Rejestracja: Sob 09 Sty, 2010 Posty: 158 Skąd: Jaworzno
Gadu-Gadu: 3198954
Auto: Leon 1m, Passat B3
MODEL: Seat Leon 1M Top Sport, 5d, 2003r. SILNIK: 1.9 TDI ARL, skrzynia biegów 6 przełożeń. MOC: 150 KM (110kW) 320 Nm. LAKIER: Srebrny Metalic. MODY POD MASKĄ: Seria. ZAWIESZENIE: Seria UKŁAD HAMULCOWY: Seria KOŁA: Aluminiowe 17" ori TS NADWOZIE: seria ori Leon Top Sport, przedni zderzak FR WNĘTRZE: Seria: - elektryczne szyby z funkcją otwierania i domykania szyb - elektryczne lusterka - Climatronik - Komputer pokładowy, - Poduszki powietrzne x 4 - Skórzana kierownica - Wspomaganie kierownicy - ESP - ABS - Skórzane wnetrze - Podgrzewane fotele - Pełna elektryka foteli - Webasto - Szyberdach - Lusterko fotochromatyczne - Czujnik deszczu AUDIO: Radio seryjne Aura CD ZMIANY PRZEPROWADZONE: -wszytsko ponizej w temacie PLANY: -jest tego sporo, wszystko na bierzaco w temacie
Tak wiec witam w nowym temacie. Jak widac po dwoch latach posiadania mkII przyszedl czas na zmiany. Coniektorzy moze pamietaja mojego golfika ktory w lipcu 2010 roku zmienil wlasciciela
Po wyjezdzie na Manie2010 bez auta jako pasazer, zaczal sie czas poszukiwan nastepcy golfa. 14 sierpnia po prawie 300km drogi zdecydowalem sie kupic ogladany wowczas egzemplach.
Nowym nabytkiem stał sie Seat Leon 1M z 2003 roku. Tylko 13 lat mlodzsy od porzednika
Po wielu przygodach z VR6 zdecydowalem sie tym razem na cos innego. Tzn TDI a dokladniej ARL. Nie jest to co prawda to samo ale daje rade. Na wiosne obowiazkowo program i powinien jeszcze lepiej sie rozpedzac. Generalnie planow na auto jest sporo, wszystko na biezaco w temacie.
A oto kilka fotek tuz po zakupie.
Pierwsze zakupy: - wskazniki Boost, temperatura oleju oraz cisnienie oleju - czujnik g28, (vag mowi ze to juz pora na wymiane) - Aku,ulator Centra Futura 72Ah - zbiorniczek wyrownaczy plynu chlodzacego ori Aso - obudowa na slupek na 3 wskazniki ( trza troszke go dlubnac i bedzie)
Na pierwszy ogien poszedl oczywiscie rozrzad pompa wody oleje filtry czyli tzw zestaw startowy Odrazu po tym Leon pojechał do Wrocławia na podciagniecie osiagow.
Dzieki chlopakom z EcuProject Wrocław uzyskalismy calkiem zadowalajacy mnie wynik.
Finalnie wyciagli z niego 181,9KM/395,1Nm z racji tego ze ma byc bezpiecznie.
Pierwszy wykres wyszedl bardzo brzydko za sprawa zle zrobionego rozrzadu (przestawiony walek i zle dokrecony napinacz), za to teraz niechce sie z niego wysiadac
W autku w sezonie 2011 wiele sie nie zmienilo gdyz popadlem w maly kryzys finansowy przejsiowe klopoty z praca oraz wiele innych rzeczy ktore nie pozwalaly na jakies mega inwestycje w aucie.
Z nie cierpiacych zwloki rzeczy to standardowo zmina oleju (Castrol),filtry(Mann), klocki (przod tył ATE), lozyska przod oraz tuleje na wahaczach z audi TT.
Odwiedzilem wiekszosc wiekszych zlotow w tym roku tj. Majówka, Nysa, VagEvent (co zaowocowalo mandatem za parkowanie przed brama), VWMania.
Niedawno wpadl customowy wydech czyt. full przelot ktorego dzwiek jak najbardziej mnie satysfakcjonuje, szczegolnie przy odpuszczaniu gazu dzwiek jaki wydaje z siebie turbo , felgi Brock b4 w 18' 8,5j, zerwana folia z szyb, oraz pozegnalem sie z dokladka nie wiem gdzie i kiedy
- Wymiana drazków kierowniczych oraz galek, wpadly standardowo czesci z logiem TRW. - Olej motul 5w/40 505.01,
do kompletu wszytskie filtry olej, powietrze, paliwo, kabinowka wszystko MANN.
Plyn hamulcowy Ferodo Racing DOT 5.1
.
Z rzeczy jeszcze bardziej niezbednych doszly:
Zgubiona dokladka zderzaka
Srodki do pielegnacji skory firmy Urad
Dwie opony zimowe 195/65/15 Yokohama W.DRIVE V902A
Z rzeczy najbardziej potrzebnych doszlo
- kompletne sprzeglo - dwumas, - wysprzeglik caly komplet firmy LUK zapozyczony z Sharana BTB
Pomyslów na kolo na nowy sezon 2012 mialem wiele, rzeklbym ze nawet mnostwo a wpadly dosyc przypadkowwo przez niektorych uwazane za oklepane BBS LM czyt. FAKE Dare LM
Rozmiarowo zdecydowalem sie na 19' -przod 8,5" tył 9,5"
Kolejnym prezentem od mikołaja był gwincik KW.
Pierwsze przymiarki kól na aucie:
Z kolejnych gratów doszly pare niewielkich rzeczy:
Lusterka Audi a3/s3 8L przedliftowe, czarne LC9Z podrzewane/elektryczne prawie takie jak u mnie tylko ze nie uszkodzone tak jak moje oraz jedno jest duze a drugie małe.
Co najwazniejsze czarne takie jak chcialem
Kolejna rzecza jest trojnik pod czujnik oleju aby latwiej bylo zamontowac dodatkowe zegary ktore leza mi juz ponad rok i nie ma czasu sie za nie wziac.
Z tych bardziej tuningowych udalo sie dorwac czarne kierunki w błotniki,
oraz krotszy gumowy bat anteny dachowej (165mm)
Adapterki na tył FKautomotive zmieniajace rozstaw z 5x100 na 5x112 o grubosci 15mm, oraz skracane imbusowe srubki.
W miedzy czasie koncem maja na aucie zagoscil zapowiadany gwint, na przod wlecial rowniez dystans 15mm gdyz po opuszceniu auta opona oparla sie na malej sprezynce. Co do regulacji zostalo jakies 5mm gwintu lecz nie obejdzie sie bez stabilizatora z eski gdyz wystarczy niewielka nierownosc na drode i w srodku slychac jak polos wali o stabilizator.
Odnosnie tylu - wyciagnieta calkowicie regulacja gwintu wsadzona sama sprezyna.
Kilka aktualnych fotek z Nysy:
Ostatnimi czasy wpadla na poklad calkiem nowa maglownica. Stara zaczela sobie powoli puszczac plyn az w koncu rozszczelnila sie na dobre. Diagnoza troche zabolala ale zrobione raz a porzadnie.
Mała sesja maj 2012
Sezon 2012 praktycznie. Małe podsumowanie:
Na poczatek trzeba wspomniec o wizycie na VagEvent, w tamtym roku dostalem jako widz mandat za parkowanie a na tegorocznej edycji jako uczestnik usmiechnelo sie do mnie szczescie, i wylosowalem zestaw obszycia kierownicy, mieszka i recznego w carsdream. Z braku czasu jeszcze nie zrealizowalem nagrody ale w najblizszym czasie musze ruszyc z tym tematem.
Przed eventem wpadly wkoncu na poklad wskazniki, oraz zdecydowalem sie na lusterka w czarnym macie.
Nastepnie mialem leciec na culta lecz niestety skrzynia nie wytrzymala. Uwalilo pierwszy i drugi bieg. Zostala wstawiona skrzynia z ASZa, niestety synchronizator 3 biegu jest uszkodzony i trzeba bedzie jeszcze raz wymieniac.
W miedzy czasie Spot A1:
Kolejny zlot to The best of u Mapeta, wyjazd tylko na jeden dzien, ale impreza bardzo pozytywna
Najwazniejszy na koniec 2012 to zakupione nowe kolo na nowy sezon.
Bedzie to coraz popularniejszy model felg Ronala z mercedesa czyli Alphardy. Standardowy rozmiar 8,5/9.5 - 18' przywiezione na slu 600 z USA o przebiegu 35tys mil. Ich stan nie jest idealny ale adekwatny do ceny za jak je nabylem, wymagaja nieco pracy ale troche lakieru plus polerka powinny je odmienic na plus, a przy okazji nie bedzie nudy zima.
PS. w drodze po kola gdzie za łodzia spotkalismy taki rarytasik, w tle chochla
Przymiarka nowego koła
Wyszlo o tak:
Docelowo na tyl wpadna Nankangi w rozmiarze 215/35/18, mam nadzieje ze ładnie sie uloza na 9.5 Byc moze wyjdzie tak ze nie obejdzie sie bez lekkiego negatywu z tyłu wiec nie bedzie za czym plakac jak je ślak trafi po sezonie
Co do kól cos tam sie robi w wolnych chwilach. Narazie etap polerki, jedna kolo praktycznie zrobione na prube przejechane pasta lecz trzeba bedzie je poprawic bo nie wyszlo tak jak bym chcial, trzeba sie bedzie mocniej przylozyc, pozostale zaczete ale droga do konca jeszcze daleka
Fajna i w dodatku szybka bestia.. Po programie będzie mówiąc żargonem tunerów " gnieść worek " lub " targać pachwiny " Ciężko będzie z tym zderzakiem zejść niżej i udzierać auta na co dzień zwłaszcza, że już teraz jest nisko. Dobre duże koło i Wojtek możesz stawać koło mojego audi hehe Pozdrawiam!
_________________ Kto nie ryzykuje nie pije szampana.. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ My mk1 - viewtopic.php?f=98&t=71998
maciek457
Temat postu: Re: [leon 1M ARL] by QlaVR6
Wysłany: Pią 03 Gru, 2010
VW Master
Rejestracja: Pon 14 Wrz, 2009 Posty: 208 Skąd: Tczew
Gadu-Gadu: 2017228
Auto: Seat Leon II 1.9 TDI
Ładny Leonik, trzy latka starszy od mojego, ale za to lepszy wypas masz. W tych nowszych nie widziałem skóry jeszcze. Powodzenia realizowaniu planów, bo są dobre.
QlaVR6
Temat postu: Re: [leon 1M ARL] by QlaVR6
Wysłany: Nie 12 Gru, 2010
VW User
Rejestracja: Sob 09 Sty, 2010 Posty: 158 Skąd: Jaworzno
Gadu-Gadu: 3198954
Auto: Leon 1m, Passat B3
Narazie Leoncio stoi na setupie zimowym stal + 195/65/15
Wczoraj nudzilo mi sie trochu i popstrykalem pare fotek. Niebawem moze uda zrobic jakoms lepsza jakosciowo sesje to wrzuce co nieco fotosow
Tak jak pisalem w planach, wycieraczka zostala usunieta, znaczki z klapy tez znikly, a tablica teraz juz bez ramki trzyma sie na tasmie dwustronnej.
Zapomniałeś dodać, że wpadło jeszcze Car Audio Fajnie wygląda srebrna fura na śniegu. Pozdro!
_________________ Kto nie ryzykuje nie pije szampana.. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ My mk1 - viewtopic.php?f=98&t=71998
miałem okazje oglądać tego "Ariela" i powiem że ładny egzemplarz Ci się trafił, jestem ciekawy jak będzie wyglądał na wiosnę i jak wreszcie felga będzie na nim
mialem okazje kupic wlasnie identycznego top sporta ale wybor padl na passata ,leon daje rade jeszcze z tym motorem rwie asfalt a na chipie bedzie " gnieść jaja" hehhe pozdro
Fajnie wyposazony egzemplaż w dosc młodym roczniku,silniczek super .Sam kiedys chciałem takiego leonka ale w 1.8T ale niestety rocznik który mnie interesował nie był w moim pułapie cenowym
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum