Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 1 [ 15 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: [all VW] Firma a twardosc zawieszenia
PostWysłany: Czw 10 Wrz, 2009 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 20 Kwi, 2004
Posty: 5203
Skąd: Wroc
Gadu-Gadu: 1367975
Auto: caddy mk1
Jako, ze powoli sie starzeje to ważny dla mnie jest konfort jazdy. Mam troche doswiadczen z roznymi rodzajami zawieszenia i licze na to ze ktos tez podzieli sie swoimi.


Wiem, ze trudno okreslic twardosc ale niech punktem wyjscia bedzie seryjne zawieszenie oznaczone jako 0 a zawieszenie zespawane na sztywno niech bedzie 10


Gwint SuperSport w mk1 to max beton, auto jest masakrycznie sztywne i wrecz potrafi podksakiwac na wiekszych nierownosciach. dla mnie 8

Kit -60 TA Tehnix w mk1/caddy jest w miare konfortowy, nieco sztywniejszy od serii ale spokojnie mozna pomykac dla mnie 4

springi -40 HR i seryjne amory w mk3 niezauważalna utrata komfortu dla mnie 1


może ktoś podzieli się doświadczeniami apropo innych konfiguracji. jechalem na przyklad passatem b5 na gwincie SS i bylo calkiem niezle... teraz na rynku jest kupa zawieszeni roznego rodzaju do FormerK przez Tehnixy, JOMy i inne... kto sie podzieli swoimi odczuciami ?



_________________
OLD VOLKSWAGENS NEVER DIE, THEY JUST GET LOWER
Offline
 Profil    1367975
 
 Temat postu: Re: [all VW] Firma a twardosc zawieszenia
PostWysłany: Czw 10 Wrz, 2009 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 11 Maj, 2005
Posty: 557
Skąd: rybnik
Gadu-Gadu: 1441903
Auto: ibiza 6k, F2 monte carlo
kit power-tech w mk2 - w miare wygodne zawieszenie i dobrze trzyma na zakrętach 5

gwint KW var. 2 w mk2 - to tutaj to jest poezja od max skręconej do min twardości
max skręcony (beton jakby zaspawany) zerowy skok amora- 10
min skręcony miękki jak ...... (niech każdy sobie dopowie) - 1
najlepszym rozwiązaniem było 2,5 obrotu (jeżeli dobrze pamietam) 3

kit amory z wersji sport + springi -40 w b5 - tak jak na serii może ciut twardszy ale różnica prawie nie zauważalna - 1



_________________
Mein TAXI mkII RIP
zwykły Passat 3B
Offline
 Profil    1441903
 
 Temat postu: Re: [all VW] Firma a twardosc zawieszenia
PostWysłany: Czw 10 Wrz, 2009 
Uhonorowany Medalem
Uhonorowany Medalem
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 21 Sie, 2004
Posty: 5280
Skąd: Worthersee
Gadu-Gadu: 1197028
Auto: Golf VI R36T
beton rzecz względna...mioo pytanie takie samo jakbys zadał kto lubi jaki kolor rajtuz samonosnych :)
dla jednego czarne beda feee a dla drugiego cool tak tez tu dla jednego dany zawias bedzie twardy a dla drugiego miekki... ciezko tak sie sugerowac opiniami innych gdy ci w wiekszej mierze jezdzili na jednym, na dwóch max na trzech zawiasach...



_________________
Pozdrawiam
Kevin

K-SYSTEM Car Detailing - Korekty lakieru, powłoki ceramiczne oraz kwarcowe, renowacja tapicerek skórzanych, wyciąganie wgnieceń PDR, pranie i czyszczenie tapicerek materiałowych. Pracuje na najlepszych kosmetykach dostępnych na rynku: powłoki ochronne i hydrofobowe Gtechniq, kosmetyki Swissvax, Zymol, Gliptone itd. ZAPRASZAM! Sprawdź mnie : https://www.facebook.com/Ksystem1


Image
Offline
 Profil    1197028
 
 Temat postu: Re: [all VW] Firma a twardosc zawieszenia
PostWysłany: Czw 10 Wrz, 2009 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 21 Paź, 2007
Posty: 1907
Skąd: WOB
Gadu-Gadu: 7794324
Skype: ciellak
Auto: Jetta Coupe
Co sprawdzilem i mogę się wypowiedziec to :

- gwint FK z żóltymi sprężynami za miękki (jak dla mnie) daje 5
- gwint Ta tech plywa, (jak dla mnie ) 4
- gwint HR na grubym tloku twardy, ale ladnie wybiera dziury, auto nie ugina się ani troszkę na boki, daje 7/8 jak Mioo piszę że 8 skacze na nie równościach, bo na HR takiego czegoś nie mam ;)



_________________
Jetta Coupe robi się ;)
Offline
 Profil    7794324 ciellak
 
 Temat postu: Re: [all VW] Firma a twardosc zawieszenia
PostWysłany: Czw 10 Wrz, 2009 
PISTON
PISTON

Rejestracja: Czw 31 Sie, 2006
Posty: 1942
Gadu-Gadu: 0
Auto: Auto
Mioo wszystko też zależy od masy pojazdu...
w byłym mk2 miałem kit FormelK - na początku beton na maxa, wybijało nerki po dłuższej jeździe - 8
Passat b3 VR6 - na początku kit (amory Technixa + springi KONI, obniżenie 60/40), zero utraty komfortu, daje 1.
Passat b3 VR6 - gwint Technixa skręcony prawie na maxa, obniżenie -110, jest twardo ale bez masakry - daje 6.


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [all VW] Firma a twardosc zawieszenia
PostWysłany: Czw 10 Wrz, 2009 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 20 Sty, 2008
Posty: 2867
Skąd: Toruń
Gadu-Gadu: 9308111
Auto: JETTA V GLI TFSI
mk3:

-kit KONI 60/40 praktycznie zerowa utrata komfortu 2
-Gwint RECELAND skręcony na maxa w dół z wyciągniętymi sprężynkami pomocniczymi=beton=10


Offline
 Profil    9308111
 
 Temat postu: Re: [all VW] Firma a twardosc zawieszenia
PostWysłany: Czw 10 Wrz, 2009 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 29 Lip, 2007
Posty: 2095
Skąd: Gummersbach / Głogów
Gadu-Gadu: 1236083
Auto: MK4 R32@3.6 FSI
Allroad @ 1.9 TDI PD+
MK3

Kit Weitec 70/60 i super wybierał dziury a twardość oceniam na 6 (to najlepszy zawias na jakim dotąd jeździłem)

Ibiza

Gwint Supersport - nie był jakiś mega twardy, porównywalny do Weiteca ale pingpongowaty - ocena 5

Passat

Gwint Ta Technix - Jak leżał na samym dole to było znośnie (Ocena 5), ale jak podniosłem o 6cm to była tragedia bo auto było miękkie praktycznie jak na serii i ogólnie słabe tłumienie było. Ocena twardości 2



_________________
Golf MK4 R32@R36 by Kuman
Offline
 Profil    1236083
 
 Temat postu: Re: [all VW] Firma a twardosc zawieszenia
PostWysłany: Czw 10 Wrz, 2009 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 06 Wrz, 2004
Posty: 4665
Skąd: West Coast
Mk2 -> kit FK = 8



_________________
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [all VW] Firma a twardosc zawieszenia
PostWysłany: Czw 10 Wrz, 2009 
VW User
VW User

Rejestracja: Sob 27 Wrz, 2008
Posty: 61
Gadu-Gadu: 0
Auto: na rope
Mk3

kit Apex -40/-40 twardo, takczowato 9
gwint KW -70 odrobina komfortu 5-6


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [all VW] Firma a twardosc zawieszenia
PostWysłany: Czw 10 Wrz, 2009 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 24 Gru, 2005
Posty: 4682
Skąd: Międzyrzecz
Gadu-Gadu: 0
Auto: A6 C5 V6 & MK2 @ VR6 & MK4 TDI+, Corrado @ 1.8T, MK4 V5, B5FL V6
Kit z reg. twardości, Koni 80/60, zależy jak skręce, jak na min. to 3-4 jak na maxa to 8


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [all VW] Firma a twardosc zawieszenia
PostWysłany: Pią 11 Wrz, 2009 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 20 Kwi, 2004
Posty: 5203
Skąd: Wroc
Gadu-Gadu: 1367975
Auto: caddy mk1
Kevin napisał(a):
beton rzecz względna...mioo pytanie takie samo jakbys zadał kto lubi jaki kolor rajtuz samonosnych :)
dla jednego czarne beda feee a dla drugiego cool tak tez tu dla jednego dany zawias bedzie twardy a dla drugiego miekki... ciezko tak sie sugerowac opiniami innych gdy ci w wiekszej mierze jezdzili na jednym, na dwóch max na trzech zawiasach...

niby tak, ale np. ta tehnix gwint w mk1 jest sporo mieekszy od super sporta skrecone na podobna wysokosc. niestety to wzgledna sprawa ale lepiej poznac opinje innych niz samemu na czuja kupowac... a nie kazdego stac na regulacje twardosci...



_________________
OLD VOLKSWAGENS NEVER DIE, THEY JUST GET LOWER
Offline
 Profil    1367975
 
 Temat postu: Re: [all VW] Firma a twardosc zawieszenia
PostWysłany: Nie 06 Gru, 2009 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 23 Lis, 2005
Posty: 3269
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf mk2
golf mk2
kit weitec 60/40 przyjemnie sztywno
nieznane springi 40/40 amory supersport niewiele twardziej niż seria
kit koni czerwone amory i springi koni 30/30 zależnie jak się skręci od kanapy po beton
kit koni żółte sport krótsze amory i springi koni 30/30 jak wyżej twardość, gleby nie ma ale prowadzenie wyśmienite.
gwint formelK hah skacze auto jak piłka, zero wybierania nierówności, gwint dobry do glebowania ale nie polecam, jeśli auto z dużą mocą ma się dobrze prowadzić

generalnie jestem fanem Koni, polecam wszystkim (także gwinty na tych wkładach) no chyba, że kogoś na Bilsteina PSS9 albo PSS16 stać (lub Fichtel-Sachs jeśli do mk1).



_________________
Projekt!Klik
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [all VW] Firma a twardosc zawieszenia
PostWysłany: Wto 05 Sty, 2010 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 06 Sty, 2007
Posty: 55
Skąd: Minczewo/Warszawa
Gadu-Gadu: 911218
Auto: GTI Edition
MK3 Gti Edition kit GT Cupline -60/-60 twardo auto odbijało się od jezdni generalnie beton i ping-pong daje 8
teraz przód amory GT Cupline spring H&R -40 jest dobrze coś tam się ugina daje 4 do tego tył jest na Bilstein B4 gaz i H&R -40 daje 2 prawie seria
Reasumując dobrze jeździ mi się na tym zestawieniu auto pewnie się prowadzi nie ma efektu pływania po drodze, jest dobrze do poruszania się po mieście bo nie trzeba mieć "rent-genu w oczach" i można wjechać na nie które krawężniki bez zawadzania dokładką pfu



_________________
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X immo off
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Offline
 Profil    911218
 
 Temat postu: Re: [all VW] Firma a twardosc zawieszenia
PostWysłany: Pią 12 Mar, 2010 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 29 Maj, 2005
Posty: 136
Skąd: Sieradz
Gadu-Gadu: 1200506
Auto: MK V GTI
MK III GTI AGG :

Gwint TA Technix - dobrze trzymał na zakrętakch przy obnizeniu 100mm na 17felgach,
koleiny - pływa , nierówna droga - skakał jak cholera moja ocena :
utrata komfortu - 4
twardosc - 6

MKIII Vr6 :

Gwint KW Variant 2 - piękne prowadzenie w zakrętach,ładnie wybierał dziury
utrata komfortu - 2
twardośc - 8
Gwint Weitec - dobre się prowadził w zakrętach lecz niestety ping - pong
utrata komfortu - 8
twarosc - 6
Gwint Supersport - mało pamiętam ale dobre trzymanie w zakrętach i strasznie sztywno
utrata komfortu - 5
twardośc - 9
Złoty środek znalazłem na FK zestaw niebieski z regulacją twardości polecam do Vr-a,
dosłownie jest pięknie :
utrata komfortu - 1
twardosc - 8
To tyle ode mnie :) Pozdro ! piwko



_________________
2006 Jarocin-Brzezie , 2007 Jarocin-Brzezie,2008 Kotlin , 2009 VWigwamy Pleszew, 2010 VWigwamy Pleszew, 2011 VagEvent Żerków, 2011 Spot Vag Sieradz & Vag Kalisz, 2012 Rozpoczęcie Sezonu Szwacin, 2012 Oldschoolsucide Wilczyn, 2012 Vag Event, 2012 LowDaily Gołuchów

moja fura
viewtopic.php?f=98&t=66296&p=687975#p687975
Offline
 Profil    1200506
 
 Temat postu: Re: [all VW] Firma a twardosc zawieszenia
PostWysłany: Pią 12 Mar, 2010 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 29 Sty, 2010
Posty: 147
Skąd: Kluczbork woj. opolskie
Gadu-Gadu: 4539910
Auto: Subaru Impreza WRX
mk2

gwint supersport - bardzo sztywne, na dziurach auto ma tendencje do podskakiwania, jak piłka ping-pongowa, przez co zle wybiera nierówności, za to na dobrych drogach jest swietny. jesli chodzi o twardosc to dalbym 8, bo 10 to zawias zespawany na sztywno :D



_________________
^^ My Renault 19 Cabrio Karmann - click here!
Offline
 Profil    4539910
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 1 [ 15 posty(ów) ] 


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe