Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 3 z 3 [ 43 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: [audi a6 c5] 1.9 tdi ajm pompowtryski
PostWysłany: Nie 07 Lis, 2010 
VW Maniak
VW Maniak

Rejestracja: Czw 13 Sty, 2005
Posty: 538
Skąd: Wrocław
Gadu-Gadu: 9453175
Tlen: evolution1980
mala lektura po co zostal wymyslony dwumas..
w skrocie : dawno dawno temu.... w osrodku badawczym z gory nie okreslonej markisamochodow inzynierowie czytaja co greenpeace znowu wymyslil.... wprowadzamy normy spalin euro4, mniej sadzy, mniej co2..i jakies tam inne durne parametry....
te rygorystyczniejsze normy spalin niz euro 3 wymagaly pewnych dzialan, jedyny mozliwy sposobna ich spelnienieto zwiekszenia stopnia sprezania i zwiekszenia cisnienia paliwa podczas wtrysku co ma skrocic czas wtrysku przy zachowaniu dawki oraz wykorzystywanie tylko wtrysku bezposredniego w odpowiednio uksztaltowana komore w tloku, oraz zwiekszenie zakresu obrotow uzytecznych... wszystko pieknie tylko taki system wtrysku przy generowaniu maks mocy z cyklu ( moment obrotowy maks) lub zblizonej do niej wywoluje wieksze katowe przyspieszenia walu korbowego co daje wibracje i duze obciazenie napedu szczegolnie ( w fizyce w podstawowce ucza o harmonicznych czestotliwosci i ich negatywnym skutku na czescimechaniczne)... przy malych dawkach amplituda wibracji jest mniejsza
wiadomo ze wibracja jest najwieksza przy malych czestotliwosciach a silnik generuje czestotliowosc od ilosci wtryskow na sekunde 600 rpm = 20 hz 1200=40 1800 =60 2400=80 3000 rpm= 100Hz
dwumasa najefektywniej tlumi zakresod 0 do 70..80 Hz a ze od 1800 mamy najwieksza sprawnosc silnika to kazda dwumasa wytlumia najbardziej ten zakres obrotow i czestotliwosci. wytlumienie jest mozliwe dzieki przesunieciom wzgledem siebie dwoch mas wirujacych na jednej osi... a jesli cos pracuje to sie zuzywa, a uzywane tendencyjnie sie zakatowuje...

p.s nie rozumiem tekstu z benzyna, ja jezdze od 5... 8 k rpm na codzien :)


Ostatnio edytowany przez evolution Nie 07 Lis, 2010, edytowano w sumie 2 razy


_________________
EVOLUTION MOTOR SPORT Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
ET 13.078
Pomiary mocy - DYNOMET
Chiptuning aut niemieckich benzynowych i diesel
specjalizacja w strojeniu silnikow uturbionych na seryjnych ecu (takze konwersje MAF<->MAP)
dwa programy sterujace wybierane przelacznikiem z kabiny
Offline
 Profil    9453175 evolution1980
 
 Temat postu: Re: [audi a6 c5] 1.9 tdi ajm pompowtryski
PostWysłany: Nie 07 Lis, 2010 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 20 Maj, 2008
Posty: 411
Gadu-Gadu: 0
Auto: Volvo s60 2.4t & Passat B6 BMR DSG
dzienciol napisał(a):
czyli w mieście najlepiej nie schodzić poniżej 1800 , a jak sie chce przyśpieszyć na wysokim biegu to nie katować tylko redukcja i ogień , nie jak w benzynie : D


Edit.
A właśnie jak to jest , zawsze myślałem że dieslem nie można zbytnio deptać , trzeba nauczyć zmieniać się szybko biegi , nie przeciągać na nich itp. jak to jest że dwumas tak bardzo nie lubi takiej jazdy ? Na czym to polega



zaden silnik, czy to benzynowy czy diesel nie lubi gwaltownych przyspieszen przy niskich obrotach. Dwumas dostaje wtedy po dupie bo wtedy sa najwieksze obciazenia na nim. No wyobraz sobie jedziesz 70 na piatym biegu na prostej drodze, depniesz mu bez zmiany biegu to przeciez czujesz, ze silnikowi jest ciezko, ale nabiera jako tako predkosci. Jezeli zredukujesz, to silnik ladnie nabierze obrotow i przyspieszy jak najlepiej moze.

Auto trzeba wyczuc, a nie czytac jakies durne porady ecodrivingu. Jak go juz wyczujesz, to bedziesz wiedzial, kiedy silnikowi ciezko, a kiedy nie.


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [audi a6 c5] 1.9 tdi ajm pompowtryski
PostWysłany: Nie 07 Lis, 2010 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 15 Lut, 2008
Posty: 119
Skąd: Zabrze
ok i o ta odpowiedz mi chodzilo. kolega konkas1987 pisze o objawach ktore wystapic moga tylko podczas gwaltownego przyspieszania, jakby jezdzil jak ty by dsg nie zredukowal biegu calego tego tematu by nie bylo.. jak widac kolega konkas jezdzic nie umie, za ciebie jezdzi dsg, on musi zaczac inaczej krecic silnik,( albo jak ty a lbo po mojemu) ty kupic ekonomiczniejsze auto :) zartowalem,
aczkolwiek przydaloby sie od czasu do czasu przegonic pajaki z wydechu u ciebie:)[/quote]

Przepraszam bardzo ale ja nic takiego nie mówiłem ze jade 40 na 3 biegu i nagle pełen but i przyspieszam. To jest chyba oczywiste ze wówczas auto dostaje w [-----].Nie wiem dlaczego od razu piszesz ze nie umiem jezdzić. Rocznie przejeżdżam kolo 60 tyś km róznymi autami i jakos jest ok.Pozatym objawy drgania wystepuja również w momencie dojeżdzania do skrzywowania na biegu w w/w zakresie obrotów. Zaraz pewnie będzie ze hamowanie silnikiem tez jest złe i ze jestem tylna część ciała a nie kierowca
Nie było by całego teamtu gdbym w trosce o auto nie wywołał jednorazowo tych drgań przy takich obrotach. Uważam że słuch akurat mam dobry i zaniepokoił mnie ten hałas i dlatego napisałem jak do tego doszło. Czy to jest powód do tego od razu by pisać takie rzeczy? Pozdrawiam


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [audi a6 c5] 1.9 tdi ajm pompowtryski
PostWysłany: Nie 07 Lis, 2010 
VW Maniak
VW Maniak

Rejestracja: Czw 13 Sty, 2005
Posty: 538
Skąd: Wrocław
Gadu-Gadu: 9453175
Tlen: evolution1980
hamowanie silnikiem jest ok
a ja nigdzie nie napisalem ze pelny but jest zly a jezdzenie na 90 procent to juz nie jest gwaltowne przyspieszenie... od okolo 60 procent uchylenia pedalu gazu jezdzisz z maks momentem... a proby przyspieszania ponad 30 procentowym gazem z 2000 obrotow juz obciazaja dwumase pomysl o tym zanim zaczneisz znow plakac ze ktos powiedzial cos zle...



_________________
EVOLUTION MOTOR SPORT Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
ET 13.078
Pomiary mocy - DYNOMET
Chiptuning aut niemieckich benzynowych i diesel
specjalizacja w strojeniu silnikow uturbionych na seryjnych ecu (takze konwersje MAF<->MAP)
dwa programy sterujace wybierane przelacznikiem z kabiny
Offline
 Profil    9453175 evolution1980
 
 Temat postu: Re: [audi a6 c5] 1.9 tdi ajm pompowtryski
PostWysłany: Czw 21 Kwi, 2011 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 15 Lut, 2008
Posty: 119
Skąd: Zabrze
Odgrzeje troche temat bo problem nie jest nadal rozwiązany. Proszę o udzielenie inforamcj a nie czepianie sie rzeczy. Wcześniej podejrzewane było za winowajcę drgań koło dwumasowe. Obecnie zostało to wszystko sprawdzone i nie jest to przyczyną. Tak samo z poduszkami silnika. W momencie gaszenia silnika nie ma zadnych stuków czy drgań. Mechanik podejrzewa teraz pompowtryski. Były badane odchyłki i najwiekszy wynosił o.26 niby w normnie ale wiekszy niz inne. Gdy sprawdzałem numery pompowtrysków okazało się ze 1 z nich jest nieco przekrzywiony czy to może powodować drgania? Jestem juz zdesperowany bo niby niewielka rzecz ale strasznie wkur..... Dodam jeszcze ze poddczas próby dynamicznej i statycznej wszystko jest w normie. Samochód normalnie przyśpiesza.


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [audi a6 c5] 1.9 tdi ajm pompowtryski
PostWysłany: Czw 21 Kwi, 2011 
Uhonorowany Medalem
Uhonorowany Medalem
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 21 Sie, 2004
Posty: 5280
Skąd: Worthersee
Gadu-Gadu: 1197028
Auto: Golf VI R36T
konkas1987 napisał(a):
Odgrzeje troche temat bo problem nie jest nadal rozwiązany. Proszę o udzielenie inforamcj a nie czepianie sie rzeczy. Wcześniej podejrzewane było za winowajcę drgań koło dwumasowe. Obecnie zostało to wszystko sprawdzone i nie jest to przyczyną. Tak samo z poduszkami silnika. W momencie gaszenia silnika nie ma zadnych stuków czy drgań. Mechanik podejrzewa teraz pompowtryski. Były badane odchyłki i najwiekszy wynosił o.26 niby w normnie ale wiekszy niz inne. Gdy sprawdzałem numery pompowtrysków okazało się ze 1 z nich jest nieco przekrzywiony czy to może powodować drgania? Jestem juz zdesperowany bo niby niewielka rzecz ale strasznie wkur..... Dodam jeszcze ze poddczas próby dynamicznej i statycznej wszystko jest w normie. Samochód normalnie przyśpiesza.



jasne ze moze miec wpływ... ale powiedz sam posta umiescilem w listopadzie zeszłego roku czy nie lepiej od razu oddac auto do warsztatu ... mam tu na mysli porzadny warsztat by usuneli te objawy?



_________________
Pozdrawiam
Kevin

K-SYSTEM Car Detailing - Korekty lakieru, powłoki ceramiczne oraz kwarcowe, renowacja tapicerek skórzanych, wyciąganie wgnieceń PDR, pranie i czyszczenie tapicerek materiałowych. Pracuje na najlepszych kosmetykach dostępnych na rynku: powłoki ochronne i hydrofobowe Gtechniq, kosmetyki Swissvax, Zymol, Gliptone itd. ZAPRASZAM! Sprawdź mnie : https://www.facebook.com/Ksystem1


Image
Offline
 Profil    1197028
 
 Temat postu: Re: [audi a6 c5] 1.9 tdi ajm pompowtryski
PostWysłany: Czw 21 Kwi, 2011 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 15 Lut, 2008
Posty: 119
Skąd: Zabrze
Kevin napisał(a):
konkas1987 napisał(a):
Odgrzeje troche temat bo problem nie jest nadal rozwiązany. Proszę o udzielenie inforamcj a nie czepianie sie rzeczy. Wcześniej podejrzewane było za winowajcę drgań koło dwumasowe. Obecnie zostało to wszystko sprawdzone i nie jest to przyczyną. Tak samo z poduszkami silnika. W momencie gaszenia silnika nie ma zadnych stuków czy drgań. Mechanik podejrzewa teraz pompowtryski. Były badane odchyłki i najwiekszy wynosił o.26 niby w normnie ale wiekszy niz inne. Gdy sprawdzałem numery pompowtrysków okazało się ze 1 z nich jest nieco przekrzywiony czy to może powodować drgania? Jestem juz zdesperowany bo niby niewielka rzecz ale strasznie wkur..... Dodam jeszcze ze poddczas próby dynamicznej i statycznej wszystko jest w normie. Samochód normalnie przyśpiesza.



jasne ze moze miec wpływ... ale powiedz sam posta umiescilem w listopadzie zeszłego roku czy nie lepiej od razu oddac auto do warsztatu ... mam tu na mysli porzadny warsztat by usuneli te objawy?



Pewnie ze tak tylko wskaż mi ten warsztat gdzie rzeczywiscie zostanie problem odpowiednio zdiagnozowany i naprawiony raz a porzadnie tak bym problem nie poworócił. Sam za pewne wiesz jaki nieraz problem moze przysporzyć diagnostyka samochodu i "fachowy" mechanik.


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [audi a6 c5] 1.9 tdi ajm pompowtryski
PostWysłany: Czw 21 Kwi, 2011 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 11 Maj, 2005
Posty: 557
Skąd: rybnik
Gadu-Gadu: 1441903
Auto: ibiza 6k, F2 monte carlo
konkas1987
jesteś z zabrza to jedź do Sopy do wsi Czernica, najlepszy mechanik jakiego znam jesli chodzi o VAG i nie wymienia niepotrzebnych gratów



_________________
Mein TAXI mkII RIP
zwykły Passat 3B
Offline
 Profil    1441903
 
 Temat postu: Re: [audi a6 c5] 1.9 tdi ajm pompowtryski
PostWysłany: Czw 21 Kwi, 2011 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 15 Lut, 2008
Posty: 119
Skąd: Zabrze
asmo napisał(a):
konkas1987
jesteś z zabrza to jedź do Sopy do wsi Czernica, najlepszy mechanik jakiego znam jesli chodzi o VAG i nie wymienia niepotrzebnych gratów


SSerwis Jan Sopa
Czernica

Specjalistyczny serwis Audi/VW/Seat/Skoda
ul.Barcioka 27a
44-282 Czernica
tel: +48324307508
e-mail: biuro@sserwis.pl
http://www.sserwis.pl

Chodzi Ci o ten serwis?


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [audi a6 c5] 1.9 tdi ajm pompowtryski
PostWysłany: Czw 21 Kwi, 2011 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 11 Maj, 2005
Posty: 557
Skąd: rybnik
Gadu-Gadu: 1441903
Auto: ibiza 6k, F2 monte carlo
tak



_________________
Mein TAXI mkII RIP
zwykły Passat 3B
Offline
 Profil    1441903
 
 Temat postu: Re: [audi a6 c5] 1.9 tdi ajm pompowtryski
PostWysłany: Czw 21 Kwi, 2011 
Uhonorowany Medalem
Uhonorowany Medalem
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 21 Sie, 2004
Posty: 5280
Skąd: Worthersee
Gadu-Gadu: 1197028
Auto: Golf VI R36T
auto danecki piekar slaskie.!!!!



_________________
Pozdrawiam
Kevin

K-SYSTEM Car Detailing - Korekty lakieru, powłoki ceramiczne oraz kwarcowe, renowacja tapicerek skórzanych, wyciąganie wgnieceń PDR, pranie i czyszczenie tapicerek materiałowych. Pracuje na najlepszych kosmetykach dostępnych na rynku: powłoki ochronne i hydrofobowe Gtechniq, kosmetyki Swissvax, Zymol, Gliptone itd. ZAPRASZAM! Sprawdź mnie : https://www.facebook.com/Ksystem1


Image
Offline
 Profil    1197028
 
 Temat postu: Re: [audi a6 c5] 1.9 tdi ajm pompowtryski
PostWysłany: Pią 22 Kwi, 2011 
VW User
VW User

Rejestracja: Pią 18 Lip, 2008
Posty: 65
Skąd: STG
hehe ale bajki na temat jazdy, obroty 1400 1600 są całkiem spoko do jazdy ze stała prędkością a przy przyspieszaniu ze względów ekonomicznych nie jest też uzasadnione kręcenie powyżej 3000 1/min, nie wiem skąd te zabobony, a to nie tylko teoria ale i z praktyki znam ludzi którzy tak jeżdżą i sam też podobnie jeżdżę i nic się nie dzieje, a takie drgania to mogą być od wtrysku, albo i nawet od wylatanych popychaczy, takie niby pierdoły mogą spowodować dość drażniącą nierównomierność biegu silnika odczuwalną zwłaszcza przy niższych obrotach i na biegu jałowym silnika. A przy obrotach 1400 1/min i but mogą się pojawiać lekkie drgania o częstotliwości 46Hz, na youtubie możesz sobie posłuchać jak to mniej więcej brzmi i na to jedyna rada to wyższe obroty.


Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [audi a6 c5] 1.9 tdi ajm pompowtryski
PostWysłany: Nie 19 Lip, 2015 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 15 Lut, 2008
Posty: 119
Skąd: Zabrze
Odświeżę temat ale dopiero po tak długim czasie i po wymianie wielu kosztownych rzeczy doszedłem do przyczyny drgań w moim aucie. W przypadku wibracji silnika takiego jak mój poleca się sprawdzić następujące elementy:

1) pompowtryski- grupa 13,18,23 oraz ich ustawienie względem głowicy
2) łącznik elastyczny wydechu
3) przeguby wewnętrzne półosi plus wałek kołnierzowy skrzyni biegów- dość rzadka awaria
4) poduszki silnika
5) sprzęgiełko jednokierunkowe alternatora oraz inne łożyska napędu osprzętu silnika
6) koło dwumasowe
7) UWAGA!!! NAJWAŻNIEJSZE w moim przypadku: pompa tandeomowa/ vacum.
Wniosek po wymianie: auto miało też szarpania bardzo słabe w czasie przyśpieszania na zimnym silniku. Auto nie posiadało mocy z dołu do ok 2 tyś obrotów. PO wymianie wszystko ustąpiło, auto stało się bardziej dynamiczne i przede wszystkim nareszcie jest komfort przyśpieszania.
Opis problemu:
Otóż pompa tandemowa/vacum producenta LUK ( nr części: 038 145 209 A.) jest obdarzona wadą fabryczną polegającą na wycieku ropy z pod tylnego dekielka. Uszczelnienie tego jest nieskuteczne. Jedyny sposób to wymiana pompy i to na pompę firmy Bosh ( nr części: 038 145 209 Q, końcówka może być dowolna od A do Q tylko im wyższa w alfabecie tym później wyprodukowana i może mieć mniejszy przebieg). Dodaję link do tematu Pana Wojtka, który wszystko fajnie opisuje. http://turbodiesel.hswg.pl/wymiana-pomp ... -i-paliwa/

W moim przypadku pomogło w 100 %. Przejechałem już 160 km od usunięcia awarii i nie ma żadnych drgań. Wydałem na to wszystko furę pieniędzy: kompletne sprzęgło, półosie z przegubami i nowymi przegubami wewnętrzymi, regeneracja pompowtrysków, regeneracja alternatora itd. Odwiedziłem wielu ekspertów i pseudo ekspertów, których nazw nie będę wymianiał i nikt o tym nie wspomniał. Jedynie przypadkowy wyciek płynu chłodzącego spowodował, że zobaczyłem jak z tyłu pompy sączy się ropa. Trzeba Uważać, gdyż może to doprowadzić do pożaru auta. Mam nadzieję, że dzięki temu opisowi ktoś zaoszczędzi trochę kasy.


Offline
 Profil  
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 3 z 3 [ 43 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe