Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 1 [ 15 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: [all vw] Pękanie spawanego dachu, jak temu zapobiec?
PostWysłany: Sob 14 Lut, 2009 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 18 Gru, 2007
Posty: 620
Skąd: Ślaskie
Panowie, wszyscy znamy problemy ze spawanym dachem, a dokładniej z jego pekaniem pfu Dlaczego tak się dzieje? Wiem, wiem duza powierzchnia, buda pracuje, zle polozona szpachla... Otóż mam w caddy spawany dach, dokładniejn wstawiony pasek szerokości powedzmy 30cm zaraz nadz szybą przednią, ale jest on dany na zakładke, nic nie pęka, przynajmniej jeszcze nei widać :-D ale zanim buda pojdzie w lakier chcial bym to zrobić jak najlepiej, jak zapobiec pękaniu? Myśle nad tym aby odkryć spaw i połaczyć blachy nie na zakładke tylko pospawać jedną z drugą czołowo, bardzo gęsto, ciągły odpada bo wiadomo co się stanie z dachem ałaa Ale uzupełnianie spawu tak żeby wyszedł ala ciągły chyba jest dobrą opcją? Co o tym sądzicie?


Ostatnio edytowany przez sari, Sob 14 Lut, 2009, edytowano w sumie 1 raz

Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 14 Lut, 2009 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 10 Lip, 2007
Posty: 2004
Gadu-Gadu: 7066340
Auto: Golf Mk1
w większości hot road"ów obniżany dach jest spawny na "styk" i spaw ciągnięty przez całą długość dachu


Offline
 Profil    7066340
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 14 Lut, 2009 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 17 Lis, 2008
Posty: 106
Skąd: SB, SG
Gadu-Gadu: 8428033
Auto: Golf mk1 TFSI
Najlepiej jak bedziesz spawal punktowo do czasu otrzymania spawu na calej dlugosci. Musisz tylko czekac po kazdej serii spawow az blacha ostygnie, zeby nie bylo naprezen termicznych.


Offline
 Profil    8428033
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 14 Lut, 2009 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 23 Lis, 2005
Posty: 3269
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf mk2
wojtek_sari, jak dla mnie pozostaje Ci jedna metoda, starożytna i współcześnie używana na najdroższych oldtimerach, czyli cynowanie spoin.



_________________
Projekt!Klik
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 15 Lut, 2009 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 18 Gru, 2007
Posty: 620
Skąd: Ślaskie
Lucius Snow, i to jest myśl, ale czy można to zrobić domową metodą?



_________________
Moje Sviro ;) - www.facebook.com/pages/VW-Scirocco-mk1/1462953273993399
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 15 Lut, 2009 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 02 Sty, 2006
Posty: 37
Skąd: Tarnów
to jak lutowanie instalacji grzewczej miedzianej w tym temacie szukaj :)


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 15 Lut, 2009 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 14 Cze, 2005
Posty: 1365
Skąd: Radom
dokladnie, cynowanie spoin da rade mosiadz nie jest zly do tego



_________________
Moje aukcje: http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1082568
Dystanse na zamowienie, info gg
Golf Mk4 cabrio projekt http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=10821
Audi A3 8P OEM+ projekt viewtopic.php?f=98&t=96254&view=unread
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 09 Mar, 2009 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 04 Gru, 2006
Posty: 862
Gadu-Gadu: 0
Auto: VW Golf 5 Avant
palnik + cyna wysoko temperaturowa nic trudnego


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto 10 Mar, 2009 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 23 Lip, 2005
Posty: 323
Skąd: KROSNO
~pospawasz normalnie migiem i nic nie będzie pękac



_________________
www.pitersmk2.jpg.pl
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto 10 Mar, 2009 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 13 Lip, 2008
Posty: 269
Skąd: Tychy
Gadu-Gadu: 8955147
Auto: [*]mk1 1977[*] , [*]mk2 1987[*]
spawaj punktowo z lewej a zaraz następnie z prawej to nie będziesz miał żadnej fali na dachu a cyna to naprawdę godny sposób :) bo z niej tworzą się arcydzieła..nie odpada jak szpachla tylko w razie kolizji ugina się jak blacha :)



_________________
stare dobre czasy : http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.ph ... 78#p455378
powrót do przeszłości : viewtopic.php?f=98&t=52297&view=unread#unread
http://www.sekundka.com
Offline
 Profil    8955147
 
 Temat postu: Re: [all vw] Pękanie spawanego dachu, jak temu zap
PostWysłany: Wto 17 Mar, 2009 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 18 Gru, 2007
Posty: 620
Skąd: Ślaskie
Panowie a jak powinna byc przygotowana powierzchnia pod cynowanie? Ma ktoś jakieś konkretne info? Żeby potem cyna mi płatami nie odleciała :D



_________________
Moje Sviro ;) - www.facebook.com/pages/VW-Scirocco-mk1/1462953273993399
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [all vw] Pękanie spawanego dachu, jak temu zapobiec?
PostWysłany: Śro 18 Mar, 2009 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ

Rejestracja: Nie 26 Paź, 2008
Posty: 37
Skąd: Bieruń
Gadu-Gadu: 9485326
Auto: VW Golf mk4
Blacha musi być oczyszczona do zera z starej farby, dobrze odtłuścić całą powierzchnię, palnik w dłoń grzać i cynować. Niezła ciesielka z tym ale warto się pobawić ;)


Offline
 Profil    9485326
 
 Temat postu: Re: [all vw] Pękanie spawanego dachu, jak temu zapobiec?
PostWysłany: Sob 26 Wrz, 2009 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 29 Paź, 2007
Posty: 222
Skąd: Wrocław / DSW
Gadu-Gadu: 0
Auto: Golf mk 1
Trochę odgrzeję.
Czym trawić blachę przed położeniem cyny i jaki podkład na obrobioną już cynę?



_________________
Some things are best left alone...
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [all vw] Pękanie spawanego dachu, jak temu zapobiec?
PostWysłany: Nie 27 Wrz, 2009 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 18 Kwi, 2009
Posty: 361
Skąd: TRZEBIEL / LUBUSKIE
Gadu-Gadu: 3397031
Auto: POLO 86C VAGINA
tez jestem ciekaw... bo w wole roboczym bede zmieniał dach ze wzgledu ze mam zalozony niefabryczny szyber a chce sie go definitywnie pozbyc :-D


Offline
 Profil    3397031
 
 Temat postu: Re: [all vw] Pękanie spawanego dachu, jak temu zapobiec?
PostWysłany: Nie 27 Wrz, 2009 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 29 Paź, 2007
Posty: 222
Skąd: Wrocław / DSW
Gadu-Gadu: 0
Auto: Golf mk 1
poszperałem wczoraj trochę w sieci i dowiedziałem się że do pobielania najlepiej użyć pasty cynowej, ale nie do lutowania miedzi. z racji tego że cyna musi się "odgazować" to nie kładzie się od razu podkładu bo będzie odłaził. Cynowaną powierzchnię można albo wietrzyć przsz ok 6 miesięcy albo użyć środka glasuritu lub sikensa. Cyna najlepiej w laskach z 70% domieszką ołowiu

Znalazłem opis który kiedyś był na mercedesstory.
Cytuj:
Reperacje blacharskie cyną

Słyszałem wiele opowieści na ten temat od fantastycznych po zbliżone do prawdy. Kiedyś stosowano cynę do reperacji karoserii. Jeszcze niedawno na Porshe 911 przeznaczano 11 kg cyny !!. Ta metoda dawno poszła w zapomnienie. Wielu blacharzy nie wie jak to robić, inni mają póżniej kłopoty z lakierem - więc unikają tego tematu. Zaletą cynowania jest fakt, iż mamy potem do czynienia z połączeniem metalu z metalem (wprawdzie nieżeleaznym). Nigdy nie powstanie tu korozja lub odprysk (kitu). Cynę stosujemy zamiast szpachli w różnych miejscach a najlepiej na spawach (na przykład reperowanie błotników) Opiszę tu jak to robię już wiele lat
Przygotowuję sobie deseczki dębowe o różnych kształtach i trzymam je w pojemniku z olejem (silnikowym). Miejsce które będę cynował czyszczę do idealnej, gołej blachy (ja to robię włókniną - krążki), potem zmywaczem 360-4 Glasurit zmywam blachę. Do pobielania blachy stosuję preparat "Amasan Lotaste WSN". Smaruję nim oczyszczoną powierzchnię i ogrzewam palnikiem, rozcierając szmatą, aż uzyskam kolor srebrzysto-połyskujący. Stosuję palnik na propan-butan.

Na tak pobieloną płaszczyznę nakładam cynę w sztabce - 25% nie więcej !. Ogrzewam ją tak, aby stała się plastyczna, a nie roztopiła się (tu trzeba wyczuć materiał). To samo przy pobielaniu. Jeżeli cynę roztopimy to nam spłynie. Jeżeli jest to płaszczyzna pionowa, a rozleję się na poziomej. Tak więc nałożoną porcję cyny rozprowadzamy na odpowiedni kształt dębową deseczką - podgrzewając jednocześnie cynę. Musi ona mieć konsystencję średnio zmrożonych lodów. Końcowy etap to nadanie odpowiedniego, zamierzonego kształtu pilnikiem ślusarskim. Nie używamy papierów ściernych, bo się zapchają. Należy pamiętać o tym, że cyna ma tendencję do "gazowania". Gdybyśmy na nią położyli lakier to po pewnym czasie nam odejdzie lub powstaną bąble. Można odczekać około pół roku lub przemyć cynę preparatem "541-5 Glasurit" i wtedy używamy podkładu epoxydowego lub Prep-Primer (USA). Musimy zastosować podkład na metal nieżelazny - szpachel w celu wykończenia też stosujemy z Glasuritu na metal nieżelazny 839 20 szpachel plus utwardzacz. Jeżeli przetrzemy się do cyny, powtarzamy czynności. Nie zrażamy się początkowym niepowodzeniem - cynują najlepsi, ci gorsi twierdzą, że teraz szpachle są doskonałe-może to racja. Ja jednak nie martwię się, że mi szpachel odpryśnie lub siądzie !


Do tego skany artykułu z jakiejś tam gazety skany wrzucę później

adrrider napisał(a):
tez jestem ciekaw... bo w wole roboczym bede zmieniał dach ze wzgledu ze mam zalozony niefabryczny szyber a chce sie go definitywnie pozbyc :-D

na dachu będziesz miał łatwiej bo cyna nie spłynie niee



_________________
Some things are best left alone...
Offline
 Profil  
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 1 [ 15 posty(ów) ] 


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe