Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 3 [ 41 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [golf mk4] 1.9TDI ARL-Specyficzne zachowanie turbo
PostWysłany: Pią 27 Gru, 2013 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 09 Gru, 2006
Posty: 272
Skąd: CT - Piernikowo
Wstęp:
Wiem, że to kolejny temat o turbo, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem przeszukując forum.

Po kolei:
Golf 1.9 TDI ARL. Był w nim zrobiony chip, potem turbo padło.

Zrobiono:
- regeneracja Turbo (w firmie która się tym zajmuje) + gruszka też sprawdzona przez nich,
- wymiana intercoolera,
- WYMIANA SILNIKA!!! - słupek (bo przy okazji okazało się, że wałek rozrządu wyjechany, tłok nadpęknięty a na innym cylindrze porysowana gładź...) + pompowtryski ledwo zipią... osprzęt cały ten sam,
- wgrany seryjny program do komputera,

Efekt:
W czasie jazdy ze stałą prędkością na 3-6 biegu poniżej 2000 obrotów nagłe wciśnięcie gazu powoduje przyśpieszanie (ale słabsze niż powinno) do ok. 3000 obrotów i tu włącza się tryb awaryjny lub powolne przyśpieszanie trwa do ok 3800-4000 obrotów i samochód dostaje momentalnego kopa (jak by się VTEC włączył :D ) i zaczyna przyśpieszać praktycznie do 4500rpm (czerwone pole obrotomierza).

Jeśli poniżej 2000 obrotów na minutę wcisnę gaz do końca i samochód będzie powoli przyśpieszał, a następnie przy około 2300 (lub więcej) obrotów dosłownie na ułamek sekundy odpuszczę gaz (nawet nie do końca) i ponownie go wcisnę, to samochód przyśpiesza prawidłowo aż do końca obrotomierza i zmiana na kolejny (wyższy) bieg powoduje dalsze prawidłowe przyśpieszanie.

Jeśli poniżej 2000 obrotów na minutę lekko będę wciskał gaz powodując powolne rozpędzanie się, to po dojściu do ok. min 2300rpm mogę wcisnąć gaz do końca i samochód będzie przyśpieszał prawidłowo. Jeśli gaz wcisnę do końca poniżej 2300rpm - efektem będzie tryb awaryjny przy ok. 3000rpm lub nagłe przyśpieszenie od 3800-4000rpm (jak opisane powyżej).

W trakcie gdy samochód przyśpiesza wolniej niż powinien z tyłu widoczne lekkie dymienie, tak jak by za mało powietrza dostawał.

Komputer:
Generalnie brak błędów, po włączeniu się trybu awaryjnego - informacja o nieprawidłowym ciśnieniu doładowania (wydaje mi się, że info mówi o zbyt niskim ciśnieniu, ale nie jestem na 100% pewny).
Nie posiadam logów, ale diagnostykę dynamiczną robił mi kolega, który się na tym zna i stwierdził że wszystko wygląda w normie (np. przepływka, dawki paliwa). sprawdzono N75 testem z VAGCOMa i teoretycznie działał prawidłowo.
Jeśli będą potrzebne jakieś logi - to mogę je wykonać, proszę tylko o informację co dokładnie muszę zlogować (konkretnie jaką grupę :) )

No i na koniec standardowo proszę o pomoc :)



_________________
Tyle pali VR'ka , a tyle GTD :D
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [GOLF mk4] 1.9TDI ARL - Specyficzne zachowanie turbo
PostWysłany: Sob 28 Gru, 2013 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 09 Mar, 2009
Posty: 327
Skąd: Głogów
Gadu-Gadu: 5315488
Auto: Passat B4 1z+
zrób logi 3 , 8 i 10 kanał wtedy kiedy ma ten brak mocy :)


Offline
 Profil    5315488
 
 Temat postu: Re: [GOLF mk4] 1.9TDI ARL - Specyficzne zachowanie turbo
PostWysłany: Sob 28 Gru, 2013 
Admin of Vw Zone
Admin of Vw Zone
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 08 Kwi, 2004
Posty: 7849
Skąd: Głogów
Gadu-Gadu: 2356976
Auto: Cupra 4x4 ????
ponadto statycznie 13 i 23 na rozgrzanym. jak masz egr to zamień zaworki i zobacz czy dalej tak będzie.



_________________
Modyfikacje TDI i nie tylko! ZAPRASZAM!

Image
Było A3, Mk2,Mk3 TDI+, Mk3 20VT...
Offline
 Profil    2356976
 
 Temat postu: Re: [GOLF mk4] 1.9TDI ARL - Specyficzne zachowanie turbo
PostWysłany: Sob 28 Gru, 2013 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 30 Cze, 2011
Posty: 18
Skąd:
Gadu-Gadu: 7690660
Auto: mk2 fire&ice
Przepływka



_________________
JETRONIK

mk2 fire&ice co nie jedzie
Offline
 Profil    7690660
 
 Temat postu: Re: [GOLF mk4] 1.9TDI ARL - Specyficzne zachowanie turbo
PostWysłany: Sob 28 Gru, 2013 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 09 Gru, 2006
Posty: 272
Skąd: CT - Piernikowo
Logi sprzed chwili - jeszcze ciepłe :)

Statyczne:
Log (013)
Log (023)

Dynamiczne:
Log (003)
Log (008)
Log (010)

Logowanie kanałów 3 i 10 wyglądało tak, że samochód powoli przyśpieszał aż do 4-4,2 tyś obrotów, następnie puszczany był gaz, samochód zwalniał do ok 3,5 tyś obrotów i gaz był wciskany ponownie, wtedy samochód wyrywał do przodu prawidłowo.

Podczas logowania kanału 8 na złość przy ok. 3,0 tyś obrotów włączał się tryb awaryjny - 3-krotnie, więcej prób nie robiłem. Stąd log kończy się na ok. 3800rpm, bo dalej już miejsce na drodze mi się kończyło...


i jeszcze błąd z komputera po włączeniu trybu awaryjnego:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 038 906 019 FE
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0440SG 1468
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 01317
Additional Info: WVWZZZ1JZ2W367789 VWZ6Z0A3806577
1 Fault Found:
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-10 - - - Intermittent


innych błędów nie ma



edit:

norbi - chodzi Ci o zamianę całego EGRu na "nowy"? czy tam jest jakaś demontowalna część?

hanys997 - jesteś pewny? - czy gdyby przepływka nie działała prawidłowo to nie powinien raczej cały czas źle przyśpieszać? (u mnie wybiórczo w zależności od stylu jazdy)



_________________
Tyle pali VR'ka , a tyle GTD :D
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [GOLF mk4] 1.9TDI ARL - Specyficzne zachowanie turbo
PostWysłany: Nie 29 Gru, 2013 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 09 Paź, 2007
Posty: 7468
Skąd: Bolesławiec
Gadu-Gadu: 8234490
Auto: mk2 tdi++, quattro
trzeba zamienic zawor n75 sterujacy lopatkami w turbosprezarce na zawor n18 sterujacy egr-em i zobaczyc jak sie wtedy bedzie zachowywac auto


Offline
 Profil    8234490
 
 Temat postu: Re: [GOLF mk4] 1.9TDI ARL - Specyficzne zachowanie turbo
PostWysłany: Pon 30 Gru, 2013 
VW User
VW User

Rejestracja: Nie 28 Mar, 2010
Posty: 167
Skąd: Nowy Sącz
Gadu-Gadu: 9167300
Auto: Golf 2/4
u mnie przy padnietej przeplywce dzialo sie tak ze jak jechalem spokojnie i np chcialem wyprzedzic moc byla a jak jechalem szybciej i wtedy chcialem cos wyprzedzic to zero reakcji na gaz/przejechalem kawalek spokojnie moc wracala



_________________
Wlodi
Offline
 Profil    9167300
 
 Temat postu: Re: [GOLF mk4] 1.9TDI ARL - Specyficzne zachowanie turbo
PostWysłany: Pon 30 Gru, 2013 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 09 Mar, 2009
Posty: 327
Skąd: Głogów
Gadu-Gadu: 5315488
Auto: Passat B4 1z+
podmien przepływke i auto powinno zacząc jechac :)


Offline
 Profil    5315488
 
 Temat postu: Re: [GOLF mk4] 1.9TDI ARL - Specyficzne zachowanie turbo
PostWysłany: Pon 30 Gru, 2013 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 09 Gru, 2006
Posty: 272
Skąd: CT - Piernikowo
turpik - jestem po zamianie miejscami N75 z N18 - brak efektów - auto jedzie dokładnie tak jak opisane powyżej,

Wlodi - ale u mnie jest zupełnie odwrotnie - ze spokojnej jazdy nie mogę dynamicznie przyśpieszyć, a jak już"uruchomię" turbo to ładnie ciągnie aż do czerwonego. Chwila spokojnej jazdy i... znowu nie przyśpiesza...

Wlodi, Dyziowaty - nie znam się na temacie ale to bardziej wygląda właśnie na jakiś przycinający się zawór (N75 i N18 wyeliminowane) lub np. gruszkę która zbyt ciężko chodzi i takie "bujnięcie" na wyższych obrotach powoduje, że jest wystarczająca moc, żeby ją ruszyć, a jak się przyśpiesza od wolnych obrotów to podciśnienie rośnie/maleje powoli i gruszka nie chce się ruszyć...?? (nie wiem czy to tak działa, więc proszę się nie śmiać :) )

...mimo wszystko szukać przepływki? (do testu na podmianę musi być jakaś specjalna od PD czy od VP też się nada, byle od 1.9tdi?)



_________________
Tyle pali VR'ka , a tyle GTD :D
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [GOLF mk4] 1.9TDI ARL - Specyficzne zachowanie turbo
PostWysłany: Pon 30 Gru, 2013 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 30 Cze, 2011
Posty: 18
Skąd:
Gadu-Gadu: 7690660
Auto: mk2 fire&ice
Musi być od PD 80mm ASZ,ARL,BLT, od VP ma inną charakterystykę i będzie lipa .

btw. a weź odepnij wtyczkę z przepływki i zobacz jak auto będzie się zachowywać ;) może to też wiele powiedzieć

pozdro



_________________
JETRONIK

mk2 fire&ice co nie jedzie
Offline
 Profil    7690660
 
 Temat postu: Re: [GOLF mk4] 1.9TDI ARL - Specyficzne zachowanie turbo
PostWysłany: Pon 30 Gru, 2013 
Admin of Vw Zone
Admin of Vw Zone
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 08 Kwi, 2004
Posty: 7849
Skąd: Głogów
Gadu-Gadu: 2356976
Auto: Cupra 4x4 ????
a no faktycznie przepływka :) jak byś chciał to można ją softowo wyeliminować :) info na pw.



_________________
Modyfikacje TDI i nie tylko! ZAPRASZAM!

Image
Było A3, Mk2,Mk3 TDI+, Mk3 20VT...
Offline
 Profil    2356976
 
 Temat postu: Re: [GOLF mk4] 1.9TDI ARL - Specyficzne zachowanie turbo
PostWysłany: Pon 30 Gru, 2013 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 09 Gru, 2006
Posty: 272
Skąd: CT - Piernikowo
Więc tak, właśnie wróciłem z jazdy z odpiętą przepływką.
Efekt jest taki, że auto jedzie jeszcze gorzej niż SDI, nie podpinałem kompa, ale jedzie tak, jak by w ogóle nie było doładowania - nawet turbo nie słychać. Kompletny muł w całym zakresie obrotów. Przy przyśpieszaniu w okolicach 100km/h na 4-tym biegu na blacie pokazuje spalanie chwilowe na poziomie 8-9 litrów czyli zdecydowanie mniej niż powinno być.
Nie da się "uaktywnić" szybszego przyśpieszania trickami opisanymi powyżej.

Po ponownym podpięciu przepływki - samochód działa jak opisano na początku...

Co to oznacza? - nie wiem :/



_________________
Tyle pali VR'ka , a tyle GTD :D
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [GOLF mk4] 1.9TDI ARL - Specyficzne zachowanie turbo
PostWysłany: Pon 30 Gru, 2013 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 09 Paź, 2007
Posty: 7468
Skąd: Bolesławiec
Gadu-Gadu: 8234490
Auto: mk2 tdi++, quattro
po odpieciu przeplywki auto bedzie zmulone. zrob loga grupy 11 doladowania bo chyba nie robiles i zobaczmy jakie jest doladowanie w zakresie obrotow


Offline
 Profil    8234490
 
 Temat postu: Re: [GOLF mk4] 1.9TDI ARL - Specyficzne zachowanie turbo
PostWysłany: Pon 30 Gru, 2013 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 09 Mar, 2009
Posty: 327
Skąd: Głogów
Gadu-Gadu: 5315488
Auto: Passat B4 1z+
turpik na logach widać ze jak przepływka "tnie" to doładowanie jest 1.1-1.2b a jak wstanie (rzuca 1000mg/r) to pompuje prawie 1.5b :)


Offline
 Profil    5315488
 
 Temat postu: Re: [GOLF mk4] 1.9TDI ARL - Specyficzne zachowanie turbo
PostWysłany: Pon 30 Gru, 2013 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 30 Cze, 2011
Posty: 18
Skąd:
Gadu-Gadu: 7690660
Auto: mk2 fire&ice
Oznacza to że praktycznie już się potwierdziła teza z przeplywką. :D szukaj na podmiane od kogoś żeby sie już na amen utwierdzic w tym



_________________
JETRONIK

mk2 fire&ice co nie jedzie
Offline
 Profil    7690660
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 3 [ 41 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe