MODEL: Jetta A2 Coupe 1991r
SILNIK: 1.6 PN
MOC: 70KM
MODY POD MASKA: plakowanie
ZAWIESZENIE: zawieszenie gwintowane H&R na grubym tłoku
UKLAD HAMULCOWY: seria
KOLA:Polerowany Schmidt ML 16x9J 4x100 et 25 opony 195/40/16
NADWOZIE: w wersji coupe, nowy lakier L97A, usuniety emblemat z tylnego pasa, lusterka w kolorze, lotka na klapie GT, podkaldki anty US , lampy tył USA, blenda USA, emblemat tylnego pasa Jetta GLI,
WNETRZE: kompletne wnętrze z jetty GLI 16v : deska rozdzielcza z łamaczem kolan US, panel klimy, kontrolka zapiętych pasów, i cham ręcznego US, wnętrze Recaro welur Jetta GLI 16v, gałka zmiany biegów piłka golfowa G60, pasy USA, kierownica RAID Dino 280, regulowana kolumna kierownicy, elektryczne i podgrzewane lusterka, 3cie światło stopu USA, elektryczne szyby,
AUDIO: Jednostka sterująca Alpha + głośniki nokia
Zmiany przeprowadzone: nowy lakier L97A, usuniety emblemat z tylnego pasa, lusterka w kolorze, lotka na klapie GT, podkładki anty US , lampy tył USA, blenda USA, emblemat tylnego pasa Jetta GLI, zmienione wnętrze na kompletne z Jetty GLI 16v, końcowy wydech dwururka...
Plany: ogólne założenie to jetta A2 GLI 16v czyli wszystko co było związane z tym modelem, poza tym zawieszenie gwintowane, dobre koło, nowy lakier L97A czyli taki sam jak jest teraz i jakieś tam inne gadżety do dodania klimatu
Siema
Przedstawiam wam mój nowy nabytek który wpadł mi w łapy, a jest to Jetta A2 w wersji Coupe. Co nie którzy już coś tam słyszeli o niej bo jest ze mną już od wakacji. Kupiona w sumie fartownie bo miała być złomem, a takiego czegoś szukałem na dupowóz, żeby zrobić golfa na cacko i nie katurlać się nim na co dzień. Jetta okazała się być idealna pod każdym względem, dlatego postanowiłem z ciężkim sercem zakończyć projekt golfa i wziąć się za Jette. Z reszta jednym z marzeń była Jetta Coupe
Więcej o jettce :
- wersja coupe
- zielone szyby
- elektryczne szyby
- elektryczne lusterka
- reg. wysokości pasów
- reg. wysokości swiateł
- szyberdach
- wspomaganie kierownicy
Jetta po kupnie, ale i po porządnym szorowaniu gdyż stała od stycznia nie ruszana
Nowy grill, tylną blendę i spasowany przód
Ostatnia kąpiel jetty przed rozbiórka i malowaniem
Oraz kilka fotek w całej okazałości przed rozbieraniem jetty do gołej blachy
Na razie to tyle. Dzisiaj cały dzień rozbierałem jette i jest już prawie goła. Jutro dokończę i cykne jakieś fotki, a pod koniec tygodnia wielkie malowanie
ETAP 1 (malowanie)Wycięcie po gazie Według mnie zdecydowanie lepiej prezentuje się tylni pas bez znaczka
Drzwi były na całej długości przejechane więc tez trzeba było je doprowadzić do ładu Ogólne poprawki
Jetta dzisiaj już cała w podkładzie Kolejna porcja fot z malowania:
Moja uchachana morda, ze już nie długo można będzie składać jette Etap malowania zakończony Wywalenie twardej dechy i montaż regulowanej kolumny kierownicy
Osłona kolan i tunel pod niego. Miałem zdjęcie wymiarów wnęki w tunelu więc sobie odrysowałem i wyciąłem z kartki papieru
Tak to mniej więcej wygląda po
Następnie trzeba bylo jakoś zamontować oslone co okazało się nie lada wyczynem, bo te blaszki są złaczone tymi wąskimi elementami żeby jak jedna cześć wchodzi pod słupek to druga była cały czas na tyle blisko, żeby można było je przykręcić. U mnie ktoś je rozdzielił i musiałem się trochę namęczyć, zęby je zamontować
Niestety źle odmierzyłem coś i oto efekt
Trzeba kołować drugi tunel bo tak być nie może
Już wszystko poskręcane i czeka sobie na dywan który prawdopodobnie będzie w przyszłym tyg.
Reanimacja lampy tylnej usa bo przyszła połamana
Tak wyglądała niestety jak wyciągnąłem ją z paczki
Sklejona i po szpachlowana
Po przetarciu. Zostawiłem trochę szpachli niech dodatkowo trzyma ten element
Malowanko i efekt końcowy.
Nawet dobrze wyszło wiec na razie musi być. Jak trafi się jakaś lampa to trzeba będzie kupić
Zabrałem się za konserwacje nadkoli i progów. Na razie machnąłem jedna stronę
W czasie przygotowywania podłogi pod konserwacje znalazłem babola
Wywaliłem wszystko co było skorodowane w okół odpływu tylko wejść ze spawarą. Wiedziałem ze odpływ jest miekki, ale nie wiedziałem , ze jest aż tak źle. Powyciągałem wszystkie odpływy żeby wspawać tam blaszki i juz nie wracać do tematu
Z nowości wpadło tez klimatyczne radio VW Alpha
Szukałem i głowiłem się jakie radio wsadzić, żeby pasowało do auta do deski, a okazało się że najlepiej jest jak jest oryginalne radio z tamtych lat
Tym bardziej, ze nie przewiduje jakiegoś mega audio w tym aucie więc jak radio dobrze wygląda w desce to to mi wystarczy
W czasie kontynuowania konserwacji dostałem telefon od tapicera że fotel zrobiony i udało się przywrócić mu czas jego świetności. Ucieszyłem się bo fotel był w stanie miernym. Do wymiany była cała gąbka lewego boczka i wymiana podartego materiału wiec sporo do roboty. Tym bardziej, ze zależało mi na tym, żeby fotel wyglądał dobrze w aucie ale p.tapicer stanął na wysokości zadania i zrobił kawał dobrej roboty
W między czasie przyszły dwie oponki : Dunlop SP 9000 195/40/16
Belka tylnego zderzaka przyszła, więc trochę ja odświeżyłem
Założyłem blendę bo walała się po domu
Skończona konserwacja podłogi. Na szczęście z prawej strony było się bez niespodzianek
Zostało zakupić nowe maty i można dywan kłaść
Na próbę założyłem zderzak, zęby zobaczyć jak pasuje bo belka jest z golfa o mocowania belki w bude z jetty bo są inne. Ogólnie jest masakra bo zderzak odstaje od auta i lekko wwisi, ale wszystko do ogarnięcia
I jetta by wheel whores
Jako, ze jest pikna pogoda to sobie skoczyłem do garażu na szybko zrobić przymiarkę lotki
Dzisiaj przyszła paczuszka od Lookaza
Niestety nie wiem dlaczego materiał nie jest kratkowany taki jak w jettce tylko taki jak na tylnej klapie mk2 gti
Sprawdzałem z etką i tylko jetty miały ten materiał na słupku, a część oryginalna. Nic trudno z taką tez będzie dobrze.
Dzisiaj trochę podziałałem z przodem
Jeszcze muszę coś podziałać z przednim zderzakiem bo z prawej str jest min niżej i jakos podgiąć wzmocnienie bo z lewej strony grill na dole nie łapie się w zaczep
[IMG=http://img99.imageshack.us/img99/8387/dsc07057d.jpg][/IMG]Skończona podłoga, zostało tylko maty jutro kupić i można dywan zakładać
Ogarnięte zostało spasowanie grilla i zderzaka. Jest ok tzn da sie przezyć, ale i tak trzeba jak będzie juz po grubszych wydatkach kupić nowy zderzak z belka
Naklejka na słupek już naklejona. Na szczęście mam znajomego co ma firme reklamowa i ogrania takie wyklejanki bo samemu to w życiu tak dobrze bym tego nie zrobił. Myślałem, ze to 20 min, a godz wyklejania było
[IMG=http://img684.imageshack.us/img684/3121/dsc07379l.jpg][/IMG] Ofiara mrozu
Trzeba bylo odnowić tylne lampy bo były nijakie
Ciąga dalszy pracy nad fotelami. Dzisiaj udało się pozbyć mega dziury po pecie jaka była na siedzisku, zmiana gąbki dolnego boczka w fotelu pasażera i nowe napisy recaro na oparciach. Zrobiłem nieco większe napisy bo tamte gubiły się w oparciu. Jutro zrobię jakieś foty to wkleje. A tu foto z prac:
Fotele w całej okazałośc i
Lampy usa wsadzone
[IMG=http://img819.imageshack.us/img819/1874/dsc07282p.jpg][/IMG]Uploaded with
ImageShack.usDzisiaj próbowałem założyć progi, ale jakaś masakra z nimi jest bo wpinaja sie w zatrzaski, ale nie siedzą wizualnie tak jak powinny
Chyba trzeba będzie kupić nowe progi bo inaczej to dobrego efektu nie będzie
Coś tam dzisiaj podziałane było
mechanizmy szyb, szyby i uszczelki w drzwiach już są
musiałem posklejać zapinki pasów bo nie pewnie się trzymały
Mały aktual
Progi i nakładki założone i nie ma tragedii, tył juz prawie skończony tylko wydech wsadzić i emblematy, ale jednak nnadal jest problem z przednim zderzakiem bo ogladnałem jak zderzak siedzi z nakładkami i była tragedia
Belka wywalona i trwają poszukiwania następnej prostej
zisiaj pierwszy raz wyjechałem z garażu żeby zobaczyć jak to wszystko wygląda bo od czasu malowania auto nie opuszczało garażu
[IMG=http://img576.imageshack.us/img576/3726/dsc07436i.jpg][/IMG]Przejściowa tapicerka
Golfik
[IMG=http://img822.imageshack.us/img822/3442/dsc07448qo.jpg][/IMG]Już nie wytrzymałem bo robię to auto i zero efektu więc musiałem sie dowartościować i posadzić jette i wsadzić na przymiarkę koło
Schmidt ML 16 4x9j ET 25
Felgi przed polerką
aktualny wygląd
Na razie tylko tył i nawet nie kręciłem gwintem, jest tak jak było w golfie a już widać ze jeszcze spokojnie 2-3cm można zejść niżej. Poza tym dojdzie jeszcze dystans 1cm i chromowane śruby
Troche zaszalałem z tyłem i przód może byc jeszcze niżej deczko, ale mniej więcej cos takiego będzie.
Jeszcze do reg minimalnej jest gwint, bo juz miałem dosyć na dzisiaj ściągania kół. W ogóle trochę jestem załamany bo po to kupilem 16tki, zęby była mniejsza ziemia niż w golfie, a już jest dużo niżej niż w golfie
Kilka Amerykańskich gratów
Tak to mniej więcej wygląda po dzisiejszych pracach. Niestety nie dało się wyjechać dalej bo bagno jest
Jeszcze trochę spasowania frontu i będzie gotowy...
Mały aktual.
Poza tym, ze stłukłem druga już zielona szybę przednia to ustawiłem zbieżność i kąt położyłem o stopień więc koła można z powrotem zakładać juć na stałe.
+ coś czego nie mogło zabraknąć w rasowym amerykańcu czyli 3cie światło stopu US + szybę tylną
Następną rzeczą za którą zabrałem się za podświetlanie kierunków bo nie podobają mi się strasznie obrysy w mk2 dlatego zamiast obrysów na błotniku będą podświetlone kierunki w zderzaku
Na foto wydaje się , ze za mocno świeci, ale na zywo jest lekkie podświetlenie, akurat tak jak powinno być
Miał bym juz dzisiaj całe wnętrze złożone, ale jak zobaczyłem jak uwalone są fotele i kanapa to odpuściłem sobie. W tyg trzeba będzie oddać do prania i dopiero wtedy składać wnętrze
Przed chwilą skoczyłem sobie coś grzebnąć przy fotelach
pasy US
I tak na próbę GLI w grillu
Raczej nie będzie jeździł na aucie bo z tyłu są czarne emblematy
Przejściowy wydech mniej więcej tak będzie siedział
Nakładki US anty anty
Foteliki i kana odebrane z prania.
Foto nie wyraźne trochę bo już było szarawo
Już wsadzone fotele, kanapę i resztę gratów do jetty. Zamontowana została tez gałeczka z G60
I reszta strzałów ogólnych jetteksa
Jak zwykle dalej nie dało się wyjechać bo bagno na podwórku
Oczywiście piękne dodające uroku kabelki koło tunelu zostaną ogarnięte
Dzisiaj wpadlo trochę zabawek już troche mniej ważnych, ale jeszcze dzięki nim można podciągnąć wizualnie wygląd auta
Zrobił się mały składzik blach
Blaszka już na aucie
Praca na dzisiaj przy jettce skończona. Kable foteli pochowane, przyciski foteli udało się zreanimować i działają jak należy, podkładki US i klamki wsadzone.
Bag juz sprzedany, ale chciałem upewnić sie czy dokonałem dobrego wyboru sprzedając go
Dzisiaj znajomy może przywiezie szybę jak nie to w poń kupi się nową i wyjeżdzamy na drogi
Wydech już ogarnięty.
Dzisiaj była pierwsza jazda jetta i pojawił się maly problem, otóż czasami delikatnie lubi sobie przetrzeć z jednej strony koło o sprężynę, szczególnie przy ostrym skręcie. I teraz nie wiem co robic czy tak jeździć, czy co robić bo raczej mocniej kół nie wyciągnę bo będą już wystawały
Auto umyte więc i foty już troszkę lepsze
Na dopełnienie wizualnie wyglądu koła dzisiaj przyszły nakładki na śruby
Poducha z kierownicy założona
Na szczęście udało sie ogarnąć przednie amory i faktycznie siadł na odboju i to juz dużo wyżej niż sądziłem. A rozebranie amora to bajka, oba z ucięciem odboi zrobiłem w 15min
Jak opuściłem auto to nakładka zatrzymała się na oponie czyli juz siadł na odboju jakieś 2-3 cm reg. wyżej.
Poza tym w końcu mogę zamknąć schowek
I wpadło grat dla umilenia podróżowania na tylnej kanapie
W końcu normalna sesja jetty
Pierwszy wyjazd jetty do ludzi (Bielawa 2010)
Oraz kilka fot kilka fot Jetty z Nyskich Krzaczorów
(Nysa 2010)
Mrówki 2010
- fota ktora mnie urzekła
- jetta na prezentacji
Vag Event 2010 i jetta w top 3
Mimo tego, ze sezon dobiega końca postanowiłem jeszcze zafundować mały prezent Jettce
Kilka fot z montażu bo zanim kupiłem Kit szukałem jakiegoś info jak i z czym to się je, ale nie znalazłem nic wiec może komuś się przyda
najpierw patrzymy na kartkę dołączoną w zestawie na jaki negatyw i i zbieżność chcemy ustawić. U mnie to Zbieżność na 0 i negatyw max czyli -1.5 stopnia wiec ustawiłem kit na E52. Literka jaka wyjdzie musi być ustawiona na godz 12-tej
Kilka strzałów norbiego z wypadu na zlot
Ostatnie 3 weekendy spędziłem na spasowaniu frontu. Spasowanie zderzaka, halogenów i belki wymęczyło mnie jak nigdy dotąd, ale w końcu jestem zadowolony z efektu końcowego. Nienawidzę jak cos gdzieś wisi odstaje nie wygląda tak jak powinno! Wszystko musi być jak fabryka nakazuje
sezon 2011Zlot cult-style de Rothenburg
Udało sie przywieść nagrodę
oraz fotki od
Norbiego i Norbi we własnej osobie
Lampy made in cielak
Mrówki zaliczone więc kilka aktualnych strzałów jettki :
Vag Event 2011
pozdrawiam Cieluś...