Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 2 [ 24 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [Bora] Jak to jest wkońcu z tym 4motion ???
PostWysłany: Nie 15 Lut, 2009 
VW Zone Mod
VW Zone Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 24 Mar, 2004
Posty: 3004
Skąd: Świdnica
Gadu-Gadu: 3239572
Skype: vwzone
Auto: Bora Sedan V6 oraz Bora Variant TDI ASZ+ Jetta mk II Coupe Bora Sedan TDi ATD
Witam. Szukałem już w kilku miejscach ale jeszcze nigdzie nie trafiłem na satysfakcjonującą mnie odpowiedź, otóż jak to wkońcu jest z tym 4motion-em ? Planuje obniżyć nieco samochód ok -60 przód i tył (stabilizator mam odpowiedni), do tego chce dołożyć delikatny dystans na przednią i tylną oś, do tego wszystkiego przyjdą koła w rozmiarze przód 8Jx18" tył 9Jx18" i teraz moje pytanie czy przy tym napędzie musi być jednakowa szerokość całego koła na każdą oś, czy np. na przód może pość węższa opona na tył szersza, i czy będzie miało to jakiś konkretny wpływ na funkcjonowanie i działanie napędu, nikt konkretnie nie porafi mi na to odpowiedzieć, jak pytałem w ASO tweirdzą że musi być jednakowe koło z przodu jak i z tyłu. Jakie mogą być konsekwencje montażu takich kół i ewentualnie jaka musiała by pojść na to opona, planuje dać 215/35 18" Pozdrawiam



_________________
Image
Offline
 Profil    3239572 vwzone
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 15 Lut, 2009 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 14 Cze, 2005
Posty: 1365
Skąd: Radom
moim zdaniem to opony daj takie same, felgi moga byc szersze/wezsze, ale et musi byc takie same, czyli daj 8 na przod i 9 na tyl, czyli rant i beben szerszy po pol cala i wtedy felga tylna trafia w przednia (slad opony) a opona wcale tak bardoz sie nie zmniejsza jak sie naciaga, wiec bedzie git, wg mnie (tak na zdrowy rozsadek)
ewentualnie jak felgi nei skrecane to skoryguj et dystansami i tyle
tak na zdrowy inzynierski umysl, to masz przod i tyl opony te same, et to samo musi byc dobrze



_________________
Moje aukcje: http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1082568
Dystanse na zamowienie, info gg
Golf Mk4 cabrio projekt http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=10821
Audi A3 8P OEM+ projekt viewtopic.php?f=98&t=96254&view=unread
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 16 Lut, 2009 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 09 Paź, 2007
Posty: 7468
Skąd: Bolesławiec
Gadu-Gadu: 8234490
Auto: mk2 tdi++, quattro
glownie chodzi o taki sam obwod kola na 2 osiach poniewaz naped 4motion to staly naped na 4 kola i moment obrotowy w optymalnych warunkach jest przekazywany 50:50 to opona 215 bedzie miala inny odwod na feldze 8,5j niz 9j i przez to ESP/ASR bedzie wariowac i moze pracowac niewlasciwie albo wogole sie wylaczyc. Inna szerokosc opon z przodu jak i z tylu moze doprowadzac do tego ze naped nie bedzie rozdzielany 50:50 tylko np 40:60 poniewaz szersza opona ma wieksze opory toczenia a naped 4motion (wyposazony w sprzeglo Haldex)jest czuly na zmiane oporow toczenia i wedlug tego rozdzielana jest moc na poszczegolne kolo.


Offline
 Profil    8234490
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 16 Lut, 2009 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 14 Cze, 2005
Posty: 1365
Skąd: Radom
mowie, ze jak sie naciagaja opony, wcale nie maja innych obwodow...
opona sie naciaga, ale na wysokosc zostaje taka sama, przeciez to nie jest tak jak z prostokatem, ze jak sie go pochyli to sie robi nizszy (patrzac prostopadle)
obwod kola zostaje taki sam i tyle, mialem 195/40 na 6ciu calach i na 7 i na 8 i na 7,5 i na wszystkich wysokosc opony byla taka sama, teraz mam 195/40 na 8,5 i 9 i tez jest taka sama (roznica wynika jedynie z tego, ze nie sa tak samo zuzyte)

poza tym jak patrzy sie na felge od frontu, czyli tak jak widac ja w aucie, to obwod opony musi jakby nie patrzec zostac taki sam, bo nie moze sie ona "scisnac"

aha, jeszcze jedno, czy haldex na pewno wyczuwa opory w toczeniu?? wg mnie wyczuwa roznice predkosci obrotowych kol, a nie roznice w oporach toczenia...



_________________
Moje aukcje: http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1082568
Dystanse na zamowienie, info gg
Golf Mk4 cabrio projekt http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=10821
Audi A3 8P OEM+ projekt viewtopic.php?f=98&t=96254&view=unread
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 16 Lut, 2009 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 23 Lis, 2005
Posty: 3269
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf mk2
BartoL, masz tam Haldexa, zwykłe sprzęgło płytkowe przy tylnej osi. To nie jest stały napęd na 4 koła, normalnie wszystko idzie na przód. Powinieneś mieć 4 opony w tym samym rozmiarze, inaczej sterownik będzie wariował, bo będzie dostawał info o różnej prędkości obrotowej kół na przedniej i tylnej osi i będzie to interpretował jako poślizg na przodzie. Jednakże jest na to, nie pamiętam teraz jak to nazwać, powiedzmy "margines błędu" i jeśli założysz opony różniące niewiele się obwodem, nie powinno być problemu.

djbros, rozsądnie podpowiada.



_________________
Projekt!Klik
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 16 Lut, 2009 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 20 Lut, 2005
Posty: 437
Skąd: GDYNIA
Gadu-Gadu: 4912787
Auto: boratus i mk1 cabrio (koszyk)
djbros, nie wierze w to ze opona 195/40 na 7J ma taki sam obwod kola jak na feldze 9 J . Jesli tak mowisz to zmierz to do MILIMETRA moim zdaniem obwód zmniejszy sie o okolo 2 cm a co za tym idzie marginest tolerancji jest okolo 3 % co daje ze w 4mation zaczyna juz warjowac ESP poniewaz tak jak pisal Lucius Snow, ze
Lucius Snow napisał(a):
inaczej sterownik będzie wariował, bo będzie dostawał info o różnej prędkości obrotowej kół na przedniej i tylnej osi i będzie to interpretował jako poślizg na przodzie
.



_________________
__________________________________
Volkswagen Klub Polska #822#
Offline
 Profil    4912787
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 16 Lut, 2009 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 14 Cze, 2005
Posty: 1365
Skąd: Radom
vwbartus napisał(a):
obwód zmniejszy sie o okolo 2 cm

wooooow, bez przesady, bieznik sie by musial wypaczyc...
az zejde do agrazu dzisiaj i zmierze obwody na 8,5 i na 9, bo na 6,7, 8 nie mam przy sobie



_________________
Moje aukcje: http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1082568
Dystanse na zamowienie, info gg
Golf Mk4 cabrio projekt http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=10821
Audi A3 8P OEM+ projekt viewtopic.php?f=98&t=96254&view=unread
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 16 Lut, 2009 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 09 Paź, 2007
Posty: 7468
Skąd: Bolesławiec
Gadu-Gadu: 8234490
Auto: mk2 tdi++, quattro
Lucius Snow napisał(a):
[To nie jest stały napęd na 4 koła, normalnie wszystko idzie na przód.


naped 4motion to staly naped na 4 kola i wszystkie kola sa napedzane jednoczesnie tylko w zaleznosci od warunkow na drodze moment obrotowy jest roznie przekazywany na dane kolo wlasnie dzieki sprzeglu Haldex
http://www.volkswagen.pl/firma/technologia/7


Offline
 Profil    8234490
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 16 Lut, 2009 
VW User
VW User

Rejestracja: Śro 19 Wrz, 2007
Posty: 123
Skąd: Poznań
Gadu-Gadu: 44372055
Auto: Vw Golf IV GTI
4 motion nie jest napędem stałym na 4 koła!! Jest aktywowany gdy pojawi sie róznica prędkosci obrotowej między osią przednią i tylnią.


Offline
 Profil    44372055
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 16 Lut, 2009 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 09 Paź, 2007
Posty: 7468
Skąd: Bolesławiec
Gadu-Gadu: 8234490
Auto: mk2 tdi++, quattro
cytat ze strony VW

Cytuj:
Przy poruszaniu się po suchej nawierzchni 90% mocy kierowane jest na oś przednią.


Offline
 Profil    8234490
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 16 Lut, 2009 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 23 Lis, 2005
Posty: 3269
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf mk2
turpik, pozostawny foldery reklamowe w spokoju, powiem Wam jak to jest, najeździłem się do bólu T5 prycza/doka z napędem na 4 koła, właśnie z Haldexem, bo to VW stosuje przy silnikach ułożonych poprzecznie.
Prawda jest taka, że wał na tył kręci się cały czas i coś tam sobie w skrzynce ze sprzęgiełkami miesza, ale ten moment obrotowy przekazywany na tylne koła jest tak niewielki, że służy tylko temu, by spiąć lekko tylne koła ze skrzynią. I póki jest sucho i przednie koła się nie ślizgają, to Haldex służy wyłącznie do podnoszenia zużycia paliwa, bo ma swoje wewnętrzne opory.



_________________
Projekt!Klik
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 18 Lut, 2009 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 04 Lip, 2007
Posty: 447
Skąd: Bydgoszcz
Gadu-Gadu: 4325726
Auto: Passat B5 FL AWX
Lucius Snow napisał(a):
turpik, pozostawny foldery reklamowe w spokoju, powiem Wam jak to jest, najeździłem się do bólu T5 prycza/doka z napędem na 4 koła, właśnie z Haldexem, bo to VW stosuje przy silnikach ułożonych poprzecznie.
Prawda jest taka, że wał na tył kręci się cały czas i coś tam sobie w skrzynce ze sprzęgiełkami miesza, ale ten moment obrotowy przekazywany na tylne koła jest tak niewielki, że służy tylko temu, by spiąć lekko tylne koła ze skrzynią. I póki jest sucho i przednie koła się nie ślizgają, to Haldex służy wyłącznie do podnoszenia zużycia paliwa, bo ma swoje wewnętrzne opory.


hm no to teraz trochę mi sie w głowie pomieszało.
czyli tak krótko mówiąc jak jest sucho 4 koła podnoszą spalanie i taki napęd głównie przydaje sie jak są niezbyt dobre warunki pogodowe?

sorry za OT ale szukam informacji o 4motion , a i jeszcze jedno pytanie czy w audi napęd quattro działa na takiej samej zasadzie czy innej?



_________________
http://www.dobrekoloiglebastyle.pl
Offline
 Profil    4325726
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią 20 Lut, 2009 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 24 Sty, 2006
Posty: 1603
Skąd: Gli(vw)ice
Gadu-Gadu: 0
Auto: Polo G40 było...
Dokladnie kazde auto z napedem na 4 kola bedzie palilo wiecej niz te z napedem na jedna os ( sprawdzane w praktyce)



_________________
GrAnAt- G inside: /viewtopic.php?f=112&t=20531
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią 20 Lut, 2009 
VW Zone Mod
VW Zone Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 24 Mar, 2004
Posty: 3004
Skąd: Świdnica
Gadu-Gadu: 3239572
Skype: vwzone
Auto: Bora Sedan V6 oraz Bora Variant TDI ASZ+ Jetta mk II Coupe Bora Sedan TDi ATD
Spalanie najmniej mnie martwi, poprostu chce aby wszystko było sprawne, tak aby uniknąć jakiejkolwiek awarii, nie chciałem auta z 4motion, ale wyszło jak wyszło. Więc tak powiedzcie mi Panowie w przypadku zamontowania kół ASA AR-1 8 i 9x18" prawdopodobnie to samo ET, które wynosi 35 lub 40 na felgi planuje dać opony 215/35 przód i tył (tutaj będzie większy naciąg) czy ma to jakiś wpływ? i wypadałoby dać jakiś dystans, bo koło bedzie delikatnie schowane, i tutaj dodatkowe pytanie czy na przednią i tylną oś musi być taki sam dystans żeby pzostało to samo ET czy można dać na przód węższy na tył szerszy. Musze być pewny nim to zamontuje, bo nie chce później martwić się tym że przestanie to w jakiś sposób funkcjonować.
Pozdrawiam :)



_________________
Image
Offline
 Profil    3239572 vwzone
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią 20 Lut, 2009 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 20 Lut, 2005
Posty: 437
Skąd: GDYNIA
Gadu-Gadu: 4912787
Auto: boratus i mk1 cabrio (koszyk)
BartoL napisał(a):
Więc tak powiedzcie mi Panowie w przypadku zamontowania kół ASA AR-1 8 i 9x18" prawdopodobnie to samo ET, które wynosi 35 lub 40 na felgi planuje dać opony 215/35 przód i tył (tutaj będzie większy naciąg) czy ma to jakiś wpływ?


jeżeli tak jak pisze djbros, nie zmieni sie średnica kola to bedzie dobrze ;-) a jezeli się zmieni to najprawdopodobniej bedzie Ci szalało ESP.

Co do ET to powiem tak przy ET 32 i 7.5 J felga 17 jest na równo z błotnikiem z przodu a tył lekko schowany .
Image



_________________
__________________________________
Volkswagen Klub Polska #822#
Offline
 Profil    4912787
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 2 [ 24 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe