Witam serdecznie. Na wstępie chciałem zaprezentować moje poprzednie autko:
Skoda Fabia....
Po sprzedaży skodziany nabyłem
MODEL: Golf MK5
SILNIK: 2.5 L 5v
MOC: 170
MODY POD MASKA: Brak
ZAWIESZENIE: gwint supersport / seryjne
UKLAD HAMULCOWY: seryjny 4 x tarcza
KOLA: 16"zima / Replika BBS LM 18" lato
NADWOZIE: 3d / front jetta
WNETRZE: seryjne
AUDIO: W budowie
Zmiany przeprowadzone: W chwili obecnej jestem w trakcie budowy instalacji audio, znaczki w kolor nadwozia , montaż seryjnych lamp tylnych , prostowanie lewego tylnego błotnika oraz dzwi z wgnieceń.
Plany:Zewnątrz - doprowadzić do jak naj lepszego stanu nadwozie , progi gti. wyciągnięcie gniotów z maski.
silnik - układ wydechowy z nierdzewni , dolot powietrza ze stożkiem, " może kiedyś turbo "
Środek - dobre audio, wygłuszenie całego auta, fotele i kanapa z audi A3 sportback czeka na montaż
Zawieszenie - AiR - jestem w trakcie kompletowania podzespołów.
Hamulce golf R. i wielle wielle innych
Na zdjęciach przed zakupem prezentowało się zacnie lecz w rzeczywistości miało sporo wad/niedoróbek czy moim zdaniem nie trafnych zabiegów tuningowych.
Na dzisiejsze czasy wyposażenie nie jest bardzo ekskluzywne:
Szyby elektryczne, klimatyzacja manualna, tempomat, skrzynia 6 biegowa DSG, kierownica wielofunkcyjna z manetkami biegów pochodząca z vw bora niestety nie podłączona, front jetta, replika
BBS LM 2x18x8 i 2x18x9. Dach obklejony czarną folią ala carbon, niektore plastiki pomalowane na czarny połysk, zawieszenie gwintowane supersport.
Na pierwszy ogień po ubezpieczeniu rejestracji itd. została zdjęta folia z dachu wymiana filtrów płynów, zakup zimówek, stylowych kołpaków, zdjęty gwint i założone seryjne zawieszenie. Z miejsca przystąpiłem do drobnych napraw jak np. brak manetki nawiewu i inne tego typu pierdoły. Na tą chwilę chcę doprowadzić do jak najlepszego stanu technicznego Pierwszym modem w tym projekcie są pomarańczowe kierunkowskazy w lusterkach
Przyszły kolejne graty "naprawcze":
Osłona dolna zderzaka + pół nadkola obie strony
oraz filtr powietrza i oleju
Akumulator żelowy który jest nieco większy od ori aku lecz jakoś to upchnę
sprawdzi się przy AIR i Audio
Osłona/wygłuszenie maski
Nakładki na pedały + podstopnica
Korzystając z długiego weekendu i w miarę ładnej pogody zabrałem się za:
1. Pierwsze przymiarki akumulatora. Jest sporo większy od oryginalnego wiec mocowanie będzie mojego pomysłu
2. Zamontowałem nakładki
3. Pomalowałem jeden z elementów znaczka przedniego. Pełna profesja
zmatowienie/podkład do tworzyw/lakier/lakier bezbarwny
4. Zakupione wcześniej osłony zostały wygłuszone/usztywnione matami app ( reszta plastików pod autem zostanie potraktowana w ten sam sposób ) na konie nastąpił montaż w autku
Zabrałem się za mod tylnej lampki podsufitki korzystając z bloga gdzie opisane jest jak zrobić podświetlane przyciski. Od siebie dodałem lampeczki oświetlenia przestrzeni jakie występują w przednich lampkach
Następny został wymieniony znaczek tylny vw z czarnego na chromowy + lakierowany środek
Doszło podświetlenie nóg z przodu foto zakupionych elementów które już zamontowałem lecz nie mam vcds-a i nie mam jak odpalić
Kolejna paczuszka zamienniki powerlex komplet łapy silnika dół
Pojawiły się ori lampki tył
Które przeszły małą metamorfozę z mojej strony :baseball i kierunki świecą cały czas na 30 % analogicznie do przodu "ameryka" osobiście bardziej mi się podoba teraz tył niż to było z ciemnymi kloszami.
Wpadło trochę elektryki jak dobre klemy, drugi przewód masy do akumulatora, przekaźniki do AiRa , peszle itd.
Pojawił się przycisk który będzie uruchamiał całą instalację AIR
Ze stanów w końcu dotarł wyświetlacz ciekłokrystaliczny "dakota" do pokazywania wartości ciśnień w poduchach i butli :faja
Po wizycie na giełdzie elektronicznej wymyśliłem obudowę i podłączenie " zrobione z kabla do monitora który kupiłem za 2 zł :hahaha "
Finalnie powstała puszka z kabelkiem w zasadzie gotowa do montażu w aucie. Na zdjęciach wyświetlacz jest zaklejony ponieważ chrom będzie malowany na czarny połysk.
02.12.2012Po sprzedaży bagażnika za skody nabyłem okazyjnie komplet skórzany od audi A3 sportback który był w opłakanym stanie, cały zagrzybiały lecz po 5 dniach wieczornego prania wygląda tak
Następnie zdjąłem 4 boczki które oddałem do tapicera aby zastąpił czarny materiał skórą jak na fotelach "ciemna" niestety owych nie mam zdjęć ponieważ nadal czekam na realizację tapicera.
Na allegro zakupiłem zabudowę bagażnika " woofer + wzmak " która zostanie i tak przerobiona aby upchnąć butlę. W tym momencie został zdjęty materiał.
Po rozebraniu wspomnianych boczków tapicerek pomyślałem ze to dobry moment na działanie car audio
Po konsultacji z paroma osobami oraz korzystając z własnych doświadczeń wykonałem wstępny projekt
w końcu nadszedł czas na realizację.
Na początek zakupy
Maty app + stp + gms jest to zestaw startowy w zasadzie tylko na tylne nadkole " wnęki " pianką gms zostaną pokryte boczki które wrócą od tapicera a na przednie drzwi pójdą dynamity.
Kabelki : głośnikowe oraz sygnałowe
po wykonaniu schematu instalacji zabrałem się do pracy która zajęła mi cały weekend :sciana
Zaletą 3 drzwiowego auta okazało sie sporo miejsca w tylnych nadkolach. Nie mamy tam chowanych szyb żadnych zamków itd. Wiec seryjna osłona z głośnikiem wygląda tak
Jednym słowem kawałek plastiku z papierowym głośnikiem
Postanowiłem wykorzystać owe plastikowe osłony i zrobić na nich małe elektrownie oraz zamontować głośniki docelowe w tym wypadku rainbow sax oraz dwa wzmacniacze jeden zasilający tylny zestaw drugi zasilający przedni zestaw. Wszystko usztywnione matami app , głośniki na dystansach z mdf.
Montaż uszczelki przez którą będą poprowadzone kable zasilające wzmacniacze
Po usztywnieniu i przykręceniu wszystkiego oraz po założeniu mocować kabli. Lewa i prawa strona różnią się ułożeniem okablowania a wynika to z tego ze jeden ze wzmacniaczy zasilać będzie przód drugi tył.
Pojawiła się ramka 1 din
Narzędzia oraz masa uszczelniająca do mat
w końcu zawitał kabelek do kompa
06.01.2012Tapicerki tylne oraz przednie zostały wygłuszone pianką GMS 10mm
Montaż gwizdków
Głośnik średniotonowy " tu pojawiły sie spore problemy lecz po wycięciu tego i owego oraz po dorobieniu mocowań siedzi na miejscu "
Dystanse w przednie dzwi przygotowane do montażu
Zwrotnice uzbrojone
Przedni system na aucie po wyklejeniu dynamitami
Montaż obudowy bezpiecznika
Piece na miejscu prawa i lewa strona
14 metrow okablowania zasilającego full miedz + nylonowy oplot
i na aucie w miejscu gdzie zamonowałem elektrownię " kondensator 2 F "
\
Podłoga pod kanapą wyklejona dynamatami aby przymocować okablowanie " w przyszłości cala podłoga auta będzie wygłuszona "
Tylne boczne wnęki maty STP i pianka GMS
Boczki złożone do kupy
Brak zdjęć po montażu kondesatora, radyjka, Voltomierzana desce rozdzielczej oraz akumulatora optimy " nadrobię niedługo " Ruszyły równierz prace nad zabudową w bagażniku lecz to dopiero marne początki :hmm
-------------------------------------------------------
zamontowałem wnętrze z audi sportback. Musiałem przełożyc tapicerki z audi na stelarze z golfa. Dodatkowo fotel pasażera dostał regulacje wysokości.
Kenwood oraz voltomierz pokazujący napięcie w instalacji audio
Z zewnątrz zamontowane nakładki słupków B "black piano" Oraz stickers informujący o dobrym nagłośnieniu audio "nawiązujący do stylu USA "
Udało sie zdobyc rarytas. Dolną część zderzaka tylnego USA GTI do tego ori. progi GTI oraz przednia dokładka zderzaka ED 30. Wszystkie części zostały wygładzone po czym polakierowane w "black piano"
Krotki bat anteny vw polo
Podłoga bagaznika wygłuszona matami GMS do tego zabudowa pod air oraz subwoofer. Tu znalazł sie też akumulator aby po woli robić porządek pod maską. Jestem w trakcie budowy miejsca na wzmacniacz. Prawdopodobnie bakażnik zostanie sostanie skorzane wykończenie pasujace do foteli.
Po zakupie parę miesięcy temu kompletu felg w nie najlepszym stanie zabrałem sie za renowację. Felgi były czarne, krzywe, posiadąły po urywane śruby. Felgi zostały naprostowane , odwiedziły tokarza ktory usuną urwane śruby, wypiaskowane, pomalowane proszkowo na srebro, 2 ranty wymienione z 2.25" na 3,75". Finalnie wyszło 8" przod i 9,5"tył dodatkowo naklejka na jednej z nich mojego pomysłu nawiazująca do stylu USA
Na dniach zagości dolot neuspeed ściągnięty z USA ktory został przezemnie lekko zmodyfikowany a obecnie lakierowany proszkowo na czerwono. Do tego czeka na malowanie oraz montaż osłona "pokrywa" silnika vw beatle 2.5 L
---------------------------------------
autko wylądowało znow u lakiernika ktory ogarnia listwy wzdłuż nadwozia w kolorze czrwnonym
Pozatym cos sie dzieje
Zabrałem sie wykończenie bagaznika :
Sub
Podłoga
i na aucie
klapka do aku
osłona kondesatora
Po wyregulowaniu wzmacniaczy po przeszło 6 miesiacach złozyłem tylne tapicerki
Pod maską zawitał zimny dolot BSH wraz z filtrem stożkowym wyprowadzonym w zderzak. Dolot po przylocie ze stanow był czarny. Usunąłem niektóre spawy po czym polakierowany został proszkowo na czerwono
Dzieki temu dolotowi udało sie pozbyc paru zawalających komorę plastikow.
Na To miejsce wpasowała sie idealnie pokrywa z new beetle. Wywaliłem rownież stary akumulator wraz z obudową i podstawą Oraz zawitały korki r8.
dla porownania komora po staremu
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 845cd71c18---------------------------------------------------------------------
koło na ktorym zagościło juz ogumienie
Dla przypomnienia
2 X 8' 205/35/18
2 X 9,5' 215/35/18
Toyo T1R
Troche irytują mnie dekielki plastikowe i chyba pasoway by bardziej metalowe/polerowane z grawerowanym znaczkiem. Robił ktoś takie
lub wie co i jak
Nastąpiły małe zmiany we wnętrzu
wiec zakupiłem uzywany podłokietnik ktory został obszyty skorą. Tylnią czesc gdzie seryjnie są nawiewy oraz popielniczka zaszpachlowałem oraz obszyłem skorą ponieważ tuż za nią znalazła sie puszka elektryczna od pilota do aira a sam pilot wyjmowany jest ze schowka podłokietnika
Półka rowniez w skorę jak i kieszenie dzwi przednich dodatkowo półka wyściełana materiałem ktorego uzyłem tez do wyłozenia podłogi i zabudowy bagaznika
W sumie to co zajeło mi najwiecej czasu wiec :
Przycisk włączający cały system zawieszenia "adaptacja obudowy seryjnego przycisku vw" oraz dioda informujaca o stanie on/off
Monitor do aira w schowku "schowek jest dokładany przezemnie ponieważ na USA nie było takiego gadzetu"
Instalacja w bagażniku ktora jest juz skonczona i działa "poza jednym czujnikiem ktory przez nie uwagę popsułem" Powietrze jest juz pompowane i strzelam z atmosferę. Poprowadzone sa przewody cisnieniowe pod samochodem. Bakuje juz tylko samych poduszek/okuc
Mamy Tu
2 kompresory viair 480C
2 odwadniacze 1/2' " samo oprózniajace "
Wszystko połączone wężami viair 3/8' x4
Butla 30 L
8 zaworow 1/2 ' połaczonych w 2 wyspy rurkami/kątownikami 1/2' miedz
5 czujnikow ciśnienia
i trochę elektryki " wszystko podpięte w puszkę sterującą ktora jest przykręcona do kanapy po prawej stronie
Aktualnie autko prezentuje sie tak
Wiec zaczynam przeistaczanie/remont frontu a wszystkie wgniotki po poprzednich właścicielach zostały nareperowane
W planach jest montaz bixenonu oraz grilla fk/ wszystko co czarne będzie pomalowane w black piano i znikają chromy. Udało sie też zamontować taki o to gadzet
https://www.facebook.com/photo.php?v=69 ... =2&theater------------------------------------------------------------------------
wpadły ori bixenony bordek 30 bit , lotka GTI i parę innych gratow.
Autko jako tako poskładane po wizycie w czesław customizer prezentuje sie tak
Koło 2 tygodni temu zdjęte zostały poszycia dzwi. Oddane w dobre ręcę Tomka "
http://www.bezlakieru.pl/ " ktory działa cuda. Śmiało m oge polecić gościa
Zostały wyprostowania wszystkie gnioty i pofalowania np.od opierających sie o autko osob
Po powrocie zaczołem działać. Wybor padł na " dynamat superlite " jak sama nazwa wskazuje zalezało mi na niskiej wadzę. Z doświadczenia wiem ze obciążone dzwi to nie jest dobry pomysł. Aktualnie poszycia na aucie przy okazji wymienione parę spinek i innych drobiazgow aby nic nie odstawało itd.
Przyszło troche gratow . Na chwila obecna : manetka komputera "bez tylnej wycieraczki " , budzik tiguan "kolor" , Kierownica " bez multi ale z łopatkami " i poducha z mk6 GTD i tu zastanawiam sie nad drobnymi przerobkami. Lubię grube kiery i myslę nad obszyciem skorą "czarna + szara nic " ktora pasowała by do tapicerek , co o tym sądzicie
Z drobiazgow zrobiłem podświetlenie suwaków nawiewow ale to tam takie moje pierdoły
[/quote]
---------------------------------------------------------------------------------
Kiera wróciła od tapicera a aktualnie jest zamontowana w aucie
Przyszła paczka od wuja Sama a w niej dwa elementy wydechu 2,5"
Montaż jak zdobędę tłumiki.
Nowe szkła lusterek. Aby nawiązać do US odwiedziły grawera i tak to teraz wygląda. Obecnie szkła na aucie
Głowna walka tej zimy to zawieszenie
Przedni wózek/zawieszenie polakierowane. Złożone na nowych elementach "powerflex black" oraz nowych srubach czaka na zakup stabilizatora Whiteline 24 mm
Zawias tylny podobnie lecz tu już mam stabilizator
Oba wózki/sanki czekają na parę części miedzy innymi big brake po czy dopiero nastąpi montaż
Obecnie przymierzam sie na wygłuszenie podłogi. Wybór padł na GMS kilkuwarstwowy
-----------------------------------------------------------------
Kolektor dolotowy " na papierze gwaranca przyrostu 40 hp" nie odczuwam az takiej roznicy ale lepiej sie wkręca i duzo lepiej gada
niestety przy tym zabiegu musiałem pozbyc sie osłony z new beetle. Po montażu kolektora nie było jej dopasować ni kija. A bardzo ją lubiłem
Na reszte do kompletu gratów czeka juz pokrywa z US
Lakierowane podszybie
Nabyłem pompe z mk6 " ESP ( u mnie ASR ) " ktora jest niezbedna do poprawnego działania budzika o ktorym juz pisałem jakiś czas temu. On ciągle zalega i czeka na lepsze czasy " wszystkie niezbedne graty "
Mocowanie nowej pompy juz w prochu
Cały czas działamy z
Marcin Bukowski nad fotkami a tu mały przedsmak
Filmik :
https://www.facebook.com/photo.php?v=62 ... =2&theater----------------------------------------------------------
Nabyłem lusterka składane elektrycznie, podświetlenie przestrzeni zewnętrznych. Całość wróciła już od lakiernika. Obudowy obecnie zamontowane na aucie nie są najlepiej pomalowane przez poprzedniego właściciela dodatkowo pomalowałem trójkąty przy szybie oraz obudowy od dołu. Wystarczy złożyć lecz do montażu brakuje mi odpowiednich modułów drzwi.
Udało mi się nabyć ORI lampy tył USA. Obecnie mam zamontowane EU bo US-y które były na aucie w momencie zakupu auta były pomalowane czarnym sprayem. Dodatkowo powrócę chyba do czerwonych kierunków jak w oryginale. Obudowy boczne ktore widać po otwarciu klapy właśnie myja sie w zmywarce :lol: i w poniedziałek pojadą do lakiernika " czerwień ".
Lampy US od EU różnią się w zasadzie tylko swiecącą obrysówka której nie maja EU
Od wuja sama przyszły kolejne części pod maskę:
Mocowanie/poducha silnika o zwiekszonej twardości/ a i dużo lepiej wygląda niż seria
Pisałem już wcześniej o pokrywie zaworów.Chcę ją zamontować " kompleksowo " z osprzętem wiec:
Nowe cewki i świeczki
miałem to juz montować w tym tygodniu lecz zbierając graty założyłem ze uszczeklę pokrywy dostane w VW. Ni kija
nie do sprowadzenia
Wiec zamówiona zza oceanu. Kosztuje dosłownie parę dolców lecz muszę czekać ze 3 tyg.
Zaślepka vacuumpompy
------------------------------------------
Rozebrany sufit oraz słupki A/B/C wygłuszone dynamat superlite + pianka GMS 3mm.
Fotka z soboty " w trakcie prac "
I niespodzianka
wiem kolor kontrowersyjny hehe nie chciałem klasycznego czarnego jak w GTI.
na jakiś czas bedą zamontowane lampki ktore były " popielata. W przyszłości będę szukać czarnych od GTI lub pomaluje obecne w kolor sufitu.