Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 1 [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: [all VW] Silniki 2.0TDI, 2.7TDI, 3.0TDI
PostWysłany: Śro 04 Lis, 2009 
Tech Mod
Tech Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 22 Lip, 2005
Posty: 2583
Skąd: Bargłów (podlaskie)
Witam.

Potrzebuję jak najwięcej info o silnikach 2.0, 2.7 i 3.0TDI. Awaryjność, koszty eksploatacji, poziom trudności ewentualnego delikatnego tuningu itp.

Który z nich uchodzi za najbardziej udany, który za najmniej? Który warto wybrać kupując sobie jakiegoś w miarę nowego dupowoza? Chodzi o to aby się nie naciąć na minę jak nacinali się ludzie w przypadku 2.5TDi

Z góry wielkie dzięki ;)

Pozdrówka :)



_________________
Projekty:
mk2 GTI
Corrado G60
Corrado VR6 SLC
Passat B5 2.8 V6 4Moion

Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [all VW] Silniki 2.0TDI, 2.7TDI, 3.0TDI
PostWysłany: Śro 04 Lis, 2009 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 09 Paź, 2007
Posty: 7468
Skąd: Bolesławiec
Gadu-Gadu: 8234490
Auto: mk2 tdi++, quattro
kilka ciekawych artykulow i opini ludzi z innych forow
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=80094
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=14953

Cytuj:
1.9TDi to bardzo dopracowana i niezawodna jednostka, ale ząb czasu już na niej mocno widać (kultura pracy, ilość generowanych dB, moc). O 2.0TDi krąży wiele mitów (że turbiny padają, że cośtam), z których żadna nie jest prawdziwa, a wygłaszane są one często przez ludzi, którzy nigdy dwulitrówki nie używali. W praktyce to jednostka nie do zajeżdżenia i śmiało możesz brać 2.0, jeżeli Cię na nią stać, różnica mocy jest od razu wyczuwalna. W razie czego ma też duży zapas mocy (ten sam silnik z innym programem ma 170KM).

Jedyną wadą jaką potwierdziłem jest to, że 2.0 je trochę więcej oleju niż 1.9.


Prawda jest taka, że 1.9 czy 2.0 odnosi się do bardzo różnych silników VW, które modernizowane są non stop. Panika z 2.0 wynika z tego, że ludzie kupili nieserwisowane 2.0TDI z przebiegami po 60-80tys. km. i się teraz dziwią, że silnik pada. Nie ma takiego osprzętu i bloku silnika, który wytrzyma brak serwisu, a TDI zawsze były na tym punkcie czułe.

2.0 jest w utrzymaniu porównywalny do 1.9, serwis kosztuje tyle samo, wymaga trochę droższego oleju, ale różnica 30zł na 5 litrach to żadna różnica. Spalanie to rewelacja - przy 130-140km/h na niemieckiej autostradzie spokojnie zejdziesz do 4,7-5 litrów na setkę, w korku nie zjada więcej niż 7,5-8litrów. Koszty utrzymania są więc bardzo niskie.

Gorzej jak już chipa wrzucisz. Wtedy zaczynają się problemy - tu jakaś pompka, tu zaworek, za chwilę turbo coś piszczy itepe. Ogólnie nie polecam, każdy narzekający na turbo w 2.0TDI ma jakieś g***o w silniku ("sportowy" filtr, "nieszkodliwy" chip, "drobna" modyfikacja geometrii turbo itepe).

O jakości silnika świadczy chyba najlepiej to, że kupiłem PEŁNĄ gwarancję na 3 lata bez limitu kilometrów na cały silnik i turbo za równowartość 350zł. Moja Audi w momencie wykupu gwarancji miała 180tys.km (rocznik 2005) i gwarant nie miał z tym problemu (potwierdzona książka serwisowa i 5 minut później miałem gwarancję).


teraz o 2.7 i 3.0 tdi

Cytuj:
Stage 1 dla wersji 204 i 233 hp wynosi 275hp, co by sugerowało iż osprzęt tych silników jest taki sam, bo wyniki tuningu jest taki sam.

Silniki sa identyczne BKN,BMK,ASB

Dokładnie, silniki są takie same. Tylko, że te nowsze mają już usunięta usterkę w jaką był wyposażone te 204 konne. Usterka to wadliwy napinacz łańcuszka rozrządu, który powodu baaardzo niemiły hałas podczas rozruchu silinika. Aby go wymienić, trzeba wyjąć cały silnik co się wiąże ze sporymi kosztami. Spotkałem się z tym w a8 i w dwóch a4.


Są jeszcze inne wady 3.0 TDI np. koła dwu masowe jak trafisz na produkcje firmy sachs to masz szczęście a jak na Luk to problem , wadliwe wtryskiwacze do modelu 8E47A0360 które po 50 tyś KM sie rozwalają . Zaoszczędzisz troszke na roczniku a potem wsadzisz w naprawy , a uwierz mi to pare zł kosztuje. Powodzenia.


Reasumując Wasze uwagi, od którego momentu zostały usunięte wady z tym napinaczem i wtryskami, jakich roczników szukać, żeby się o to nie obawiać?


Od 2006 roku były te 232KM 3.0 TDI.


koszta utrzymania 3.0 są zapewne sporo wyższe niż 2.0... myślę że jak ktoś kupuję a6 c6 to wie na co się porywa i stać go na utrzymanie takiego autka.... rzecz jasna...jak trafisz na minę...a raczej model o którego poprzedni właściciel nie bardzo dbał to czy to bedzie 2.0 , 2.7 czy 3.0 to i tak (czego nie życzę) na pewno po kieszeni odczujesz.... ja jestem zdania żeby nigdy nie rzucac się z motyką na słońce...to raz, a dwa, że skoro auta nie kupujemy nowego z salonu, to powinniśmy iść na pewne kompromisy i nie możemy od samochodu uzywanego, kilku letniego oczekiwać nie wiadomo czego.... , rzecz jasna najwazniejsze jest zeby autko nie bylo skladane z 3, zeby jezdzilo prosto i z silnikiem bylo wszystko ok....:)

No i oczywiscie jesli lubisz pocisnac bralbym 3.0 tdi



2.7 i 3.0 maja lancuszek i to jest akurat wada tych silników ze wzgledu na awarie napinaczy tych łańcuszków. Do naprawy trzeba demontować silnik bo łańcuszki są z tyłu - miedzy skrzynią a silnikiem...

Oj kolego żebyś wiedział że jest warto. W przypadku 2.7 TDI spalanie przy FWD i manualu nie jest wcale takie straszne, jak jade w okolicach 130 km/h to pali ok 7l, a jak 200 i więcej to się mieści w 9l (mowa tu o autostradach).

A koszty serwisowania też nie są straszne, nie musisz wymieniać rozrządu jak to w 2.0 tdi więc jeden koszt z głowy a co do reszty to uważam że jest tak samo w kosztach czy to 2.0, 2.7, 3.0 TDI. Wiadomo, że jak się kupi auto z początku produkcji czy z nieznanym faktycznym przebiegiem to mogą się zdarzać usterki i to na niekorzyść 2.0 tdi


http://www.a6klub.pl/27-tdi-co-to-za-si ... ht=3.0+tdi

jednak na sam poczatek najlepiej sie zapoznac jak prawidlowo eksplatowac silniki diesla to wtedy bedzie mozna uniknac wielu problemow


Offline
 Profil    8234490
 
 Temat postu: Re: [all VW] Silniki 2.0TDI, 2.7TDI, 3.0TDI
PostWysłany: Śro 04 Lis, 2009 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 25 Sty, 2007
Posty: 1583
Gadu-Gadu: 2444001
Auto: Jetta A2 Coupe
2.0 TDI BKD, ojciec ma w Touranie, jest to silnik bez filtra cząstek stałych tzn. jeszcze ten lepszy. W Serii na hamowni wyszło 149KM, 320NM. Teraz mamy 180KM i 400NM, zbiera się dobrze. Pali nam na tym setupie ok. 6/7 litrów w mieście, przynajmniej tak komputer wskazuje.

2.7 TDI - nic na ten temat nie wiem, nigdy nie miałem styczności z tym silnikiem.

3.0 TDI - wiem tylko tyle, że 2.0 TFSI QUATTRO pali tyle samo, i osiągi podobne, a cena przykładowo nowego Audi A5 w salonie jest o 40 tys. pln mniejsza niż 3.0 TDI. Wiem bo znajomy kupował.



_________________

5.Cult-Style.de '08, Tuningowisko '08, Volksfest OSLO '08
6.Cult-Style.de '09, Tuningowisko '09, Pleszew VWigwamy '09, Wolfsgruppe VAG Event '09
7.Cult-Style.de '10, II VAG Meeting Bielawa'10, IV Zlot VAG Nysa '10, Wolfsgruppe VAG Event '10
8.Cult-Style.de '11, 30.GTI Treffen am Worthersee'11, Wolfsgruppe VAG Event '11
9.Cult-Style.de '12, 31.GTI Treffen am Worthersee'12, 3#Event Raceism, Wolfsgruppe VAG Event'12
10.Cult-Style.de'13, Oldschoolsuicideparty '13, 4#Event Raceism, Style'd
Offline
 Profil    2444001
 
 Temat postu: Re: [all VW] Silniki 2.0TDI, 2.7TDI, 3.0TDI
PostWysłany: Śro 04 Lis, 2009 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 24 Mar, 2004
Posty: 522
Skąd: Warszawa
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf mk2
g...o prawda, że awaryjność 2.0 tdi to mit - WCALE NIE !

Generalnie z tymi silnikami jest ruletka - możesz trafić na taki do którego palcem nie będziesz dotykał po za częściami eksploatacyjnymi a możesz też trafić na egzemplarz mocno usterkowy. Dotyczy to zwłaszcza 2.0 z pierwszych roczników produkcji 05-06'. W swoim otoczeniu mam kilka aut z tym silnikiem i ciekawie nie jest np. kolegi Toledo BKD ktore ma od nowości z salonu miało 1wszą turbinę wymienianą na gwarancji juz po 40 tys km, potem jeszcze wymieniał kolejną , do tego pompowtryskiwacze i inne nie tanie rzeczy..Nie wspominam juz o głowicy która oczywiście tez wymieniał ! Co najśmieszniejsze gość dba o auto i wie jak użytkować auto doładowane a mimo to psuje sie na potegę.
Kolejny znajomy ma passata b6 2.0tdi , zagotował mu sie na trasie przy jezdzie ze stała predkoscią 130-140, po dłuższej jeździe olej zaczyna mieć wysokie temp - pewnie z braku odpowiedniej chlodnicy oleju. Wynik - oczywiscie głowica do wymiany :) Oczywiscie sa też tacy ktorzy nie narzekają ale to kwestia farta i trafienia dobrego egzemplarza. Wiekszość ludzi poprzez ten silnik sie zraża do aut VAG i przesiada się na inne marki bo w sumie nie dziwne - kupili świerze auto z mysla bezawaryjnej jazdy a w serwisie stoi wiecej niz 10 letnie auto.


Wnioski ? Jak kupować 2.0 to tylko pewny egzemplarz albo wybrac inny silnik.



_________________
http://www.cultstyle.pl
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [all VW] Silniki 2.0TDI, 2.7TDI, 3.0TDI
PostWysłany: Śro 04 Lis, 2009 
Tech Mod
Tech Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 22 Lip, 2005
Posty: 2583
Skąd: Bargłów (podlaskie)
Dzięki Panowie za opinie :) I proszę więcej aby się coś w głowie w końcu wyklarowało na temat tych silników bo jak dotychczas to ciężko się na cokolwiek zdecydować.

Pozdrówka i jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc :)

PS: oczywiście głównym zainteresowanym w temacie tych silników nie jestem ja a mój kolega z pracy :) Osobiście zdania nie zmieniłem i w dalszym ciągu wolę dużą, mocną, najlepiej nieuturbioną, benzynę :ok:



_________________
Projekty:
mk2 GTI
Corrado G60
Corrado VR6 SLC
Passat B5 2.8 V6 4Moion

Image
Offline
 Profil  
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 1 [ 5 posty(ów) ] 


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe