25 kwietnia 2011
Heble przód w czarny mat
2 maja 2011
Zaciski i jarzma tył u mnie. Przed odnową 

9 maja 2011
MFA
20 maja 2011
Auto odebrane od lakiernika.


25 maja 2011
Osłony tarcz hamulcowych odnowione
27 czerwca 2011
Nowe hamulce w aucie

5 sierpnia 2011
Recaro
28 sierpnia 2011
Zagłówki przeszczepione do Recaro
16 września 2011
Świece ngk, kable beru, filtry itp wymienione
15 grudnia 2011
Felgi na zimę

31 marca 2012
Stare felgi w nowym kolorze
21 kwietnia 2012
Felgi na aucie, auto gotowe na nowy sezon




22 kwietnia 2012
1 miejsce w konkursie na najniższe auto zlotu VWLifeStyle w Płocku (36mm)

14 maja 2012
Kompletne malowanie samochodu. Kolor pozostał ten sam




16 czerwca 2012
Malowania auta zakończone, pierwsze woskowanie

17 czerwca 2012
Zakup el. szyb
24 czerwca 2012
Prund już w szybach płynie
26 czerwca 2012
Boczki recaro zamontowane


29 listopada 2012
Wygłuszone zostały drzwi przednie


23 stycznia 2013
Zakup DLS R6A
26 stycznia 2013
Zamontowany został zbiornik 7 L USA
1 luty 2013
Zakup wzmacniacza Rockford Fosgate 300x
2 luty 2013
Udało się upolować klapę tył USA w bdb stanie. Zbieranie gratów USA w toku.
13 luty 2013
Doszły ładniejsze boczki recaro na przód.
26 luty 2013
2.0 16 v ABF
+ Skrzynia AUG
10 marca 2013
Stalowa micha do ABF
13 marca 2013
Kabelki do CA. Zasilające 35mm2. Rca podwójny (do suba) i potrójny oplot (przód). Kable głośnikowe miedź OFC 2,5mm2.
14 marca 2013
ABF pojechał na swapa
18 marca 2013
Doszedł nowy grill Vento. Stary rozwaliła kuropatwa.
3 kwietnia 2013
Foty z postępu prac nad swapem ABF

4 kwietnia 2013
Doszedł zderzak USA
10 kwietnia 2013
Nowe oponki do stali na przód (185/45)
13 kwietnia 2013
ABF siadł


14 kwietnia 2013
Prace nad montażem CA




9 maja 2013
Takie tam

11 maja 2013
Zlot w Zdworzu
22 maja 2013
Ktoś tu nie ogarnął mocy

27 maja 2013
Upolowany zderzak USA
15 czerwca 2013
Taki tam harlequin!
17 lipca 2013
I już pomalowany 




26 lipca 2013
Hamerykańskie dodatki 

23 sierpnia 2013
Gratów usa nigdy za wiele
5 września 2013
Doszedł hokej USA
8 września 2013
Zlot w Skierniewicach

10 września 2013
Lampionki się robiły
12 września 2013
Ostatnia brakujące część zderzaka USA
13 września 2013
Smoked chłodnicy, lampy już na aucie



18 września 2013
HBM
19 września 2013
Lapmy siadły, zostały spolerowane

6 października 2013
Powolne kompletowanie części do swapu na rozstaw 5x100

11 października 2013
Pierwsze czyszczenie z rdzy itp
11 października 2013
Zaciski z mk4
15 października 2013
Stabek GTI
24 października 2013
Wahacze GTI
28 października 2013
Wkładna K&N
12 listopada 2013
Nowe kółka
16 listopada 2013
Doszedł mocniejszy AKU
12 grudnia 2013
Złom po malowaniu proszkowym 
23 grudnia 2013
Udało się skompletować przewody do zacisków MK4
25 grudnia 2013
Zaciski siadły
25 grudnia 2013
9J na dupę (sprzedane)
8 luty 2014
Początek zbieraniny gratów pod 5x100
13 luty 2014
Kuku 
27 luty 2014
9J wyleciało. Wpadło 9,5 na płaskim rancie
16 marca 2014
Zakup dupowozu. Jakby nie patrzeć to też element projektu więc wrzucam tutaj
29 kwietnia 2014
Śrubki w chrom
20 maja 2014
Dystanse RH
24 maja 2014
Pierwsze mody dupowozu
27 maja 2014
Nowa belka tył
27 maja 2014
Pierwsze foty felg
7 czerwca 2014
Więcej gratów do 5x100
12 czerwca 2014
Belka po renowacji
14 czerwca 2014
Zalążek kolejnego projektu