Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 1 [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: [T5]Pytanie dot. silnikow
PostWysłany: Pią 04 Paź, 2013 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ

Rejestracja: Pią 04 Paź, 2013
Posty: 1
Gadu-Gadu: 0
Auto: Ranger
Witam wszystkich, to moj pierwszy post na tym forum.

Zalogowalem sie tutaj aby poradzic sie w kwestii wyboru jednostki napedowej do T5 w najdluzszej wersji. Szukalem na forum, moze taki temat juz istnieje, lecz niestety nie znalazlem. Jestem zielony jezeli chodzi o silniki montowane w T5, wiec prosze o informacje dotyczace ich awaryjnosci, bolaczek itp. Mile widziane tez linki lub nakierowanie mnie w odpowiednie miejsce gdzie znajde wyczerpujace informacje.


Mam nadzieje, ze temat w odpowiednim miejscu ;)

Z gory dziekuje i pozdrawiam :D

P.S: Nie mam PL klawiatury :/


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [T5]Pytanie dot. silnikow
PostWysłany: Pią 04 Paź, 2013 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 09 Paź, 2007
Posty: 7468
Skąd: Bolesławiec
Gadu-Gadu: 8234490
Auto: mk2 tdi++, quattro
w t5 najlepsze sa 2.5tdi nie ma co szukac 1.9 czy innych bo sa za slabe. co prawda nie ma co liczyc za zywotnosc silnikow taka jak w t4 ale jak na swoje czasy 2.5 tdi daje rade


Offline
 Profil    8234490
 
 Temat postu: Re: [T5]Pytanie dot. silnikow
PostWysłany: Nie 06 Paź, 2013 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 06 Paź, 2013
Posty: 4
Gadu-Gadu: 2170479
Auto: Passat B3 1.9D (1y) > 1.6TDiC (sb)
turpik nie opowiadaj bzdur. W VW t5, 2.5tdi, to nie klasyczna rzędowa czwórka jak w t4. Są to silniki nie za bardzo udane :) Wszyscy się do nich przekonuja bo maja rozrząd na kołach zębatych (jak LT), i każdy myśli że to nie obsługowe, gó*no prawda. Po drugie, w t5 2.5 były montowane pompowtryski na jednej stopce, które lubiały się przewracać, i uszkadzać głowicę :) Koszt naprawy takiej głowicy nie jest mały. Byłem w lipcu po t5 w berlinie, z silnikiem 1.9tdi, moc śmieszna bo jeśli pamiętam 84kucyki, i byłem naprawdę mocno zaskoczony, dynamiką a zarazem spalaniem tego silniczka. Fakt faktem że nie jest to log, i wersja blaszana, jednak Vito 2.2 110Cdi, nie ma co stawać :) Zrobiłem nim już około 20kkm, i jestem zadowolony. Z doświadczenia wiem, i radzę abyś odpuścił sobie 2.5 jak kolego napisał wyżej, i szukaj 1.9. Najlepiej AWX bo wiadomo najmocniejszy (silnik montowany też w b5-fl).



_________________
"vw-club to ludzie... auta to tylko pretekst"
Offline
 Profil    2170479
 
 Temat postu: Re: [T5]Pytanie dot. silnikow
PostWysłany: Nie 06 Paź, 2013 
VW Zone Master
VW Zone Master

Rejestracja: Sob 20 Lis, 2010
Posty: 1046
Gadu-Gadu: 0
Auto: mk1 cabrio 16v turbo; Audi A4 B7 1,9Tdi Air Ride
wszystko zależy z którego roku szukasz t5 jak nie potrzebujesz auta żeby jechało to 1.9 starczy choć po chipie dobrze sobie radzi a jak na trasy i musi hulać po 150 to tylko 2,5 i to zależy od przebiegu naprawiam 4 sztuki takie przebiegi od 120 do 400tysiecy i nie było znimi większych problemów siadają prawe półosie turbiny i dwumasy ale wszystko po wyżej przebiegu 200tysi a kolego Lukasino widzałeś kiedyś 2.5 w t4 pod maską bo nie wiesz oczym piszesz 2.5tdi nie robią w 4 cylindrah chyba że na zamówienie ]:-> a t5 po lifcie na comonrejli chodzą fajnie jak i 1.9 i 2.0 mamy po chipie 1.9 na 165 i 360momentu i pali mniej jak 2.0 140 kucy przy przelotach nl pl prędkości 160 2.0 pali 12l a 1,9 pali 10l ale 2.0 jest szybszy o 20 kilometrów a tak na prawdę zależy jak się celnie unas rozleciało się sprzęgło po przebiegu 20tyś chyba w fabryce mieli gorszy dzień :)


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [T5]Pytanie dot. silnikow
PostWysłany: Nie 06 Paź, 2013 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 06 Paź, 2013
Posty: 4
Gadu-Gadu: 2170479
Auto: Passat B3 1.9D (1y) > 1.6TDiC (sb)
Kolego w T4 2.5tdi były 5 cylindrowe i miały moc 102koni. Myślałem o czymś innym a pisałem o innym. Mniejsza o to, kolego wyżej, mówisz że jak na trasy musi być 2.5. Dlaczego? :) ja wracałem z niemiec i trzymałem cały czas 140-160km/h i spalił mi 9l :) W cyklu mieszanym pali mi 8-8,5. Zgadzam się, że każdy silnik na commonrail, pracuje wydajniej niż stare turbo diesle, ale widzę że nie masz bladego pojęcia na czym polega commonrail, i co to znaczy że pompowtrysk jest na jednej stopce. Pracowałem w serwisie autoryzowanym VW&Audi, i trochę się tego przewinęło :) Poszła wadliwa seria tych samochodów, tak samo jak B6 oraz audi a8 :)

Co do 2.5. Rozrząd na kołach, a jak wiadomo koła metalowe, a jak wiadomo metal się z czasem zurzywa :) Do tego dodać pompowtrysk i awarje głowic + dwumasy, więc podziękowałbym :) wolałbym t5 z AWX czyli seryjne 130km, i zrobić mapę na 160 i cieszyć się z jazdy :)

Pozdrawiam



_________________
"vw-club to ludzie... auta to tylko pretekst"
Offline
 Profil    2170479
 
 Temat postu: Re: [T5]Pytanie dot. silnikow
PostWysłany: Pon 07 Paź, 2013 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 09 Paź, 2007
Posty: 7468
Skąd: Bolesławiec
Gadu-Gadu: 8234490
Auto: mk2 tdi++, quattro
wiem ze 2.5 tdi w t5 to nie jest tak samo zywotna jednostka jak w t4 co z reszta napisalem ale jezeli T5 ma służyć jako wół roboczy (zazwyczaj tak wlasnie jest) to 2.5 sprawdza sie najlepiej bo 1.9tdi ma za malo uzytecznego momentu (ciekawe ale ja t5 nie wiedzialem z silnikiem AWX tylko z AXB i AXC lub nowszej seri juz nie za bardzo udanej BRR i BRS ktore maja 85 albo 105ps) i jak zaladujesz komplet osob bagaze czy tam jakis ladunek na pake albo przyczepe to 1.9 wymieka i pali tyle samo co 2.5 a o przyspieszeniu raczej nie wspomne. W t5 sa silniki o mocy 130ps ale maja pojemnosc 2.5 takze nie wiem skad wziales takie dane. 2.5tdi w zaleznosci od egzemplarza wystepowaly rozne awarie ale patrzac na inne silniki nie wypada w cale zle moim zdaniem


Offline
 Profil    8234490
 
 Temat postu: Re: [T5]Pytanie dot. silnikow
PostWysłany: Pon 07 Paź, 2013 
VW User
VW User

Rejestracja: Nie 28 Mar, 2010
Posty: 167
Skąd: Nowy Sącz
Gadu-Gadu: 9167300
Auto: Golf 2/4
ja kiedys wymienialem glowice w 2,5 bo pekla na kanale wodnym,a ta ktora zalozylem byla peknieta na paliwowym/podobnie jak trupik pisze ja spotkalem sie tylko z 1,9 105kM
niewiek jak wyglada awaryjnosc 2,5 juz na common rail'u ale skoro 2,0 jest lepsze to pewnie 2,5 tez



_________________
Wlodi
Offline
 Profil    9167300
 
 Temat postu: Re: [T5]Pytanie dot. silnikow
PostWysłany: Wto 08 Paź, 2013 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 09 Paź, 2007
Posty: 7468
Skąd: Bolesławiec
Gadu-Gadu: 8234490
Auto: mk2 tdi++, quattro
nie bylo 2,5 na common railu tylko 2,0 w poliftowych


Offline
 Profil    8234490
 
 Temat postu: Re: [T5]Pytanie dot. silnikow
PostWysłany: Wto 08 Paź, 2013 
VW Zone Master
VW Zone Master

Rejestracja: Sob 20 Lis, 2010
Posty: 1046
Gadu-Gadu: 0
Auto: mk1 cabrio 16v turbo; Audi A4 B7 1,9Tdi Air Ride
nowe t5 już nie majom 2.5 bo chodzi o normy do środowiska i jest jak dobrze pamiętam naj mocniejszy ma 180 koni a w teście z 2.5 170 niema szans stara wersia idzie lepiej nowa w dsg stara w automacie


Offline
 Profil  
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 1 [ 9 posty(ów) ] 


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe