MODEL: mk3 GT Special 5d '96
SILNIK: 1.9 TDI AFN
MOC: początkowo 110ps, obecnie ~140-150ps
MODY POD MASKĄ: turbo ASZ, wtryski 216, program
ZAWIESZENIE: gwintowane, TA Technix, skręcone na sam dół
UKLAD HAMULCOWY: seria
KOŁA: Ronal R10 Turbo, 7x15", ET37, opony Nankang Ultra Sport NS2 165/50
NADWOZIE:
- Vento Front
- rost maski i grilla
- pomarańczowe kierunki, czarne blendy, zółte halogeny
- boczne kierunki dymione
- podgrzewane spryskiwacze
- przyciemnione tylne szyby
- parę naklejek

- szeroki hokej
WNĘTRZE:
- wyposażenie serii to: 2x airbag, MFA, klimatyzacja, centralny zamek, elektryczne szyby (niestety tylko przednie), elektryczny szyberdach, elektryczne i podgrzewane lusterka, podgrzewane siedzenia, półkubełki.
- dokonane przeze mnie zmiany:
- gałka zmiany biegów z mk4
- zegary UV by rydzu
- podświetlenie pokręteł nawiewów
- tempomat
- kierownica obszyta skórą
AUDIO:
- skrzynia Infinity Reference 1250W
- radio Sony CDX-GT710 4x52W
- głośniki (2x srednie + 2x wysokie tony) Infinity Ref 6520scs 90W RMS
- wzmacniacz CARPOWER POWER 4/400 900W
Zmiany przeprowadzone:
- grill z 3 żeberkami zmieniony na 2 żeberka
- zmienione podświetlenie nawiewów
- przełożone car audio z poprzedniego auta
- licznik ze zmienionym podświetleniem
- pojawiła się bra na maskę
- kierownica obszyta czerwoną nicią
- gleba TA Technix (lajtowa na Wrocław)
- lampy 2xH1 zrobione jako smoked
- wizyta u Mirka w DynoSofcie i wynik 138ps@284Nm
- przyciemnienie szyb folia
- gałka zmiany biegów od mk4
- założony smoked front (ciemne blendy i kierunki, ciemny znaczek w grillu)
- szerokie koła DBV 9x16", ET10 (z dystansami), opony 215/40
- podczas zlotu w Świdnicy zrobiony aerograf na klapce wlewu paiwa
- podgrzewane spryskiwacze
- manetka tempomatu
- założone wtryski 216 i turbo od ASZ
- po zimie 2009/2010 założony kolejny szeroki hokej (poprzedni w połowie zaginął, w połowie umarł)
- Ronal R10 Turbo, 7x15", et37, opony Nankang Ultra Sport NS2 165/50
- Vento Front w roście
- żółte halogeny, pomarańczowe kierunki i czarne blendy
DOKŁADNY OPIS ZE ZDJĘCIAMI PONIŻEJ
Plany:
- żółte żarówki H4 do lamp
- bagażnik na dach
- przede wszystkim znaleźć czas na montaż FMIC i korektę softu
- w przypływie gotówki zrobić babola z rdzy na tylnej klapie

- zagłówki w tylnej kanapie
- założyć hamulce 280 (leżą i czekają na montaż)
Opis auta:
Jest to mój drugi Golf 3, poprzedni koloru fioletowego okazał się kompletnym szrotem

Ten egzemplarz znalazłem na autoscout, szybka decyzja i o 6 rano byłem w Berlinie

Przebieg - 325 000 km

Poniżej cała historia mojego samochodu od momentu zakupu wraz ze zdjęciami

Tak prezentuje sie auto na felgach stalowych oraz na felgach przelozonych ze starego auta.









====================================================
29.05.2008 - grill GTIDzisiaj na autku zagoscil grill GTI na 2 zeberka z czarnym znaczkiem

Mialy byc do tego rowniez lampy smoked, ale niestety srednio mi wyszly, wiec jednak pozostana zwykle Hella bez przydymiania. W planach raczej kupno jakichs czarnych lamp a dokladniej chyba FK Angel Eyes Black i wtedy albo dymione cleary w zderzak albo przyciemnie blendy i kierunek

PS. No i autko dostalo prezent w postaci polskich tablic rejestracyjnych


====================================================
Podświetlenie nawiewówZmienione zostalo podswietlenie nawiewow.


=========================================
Car audioPo prawie dwoch miesiacach posiadania auta wreszcie przyszlo natchnienie na zamontowanie car audio. Sprzet zostal przelozony z poprzedniego Golfa, czyli skrzynia basowa Infinity Reference 1250W, radio Sony CDX-GT710 4x52W, glosniki na przod (2x srednie + 2x wysokie tony) Infinity Ref 6520scs 90W RMS i wzmacniacz CARPOWER POWER 4/400 900W.
Kilka fotek z przebiegu prac...



Efekt końcowy

kej:




====================================================
Nowe podświetlenie licznikaWykonanie -
rydzuTransport do Mietkowa -
homskyMontaż -
osobiście Moim zdaniem warto było poczekać ~1,5 miesiąca (a wszystko przez strajk poczty).
Do kompletu bede musial teraz zmienic podswietlenie przyciskow i obszyc kierownice i w zasadzie nic juz wiecej w srodku auta nie bede zmienial (no jedynie przytne drazek zmiany biegow i zamontuje gałeczke od mk4).
Zdjecia nie oddaja tego jak to wyglada na zywo...




====================================================
Bra na maskęNa autku zagościła BRA

Od razu zostala przetestowana na trasie Wroclaw - Holandia (lacznie 2500km). Zaje*scie sie prezentuje auto a maska jest czysta od much i nie powiekszaja mi sie odpryski od kamieni.
Ponizej pare zdjec Golfa z bra z roznych miejsc w Holandii








====================================================
Kierownica obszyta czerwoną niciąWlasnie odebralem kierownice od
pullup1 
Ladna, szyta z 1 kawalka skory czerwona nicia

Tak sie prezentuje w autku




====================================================
GlebaWreszcie nadszedl ten piekny dzien, gdy autko zostalo posadzone na glebe

Przede wszystkim dziekuje za pomoc koledze
ir-ek.
Gwint jest firmy TA TECHNIX. Ponizsze zdjecia zostaly wykonane w warunkach warsztatowych i obrazuja stan PRZED i PO

Na porzadna sesje przyjdzie czas pozniej




====================================================
Smoked lampyZ pomoca kolegow udalo sie ladnie wykonac
smoked 2xH1. Obecnie czekam jeszcze na przesylke z dymionymi blendami i kierunkami.
A co jeszcze zagoscilo to moze jutro wrzuce


I takie jeszcze 2 artystyczne foto obrobione w Photoshopie

(kliknij aby powiekszyc)

====================================================
Wirus by mirass/DynoSoftNo dobra w koncu padla decyzja, ze brakuje mocy i trzeba cos z tym zrobic. Podjechalem wczoraj do
mirassa, szybki test dynamiczny na 3 i 4 biegu, jego opinia, ze silnik jest zdrowy i mozna sie bawic

Potem nastapilo kilka przejazdow po moscie Milenijnym

hehe
mirass byl wprost zaskoczony, ze mimo nalatanych 330 tysiecy silnik jest w takiej kondycji

Ale nie bede was zanudzal szczegolami.
Seria to
113PS@4100rpm i 220Nm@2000rpm czyli jak widac 3 konie wiecej, ale niestety 15 niutonometrow mniej niz powinno trzymac

Nie ma sie co jednak zalamywac

Z silnika dalo sie cos wykrzesac i oto co wyszlo
po wirusiku : 138PS@3900rpm i 284Nm@2100rpm
====================================================
Przyciemnione szybyPrzyciemniłem szyby, przód=black, tył=dark black, pasek na przednia szybe=super dark black. Niestety ostatnio pogoda nie rozpieszcza, to niestety zdjecia troche brudnego autka.


====================================================
Gałka zmiany biegów MK4Stara galka byla powycierana, wiec wymienilem ja na galke z MK4.

====================================================
Mały jubileusz mojego autka 
Dzisiaj Golf obchodził mały jubileusz

333 333 km

====================================================
Szeroki hokejBylem tez dzisiaj ustawic zbieznosc - zostal w tym celu sciagniety przedni waski hokej, po ustawieniu zbieznosci jednak zdecydowalem sie na zalozenie szerokiego hokeja

Mala sesja z kolega
ShauN.
Ogolnie wrazenie wizualne dobre, ale but wchodzi pod hokej, wiec na wiosne auto musi isc w dol


====================================================
Smoked frontMozna powiedziec ze
smoked front gotowy - zalozylem dzisiaj dymione kierunki i blendy



====================================================
9Jx16 & 215/40/16 = :helm: Dawno nic sie nie zmienialo w aucie, ogolnie przez zime troche go zapuscilem

i trzeba to zmienic

Takie tam spy foto

9Jx16

Teraz szukam dystansow, bo obciera o gwint

Wiecej fotek jak zaloze felge na auto


====================================================
Golf na letnim setupie 9Jx16 & 215/40/16 & ET10Dzisiaj zalozylem szerokie kolo

ET30 + dystanse 20mm = ET10

Ogolnie na razie Golf poszedl do gory, bo troche obciera na wiekszych dziurach, ale cos bede myslal - moze poszerze nadkola, ale nie tak szybko, bo na razie funduszy brak

Jeszcze na starym setupie
Przymiarka na przodzie
Lewa strona juz zalozona

Prawa jeszcze wasko i nisko


Wystaje, ale malutko

Golf juz na 9Jx16

kej:
Myjnia + mala sesyjka na szybko

====================================================
Aerograf na klapce wlewu paliwaMała pamiątka ze zlotu w Świdnicy - pomalowana aerografem klapka wlewu paliwa

Autor - Pierre Bodin. Niby drobiazg, a cieszy


====================================================
Podgrzewane spryskiwaczeDoszly grzane spryski

Heh to teraz tylko czekam na zime

Robia sie tez wtryski 216. Jesli wszystko dobrze pojdzie, to jakos w ciagu tygodnia powinienem miec zalozone wtryski i byc po korekcie programu

kej:

====================================================
Tempomat (manetka)Jest manetka tempomatu

teraz tylko muszę chwile czasu po sesji znaleźć na montaż

Lekko wytarta na gorze, ale da radę


====================================================
Turbina ASZ i wtryski 216Parę tygodni temu zostałem zmuszony do wymiany uszczelki pod głowicą, trochę to odebrało mi frajdę z modów w silniku, bo doszedłem do wniosku, że nie ma co ładować $$$ skoro i tak 1,9 TDI nie może długo lecieć Vmax po autobahnach, więc nie będę już ładował siana w silnik

Plany swoją drogą, a życie swoją drogą...
Mechanik ukręcił dwa moje wtryski, więc zamiast wstawiać inne od AFN, uznałem, że trzeba krok do przodu zrobić i pojawiły się końcówki 216. Szczęście w nieszczęściu, że Golf nie wjechał na korektę softu (minimalnie za niski), miałem się do Mirka zgłosić na dniach po podwyższeniu auta...
W międzyczasie pojechaliśmy z kolega
skooterek po auto dla niego, w drodze powrotnej dzwoni ze swojego auta i mówi, że puszczam siwo-niebieskie bąki

szybka diagnoza kolegi
marcinoGTI - turbo puszcza olej... Jeszcze szybsza decyzja - zmieniam na turbo od ASZ

Turbo już leży u mnie w domu, na dniach będzie jeszcze wsadzany FMIC - od Scenica (za rada
Mekto i
MZiobro).
Z planów nicnierobienia przy aucie wyszło -> wtryski 216, turbo ASZ, FMIC

Również wycinam katalizator i tłumik środkowy

Na zdjęciach widać też złączkę od Golfa V


====================================================
Winter Setup + przymiarki na wiosnęGolf powoli zapadł w sen zimowy i tylko powolutku wprowadzam w życie wizję na sezon 2010 czyli przymiarki itp.
Winter Setup 
Przymiarka felg
Ronal R10 Turbo - na razie na starych oponach 175/55 i 205/50 (ale balon!!). Na sezon planuje 165/50 + oczywiście pojechać z gwintem z tyłu na dół,


Zakup różnych gratów Na razie skompletowałem takie coś

a co z tego wyjdzie okaże się niedługo




Od kolegi z forum zakupiłem też zaciski i klocki pod tarcze 280

kej:
====================================================
Setup 2010 Stan na 23.04

Nareszcie coś ruszyło...
Parę dni wcześniej założony został tempomat (działa

).
Dzisiaj i wczoraj natomiast przyszykowałem auto na obecny sezon i powoli trzeba myśleć jaki będzie setup na sezon 2011

Na pokładzie:
- vento front (rost dopiero się robi)
- żółte halogeny, czarna blenda, pomarańczowy kierunek
- SŁłiT i woGuLe nAkLejEcZKi

- znowu zawitał szeroki hokej

- Ronal R10 Turbo / 165/50/R15

Kolejny mod przy aucie to albo żółte żarówki H4 do lamp albo smoked (albo to i to).
A to parę fotek na szybko robionych telefonem...
Więcej zdjęć (i ładniejszych) będzie jutro po Rothenburgu.


Zdjęcia z Rothenburga



Wiem, wiem... dystanse...