Przyszła pora na podsumowanie 2k19, i zarazem UP, trochę się pozmieniało i trochę fantów wpadło.
04.04.2019Uszczelnienie okuć, zmiana oringów , i ogólne uszczelnienie/sprawdzenie całego zawieszenia






Przeniesienie pilota do podłokietnika
18.04.2019Odświeżenie Felg jak co roku przed sezonem, polerka rantów, ceramika na bębny, dodatkowo wyważenie wszystkich kół

25.04.2019Montaż odseparowanego zestawu Morel Maximo, wygłuszenie drzwi
Najwięcej zeszło się z gwizdkami w trójkącie żeby to dopasować i wyglądało jak fabryka
Drzwi wygłuszone też w środku
15.05.2019 W między czasie pełna renowacja felg OEM Omanyt do MK5
Kamili
17.05.2019Coś czego zawsze mi brakowało, spawarka do plastiku, nie powiem jakoś sobie radziłem, ale teraz jest o wiele łatwiej
Dzięki
Sebascorpion za podpowiedz jaki model wybrać :pub:
25.05.2019Pierwszy zlot w 2k19 Majóvwka
Docenili, i coś tam wpadło :bajer:
Olej do nowego silnika :grin: , no i bon z fmic.pl wymieniłem na V-Bandy

12.06.2019Zmiana nr. rejestracyjnych na bardziej pasujące


03.07.2019Przygotowania przed
Raceism 2k19


Już na miejscówce
Co do zlotu ciężko coś powiedzieć, trzeba tam być zobaczyć , organizacja na najwyższym poziomie, tak samo jak i auta które można zobaczyć.

Oficjalnie i jak to mówią Legit :bajer:

Kilka fantów jakie wpadły
Klamka USA jest na sprzedaż, Kieszeń zostawiam sobie, kratki Sprzedane, ale mam jeszcze chyba z 5 zestawów

R-Line MsDesign Oryginalny w bardzo dobrym stanie
Sprzedany za tyle ile był wystawiony na OLX :bajer:

Przednia dokładka Autotest/Votex, bez ubytków Sprzedana

2x Full Fis SE Immo3 Benz
Oba nie aktualne

Nowe oryginalne monetowniki do tunelu USA (Wycofane, i nie dostępne w EU)
Zostały jeszcze 2szt.

Później dodam kilka zdjęć z innych zlotów które udało się odwiedzić oraz opis co i jak
Kolejny UP i spora fotorelacja będzie już o samym Swapie :bigok: trochę jest zdjęć do obrobienia temu to tyle trwa :panna:
Przyszedł czas na długo wyczekiwany Up o
SWAP'ie oczywiście wszystko jest opisane w dużym skrócie, wszystkiego też nie fotografowałem, ale i też nie wszystkim można się dzielić :jezor: Jak to mówią wiedza kosztuje, i wszystkiego nie można podawać na tacy.
06.09.2019Dawca części 1.8t 2003r, uznałem że łatwiej będzie zrobić
SWAP z benzyny na benzynę, dodatkowo doposażę auto w
CAN, ESP, Climatronic, itp.


Dzień później wszystko co potrzebne wyciągnięte

W między czasie doszła skrzynia i trochę osprzętu od
BartesWZL, w transporcie przez całą Polskę pomógł mi kolega
Mateusz i Darek :pub:
Skrzynia o oznaczeniu GUM z R32 MK5/Audi 8P

Zostało dokupić rozrusznik( bo ten wyżej nie pasował i nie miał cewki) oraz przekładnię kątową której ceny są większe jak samej skrzyni :panna:


Wybrałem się na zakupy :bigok:
Żuraw beż którego ciężko było by cokolwiek zrobić

12.09.2019 Czas start

Następnego dnia
BYE BYE Żizel 

Tak tak, wózek zrobiony do transportu starego/nowego silnika między garażami
16.09.2019Kolejne zakupy
Nie był w planie ale to kolejna rzecz bez której teraz nie wyobrażam sobie prac przy silniku

TDI do transportu zabezpieczyłem starymi pasami bezpieczeństwa, nie było to zbyt stabilne
19.09.2019Demontaż środka, i wywalenie całej instalacji auta



Przyszła łapa i napinacz z 2.8 od
Adam96 :pub:
23.09.2019Dokładanie klimatyzacji
Na początku był plan aby zmienić całą ścianę grodziową

Po tym jak ciężko było ją wyciąć z dawcy i sugestii
misiu126 postanowiłem to zrobić inaczej
Zrobiłem szablon, wyciąłem otwory i chyba wyszło nie najgorzej



Rozplątywanie i sprawdzenie nowej instalacji

Przyszła paczka od
Bartka :pub:
Poduszka i pompa wspomagania z 2.8

25.09.2019Czas zabrać się za 3.2

Wiązka silnika pojechała do
Jacek6804 (
TopolGarage) na przerobienie

27.09.2019Kupiłem kompletny pas przedni z 2.8
Miał być 100% sprawny, wentylatory nie startowały, po reanimacji zaczęły chodzić ale nie było pierwszego biegu
28.09.2019Silnik wylądował na stojaku

Pierwsze co miska w dół i sprawdzenie smoka


Warto też zajrzeć do panewek


Rozbieram dalej, dekiel górny, osłony rozrządu,


2cm podkładki pod silnik idealnie pasują w zestawie tulejki, jeśli ktoś szuka mogę takie wykonać więcej PW :pub: :bigok:


02.10.2019I znowu zakupy :bigok:
Kolejny must have, da się bez nich kręcić, do tej pory sobie jakoś radziłem, ale czasami przydaje się precyzja, łatwo zmiażdżyć uszczelkę i później znowu trzeba rozbierać

04.10.2019Części zamówione w ASO więc jest chwila
Umyłem komorę

Pozbycie się nagaru z miski, dekla i osłon + czyszczenie odmy



10.10.2019Jedna z 3 paczek z uszczelkami, oringami, simeringami, śrubami itp.

Można składać dół
Rożnica w starej śrubie stopy korbowodu vs nowa, może tu tego nie widać ale była sporo wyciągnięta

12.10.2019Silnik przygotowany, i polakierowany

Trzeba dobrać kolor na komorę, ostatnio tak się pozmieniały pigmenty w mieszalniku, że nie wychodzą już te kolory które wychodziły 3-4 lata temu
Coś się udało dopasować nie jest idealnie ale tak to już jest z nietypowymi lakierami
15.10.2019Trzeba było dodać kilka mocowań których wcześniej nie było, np. do pompy MK60 ABS/ESP i kilku innych elementów
Komora przygotowana, wyszlifowana, zabezpieczona i zapodkładowana
17.10.2019Lakierowanie, miało szybko, a noc zastała :panna:



Kolejny dzień
Nie wyszło źle, jak na lakierowanie prawie po ciemku :kac:

Wygłuszenie środka, skoro jest tyle rozebrane to nie mogłem tego nie zrobić
21.10.2019Można powoli składać

22.10.2019Stary wydech zdemontowany, lewarek zmiany biegów zmieniony na 6B

Z dalszymi pracami blokowała mnie pompa ABS/ESP, przez różnicę w konstrukcji/mocowaniu i wyjściu przewodów hamulcowych pompa MK60 nie pasuje P&P,
trzeba było przedłużyć przewody, oraz inaczej je poprowadzić , z pomocą i maszynką do zarabiania przewodów przyszedł kolega
Karol :pub:
24.10.2019Wiązka wróciła można brać się za silnik, wymienione wszystkie uszczelki,simeringi,oringi itp.


Skrzynia i reduktor też dostały profilaktycznie nowe uszczelnienia

25.10.2019Skrzynia i reszta osprzętu polakierowane


Zakupy :bigok:
28.10.2019Silnik w 99% poskładany

Wiązka czujnika oleju była za krótka, trzeba było to poprawić

29.10.2019Wymiana oleju skrzyni, reduktora, i skręcenie

Montaż dwumasy, nie obeszło się bez problemów, mimo że nowe śruby z aso, jedna się obrobiła :banghead: , nie wiem czy klucz się omskną czy jakaś felerna była, sporo kombinowania i nerwów i udało się wykręcić.

Chwilę później skrzynia połączona z silnikiem
30.10.2019Jak się okazało w skrzyni brakowało gwintu do przykręcenia rozrusznika, więc naprawa

Przy skręcaniu reduktora wyszło że brakuje mi śruby której nie miałem i trzeba będzie trochę czekać na dostawę
05.11.2019Pozbycie się ON z baku

Płukanie benzyną, wycieranie do sucha, i tak kilka razy

Po odpoczynku od oparów następnego dnia montaż pompy paliwa, dorobienie przewodów i montaż filtra z regulatorem ciśnienia
Miałem dwie jedna z 1.8T druga AQN wybrałem tą z AQN jakoś świeżej wyglądała, tak rozebrałem i wyczyściłem przed montażem



06.11.2019Przyszła śruba do reduktora
09.11.2019Silnik gotowy do przewiezienia i montażu

Szybka akcja z
Dawidem
I zamontowany
11.11.2019Pierwsze odpalenie, obyło się bez problemów , odpalił jak to mówią od strzała
https://youtu.be/y0B9Jxrcfik21.11.2019Przyszły kolejne części można działać dalej


Kilka osób polecało więc postanowiłem kupić Tłumik Magnaflow Glasspack

Jak zobaczyłem jak jest wykonany, i do tego za ponad 200zł był ze stali w ocynku postanowiłem go odesłać

Na jego miejsce kupiłem Polski produkt z firmy RM-Motors, nawet niema czego porównywać, wykonanie na wysokim poziomie, do tego pełna personalizacja

Nowe wentylatory NRF do obudowy z 2.8


Niestety większy nie pasuje na swoje miejsce, jest to błąd w konstrukcji kilka osób mi to potwierdziło, zamówiłem inny z wyższej półki i ten już pasował

Nowy zbiorniczek wyrównawczy
22.11.2019Z kolegą
Dawidem udało się zrobić portki i kawałek wydechu, wszystko robione na leżąco na niewielkiej wysokości z tego też powodu nie udało się zrobić całości, reszta wiosną na podnośniku

Zamontowane na nowych uszczelkach

23.11.2019Dodatkowa pompa wody już nie wisi na przewodach, dorobiłem mocowanie :bajer:

Odpowietrzanie układu hamulcowego, po takich rozbiórkach nie jest to takie proste ale się da
26.11.2019Modyfikacja wsadu licznika, dzięki
grg474 :pub: za podpowiedz gdzie szukać
Skrzynia z MK5 nie ma czujnika prędkości więc prędkość jest brana z innego czujnika , bez zmiany pompy ABS nie było by to możliwe
Jak widać nie trzeba ciągnąć dodatkowych przewodów, wystarczy samo kodowanie

Dodatkowo aktywowałem kilka funkcji które można aktywować w liczniku z Immo3 :bigok:
Udało się sparować kluczyk z licznikiem Immo już nie miga ( mówili że się nie da :panna: )
28.11.2019Zaczyna to jakoś wyglądać

30.11.2019Zmiana przegubu oraz osłon

Naprawa i regulacja mechanizmu wycieraczek
Mój się zapiekł przy próbie wybicia trzpienia pękł stelaż, na dawcę poszedł nowy mechanizm (zamiennik)
Nie polecam, montować całego nowego mechanizmu, ma inne wymiary ramion, przez co zakres ruchu jest mniejszy

Pierwsza jazda :bajer: :satan:
https://youtu.be/7MSmOS11078I tak to wygląda, wiosną zostanie kosmetyka pod maską, wydech i jeszcze kilka rzeczy

https://youtu.be/SuoHG4gsq7420.12.2019Wspaniały Gwiazdkowy prezent od kolegi
afej :bajer: :pub:
Idealnie wypełni wnękę w dokładce 25th



Jak widać udało się to zrobić w trochę ponad 2 miesiące, można powiedzieć popołudniami i nie codziennie, czasami były dłuższe przerwy w oczekiwaniu na części, ale wydaje mi się że jak na zakres prac który został wykonany nie trwało to długo, ale niech ktoś mi powie że SWAP robi się szybko i nic w tym trudnego... niech najpierw sam to zrobi własnymi rękami wtedy można tak mówić, mało co pasuje większość to rzeźba i kombinowanie co i jak zamontować żeby później nie kolidowało z innym elementem.
Mega Podziękowania dla Mojej Dziewczyny
Kamili, za Wsparcie i Motywację, dla
Dawida za pomoc z wydechem :pub: i udostępnienie dawcy

, dla
Krystiana (
kolak6 ) bo nawet w nocy potrafił iść do garażu żeby coś sprawdzić :bigok: :bajer: , dla
Mirka Handlarza (
misiu126),
Mateusza.L,
Adama.P za przydatne podpowiedzi :pub:
Na wiosnę ciąg dalszy

:bajer: :bigok:
Stay Tuned :bajer: