Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 1 [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: [passat b3] VR6 AAA mały remont
PostWysłany: Czw 13 Gru, 2012 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ

Rejestracja: Wto 31 Sty, 2012
Posty: 26
Gadu-Gadu: 12919594
Auto: toledo 1l
Witam, jestem tu nowy, kupiłem sobie passata b3 vr6 (na blacie 230k km ale wątpie w to bo w 96r miał 86k km a ejst to rocznik 92r) aby zeswapować silnik do mojego toledo 1l tdi. Ale mniejsza z tym.
Problem jest taki ze ppo przejechaniu ok 500km paskiem padł rozrząd. Mianowicie, wszystkie prowadnice łańcuchów rozsypane w mak i napinacze, wykrzywiony zawór ssący. Więc wyjołem cały silnik i go rozebrałem, I przy okazji ze silnik wyjety to chciałbym go zrobić na "cacy", oczywiście nie jestem milionerem, ale jak cos trzeba wymienić no to trzeba.
I tu główne pytania:
Jaki maxymalny luz może być na pierścieniach cisnieniowych i olejowych?
Jeśli wał nie ma zadnych rysek i swieci sie jak lustro, a panewki są tak jak by "wytarte" (po przejechaniu palcem czuc minimalne zaglebienie, oraz te zagłębienie ma ciemniejszy kolor, tak jak by wytarta ta jasniejsza powłoka) to czy wystarczy wymienić same panewki bez szlifu wału?

Image
Image

0,85mm
Image
Czy wytarte prowadnice i napinacze mogą być spowodowane za wysokim cisnieniem oleju? jak sprawdzić czy pompa jest ok?

dodam że przed rozsypaniem sie rozrządu silnik pracował cichutko.
Z góry dzieki za odp.

Pozdrawiam.


Offline
 Profil    12919594
 
 Temat postu: Re: [passat b3] VR6 AAA mały remont
PostWysłany: Czw 13 Gru, 2012 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 21 Maj, 2009
Posty: 61
Gadu-Gadu: 0
Auto: Było mk2 GTi 16v ,mk3 TDi
jest ibiza 6k cupra
Pomierz ten wał, a jeśli chodzi o panewki i pierścienie to w gdańsku jest firma co handluje pierścieniami PRIMA i panewkami , każdy je poleca i są 100 razy lepsze od Goetze i tańsze chyba.


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [passat b3] VR6 AAA mały remont
PostWysłany: Czw 13 Gru, 2012 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 09 Paź, 2007
Posty: 7468
Skąd: Bolesławiec
Gadu-Gadu: 8234490
Auto: mk2 tdi++, quattro
pierscienie tez do wymiany. rozrzad sie rozsypal bo sie wytraly slizgi i napinacze ale nie z powodu wysokiego cisnienia tylko ten typ tak ma i do 150tys nalezy wymienic kompletny rozrzad zeby sie nie rozsypal. podczas grubszego remontu mozna tez wymienic pompe oleju na nowa oraz ruszyc glowice bo pewnie tez nie jest pierwszej swiezosci


Offline
 Profil    8234490
 
 Temat postu: Re: [passat b3] VR6 AAA mały remont
PostWysłany: Czw 13 Gru, 2012 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ

Rejestracja: Wto 31 Sty, 2012
Posty: 26
Gadu-Gadu: 12919594
Auto: toledo 1l
turpik napisał(a):
oraz ruszyc glowice bo pewnie tez nie jest pierwszej swiezosci


jeden zawór ssący skrzywił się i kupiłem już uszczelniacze zaworów oraz zamówiłem zawór. I po niedzieli wioze głowice do zakłądu i maja planować, wymieniać uszczelniacze i zawory docierać, ewentualnie frezować jeszcze gniazda.

Przed rozsypaniem tego wszystkiego auto miało takie dziwne zachowanie czasami, mianowicie gdy odpaliłem zimny silnik i nie pochodził na wolnych obrotach z minute, a po odpaleniu dałem mu wiecej gazu to albo zgasł albo tak zaczoł chodzic jak by nie na wszystkie gary i trząsło całą budą aż, obiawy te ustawały jesli zgasiłem silniku i poczekałem kilka minut, lub jak pochodził ze 2 min na obrotach 2 tys przytrzymując pedałem(jak bym puscił homoseksualista to by zgasł) i pózniej chodził już normalnie. Może ktoś miał taki przypadek z was?


Offline
 Profil    12919594
 
 Temat postu: Re: [passat b3] VR6 AAA mały remont
PostWysłany: Czw 20 Gru, 2012 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 08 Gru, 2007
Posty: 45
Skąd: SZA
Gadu-Gadu: 0
Auto: MK4 TDI
miałem tak samo, jak dałem mu więcej gazu na zimnym to też chodził jakby nie na wszystkie gary..., po chwili wszystko wracało do normy... niestety przyczyny nie zdiagnozowałem... :( (kiedyś Kuman mi mówił że pompa oleju może być przytarta...np. od zagiętej miski, a ja tak właśnie miałem)


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [passat b3] VR6 AAA mały remont
PostWysłany: Czw 20 Gru, 2012 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ

Rejestracja: Wto 31 Sty, 2012
Posty: 26
Gadu-Gadu: 12919594
Auto: toledo 1l
U mnie misa prosta jest, jedynie wytarta, pewnie od trawy itp.

Panewki kupiłem główne i korbowe kolbenschmidt
prowadnice rozrządu SWAG i RUVILLE
uszczelki i simeringi elringa

filtr itp.

głowice odebrałem z zakładu (wymiana zaworu, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy, planowanie)

pierscienie zostają te co są bo po spr przerw na reszcie cylindrów dokładnie wyszło w normie.

więc powoli trzeba będzie zacząć skłądać silnik.


Offline
 Profil    12919594
 
 Temat postu: Re: [passat b3] VR6 AAA mały remont
PostWysłany: Czw 20 Gru, 2012 
VW Zone Master
VW Zone Master

Rejestracja: Sob 20 Lis, 2010
Posty: 1046
Gadu-Gadu: 0
Auto: mk1 cabrio 16v turbo; Audi A4 B7 1,9Tdi Air Ride
kolego jak masz tyle rozebrane to wymień te pierścienie bo to nie taki duży koszt a jak będzie brał olej to będziesz rozbierać jeszcze raz a te szpary duże wyglądały zmierz szczelinomieżem powiny być 0.20


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [passat b3] VR6 AAA mały remont
PostWysłany: Czw 20 Gru, 2012 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ

Rejestracja: Wto 31 Sty, 2012
Posty: 26
Gadu-Gadu: 12919594
Auto: toledo 1l
mk1turbo napisał(a):
kolego jak masz tyle rozebrane to wymień te pierścienie bo to nie taki duży koszt a jak będzie brał olej to będziesz rozbierać jeszcze raz a te szpary duże wyglądały zmierz szczelinomieżem powiny być 0.20


pobrałem srewisówke tego silnika i pisze ze w ori jest 0,20-0,40 cisnieniowe a olejowe 0,25-0,50mm a u mnie cisnieniowe mają 0,40-0,80 a olejowe 0,40-0,75 a limit jest do 1,00
wydałem juz 1300zł na czesci a budżet ograniczony jest, bo jeszcze kasa pójdzie na swapa i to sporo, a pierscienie 400zł to wole złożyć tak a z czasem jak by brał olej albo mocy brak to się wtedy kasy uzbiera i szlif odrazu pójdzie.

"End Gap
Standard .008-.016 (.20-.40)
Service Limit .0039 (.100)
Side Clearance
Standard .001-.003 (.02-.07)
Service Limit .006 (.15)
No. 2
End Gap
Standard .008-.016 (.20-.40)
Service Limit .0039 (.100)
Side Clearance
Standard .001-.003 (.02-.07)
Service Limit .006 (.15)
No. 3 (Oil)
End Gap
Standard .010-.020 (.25-.50)
Service Limit .0039 (.100)
Side Clearance .001-.002 (.02-.05)"


Offline
 Profil    12919594
 
 Temat postu: Re: [passat b3] VR6 AAA mały remont
PostWysłany: Czw 20 Gru, 2012 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ

Rejestracja: Wto 31 Sty, 2012
Posty: 26
Gadu-Gadu: 12919594
Auto: toledo 1l
pytanko mam co do oleju. jaki zalać?
Słyszałem że na dotarciu zeby jexdzić na minerale a potem zmienić razem z filtrem na cos lepszego.

Doradzcie mi jak mozecie :)

oraz ile trwa proces docierania panewek?


Offline
 Profil    12919594
 
 Temat postu: Re: [passat b3] VR6 AAA mały remont
PostWysłany: Pon 31 Gru, 2012 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ

Rejestracja: Wto 31 Sty, 2012
Posty: 26
Gadu-Gadu: 12919594
Auto: toledo 1l
Wymienione wszystkie panewki, pierscienie, kapitalny remont głowicy, uszczelki simeringi uszczelniacze itp.

No i silnik wylondował już w toledo 1L 1,9 TDi

Pompa paliwa w zbiorniku już założona, elektryka rozprowadzona tylko nie wiem gdzie się podłączyć częścią wtyczek do skrzybnki bezpieczników.
wiem że te 3 kostki białe napewno, ze czerwona wtyczka pojedyncza z kablem zółto-czerwonym do gniazda Z1, że 2 kable zółty i siwy w kostce brązowej służą do diagnostyki ale nie wiem gdzie reszta kabli, idą jeszcze w pojedyńczych ksotkach niebiesko-biały, czerwono-biały.

Mógł by mnie ktoś naprowadzić jak to podłączyc?


Offline
 Profil    12919594
 
 Temat postu: Re: [passat b3] VR6 AAA mały remont
PostWysłany: Wto 01 Sty, 2013 
VW Zone Master
VW Zone Master

Rejestracja: Sob 20 Lis, 2010
Posty: 1046
Gadu-Gadu: 0
Auto: mk1 cabrio 16v turbo; Audi A4 B7 1,9Tdi Air Ride
kolego olej wlej 10w40 może być lotos zrób 2000tyśioce i zmień ca castrola lub motula a filtr to podstawa wymiany bo on jest po to żeby wychwytywał wszystkie zanieczyszczenia co do elektryki nie pomogę


Offline
 Profil  
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 1 [ 11 posty(ów) ] 


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe