Po rozłące z moją MKII nadszedł czas na trójkę

Na początek powiem że golf ma mi służyć przede wszystkim do jazdy... nie stać mnie na dupowozika więc golf jak najbardziej musi byc w stanie sprostać codziennym czynnościom dziurami na drodzę oraz progami zwalniającymi... Tak więc na początek odpada mega gleba 9" oraz mega naciąg

MODEL: Golf III AFN
SILNIK: 1,9 TDI AFN
MOC: 110KM
SKRZYNIA: 5 biegów
MODY POD MASKA: jak narazie brak

(oszczędnie)
ZAWIESZENIE: Gwintowane TA Technics
UKLAD HAMULCOWY: Tył tarcze przód 312mm Audi TT
KOLA: BBS RS XX Jahre 772 + opony 195/45 r16 Continental
NADWOZIE: 3d + listwy GTD, projektory HBM listwy GTI zaspawana tylna wycieraczka oraz listwa
WNETRZE: Kubełki RECARO
AUDIO: Nokia DSP + zmieniarka zamieniona na USB
Plany: gdy auto wyjedzie zostanie kosmetyka oraz kwestia silnika która pozostaje na sezon 2015 na pewno coś dużego o ładnym głosie

Na początek foto mojego starego MK2

MK3 kupiłem pod koniec zimy 2012r. w takim oto stanie -.-

Tutaj niestety działo się ale większość pod maską tj rozrząd zawieszenie tulejeczki łączniczki...
Przed latem przyszedł czas na klimę która okazała się rozbita i fundusze znikły

Na szczęście praca wakacyjna przyniosła troszkę kaski i można było się wziąć do pracy
Na początek Recaro + boczki po okazyjnej cenie. Niestety jest kilka dziurek słabo widocznych no ale cóż zrobić ;/
Od zawsze podobały mi się golfy XX jahre... Podczas zakupu nie miałem takiej kaski aby kupić TDI Jahre więc teraz postanowiłem iść w tą stronę...
Wymiana zderzaków listew sierpów oraz doklejenie charakterystycznego czerwonego paska... Co prawda podczas przemyśleń przed pracami były różne komentarze znajomych jak to będzie wyglądało no ale końcowo wyszło zadowalająco i raczej koledzy się przekonali a oto efekt:


Wszelkie plany przebiegły pomyślnie samochód zabiera na pokład 5 ludzi bez żadnego obcierania przycierania, na drogach co prawda dokładka często przyciera ale poza tym niema większych problemów jeśli chodzi o drogi asfaltowe

Oczywiście nadkola zostały zaklepane

Jak na razie idzie zima więc co najbliżej to grzane dupska oraz zimóweczki
W ziemie jak to w ziemie założyłem grzane dupcie do mich Recaro


Następnie przyszła pora na Tempomat

Na lato koło spowrotem wpada (zmianę planuję na 2014) przy okazji troszkę gwintem w dół no i nowa dokładka niestety Retov ale daje radę


Następne zmiany w środku to tylna kanapa z podłokietnikiem z Vento oraz zagłówkami


Później przyszedł czas na czarną podsufitkę Lampka i uchwyty z B3, sama podsufitka obita czarnym materiałem przezemnie słupki i słoneczniki pomalowane nie stety nie chcę wydawać aż tyle kasy na oryginały



Przyszła też gałka z Golfa IV oraz nowy mieszek z czerwoną nicią

Radio okazyjnie zostało wymienione na Alpine IDA-x100 z modułem Bluetooth BT-400


Wyjazd z garażu... okazało się że trzeba wymontować zderzak


Od tej chwili golf przeszedł w trchę inny stan mody za modami koło zmusiło aby samochód został niedzielną zabawką... Szkoda ale trzeba wybrać a jazda na co dzień była by irytująca... tu ryska tu coś tu coś a więc przyszła kryska na Matyska

P
No i nareszcie nadeszła ta chwila golf wskoczył do garażu została zrobiona blacharka. Oto fotorelacja

Było już źle ale jest dobrze.
Wybebeszenie autka

Trochę zabezpieczeń










Oczywiście niebyło by tak źle gdyby nie pianka montażowa w progach
z dedykacjami dla poprzedniego właściciela


Nadkola wyczyszczone, niepotrzebne dziury zaspawane, pozbycie sie rdzy, cekor, mastyka i miód

Za niedługo zabieram sie za pomalowanie całego auta na inny srebrny jeszcze niewiem jaki ale będzie na pewno nowy lakier na całym samochodzie. Na ten sezon planuje dać zawias w proszek włozyć 288mm tarcze włożyć felgę może 1tlg może 3tlg to jeszcze sie okaże bo mam duzo pomysłów

poskręcać no i może w końcu gdzieś wyjechać

Do końca sezonu planuje pousprawniać powymieniać projetory na hella na tył HMB no i kilka różnych takich

Rozpoczęcie prac lakiernicznych


Tylna listewka zaspawana

Na lokalnym złomowisku udało mi się odnaleźć coś takiego


Orginał USA w bdb jak na golfa stanie jeden jest trochę w kicie ale drugi perfekt a na dodatek za grooosze!
Auto pomalowane kolor z palety Aston Martin z małym dodatkiem ^^

P



Dzieje się powoli ponieważ kilku klientów spóźnia się z zapłatą... tak to bywa ale no powoli do przodu zawieszenie wymontowane i się maluje, felgi przymierzone i lekko przepolerowane

Co do pasoawnia koła to na dystansie 15mm z przodu praktycznie brak miejsca na nakrętki (1mm od gwintu bez negatywu) więc albo pomocnicze off albo camber kit i chyba tak się stanie

Za to tył 15mm trochę za mało zostanie dodane po 5mm na stronę i mam nadzieje że na styk nakrętka wejdzie

dokładne pasowanie będzie jak samochód będzie złożony. Ale tak to bywa w MK3 9,5" bez rozklepanych nadkoli miejsca mało ^^



Zawieszenie całkowicie usunięte Gwint zostaje TA Technics na ten rok stan jest igła zakonserwowany robi co ma robić. Elementy zawieszenia wydarte do goła i pomalowane na Czarno Srebrno Czerwono, cała reszta elementów gumowych nowe + polieuretany na ile wystarczy pieniążków

Zmiana rozstawu na 5x100 z tyłu sprawa prosta z przodu piasty idą do ślusarza na zmianę rozstawu lub jak kupie Jahre na części będzie swap. Heble tył zostają, przód audi TT 312mm i mam nadzieję że w najbliższych tygodniach będzie wszystko poskładane. Na tym etapie także pójdzie konserwacja Valvoline pod błotniki oraz całe podwozie.





Wstępnie przepolerowane Corvetty już to lepiej wygląda niż gdy przyjechały ale wymagają jeszcze kilku minut uwagi




Przy okazji gdy auto na koziołkach wymiana wydechu filtrów płynów regeneracja sprężarki klimy oraz wymiana przedniego pasa ponieważ kiedyś musiał mieć stłuczkę i nie wygląda najlepiej

+ drobne poprawki mechaniczne
Elementy podwozia pomalowane

Zwrotnice dostały nowe piasty z GTI na rozstaw 5x100 oraz nowe łożyska

Trafiła się okazja wiec zawitały zaciski z Audi TT 312mm


Przy okazji zamówienie poszło na poliuretany do przednich wahaczy (obydwa) + tylna belka + poduszki tylnych amorów reszta zostanie wymieniona po prostu na nowe gdyż nie chce pakować się w koszta a wyjechać na ten sezon





Części się kompletują jak tylko klienci popłacą dochodzi cała reszta no i składamy

)
Przyszedł czas na zakupy

Generalnie wszystko w zawieszeniu przednim jak i tylnym nowe. Piasty, przeguby, sworznie, końcówki gałki, zaciski zregenerowane 312 założone bez większych problemów





Tak prezentuje się całość

Przed składaniem jeszcze pomalowałem czarnym chlorokauczukiem nadkola oraz miejsca gdzie w podwoziu coś było robione naturalnie odpowiednio przedtem oczyściłem


Przymierzyłem gwint, wyrzuciłem

ery, ustawiłem odbój (został 1 klips)

Generalnie powinno być OK z małym ale bo jak sprężyna zostanie ściśnięta na pełnym obciążeniu to będę wiedział jak auto stanie już finalnie pozostaje sie tylko modlić bo nakrętki nie zejdą poniżej rantu felgi a jak kąty zrobię na pionowo to fela wystaje za dużo :s
No i przymiarka Felg błotnik pod sierpem wycięty. Tak jak widać tak to musi stać na gotowo ale felga jeszcze troche sie położy a sierp zostanie odgnięty i zrobi sie miejsce na skręt



Złożyłem przód, regeneracja sprężarki klimy, wymiana wysprzęglika

Przednie zawieszenie poskładane na gotowo zostanie regulacja kątów choć chyba mi wyszły dobrze oraz zbierzność.

No i tył

Tylna belka pomalowana, zaciski zregenerowane nowe klocki, łożyska, tarcze, poliuretanowe tuleje oraz poduszki amora, praktycznie gotowe czeka na dystans 22mm ponieważ 15 troche za mały

Dodatkowo wymieniony tłumik środkowy oraz końcowy ponieważ sie rozleciał nim sie popatrzyłem


Samochodzik praktycznie gotowy do postawienia na koła wklejenia szyb poskładania środka i w sumie wyjazdu niestety problem z hamulcami coś czuje na chwile wstrzyma prace

Trochę czasu wskoczyło więc środek poskładany auto na kołach w tym tygodniu mam nadzieje że auto zostanie poskładane w 100% zostaną tylko szczegóły

PS. Na tył będzie większy dystans albu rant i ciutka opony wystawała

No i wiadomo położy się to jak ma tylko teraz bym już do garażu nie wjechał



Środek miał być robiony niestety brak fundusz chwilowo zmusza mnie złożyć jak jest ale wszystko z czasem


Autko się dalej składa przychodzi czas na dopieszczanie oto co dziś udało się zrobić





Dokładka z vento jeszcze do lekkiego przycięcia

A te tylne lampy to takie co leżały za garażem nie mam jeszcze tych co mają iść docelowo więc z głupoty przymierzyłem i nawet.... może zmienię oryginalny zamysł

A więc kolejne perypetie składania zostało nie wiele ale dużo szczegółów do dopracowania pochłania dużo kasy i czasu którego mam coraz miej

Oto efekty weekandowcyh prac
Komora silnika wyczyszczona Akrą co prawda nie powala szału nie ma ale myślę że jak na serie gdy auto sie zatrzymie mechanik nie będzie się śmiał

Na pewno nie będzie otwierana na zlotach


Wybór z tyłu padł na Hella Black Magic

Zawieszenie ustawione tak +/- kwestia dopracowania pewnie pójdzie troszke wyżej kwesta obadania na normalnej jeździe ale to poczeka do przyszłego tygodnia ponieważ musze mieć śruby do kół (teraz po 3 wkręcone ale za krótkie i strach się bać jechać) po za tym musze ustawić zawieszenie i skręcić na amen na kanale

PS lewe przednie koło za mało położone prawe jest jak powinno być






Z przodu halogeny nowe orgnalnie dymione do tego nowe blendy i kierunki FER grill GTI żebra i znaczek czaeny mat listwa sie maluję razem z klapką bo na śmierć zapomniałem o niej

:D Dokładka przycięta z Vento ładnie sie prezentuje, tłumik jest ucięty mam 2 nakładki z kwasówki takie jak TDI czyli w dół zgięte
Co do całej reszty środek jest jak był, parę gadżetów raczej nic szczególnego na przyszłość najbliższą przyjeżdżają projektory dymione hella oraz progi gti i to by było tyle na ten rok tak postaram się doskładać ustawić dopieścić szkoda ze już Wrzesień :,/ Co do przyszłego roku (może się przeciąnąć do 2016 bo wolę pojeździć tak a jak bedzie kasa wskoczyć w następną zimę na grubo) zastanawiam się nad airride aby nie musieć puczyć się po tych drogach jakiś podstawowy układ przód/tył w miarę szybki. Pod maską myślę konkretnie o 2 silnikach 1.8T lub 2.8 VR6 co do środka mam plan na wyrzucenie foteli bagażnik zabudowa zapas, airride małe car audio półklatka i fotele kubełki ale seryjne jakieś Audi RS etc... i 4 punktowe pasy no i na tyle by było doskładam na gotowo
Jak na razie wygląda całość tak

Jak doskładam postaram się sesyjkę jesienną wykonać i do garażyku

Przed zimą udało się skompletować co miało byc a więc progi GTI oraz projektory jest to mieszanka hella+TYC niestety zostałem dość mocno oszukany na nich ale nie wracam do tematu bo po prostu nie mam siły na użeranie się.... Oto efekt





co do całości to auto jest bez polerki cały zabieg po zimie zostanie przeprowadzony kompleksowo z zabezpieczeniem na odpowiednich śrokach, dokupie jakieś orginalne projektory... coś może przez zimę się trafi oraz wykończę środek

Może jakiś mały spocik na zakończenie sezonu i do garażu na zimę
![:]](./images/smilies/splash.gif)
Witam. Zima dobiega końca a samochodem wypadało by w końcu wyjechać niestety plany lekko się zmieniły a właściwie obróciły o 180 stopni gdyż zmieniłem robotę i muszę niezły kawał dojeżdżać a mój sej na takie trasy średnio wygodny a więc z samochodu czysto zlotowego powracamy do koncepcji ładne, zadbane daily. I tu pojawia się szkopuł wystające spasowane corvetty które 1. wystają a 2. 16" gleba jest i 2,5cm od wahacza do ziemi.
Z bólem serca oddałem je koledze z Częstochowy i na dniach zakupiłem oto takie koło ACT SX 17" o szerokości 8,5j


Jedyny szkopuł to rozstaw 5x112 a ze względu na et 33 nie można zastosować adapterów bo naturalnie będą fele wystawały a więc od razu zawiozłem do chłopaków którzy bawią się z felgami, bez marudzenia podjęli się nawiercenia drugiego rozstawu. Jak tylko będą gotowe czekają na nich oponki 195/40 Continental/Yokohama no i pierwsze przymiarki mam nadzieję pod koniec przyszłego tygodnia

Chłopaki z zaprzyjaźnionego zakładu specjalizującego się w naprawie i ślusarstwie aluminium spisali się na 5+ oto efekt

Tak jak obiecałem wrzucam foty na nowych felgach taka tylko przymiarka bez żadnego zgrywania ani nic w tym stylu na sucho przód wyszedł OK za to na tył pójdzie dystans 17mm i powinno być miodzio




Oczywiście gwintem trzeba pokręcić wiadomo w którą stronę i myślę że będzie daily jak się patrzy

A skoro mamy 14 Luty to na walentynki takie coś


Idzie wiosna więc zakupy

myślę że za 2 tygodnie już powrócę golferem do domu i zacznę montować graty

Projektory Hella w dość fajnym stanie za niewielkie pieniądze



Plast dip zwalczony!
https://lh5.googleusercontent.com/-UwdX ... C_0018.JPGZestaw Nokia DSP wraz z książeczkę dla radia Gamma IV nawet kod jest




Zmieniarka USB dla gammy


Oraz plastry miodu
![:]](./images/smilies/splash.gif)

Oraz dystanse w tylne boczki


Czerwone pasy z wersji XX Jahre

Gałka zmiany biegów XX Jahre

Podłokietnik z Vento USA otwierany z popielniczką. Na cup holder zaślepka

ale może trafi sie kiedyś

Ori czarne daszki z cabrio

Dystanse na Tył 17mm lecz jest drobna komplikacja

+ śruby ;p

Przypasowanie przodu tak +/-??

No i to by było na tyle do zakupienia jeszcze kilka drobnostek w sumie i będzie co ma być a montaż tak jak mówiłem na początku Marca

Sezon 2k15
No i w końcu

Udało się samochodzik ukończyć w zasadzie w tej chwili jedyna modyfikacja jaka chodzi mi po głowie to silnik ale to jeszcze poczeka rok albo dwa. Jestem zadowolony do całości chciałbym kilka plasticzków wymienić / odnowić ponieważ wyglądają po prostu słabo

Kilka fotek (telefonem) wg. mnie jest tak jak miało być szkoda tylko że nie na corvettach

ale może kiedyś wrócą






W sezonie 2016 samochód niestety służył jako dojazd do pracy

BBS RS772 i w zasadzie jezdzimy sobie






Samochód najprawdopodobniej pójdzie pod

gdyż zakupiłem dupowozik a po głowie chodzi jakieś MK1 ^^
