MODEL: Golf mk3 GTI Edition
SILNIK: 2,0 8v 2e (seria) -> swap na 2,0 16V ABF -> V6 24v
MOC: 115PS -> 150PS/170PS -> ....
MODY POD MASKA: Kompletny układ wydechowy przelotowy z kwasu oparty na 2 tłumikach, wypolerowany, rozwiercona przepustnica oraz poprawiony dolot z filtrem K&N, program, polerowany kolektor ssący i przepustnica, krótka skrzynia biegów 2Y + lekki zamach. Cały dół silnika, skrzynia, zbiorniczki pomalowane w pod kolor karoserii, przewody zapłonowe Magnecor KV85;
ZAWIESZENIE: gwintowane BILSTEIN B16 PSS9 , rozpórka przód i tył (US), elementy gumowe zastąpione poliuretanowymi.
UKLAD HAMULCOWY:Tarcze EBC TG 280mm nacinane, nawiercane i wentylowane; zaciski Girling60 (S2) 2 tłokowe, kolcki EBC RedStuff (P+T), przewody w stalowym oplocie GoodRidge, płyn hamulcowy Motul RBF600 --> ATE PowerDisc klocki ATE Ceramic + przewody GoodRidge
KOLA: BBS RS 16' 8J przód 9J tył dunlop sp9000 195/40 --> BBS RS 17' 8J i 9J Hankook 215/35 zr 17
NADWOZIE: - regeneracja lakieru (Max Meyer)
- "odchudzone" ranty błotników
- klamki od VW Polo
- Grill ori GTI
- lampy H1+H1 Smoked Hella
- tylne lampy HBM -> Hella Magic Colour Red Black
- klapa US (usunięty zamek i wycieraczka)
- zderzaki US + obrysy black
- halogeny ZKW black
WNĘTRZE:- fotele Racaro GTI Edition
- słupki obszyte szarym materiałem, wbudowane tweetery
- kierownica Raid Silberpfeil 320 mm obszyta czerwoną nicią (podziękowania dla BartoLa
)
- przerobione oświetlenie wnętrza na czerwone,
- nakładki na pedały z MKIV
- klapa otwierana z wnętrza i pilotem. przycisk ori z passata
- boczki przerobione pod głośniki 2x165mm obszyte czarną skórą
- podłokietnik obszyty skórą
- ręczny ori skórzany
- gałka XX jahre i nowy mieszek by Carsdream
AUDIO:- radio Alpine CDA 9835r
- 2 wzmacniacze STEG
- kompletne okablowanie i podzespoły instalacyjne firmy Stinger
- Sub REaudio SE
- system przedni 3 way na zwrotnicach DLS Iridium (DLS R6A + Morel elate)
- drzwi wygłuszone matami Dynamat i dystanse 2x165mm
Zmiany przeprowadzone:
Była seria. Wszelkie zmiany wyszczególnione wyżej
Plany:
- Swap na coś mocniejszego i bardziej rozwojowego : up
- Gwint z regulacją twardości :up
- Inne koło :up
- Trochę przeróbek blacharskich :up
- dokończenie Audio (nareszcie) :up
- pakiet US (praktycznie pewniak bo komplet czeka już na nowy sezon) :up
Wszystkie plany i zamierzenia na sezon 2010 zostały zrealizowane
Witam wszystkichChciałbym przedstawić swoje auto. Jestem jego właścicielem od 2 lat. Wstępnie żadnych modów miało nie być.
tak wyglądał zaraz po zakupie
Przez rok nie było większych zmian tylko poprawki kosmetyczne. Skupiłem się głównie na dźwięku w aucie i temu oddałem się bez opamiętania. Zostały wyrzeźbione boczki pod głośniki 2x 165 mm i pociągnięte całe okablowanie DIETZa.
Następnie zagościł wzmacniacz magnat RX44 który zasilił przód 2 zestawy AudioSystem MX165 oraz wzmacniacz Hifonics BX1606D który miał za zadanie napędzić sub 30cm JBL power P1222 na tym setupie pomiar ciśnienia akustycznego wykazał 135,5 dB
Po takiej przygodzie z firmą JBL zachciało mi się czegoś dużo lepszego jakościowo. Z całym szacunkiem ale jeśli ktoś lubi przysłowiową "łupaninę" to jest to głośnik dla niego. Mi to nie wystarczyło przez co rozpocząłem II etap modernizacji systemu.
wyleciały głośniki AudioSystem, bardzo dobre głośniki jednak choroba postępuje. Zagościły głośniki, a raczej cały system 3way Hertz hsk 163, tweetery zostały wkomponowane w słupki i nowy wzmacniacz do nich STEG. zmienione zostało także całe okablowanie na Stingera i suby na RE audio SE. Ten setup po ostatecznym strojeniu zagrał dość przyjemnie i udało się przywieźć pucharek z majóVWki 2009 z konkursu SoundOFF. Na nowy sezon zmiany są również planowane. Obecnie czekają już zwrotnice DLSa z serii Iridium równie 3way nieporównywalne z tymi Hertza. System przedni również zagości inny ponieważ zawiodłem się na hsk. Zasilenie Subów również innym wzmacniaczem ponieważ Hifonics nie zaspokaja moich potrzeb.
Odmłodzone klemy
:
Troszkę gratów: lampki HBM, halogeny ZKW black, gewinde FK highsport, kluczyk scyzoryk ori vag, przednie lampki in.pro r32 oraz kierownica RAID Silberpfeil 300mm
CR7 Felgen:
opony Toyo T1R:
A to prezencik od mojej Ani
Bardzo dziękuję
A tak wygląda na chwile obecną
Kilka zdjęć na szybko:
19.08.2009r.Urodzinki i miła niespodzianka, która mnie spotkała ze strony bliskich
:
Ori rozpórka US już na swoim miejscu:
Czas rozpocząć planowane zmiany na nowy sezon 2010.Któregoś dnia przeglądając fora natknąłem się na Passata B4 z 94 roku na części. Nadzwyczaj zainteresowała mnie jedna "część" silnik 2,0 16V ABF. Trzeba było pojechać i zobaczyć (usłyszeć). Ku mojemu zdziwieniu silniczek okazał się nad wyraz zdrowy.
Serce "dawcy"
Odliczając dni do swapu wpadł mi do głowy pomysł, żeby cały dół silnika oraz skrzynie pomalować na czarny mat 8-) i przy okazji prysnąć pokrywę zaworów. Plan był prosty: ma być kulturalnie czarno pod maską:) Malowania podjął się Grzana i wyszło mu to wyśmienicie
Z mojej strony korzystając ze sposobności wyjętego silnika oddałem do regeneracji alternator.Obudowa oczywiście w czarny mat. Zbiorniczek płynu do spryskiwaczy i chłodzącego również zostały trafione farbą.
Jako, że lubię wiedzieć "na czym stoję", a dokładnie czym jeżdżę kupiłem zestaw uszczelek Elring, kompletne sprzęgło Sachs, komplet filtrów, nowy pasek klinowy Conti, no i przeguby Spidana. Trafił się również "zimny" termostat (temp otwarcia 72 st.) dzięki
Papol za info i porady
Poprawiony układ dolotowy i zrobiony porządek z głowicą. Została wycięta puszka i poszerzona średnica dolotu zimnego powietrza, a także głowica poszła do planowania oraz została pomalowana. wymienione zostały także uszczelniacze. Udało mi się jeszcze dostać kolektor wydechowy Supersprinta dedykowany do silników 16V. Przerobiona została także przepustnica i zamontowany "zimny" termostat (temp. otwarcia 75st):
Swap czas zacząć.
W pierwszej kolejności wyleciała stara motorownia (bye bye 8v)
w następnej kolejności włożenie silnika, pociągnięcie wiązki i podpięcie tego wszystkiego do "kupy"
Efekt końcowy:
W planach zimowych: polerowanie kolektora ssącego, aparatu zapłonowego, przepustnicy, troszkę elementów w chrom, pokrywa zaworów w kolor nadwozia i kilka dodatkowych przeróbek przy serduchu
już jeździ dobrze ale wiadomo, że może być lepiej. Wykres na wiosnę na pewno będzie.
Specjalne podziękowanie dla kolegów: Yahoo, Grzana oraz dla Pana Romka za perfekcyjne ogarnięcie tematu i cierpliwość
Kilka zdjęć z ostatnich dni przed zimą
14.11.2009 W związku z poprawą pogody w sobotę postanowiłem troszkę się pobawić przy aucie.
Zostały wrzucone na tył dystanse 25mm zapożyczone od kolegi Grześka za co dzięki.
efekt:
i przymiarka grilla z emblematem
Fanty na nowy sezon:Gwint FK Konigsport z płynną regulacją twardości na wkładach KONI
Zaciski Girling 60 audi S2 7A 2 tłoczkowe:
po reanimacji:
wężyk odmy (stary był sztukowany)
Ocieplacz na Aku
Klocki i tarcze EBC, oliwka do skrzyni:
Poliuretan
i trochę nowości w audio:
Zwrotnice od serii IRIDIUM DLS'a 3 way:
Świece Denso Iridium:
porównanie ze starymi świecami Beru:
02.04.2010r.Dotarło kilka nowych części z UKPrzewody zapłonowe Megnecor:
Przewody hamulcowe w stalowym oplocie GoodRidge (podziękowania dla Praksa
)
Nowe głośniki średniotonowe Morel Hybrid Ovation 4:
porównanie ze starymi głośnikami z zestawu HSK 163:
a tak już po montażu:
Koło na nowy sezon '10:
zdjęcia z MK3 Lecha:
GTI 16V US w trasie:
VAG EVENT 2010
SWAP 24v
Silnik zaraz po przywiezieniu...i tutaj specjalne podziękowania dla
Danara za zorganizowanie transportu i wstępne prace przy doprowadzaniu jednostki do ładu. No i oczywiście udostępnienie kąta garażowego na kawał złomu
Tak przygotowana jednostka została dostarczona do Genowefy: c.d:
Skrzynia i cały dół silnika pryśnięte w czarny mat.
Sprzęgło by Radzikowski:
Po przeglądzie okresowym w Genowefie i wystrojeniu wszystkiego przez Wąskiego
auto wróciło do mnie I rozpoczęły się końcowe szlify: wymiana alternatora, który niestety się poddał i kilku węży wodnych jako, że stare były już mocno sfatygowane, malowanie przepustnicy i zmiana opasek dolotu na ori, wymiana kilku uszczelek itp.
zbiorniczek wyrównawczy i rozpórka pomalowane pod kolor auta oraz pokrywa filtra powietrza.
Na dzień dzisiejszy:
Zapraszam do oglądania i oceniania
PozdraVWiam