Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 2 z 3 [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 28 Lip, 2008 
Tech Mod
Tech Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 22 Lip, 2005
Posty: 2583
Skąd: Bargłów (podlaskie)
lation napisał(a):
W jaki sposob zmienia sie zbieznosc jezeli nie ruszasz drazkow kierowniczych?


W taki że ruch jaki możesz wykonać amortyzatorem po nawet poluzowaniu śrub mocujących amortyzator na dole, to nie tylko ruch amortyzatorem zmieniający kąt pochylenia koła. Oprócz takiego ruchu możesz jeszcze wykonać niewielki ruch obracający amortyzator wokół własnej osi (w granicach w jakich pozwoli na to luz na luźnych śrubach mocujących amortyzator). A to już zmieni zbieżność nawet bez dotykania drążków kierowniczych ;)



_________________
Projekty:
mk2 GTI
Corrado G60
Corrado VR6 SLC
Passat B5 2.8 V6 4Moion

Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 28 Lip, 2008 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 10 Paź, 2006
Posty: 120
Skąd: UK / Chwaszczyno
B_O_N_K napisał(a):
W taki że ruch jaki możesz wykonać amortyzatorem po nawet poluzowaniu śrub mocujących amortyzator na dole, to nie tylko ruch amortyzatorem zmieniający kąt pochylenia koła. Oprócz takiego ruchu możesz jeszcze wykonać niewielki ruch obracający amortyzator wokół własnej osi (w granicach w jakich pozwoli na to luz na luźnych śrubach mocujących amortyzator). A to już zmieni zbieżność nawet bez dotykania drążków kierowniczych ;)

kurcze to brzmi prawie jak wzór z fizyki lub matmy :$ :]



_________________
mój golf

viewtopic.php?t=22164
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 28 Lip, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 24 Gru, 2005
Posty: 4682
Skąd: Międzyrzecz
Gadu-Gadu: 0
Auto: A6 C5 V6 & MK2 @ VR6 & MK4 TDI+, Corrado @ 1.8T, MK4 V5, B5FL V6
Lation też ma trochę racji, bo np w Polo (75-94r) z przodu był cały Mcperson razem z piastą itp. ;)


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 28 Lip, 2008 
Tech Mod
Tech Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 22 Lip, 2005
Posty: 2583
Skąd: Bargłów (podlaskie)
patigt napisał(a):
prawie jak wzór z fizyki lub matmy :$ :]


Zdawałem maturę i z jednego i z drugiego :-D Również na studiach mam obydwa przedmioty ;)

rolek napisał(a):
Lation też ma trochę racji, bo np w Polo (75-94r) z przodu był cały Mcperson razem z piastą itp. ;)


Ale temat jest o mk3 a w nim nie jest tak jak w Polo 75-94 ;)

Pozdrówka ;)



_________________
Projekty:
mk2 GTI
Corrado G60
Corrado VR6 SLC
Passat B5 2.8 V6 4Moion

Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto 29 Lip, 2008 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 30 Mar, 2007
Posty: 39
Skąd: US (Upper Silesia)
Gadu-Gadu: 0
Auto: MKIII 1,9 TD '93 GL
Dzięki za szeroki odzew :)

Na razie samochód z powrotem u mechanika - niech mi jeszcze raz wyciąga skrzynię i kombinuje, tym bardziej, że zaczęło mi z niej cieknąć - jak nic w materii buczenia nie zrobi to skuszę się na ustawienie zbieżności...

pozdro !!



_________________
------------------------------
MK3 1,9 TD '93 GL
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto 29 Lip, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 23 Lis, 2005
Posty: 3269
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf mk2
Od zbieżności nie będzie Ci nic buczeć, co najwyżej zacznie Ci opony drzeć po wewnętrznej albo zewnętrznej stronie, zależnie jak jest ta zbieżność ustawiona.
Trzeba się naprawdę bardzo mocno postarać, żeby potężnie zepsuć geometrię przy wyciąganiu skrzyni...
Sprawdź lepiej łożyska, swego czasu też mi coś w mk2 potężnie hałasowało, kombinowałem różnie, okazało się, że przyczyna banalna, uszkodzone łożysko w lewym kole. W przednim zawieszeniu dźwięki mogą się różnie przenosić, a jak masz nie za dobry słuch (jak ja), nie wyczujesz od razu co się stało.



_________________
Projekt!Klik
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 06 Sie, 2008 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 30 Mar, 2007
Posty: 39
Skąd: US (Upper Silesia)
Gadu-Gadu: 0
Auto: MKIII 1,9 TD '93 GL
Oki, ponoć mechanik w końcu doszedł do tego, że półoś była wybita i przez to ciekł olej w skrzyni i buczało przy jeździe - dzwonił mi teraz, że robił próbę i jest teraz ciszej...zobaczę po południu czy faktycznie jest tak...

pozdro

PS... czy jeśli tak od 140 km/h w górę zaczyna mi telepać autem, to jest to kwestia zbieżności?


edit:

no i niestety dalej wyje ałaa - im większa prędkość tym wyższy dźwięk - mechanik nie wie co może być przyczyną, ze szwagrem gdybamy, że może to być łożysko od skrzyni...
Ale zamiast wymieniać po kolei wszystkie łożyska będę chciał wskoczyć na jakieś rolki, rozbujać auto i organoleptycznie sprawdzać źródło hałasu....

BTW - apel dla ludzi z okolic Tychów, Lędzin, Bierunia, Imielina - jak macie to dajcie namiary na dobrego mechanika... help


Ostatnio edytowany przez toTommY, Czw 07 Sie, 2008, edytowano w sumie 1 raz


_________________
------------------------------
MK3 1,9 TD '93 GL
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 06 Sie, 2008 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 23 Paź, 2005
Posty: 920
Skąd: PrG
Gadu-Gadu: 0
Auto: wszystkie żony, ale czasem da pojeździć
zbieżność nie ma nic do bicia
może masz koła źle wyważone, albo półoś krzywą


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 13 Sie, 2008 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 30 Mar, 2007
Posty: 39
Skąd: US (Upper Silesia)
Gadu-Gadu: 0
Auto: MKIII 1,9 TD '93 GL
Ok - sprawa na obecny stan przedstawia się tak: wyciek oleju ze skrzyni - powodem jest wyskakująca półoś - mechanik wbił ją parę dni temu i olej nie ciekł...wczoraj patrzę i znowu na placu mam plamę oleju - półoś znowu wylazła - co może być tego powodem? Może zdziabane łożysko w skrzyni, które w czasie jazdy dostaje bicia i przez to też powoduje buczenie w czasie jazdy i wybijanie półosi?

pzdr...



_________________
------------------------------
MK3 1,9 TD '93 GL
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 13 Sie, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 23 Lis, 2005
Posty: 3269
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf mk2
toTommY napisał(a):
wyciek oleju ze skrzyni - powodem jest wyskakująca półoś - mechanik wbił ją parę dni temu i olej nie ciekł


podejrzewam, ze nie wyskakuje Ci półoś, tylko kielich ze skrzyni, bo tylko wtedy leci olej. Jakby półoś wyskakiwała, to by się najwyżej wyrwała z przegubu wewnętrznego, ale wtedy nie ma prawa olej ze skrzyni lecieć, bo kielich+simmering uszczelniają skrzynię.

hah zmień mechanika, zapytaj się tego cymbała czy zakładał pierścień segera zewnętrzny na wałek wychodzący ze skrzyni po zamocowaniu na nim kielicha
To są takie pierścienie w kształcie litery C bez oczek do rozgięcia, ciężko jest wdusić kielich na wałek bez przyrządu i łatwo jest zepsuć zakładając pierścień na wałek i wtedy kielich może zeskakiwać.



_________________
Projekt!Klik
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 13 Sie, 2008 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ

Rejestracja: Nie 06 Sty, 2008
Posty: 8
Co do wycia to myślę ze będziesz miał łożysko do wymiany, ja tez tak miałem w moim MK3, czym szybciej jechałem tym większy był hałas, powyżej 120 wydawało się ze lecę samolotem, krzywa pół oś nic nie ma do bicia kierownica tzn. ja jeździłem z krzywa pół osia i nic mi nie bilo, jedyne, co to luzowała się nakrętka, to ze masz kierownice przestawiona o parę stopni to wina mechanika, bo ustawiał ci zbieżność, ale tylko jednym drążkiem, nie liczyło się do niego żeby było to zrobione poprawnie tylko żeby było, ale tym się nie martw masz jedynie w jedna stronę słabszy skręt


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 18 Sie, 2008 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 30 Mar, 2007
Posty: 39
Skąd: US (Upper Silesia)
Gadu-Gadu: 0
Auto: MKIII 1,9 TD '93 GL
Lucius Snow napisał(a):
toTommY napisał(a):
wyciek oleju ze skrzyni - powodem jest wyskakująca półoś - mechanik wbił ją parę dni temu i olej nie ciekł


podejrzewam, ze nie wyskakuje Ci półoś, tylko kielich ze skrzyni, bo tylko wtedy leci olej. Jakby półoś wyskakiwała, to by się najwyżej wyrwała z przegubu wewnętrznego, ale wtedy nie ma prawa olej ze skrzyni lecieć, bo kielich+simmering uszczelniają skrzynię.

hah zmień mechanika, zapytaj się tego cymbała czy zakładał pierścień segera zewnętrzny na wałek wychodzący ze skrzyni po zamocowaniu na nim kielicha
To są takie pierścienie w kształcie litery C bez oczek do rozgięcia, ciężko jest wdusić kielich na wałek bez przyrządu i łatwo jest zepsuć zakładając pierścień na wałek i wtedy kielich może zeskakiwać.


Zabrałem gościowi auto, bo ściemniał okrutnie - golfik stał 4 dni u niego i nawet do niego nie zajrzał - generalnie zaczynam czaić, że chyba zje***ał mi skrzynię i on o tym wie - na początku jak mu przywiozłem auto, to miał mi tylko zlikwidować hałas/ rzężenie który powstawał przy wysprzęglaniu na luzie - rozebrał wtedy skrzynię i powiedział, że łożysko jest ok tylko ten kołnierz (chyba miał na myśli wspomniany kielich) jest nie teges ale idzie z tym idzie jeździć, nic nie będzie - widać nie chciało mu się tego robić, ale najwyraźniej źle zamontował z powrotem skrzynię - od tego momentu mam z przodu buczenie no i olej mi cieknie...
Coś czuję, że czeka mnie wymiana skrzyni... :(

BTW mam lamerskie pytanie - czy skrzynia od mk2 1,8 będzie pasować do mk3 TD 1,9 ?

pozdro !!



_________________
------------------------------
MK3 1,9 TD '93 GL
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 18 Sie, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 23 Lis, 2005
Posty: 3269
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf mk2
toTommY napisał(a):
BTW mam lamerskie pytanie - czy skrzynia od mk2 1,8 będzie pasować do mk3 TD 1,9 ?


Generalnie szukaj skrzyni tylko z diesla, ale jak możesz to podaj oznaczenie tej skrzyni z mk2, bo z tego co wiem skrzynkę 4S (nie pamiętam dokładnie) kładli do diesla i do benzyny.



_________________
Projekt!Klik
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 21 Sie, 2008 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 30 Mar, 2007
Posty: 39
Skąd: US (Upper Silesia)
Gadu-Gadu: 0
Auto: MKIII 1,9 TD '93 GL
Lucius Snow napisał(a):
Generalnie szukaj skrzyni tylko z diesla, ale jak możesz to podaj oznaczenie tej skrzyni z mk2, bo z tego co wiem skrzynkę 4S (nie pamiętam dokładnie) kładli do diesla i do benzyny.


nie dam rady teraz podać, bo to kuzynek ją ma a wymyka teraz z Polski, więc nie będzie jak sprawdzić...

tnhx !!

[ Dodano: Czw 21 Sie, 2008 ]
Lucius Snow napisał(a):

Generalnie szukaj skrzyni tylko z diesla, ale jak możesz to podaj oznaczenie tej skrzyni z mk2, bo z tego co wiem skrzynkę 4S (nie pamiętam dokładnie) kładli do diesla i do benzyny.


nie dam rady teraz podać, bo to kuzynek ją ma a wymyka teraz z Polski, więc nie będzie jak sprawdzić...


(...) No i sprawa znalazła, mam nadzieję, szczęśliwy finał -
Nastąpiła zmiana mechanika:
powód buczenia z hałasem z prawej strony: kończące się łożysko w kole z lewej strony ałaa

Cieknąca skrzynia - poprzedni ciaprok wbijał kielich na chama - a tam jest wielowpust, który tak można przez to uszkodzić - kielich przykręca się na chyba jakąś centralną śrubę, i w ogóle poprzednik popieprzył mi klimaty związane z wybierakiem - mam już to zrobione

Lewa pół-oś była za sztywno skręcona - przy końcu już zaczęła się wyrabiać - mechanik powiedział, że powinna mieć lekki luz a tak to mi pchała koło - teraz kierownica jakby mi się trochę nawet wyprostowała :)
Jeszcze nie wiem jak od 140 się zachowuje, czy dalej telepie mi - ale mechanik powiedział, że przez te za sztywne dokręcenie skrzyni miałem drgania na kiery....


W autku jest już teraz typowo-normalna dieslowska cisza :D

dzięki wszystkim za zaangażowanie

pozdro !!



_________________
------------------------------
MK3 1,9 TD '93 GL
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 21 Sie, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 23 Lis, 2005
Posty: 3269
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf mk2
To jeszcze byś po punkcie "Pomógł" rozdał i wszyscy będa zadowoleni ;)



_________________
Projekt!Klik
Image
Offline
 Profil  
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 2 z 3 [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 2 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe