Siema!
Od maja 2017 roku jestem posiadaczem Golfa czwartej generacji (drugim w Polsce) z silnikiem 2,3 V5. Niestety jest to słabsza wersja 150-cio konna ze skrzynią automatyczną. Jak kupiłem auto to trochę rzeczy było porobionych i zmodyfikowanych, ale jest jeszcze parę rzeczy do poprawienia po poprzednim właścicielu no i przede wszystkim mam swoją wizję, pewnie trochę inną.
Także biorę się do roboty, powoli i (będę się starał) dokładnie
Marka: Volkswagen
Model: Golf IV Highline
Rok produkcji: 1999
Kolor: LC6M
Pojemność: 2.3
Moc: 150 KM
Wyposażenie: ciężko stwierdzić co jest sprawne po poprzednim właścicielu xD

a tak poważnie to:

4 elektryczne szyby

elektryczny szyberdach

elektryczne lusterka

centralny zamek z pilotem (scyzoryk)

domykanie szyb kluczykiem

wspomaganie kierownicy

komputer pokładowy (chwilowo niedziałający)

podłokietnik

podłokietnik w tylnej kanapie

klimatronic

podgrzewane fotele

jasna skórzana tapicerka

immobiliser

airbag

gniazdo zapalniczki w bagażniku 12V

światła bi-xenon

spryskiwacze reflektorów (chwilowo nie działają)
MODYFIKACJE:

Car Audio:
-Jednostka sterująca JVC KD-AVX44
-Subwoofer Audio System 200W RMS do tego wzmacniacz cyfrowy
-Zestaw przedni: głośniki Dynaudio, zwrotnice i tweetery Rainbow
-Zestaw tylni: głośniki ori, zwrotnice i tweetery GroundZero

Zawieszenie: gwintowane, przód MTS Gold, tył TA

Felga: Startech Monostar IV 18" 8,5J

Wnętrze jasne, skórzane z Bory (nie do końca pasuje tapicerka drzwi tylnych i kanapa) - będę jakoś to ogarniał (prawdopodobnie założę z powrotem wnętrze welurowe i będę czekał aż pojawi się ładna jasna skóra)

wycieraczka od golfa MK V

ori lampy xenon przerobiony na bi-xenon i pomalowane odbłyśniki na czarno

tylne lampy od wersji GTI

wycięty ostatni tłumik (który trzeba poprawić bo przy 3 tyś obrotów nie da się w środku wytrzymać)

Stabilizator od audi S3

zmienione audio (opisane wyżej)

wygłuszenie auta

Licznik Sport Edition 1/2 FIS (nie do końca zaadaptowany przez poprzedniego właściciela - nie pokazuje spalania ani sumie nic poza przejechanymi kilometrami, prędkością i obrotami)
PLANY:

wydech z kwasówki z jakimś sensownym tłumikiem końcowym

ogarnięcie koła (malowanie i opony)

ogarnięcie skóry (lub wymiana na inną)

podpięcie spryskiwaczy lamp

ori przetwornice do xenonu i nowe żarniki

obszycie lub wymiana kierownicy - jak wymiana to na kiere z lupo 3l

prawidłowa adaptacja lub wymiana licznika (nie wiem czy ma dobry numer)

znaczek V5 w grill

Lotka GTI

światła przeciwmgielne

kompletna deska z Bory

antena polo 6R lub golf 7

dywaniki welurowe (na lato) i gumowy (na zimę)

duże prawe lusterko

ogarnięcie oświetlenia wnętrza - teraz coś przerywa

ogarnięcie szyberdachu (coś się przycina przy otwieraniu lub zamykaniu)

wymiana cupholdera tylnego

napinacz półki tylnej - jeden jest uszkodzony

wymiana włącznika świateł - albo ori albo z polo 6r

ogarnięcie klimy - z jakiegoś powodu nie działa xF

rejestracja na magnesy

gładka listwa w przednim zderzaku

zaślepki Wolfsburg zaimast kierunków w błotnikach

przełącznik el. szyb (ten co mam coś świruje)

nowe zawieszenie
Tutaj zdjęcia, po lewej jak poprzednik przywiózł auto z Niemiec a po prawej tak jak auto wyglądało w jego rękach.

Tak auto wyglądało u mnie kilka dni po kupieniu (poza brakiem felg na razie nie wiele się zmieniło

)

A stało się tak ponieważ 2 tygodnie po kupieniu golfa ( tj. 12.04.2017) ja przepuszczałem na przejściu dla pieszych dzieciaka do szkoły jadąc do pracy gość wjechał mi w tył busem xF
Dobrze, że dzieciak zdążył przejść bo golf zatrzymał się za pasami

Z racji, że u mnie w mieście są wszędzie napięte terminy to Golfik do tej pory jest u blacharza. Z tego co się dzisiaj dowiedziałem (20.06.2017) auto jest przygotowywane do lakierowania/lakierowane i być może w tym tygodniu je odbiorę

Dobrze by było, ponieważ jest Vaglandia na którą muszę jechać
03.07.2017w piątek (tydzień temu - 23,06,2017) odebrałem auto od blacharza xD
szału nie ma, mogło być lepiej pomalowane

ale trudno... jakoś przeżyję ;D
o 23 odebrałem auto a w sobotę o 16 miałem jechać na Vaglnadie2017... wiec skłądanie auta skończyłem o 4 w nocy ...

zakupiłem też koła, które będzie trzeba odrestaurować

kej:

Muszę w nich zmienić opony bo teraz mam 225/40 i 235/40 docelowo chce wsadzić 205/40 albo 215/35 zobaczymy jak to wyjdzie...
a tak wyglądało auto w dordze na Vaglandie 2017 (czyli stan auta na 24,06,2017)

Wiem, że jest "motorówka"... musze do tyłu gwinty wsadzić

no i mam problem, z zawieszeniem który opisałem w innym temacie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=77&t=610078w skrócie... auto stoi krzywo z przodu - różnica jest okolo 1 lub 1,5 cm i nie wiem co to może być,,,
24.07.2017Powoli staram się ogarnąć autko... Bardzo powoli

Ale ważne, że cały czas do przodu...
Ostatnimi czasy zająłem się trochę audio.
Głośniki z przodu Dynaudio, do tego tweetery i zwrotnice rainbow.
Głośniki tylnie zostały Ori na razie, ale wpałda zwrotnica GroundZero i tweetery groundzero.
Do tego doszła mata wygłuszająca i pianka wygłuszająca, nie mam więcej zdjęć bo jakoś tak nie po drodze było mi robić więcej


W końcu dorobiłem się też boczków skórzanych z golfa które pasują tak jak trzeba ;D

Dla świętego spokoju wymieniłem też klocki i tarcze hamulcowe
było z tym troche zabawy bo musiałem wykrecić resztkę śruby trzymającej tarcze i nagwintowwać od nowwa itd... a że jakiś czas temu miałem pożar ww garażu i spłonęła większość narzędzi to co chwile musiałem po coś jechać

a to wiertło, a to gwintownik


W najbliższym czasie muszę zdjąć podsufitkę bo coś trzeszczy przy szyberdachu xF
Także powoli do przodu jak mówiłem... Golf był na Vaglandii, a w najbliższy weekeend będzie mnie chyba można zobaczyć na Vagday w Żmigrodzie

A z dupereli to jeszcze musiałem zmienić akumualtor bo stary padł xF
I dowiedziałem się czemu mam przekżywione auto

... mianowicie na tylniej osi są 2 różne spręzyny

Na razie wyrównałem auto na gwincie (teraz jest różnicy okolo 5mm) i nic więcej z tym nie robię... A w niedalekiej przyszłości kupię całe nowe zawieszenie gwintowane.